Volg ons op Bluesky Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Nintendo Switch 2 [Algemeen Topic]

[Begin]  |571|572|573|574|575|576|577(588)  [Eind]
ThaBEN
Door ThaBEN (7850 reacties) op 12-05-2026 09:49
Quote:
[..]
Ga maar even rustig zitten Canyarion... Ik heb namelijk erg slecht nieuws over Fox zijn vader...
Gepost door: DaggieWaggie op 12-05-2026 09:20

Juist ja

Ik vond het overigens wel een aparte keuze, om te eindigen met een 3 minuten durende cutscene over James McCloud, gezien zijn kleine rol in de N64 versie. |||Spoiler||| Hij heeft nu al meer schermtijd als dat hij überhaupt in de N64 te zien was. |||Spoiler|||
En het feit dat ze specifiek dat moment als aparte video hebben uitgegeven op de officiële Nintendo YouTube kanalen inclusief voiceovers in de betreffende lokale gesproken taal van die regio, in plaats van een algemene trailer voor de game, doet mij vermoeden dat dit meer is dan zomaar een proloog cutscene.

Bovendien lijken de cutscenes in Star Fox Switch 2 allemaal in-engine te zijn. Zou dit een hint kunnen zijn dat we nieuwe content krijgen in de vorm van missies met James, waar we voorgaande gebeurtenissen vanuit zijn perspectief zullen meemaken?

Nederlands


Duits


Frans


Italiaans


Spaans


*Edit
Op aanwijzen van Budgetpaardje, de Engelstalige video toegevoegd.

Feel a New Real | PS VR2
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (33991 reacties) op 12-05-2026 10:32
Ik mis de Engelse variant nog. Ik heb de Direct in het Nederlands gekeken en was oké met de Nederlandse stemmen.

🐴
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (41098 reacties) op 12-05-2026 11:09
Quote:
Ik vond het overigens wel een aparte keuze, om te eindigen met een 3 minuten durende cutscene over James McCloud, gezien zijn kleine rol in de N64 versie. |||Spoiler||| Hij heeft nu al meer schermtijd als dat hij überhaupt in de N64 te zien was. |||Spoiler|||
En het feit dat ze specifiek dat moment als aparte video hebben uitgegeven op de officiële Nintendo YouTube kanalen inclusief voiceovers in de betreffende lokale gesproken taal van die regio, in plaats van een algemene trailer voor de game, doet mij vermoeden dat dit meer is dan zomaar een proloog cutscene.
Gepost door: ThaBEN op 12-05-2026 09:49
Ik denk zelf dat Nintendo er een cinematische ervaring van gaat maken om de speeltijd van een playthrough flink uit te smeren. Wat in het origineel twee bewegende plaatjes met tekstvakken ertussen waren, zal nu waarschijnlijk een filmpje van vijf minuten worden waarin elk Star Fox-lid even zijn mening geeft over de komende missie. Hopelijk behouden ze de originele dialogen en wordt het niet gevuld met millennialhumor.

Volgens mij duurt een enkele playthrough, ongeacht welk pad je neemt, ongeveer 1 tot 1,5 uur. Nintendo moet iets doen om dat uit te smeren, dus zullen ze het waarschijnlijk opvullen met cutscenes.

Inderdaad, lezers: je kunt het spel in minder dan twee uur uitspelen. Schrijf je reactie voor de Budgetgaming-review alvast maar dat het onacceptabel is om €60 te betalen voor een spel van twee uur. In 1997 was dit niet anders. De speelduur moest je halen uit het behalen van medailles voor missies, het vinden van alle paden en het neerzetten van highscores.

Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
ThaBEN
Door ThaBEN (7850 reacties) op 12-05-2026 11:40
Daar zou ik ook content mee zijn.
Maar vraag me wel af, zou elke playthrough dezelfde algemene story cutscenes tonen, ongeacht je route?
Of zou elke planeet zijn eigen individuele 'Mission Briefing' cutscenes hebben?

Dan kan het wel leuk zijn om die allemaal te unlocken door alle geheime routes vrij te spelen en alle planeten te bezoeken.

Met betrekking tot de speelduur, er zijn in totaal 25 verschillende routes te nemen.

Route: Missions:
1. Corneria>Meteo>Fichina>SectorX>Titania>Bolse>Venom
2. Corneria>Meteo>Fichina>Solar>Macbeth>Bolse>Venom
3. Corneria>Meteo>Fichina>SectorX>Macbeth>Bolse>Venom
4. Corneria>SectorY>Katina>SectorX>Titania>Bolse>Venom
5. Corneria>SectorY>Katina>SectorX>Macbeth>Bolse>Venom
6. Corneria>SectorY>Katina>Solar>Macbeth>Bolse>Venom
7. Corneria>Meteo>Katina>SectorX>Titania>Bolse>Venom
8. Corneria>Meteo>Katina>SectorX>Macbeth>Bolse>Venom
9. Corneria>Meteo>Katina>SectorX>SectorZ>Bolse>Venom
10. Corneria>Meteo>Katina>Solar>Macbeth>Bolse>Venom
11. Corneria>Meteo>Fichina>Solar>Macbeth>Area6>Venom II
12. Corneria>Meteo>Fichina>SectorX>Macbeth>Area6>Venom II
13. Corneria>Meteo>Fichina>SectorX>SectorZ>Bolse>Venom
14. Corneria>SectorY>Katina>SectorX>Macbeth>Area6>Venom II
15. Corneria>SectorY>Katina>SectorX>SectorZ>Bolse>Venom
16. Corneria>SectorY>Katina>Solar>Macbeth>Area6>Venom II
17. Corneria>SectorY>Aquas>Zoness>Macbeth>Bolse>Venom
18. Corneria>SectorY>Aquas>Zoness>Macbeth>Area6>Venom II
19. Corneria>SectorY>Aquas>Zoness>SectorZ>Bolse>Venom
20. Corneria>Meteo>Katina>SectorX>Macbeth>Area6>Venom II
21. Corneria>Meteo>Katina>SectorX>SectorZ>Area6>Venom II
22. Corneria>Meteo>Katina>Solar>Macbeth>Area6>Venom II
23. Corneria>Meteo>Fichina>SectorX>SectorZ>Area6>Venom II
24. Corneria>SectorY>Katina>SectorX>SectorZ>Area6>Venom II
25. Corneria>SectorY>Aquas>Zoness>SectorZ>Area6>Venom II

Dat is dan toch weer 25 tot 35 uur gameplay voordat je alle mogelijke runs hebt gezien

Feel a New Real | PS VR2
Eli
Door Eli (1794 reacties) op 12-05-2026 12:16
Quote:

Dat is dan toch weer 25 tot 35 uur gameplay voordat je alle mogelijke runs hebt gezien
Gepost door: ThaBEN op 12-05-2026 11:40

Voor mij persoonlijk werkt het niet zo. Als ik alle areas gezien heb maakt de volgorde daarna echt niets meer uit. Als een run 1,5u duurt en je hebt qua gameplay alle content al gehad heb ik geen persoonlijke drang meer om daarna nog verder te spelen.

Zin in dit kekke apparaatje
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (41098 reacties) op 12-05-2026 12:32
Quote:
Maar vraag me wel af, zou elke playthrough dezelfde algemene story cutscenes tonen, ongeacht je route?
Of zou elke planeet zijn eigen individuele 'Mission Briefing' cutscenes hebben?

Dan kan het wel leuk zijn om die allemaal te unlocken door alle geheime routes vrij te spelen en alle planeten te bezoeken.
Gepost door: ThaBEN op 12-05-2026 11:40
Het is een eeuwigheid geleden, maar volgens mij zit er geen verschil in dialogen voor de levels op basis van de route.

Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
UltraTiger
Door UltraTiger (85926 reacties) op 12-05-2026 12:51
1,5 uur vind ik prima, voor mij hoeven ze dat niet te verlengen.

🇺🇦 💙💛
Door DeDaniels (43 reacties) op 12-05-2026 12:53
Quote:
1,5 uur vind ik prima, voor mij hoeven ze dat niet te verlengen.
Gepost door: UltraTiger op 12-05-2026 12:51

Eens, niet elke game hoeft een urenlange ervaring te zijn. Een kleine 1,5 uur met wat replayability is wel eens verfrissend.
ThaBEN
Door ThaBEN (7850 reacties) op 12-05-2026 13:12
Quote:
[..]

Voor mij persoonlijk werkt het niet zo. Als ik alle areas gezien heb maakt de volgorde daarna echt niets meer uit. Als een run 1,5u duurt en je hebt qua gameplay alle content al gehad heb ik geen persoonlijke drang meer om daarna nog verder te spelen.
Gepost door: Eli op 12-05-2026 12:16

Fair point, dan zul je alsnog minimaal 4 runs moeten doen om alle planeten te zien. Daarna heb je dan nog de challenge lijsten en medals per level, mocht je dat leuk vinden.

Weet overigens dat je niet zomaar je route kunt kiezen. Je moet aan bepaalde voorwaarden in een level voldoen, om de alternatieve route vrij te spelen. Dat kan soms best pittig zijn waardoor je meerdere pogingen nodig hebt om bij een bepaalde planeet te kunnen komen.
Faal jij ergens halverwege je run, laten we zeggen na 45 minuten, een bepaalde objective om bij een specifieke planeet te komen, dan is je enige optie om helemaal vanaf level 1 opnieuw te beginnen met een nieuwe run.
Althans, bij het origineel op de N64 kon je niet mid-run je game opslaan of de planeet herstarten.
Ben benieuwd of dat nog steeds zo zal zijn.

Ik gok dat de gemiddelde gamer hier toch wel zeker een uurtje of 8 plezier uit kan halen indien je minimaal alle planeten eens gezien wil hebben en af en toe nog wat challenges voltooien.

Quote:
[..]
Het is een eeuwigheid geleden...
Gepost door: DaggieWaggie op 12-05-2026 12:32

Goede oude tijd, dat games nog vette commercials hadden:

Feel a New Real | PS VR2
Htbaa
Door Htbaa (13707 reacties) op 12-05-2026 17:56
Net Zero nog even gespeeld. Nog steeds leuk. Ik ben bang dat ik Star Fox toch day-1 ga kopen .

Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door ErHaO (1033 reacties) op 12-05-2026 18:14
Lengte van 1.5 uur vind ik niet erg voor een game, maar vind 50-60 euro wel erg prijzig
Mastat
Door Mastat (1391 reacties) op 12-05-2026 19:13
Quote:
Lengte van 1.5 uur vind ik niet erg voor een game, maar vind 50-60 euro wel erg prijzig
Gepost door: ErHaO op 12-05-2026 18:14

Zit echt boordevol extra content.

Ik heb dit kekke apparaatje!
Door ErHaO (1033 reacties) op 12-05-2026 19:34
Quote:
[..]

Zit echt boordevol extra content.
Gepost door: Mastat op 12-05-2026 19:13

Heel veel games die veel langer zijn ook.
GJ
Door GJ (8009 reacties) op 13-05-2026 05:49
Rol: Forum Moderator
Quote:
Reports are emerging from Japan that a 27-year-old unemployed man has been arrested for threating to blow up Nintendo’s headquarters.

Kyoto police made the arrest today, May 12. The man was arrested on grounds of suspected obstruction of business. In envelopes sent to Nintendo, the man included messages such as “I’m going to blow you all up” and “My plans cannot be thwarted.” He additionally threatened that he’d “already planted multiple bombs”.

https://nintendoeverything.com/arrest-made-after-man-threatens-to-blow-up-nintendos-headquarters/

Die was het niet eens met de 2026 lineup. Wat een gek. Je zou denken dat men na het KyoAni incident wel 2x na zou denken voordat ze zulke shit uitvreten, maar blijkbaar niet.

Geef kip
Bulldrome
Door Bulldrome (128 reacties) op 13-05-2026 06:18
Quote:
[..]

https://nintendoeverything.com/arrest-made-after-man-threatens-to-blow-up-nintendos-headquarters/

Die was het niet eens met de 2026 lineup. Wat een gek. Je zou denken dat men na het KyoAni incident wel 2x na zou denken voordat ze zulke shit uitvreten, maar blijkbaar niet.
Gepost door: GJ op 13-05-2026 05:49

Begrijpelijke reactie nadat ze de My Nintendo Store in de Nintendo Store hebben veranderd.
Door CyraxWK (517 reacties) op 13-05-2026 09:14
Quote:
[..]

Heel veel games die veel langer zijn ook.
Gepost door: ErHaO op 12-05-2026 19:34

Dit is alleen een 1,5 uur game voor mensen die dit type game niet leuk vinden. En dus na 1 run genoeg gezien hebben. Dan is € 50,00 inderdaad een hoop geld en zou ik het ook niet doen.

Dit is simpelweg een game die bedoeld is voor mensen die het leuk vinden om meerdere runs te doen in een game en op die wijze alles uit een game te halen. De game zit vol met content, maar de manier waarop je alles uit de game moet halen is niet voor iedereen weggelegd en dat is helemaal prima.

Ik vind dit wel een leuk concept en haal er zeker meer dan zat uren uit. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.


Mastat
Door Mastat (1391 reacties) op 13-05-2026 09:26
Quote:
[..]

Heel veel games die veel langer zijn ook.
Gepost door: ErHaO op 12-05-2026 19:34

Zo kan je alles vergelijken,. Kwaliteit heeft een prijs, dat geldt voor alles.
Nintendo kijkt minder naar “uren per euro”. Ze verkopen het als nostagische en premium ervaring.

Heb je 2,5uur werken over voor minimaal 2,5uur speelplezier. Dus is het jou 2,5uur van je tijd waard om deze benger te spelen en bezitten.

Ik heb dit kekke apparaatje!
ThaBEN
Door ThaBEN (7850 reacties) op 13-05-2026 09:26
Het is inderdaad een echte ouderwetse "Arcade game/on-rail shooter".
Net zoals je 'Guitar Hero' niet hebt uitgespeeld nadat je elk liedje 1 keer hebt gespeeld is het hier ook niet de bedoeling dat je alle levels maar 1 keer speelt.
Je speelt ze meermaals en probeert daarbij telkens je eigen scores te verbeteren.
En hoe hoger je scoort hoe meer nieuwe routes, medals en challenges etc. je vrijspeelt.

De game is dus niet slecht of oninteressant omdat hij kort is, de vraag is eerder of jij de juiste doelgroep bent voor die deze type gameplay loop.

Feel a New Real | PS VR2
Door CyraxWK (517 reacties) op 13-05-2026 09:58
Quote:
Het is inderdaad een echte ouderwetse "Arcade game/on-rail shooter".
Net zoals je 'Guitar Hero' niet hebt uitgespeeld nadat je elk liedje 1 keer hebt gespeeld is het hier ook niet de bedoeling dat je alle levels maar 1 keer speelt.
Je speelt ze meermaals en probeert daarbij telkens je eigen scores te verbeteren.
En hoe hoger je scoort hoe meer nieuwe routes, medals en challenges etc. je vrijspeelt.

De game is dus niet slecht of oninteressant omdat hij kort is, de vraag is eerder of jij de juiste doelgroep bent voor die deze type gameplay loop.
Gepost door: ThaBEN op 13-05-2026 09:26

Anno 2026 zijn mensen sowieso geneigd te vinden dat elke uitgebrachte game voor hen bedoeld moet zijn, uiteraard voor de prijs die zij ervoor willen betalen.

Door ErHaO (1033 reacties) op 13-05-2026 10:11
Quote:
[..]

Dit is alleen een 1,5 uur game voor mensen die dit type game niet leuk vinden. En dus na 1 run genoeg gezien hebben. Dan is € 50,00 inderdaad een hoop geld en zou ik het ook niet doen.

Dit is simpelweg een game die bedoeld is voor mensen die het leuk vinden om meerdere runs te doen in een game en op die wijze alles uit een game te halen. De game zit vol met content, maar de manier waarop je alles uit de game moet halen is niet voor iedereen weggelegd en dat is helemaal prima.

Ik vind dit wel een leuk concept en haal er zeker meer dan zat uren uit. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.



Gepost door: CyraxWK op 13-05-2026 09:14

Oh natuurlijk, ik zeg alleen dat ik het prijzig vind! Ik vind boordevol extras persoonlijk geen sterk argument, want haast elke game die hier in de kast staat is tientallen tot honderden uren langer als je alles wilt unlocken. Hrt is een product op de markt en vergelijken vind ik niet gek.

Ik zei niet eens dat ik het niet koop, ik vind het gewoon aan de prijzige kant

Waarde per uur is natuurlijk erg betrekkelijk, dat snap ik. Ik heb films van 3 uur gekocht voor 40+ euro, maar ook niet omdat ik het een goede koop vond qua prijs, wel omdat het iets was wat ik erg graag wilde. Maar ik zeg bij die dingen ook dat ik het nogal prijzig vind, gelukkig ook zat films/games voor minder.

Uiteindelijk kan ik enkel voor mijzelf spreken, ik speel de meeste games enkel de main content met wat extras. Maar ik vind Starfox er wel heel goed uit zien.
[Begin]  |571|572|573|574|575|576|577(588)  [Eind]