Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

EA Games sluit Visceral Games

[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9367 reacties) op 20-10-2017 07:15
Tsja, EA had vroeger best goede games zoals Alice Madness Returns en Brütal Legend.

Nu doen ze alleen aan makkelijk cashen zoals met al die sport games.
Laminaatplaat
Door Laminaatplaat (715 reacties) op 20-10-2017 09:31
Ontwikkelaars die hun ziel aan de duivel van de game-industrie verkopen moeten niet opkijken als er later een afrekening volgt. Geld blijkt vaak aantrekkelijker dan de lessen die de geschiedenis te bieden heeft over in zee gaan met EA als inhouse ontwikkelstudio.
Ik speel games op PC en de Nintendo Switch
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 20-10-2017 09:46
Quote:
Tsja, EA had vroeger best goede games zoals Alice Madness Returns en Brütal Legend.

Nu doen ze alleen aan makkelijk cashen zoals met al die sport games.
Gepost door: Bigds9fan op 20-10-2017 07:15

Nou, nou. Het is niet alsof ze helemaal geen leuke titels meer proberen te maken.

Vorig jaar nog Unravel, volgend jaar Sea of Solitude die best aardig oogt samen met andere EA originals (hun 'indie' label, al is het natuurlijk meer een 'downloadable low budget-label want independent zijn de ontwikkelaars niet echt) als Fe en A Way Out.

Anthem ziet er ook best oké uit. Ik ken veel mensen die erg blij zijn met de Titanfall games.

2017 was een jaar met enkel vervolgen voor EA, tho' (de jaarlijkse Fifa, NFL, NBA en Need for Speed - naast Battlefront 2 en die Mass Effect spin-off)
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Swift
Door Swift (12216 reacties) op 20-10-2017 09:48
Jammer, altijd een groot fan van de dead space series geweest, is er nog wel een kans dat er een nieuw deel komt?
Theecornerkiller
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 20-10-2017 09:50
Quote:
2017 was een jaar met enkel vervolgen voor EA, tho' (de jaarlijkse Fifa, NFL, NBA en Need for Speed - naast Battlefront 2 en die Mass Effect spin-off)
Gepost door: Niels op 20-10-2017 09:46
Ja. Die was hilarisch. En mensen maar zeggen dat er geen spellen meer worden gemaakt die op de lachspieren werken.





Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 20-10-2017 09:50
Quote:
Jammer, altijd een groot fan van de dead space series geweest, is er nog wel een kans dat er een nieuw deel komt?
Gepost door: Swift op 20-10-2017 09:48

Tuurlijk. EA heeft de franchise in bezit - en kan deze altijd aan een andere developer geven zodra ze een goed plan hebben hier voldoende loot boxes, microtransacties en evt. crafting-elementen in te stoppen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 20-10-2017 09:52
Micro transacties en crafting zaten al in Dead Space 3, dus deel 4 is al bijna af.

Ik bedacht me net weer hoe kut deel 3 wel niet was. Jezus wat slecht. Tandvlees krult al helemaal omhoog als ik mijn post zo terug lees.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 20-10-2017 10:06
Zo jammer want het was echt een topgame vooral 1. Zelfde geldt voor de Mass Effect trilogie die staan allemaal in mijn top 20.

Ik zou zeggen een berg geld stoppen in mooie remasters hiervan en laat die nieuwe troep maar zitten want na mass effect andromeda en dead space 3 kunnen we wel stellen dat het niet meer goed gaat komen....het unieke wordt er altijd uitgeropt en vervangen door een algemeen nietszeggend sausje wat de hele game zielloos maakt.
Hercule
Door Hercule (6366 reacties) op 20-10-2017 12:56
Quote:
Jammer, altijd een groot fan van de dead space series geweest, is er nog wel een kans dat er een nieuw deel komt?
Gepost door: Swift op 20-10-2017 09:48

Misschien ooit, voorlopig zou ik er niet op rekenen.

Deel 2 van Dead Space heeft redelijk verkocht (4 miljoen exemplaren) maar koste 60 miljoen dollar om te maken. Die game heeft zijn budget volgens de ontwikkelaar niet eens terug verdiend.

En daar hebben we het aller grootste probleem. Van die 60 euro gaat er misschien maar een klein percentage naar de ontwikkelaar. Je kan lootboxen en micro transacties haten zoveel je wilt, de waarheid is dat we naar een toekomst gaan waar lootboxen, dlc en micro transacties noodzakelijk zijn. Budgetten zijn zo enorm gestegen sinds het HD tijdperk dat ontwikkelaars opzoek zijn naar andere manieren van inkomsten.

Ik weet zeker dat er maar weinig mensen blij worden als de prijzen van games stijgen met 20 euro (iets wat vroeger ten tijde van het Snes en N64 tijdperk absoluut niet ongewoon was). Als je het zo bekijkt zijn lootboxen zo erg niet. Een andere optie is dat games als Mirrors Edges, Prey, Dishonored, en Horizon niet meer gemaakt zullen worden.
Swift
Door Swift (12216 reacties) op 20-10-2017 13:16
Quote:
[..]

Misschien ooit, voorlopig zou ik er niet op rekenen.

Deel 2 van Dead Space heeft redelijk verkocht (4 miljoen exemplaren) maar koste 60 miljoen dollar om te maken. Die game heeft zijn budget volgens de ontwikkelaar niet eens terug verdiend.

En daar hebben we het aller grootste probleem. Van die 60 euro gaat er misschien maar een klein percentage naar de ontwikkelaar. Je kan lootboxen en micro transacties haten zoveel je wilt, de waarheid is dat we naar een toekomst gaan waar lootboxen, dlc en micro transacties noodzakelijk zijn. Budgetten zijn zo enorm gestegen sinds het HD tijdperk dat ontwikkelaars opzoek zijn naar andere manieren van inkomsten.

Ik weet zeker dat er maar weinig mensen blij worden als de prijzen van games stijgen met 20 euro (iets wat vroeger ten tijde van het Snes en N64 tijdperk absoluut niet ongewoon was). Als je het zo bekijkt zijn lootboxen zo erg niet. Een andere optie is dat games als Mirrors Edges, Prey, Dishonored, en Horizon niet meer gemaakt zullen worden.

Gepost door: Hercule op 20-10-2017 12:56

Ik heb persoonlijks niks tegen lootboxes/microtransacties, zolang ze geen exclusieve OP content bevatten, zolang alles "gratis " haalbaar is, vind ik het niet erg, overwatch is eigenlijk het beste voorbeeld van hoe games moeten zijn, alle content die uitkomt is gratis, het enige waar je voor hoeft te betalen (als je wilt) zijn cosmetische dingen zoals skins en zelfs deze zijn gratis te halen.

Besef me net na het zien van gameplaybeelden dat ik deel 3 nooit heb gespeeld, misschien toch maar een een x opstarten.
Theecornerkiller
Xor
Door Xor (34766 reacties) op 20-10-2017 13:16
Quote:
[..]

Misschien ooit, voorlopig zou ik er niet op rekenen.

Deel 2 van Dead Space heeft redelijk verkocht (4 miljoen exemplaren) maar koste 60 miljoen dollar om te maken. Die game heeft zijn budget volgens de ontwikkelaar niet eens terug verdiend.

En daar hebben we het aller grootste probleem. Van die 60 euro gaat er misschien maar een klein percentage naar de ontwikkelaar. Je kan lootboxen en micro transacties haten zoveel je wilt, de waarheid is dat we naar een toekomst gaan waar lootboxen, dlc en micro transacties noodzakelijk zijn. Budgetten zijn zo enorm gestegen sinds het HD tijdperk dat ontwikkelaars opzoek zijn naar andere manieren van inkomsten.

Ik weet zeker dat er maar weinig mensen blij worden als de prijzen van games stijgen met 20 euro (iets wat vroeger ten tijde van het Snes en N64 tijdperk absoluut niet ongewoon was). Als je het zo bekijkt zijn lootboxen zo erg niet.
Gepost door: Hercule op 20-10-2017 12:56
En dan vergeet je ook nog dat er 60 miljoen dollar aan marketing werd uitgegeven voor deze game.

Dat was ook langzamerhand het moment dat uitgevers games/titels etc. meer aan andere studio's buiten Amerika gaven. In het geval van de 60 miljoen dollar zaten de ontwikkelaars ook in San Francisco. Dit zorgde ook voor hogere kosten.

Aan de ene kant is het jammer dat EA voor de zoveelste keer een studio sluit. Maar het probleem ligt zowel bij EA als bij de studio's zelf. Ik en volgens mij bijna iedereen op andere gaming forums, zijn zelfs bang dat BioWare gewoon de volgende studio wordt. Als Anthem geen succes wordt of niet veel geld oplevert voor aandeelhouders, dan is het misschien klaar met BioWare. Misschien dat ze nog 1 nieuw Dragon Age titel gaan uitbrengen. Maar dat ligt eraan of dit net nog voor of net na Anthem wordt uitgebracht.

Let's face it. EA is geen liefdadigheidsorganisatie. Zij willen ook winst maken. En ze hebben het geprobeerd met allerlei marketing e.d.. Maar dat hielp niet. Bij Mass Effect Andromeda lag het probleem bij zowel BioWare als EA. BioWare die de titel aan BW Montreal gaf + dat alles daar ook slecht was georganiseerd en EA omdat ze opeens ergens in het proces van de game, dus dat de game al in ontwikkeling was, zeggen dat men moest overstappen op FrostBite Engine. En dat zorgde ervoor dat ontwikkelaars weer iets nieuws moesten leren, nieuwe dingen moesten uitproberen etc. Alleen omdat EA minder geld wou uitgeven aan engines van andere partijen en meer alles vanuit zichzelf wouden doen zoals nu tegenwoordig alle EA games in FrostBite Engine worden ontwikkeld.

Ook gaat EA mee met de trend. LootBoxes is een manier om winst te maken voor uitgevers/ontwikkelaars. En omdat single-player titels een risico zone is, in de zin van dat je net geluk moet hebben dat jouw single-player game veel mensen aanspreekt zoals The Last of Us, willen ze niet weer geld verliezen aan iets wat uiteindelijk weinig oplevert. EA zegt zelf al dat ze meer live-service bedrijf en live-service games uitbrengen. Als EA dit zegt, dan is het duidelijk waar ze nu vooral op zullen focussen. Of misschien moeten we gewoon toegeven dat EA geen goede single-player titels kan uitbrengen en ze daarom genoodzaakt zijn om op iets anders te focussen.

Over Visceral Games gesproken. EA heeft vaak mogelijkheden gegeven, maar op een of ander reden zorgde Visceral niet voor succes met hun titels. Ze hadden ook Battlefield Hardline ontwikkeld en dat bleek later dus ook een flop te zijn. Ondanks dat de game misschien 'goed' was voor sommigen, sprak het niet iedereen aan. Battlefield fans gingen ook weer terug naar BF4 en het aantal online spelers op Hardline is nog altijd erg laag. Met de Star Wars game hebben ze kennelijk geen goede game gepresenteerd. Of de ontwikkelaars hadden geen zin om lootboxes of live-services e.d. te implementeren in hun Star Wars game en heeft EA maar een einde gemaakt aan Visceral Games. Wie weet. Het enige wat mensen weten, is dat de laatste paar titels van Visceral Games geen grote succes waren.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 23-10-2017 15:50
Manveer Heir (ex-developer bij Bioware op o.a. projecten als Mass Effect 3 en Andromeda:

Quote:
It's definitely a thing inside of EA, they are generally pushing for more open-world games. And the reason is you can monetise them better. The words in there that were used are 'have them come back again and again'. Why do you care about that at EA? The reason you care about that is because microtransactions: buying card packs in the Mass Effect games, the multiplayer. It's the same reason we added card packs to Mass Effect 3: how do you get people to keep coming back to a thing instead of 'just' playing for 60 to 100 hours?

The problem is that we've scaled up our budgets to $100m+ and we haven't actually made a space for good linear single-player games that are under that. But why can't we have both? Why does it have to be one or the other? And the reason is that EA and those big publishers in general only care about the highest return on investment. They don't actually care about what the players want, they care about what the players will pay for.

You need to understand the amount of money that's at play with microtransactions. I'm not allowed to say the number but I can tell you that when Mass Effect 3 multiplayer came out, those card packs we were selling, the amount of money we made just off those card packs was so significant that's the reason Dragon Age has multiplayer, that's the reason other EA products started getting multiplayer that hadn't really had them before, because we nailed it and brought in a ton of money. It's repeatable income versus one-time income.

I've seen people literally spend $15,000 on Mass Effect multiplayer cards.

What we're seeing is a "cynical" chasing of the games making big money. You've seen - what is BioWare's new franchise coming out?"

"Anthem," (aldus de host van de show)

"Right, it's not a traditional-looking BioWare game, right? If that's what you're seeing from a place like BioWare, owned by EA, a place where I worked for seven years; if that's what you're seeing from Visceral now closing and going to this other Vancouver studio; what it means is that the linear single-player triple-A game at EA is dead for the time being."

Aldus een stuk van een interview in een podcast.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Doobieters
Door Doobieters (29539 reacties) op 23-10-2017 17:07
Hier schrik ik toch wel van.. Zeer slechte zaak voor de game industrie.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Maarten95
Door Maarten95 (610 reacties) op 23-10-2017 17:11
Quote:
Manveer Heir (ex-developer bij Bioware op o.a. projecten als Mass Effect 3 en Andromeda:

[..]

Aldus een stuk van een interview in een podcast.
Gepost door: Niels op 23-10-2017 15:50

Anthem zal dus volzitten met microtransactions. Hopelijk flopt star wars battlefront 2 dan wordt er tenminste een grens gesteld.
Hercule
Door Hercule (6366 reacties) op 23-10-2017 17:22
Quote:
[..]

Anthem zal dus volzitten met microtransactions. Hopelijk flopt star wars battlefront 2 dan wordt er tenminste een grens gesteld.
Gepost door: Maarten95 op 23-10-2017 17:11

Hoe moet de game-industrie dan verder als dingen als dingen als microtransactions zoveel weerstand oproepen. De budgetten zullen steeds meer gaan stijgen en lang niet iedere game verkoopt zo goed als een GTA5 of Uncharted.

Enerzijds wil men wel Uncharted graphics, geen lootboxen en 40 uur aan gameplay maar als het even kan het liefst voor 15 euro.

Willen uitgevers nog singleplayer games kunnen uitbrengen dan zijn veranderingen noodzakelijk.
Maarten95
Door Maarten95 (610 reacties) op 23-10-2017 17:57
Quote:
[..]

Hoe moet de game-industrie dan verder als dingen als dingen als microtransactions zoveel weerstand oproepen. De budgetten zullen steeds meer gaan stijgen en lang niet iedere game verkoopt zo goed als een GTA5 of Uncharted.

Enerzijds wil men wel Uncharted graphics, geen lootboxen en 40 uur aan gameplay maar als het even kan het liefst voor 15 euro.

Willen uitgevers nog singleplayer games kunnen uitbrengen dan zijn veranderingen noodzakelijk.
Gepost door: Hercule op 23-10-2017 17:22

Microtransactions zijn geen probleem zolang ze de gameplay niet te veel beïnvloeden. Dat is echter vaak al het geval zelfs wanneer de microtransactions van cosmetische aard zijn. Ik denk dat men er beter aan doet om gewoon het prijzenkaartje iets omhoog te gooien. Consumenten zijn nog altijd in staat om kwaliteit te herkennen en hiervoor te betalen.
Doobieters
Door Doobieters (29539 reacties) op 23-10-2017 18:01
Quote:
[..]
Hoe moet de game-industrie dan verder als dingen als dingen als microtransactions zoveel weerstand oproepen.
Gepost door: Hercule op 23-10-2017 17:22
Hoe doet Sony dat dan met alleen maar SP games zonder microtransactions?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 23-10-2017 18:32
Quote:
[..]
Hoe doet Sony dat dan met alleen maar SP games zonder microtransactions?
Gepost door: Doobieters op 23-10-2017 18:01

Dat compenseren ze met verkoop van avatars, themas en little big planet costumepacks en door je te laten betalen om je eigen internet te mogen gebruiken op hun apparaat (maar da's ok, want je krijgt gratis indies die je nooit speelt en games van vier jaar geleden die je al hebt)
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Doobieters
Door Doobieters (29539 reacties) op 23-10-2017 18:40
Quote:
[..]

Dat compenseren ze met verkoop van avatars, themas en little big planet costumepacks en door je te laten betalen om je eigen internet te mogen gebruiken op hun apparaat (maar da's ok, want je krijgt gratis indies die je nooit speelt en games van vier jaar geleden die je al hebt)
Gepost door: Niels op 23-10-2017 18:32
Daar heb je een punt. Oke, fuck modern gaming.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Maarten95
Door Maarten95 (610 reacties) op 23-10-2017 18:42
Quote:
[..]
Hoe doet Sony dat dan met alleen maar SP games zonder microtransactions?
Gepost door: Doobieters op 23-10-2017 18:01

Een vrij pittige vraag. Het zou makkelijk zijn om te stellen dat men genoeg van een game verkoopt om er toch winst uit te halen. Het zou echter ook kunnen dat het grote aanbod van SP games veel gamers richting sony trekt die vervolgens ook hun multiplayers games kopen voor op de playstation. Op iedere verkochte game zit immers een tarief voor sony.

Zelf laat ik tegenwoordig games met microtransactions veelal links liggen totdat er een pricedrop plaatsvind met de uitzondering van sony, nintendo, atlus en platinumgames. Dit doe ik niet omdat ik anti-microtransaction ben maar puur omdat ik vaak gewoon niet weet wat de microtransactions voor invloed kunnen hebben op mijn speelplezier.
[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]