Quote:
Ja ik schrok ook wel een beetje van hoe hoog sommige prijzen zijn, maar dan passen ze die zo te horen dus wel nog flink aan waarschijnlijk. En inderdaad nedgame valt meestal tegen. Nintendo spul stuur ik bijna altijd naar de mario websites omdat die ook vantevoren hun prijs aangeven en zich er voor 90% ook nejes altijd aan houden. Maarja die nemen alleen nintendo aan vanndaar dat ik hoopte dat deze webshop een beetje redelijk zou zijn met xbox. Ik ben benieuwd als ze alles nagekeken hebben of ze dan alweer gaan zakken of de prijs die ze nu bieden dan wel (grotendeels) aanhouden. Hoor het graag als je meer weet [..]
Ja wat ik bij Nedgame altijd deed was die game gewoon niet meesturen. Zou ik hier ook gewoon doen.
Ja ik logde gisteren in om de status te bekijken en toen zag ik het bedrag aangepast en toen ik een mail kreeg was het bedrag nog lager. Dus misschien waren ze gisteren nog bezig met evalueren en was nog niet alles aangepast.
Sowieso vond ik de inruilprijzen best redelijk, ook na aftrek. Er zaten dingen tussen waarvan ik dacht: 'Nou dit is wel heeeel veel geld voor deze game.' En wat ik overhield was wel ongeveer wat ik verwacht had te krijgen. Sowieso meer dan bij Nedgame. Daar is de vuistregel altijd 1/3e van de nieuwprijs. Dus voor een redelijk nieuwe game kreeg je dan nog 20 euro. En bij First Party Sony of Nintendo titels lag dat altijd een stukje hoger. Ik heb t gevoel dat je in beide gevallen sowieso meer krijgt bij GameShop Twente.
En het was niet dat ik 50% minder kreeg ineens. Zat een titel tussen die nieuw 35 euro is. En daar was het eerste bod 21 euro. Dat vond ik al aan de hoge kant. En dat is nu 14 euro geworden. Dat vind ik dan echt wel een nette prijs.
Gepost door: Chickje op 26-05-2026 15:55
Ja wat ik bij Nedgame altijd deed was die game gewoon niet meesturen. Zou ik hier ook gewoon doen.
Ja ik logde gisteren in om de status te bekijken en toen zag ik het bedrag aangepast en toen ik een mail kreeg was het bedrag nog lager. Dus misschien waren ze gisteren nog bezig met evalueren en was nog niet alles aangepast.
Sowieso vond ik de inruilprijzen best redelijk, ook na aftrek. Er zaten dingen tussen waarvan ik dacht: 'Nou dit is wel heeeel veel geld voor deze game.' En wat ik overhield was wel ongeveer wat ik verwacht had te krijgen. Sowieso meer dan bij Nedgame. Daar is de vuistregel altijd 1/3e van de nieuwprijs. Dus voor een redelijk nieuwe game kreeg je dan nog 20 euro. En bij First Party Sony of Nintendo titels lag dat altijd een stukje hoger. Ik heb t gevoel dat je in beide gevallen sowieso meer krijgt bij GameShop Twente.
En het was niet dat ik 50% minder kreeg ineens. Zat een titel tussen die nieuw 35 euro is. En daar was het eerste bod 21 euro. Dat vond ik al aan de hoge kant. En dat is nu 14 euro geworden. Dat vind ik dan echt wel een nette prijs.
Gepost door: Chickje op 26-05-2026 15:55

People say nothing is impossible, but I do nothing every day 🐻
Ik heb net voor de gein gekeken wat Elden Ring-Collector's Edition (PlayStation 5 €329 bij verkoop Nieuw) zou kunnen krijgen. Als ik deze zou verkopen aan hun (nieuw/geseald) dan krijg ik volgens de website €201 terug. Dan verkoop ik het nog liever via marktplaats, want daar krijg je minimaal €250 voor terug.
Betreft deze versie die nu moeilijk te vinden is en dat voor €201 terug krijgt en na inspectie nog eens x bedrag minder.

Betreft deze versie die nu moeilijk te vinden is en dat voor €201 terug krijgt en na inspectie nog eens x bedrag minder.
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd te hebben. Waardeer en respecteer Uw medemens. Friendcode: New 3DS 5241-3110-1435. Naam: Pinokkia. PM als me toevoegd.
Quote:
Ik heb net voor de gein gekeken wat Elden Ring-Collector's Edition (PlayStation 5 €329 bij verkoop Nieuw) zou kunnen krijgen. Als ik deze zou verkopen aan hun (nieuw/geseald) dan krijg ik volgens de website €201 terug. Dan verkoop ik het nog liever via marktplaats, want daar krijg je minimaal €250 voor terug.
Betreft deze versie die nu moeilijk te vinden is en dat voor €201 terug krijgt en na inspectie nog eens x bedrag minder.
(Image)
Gepost door: Pinokkia op 26-05-2026 18:03
Betreft deze versie die nu moeilijk te vinden is en dat voor €201 terug krijgt en na inspectie nog eens x bedrag minder.
(Image)
Gepost door: Pinokkia op 26-05-2026 18:03
zet hem ook op Vinted, succes gegarandeerd!
PSN ID: rolf1977
Quote:
Ik heb net voor de gein gekeken wat Elden Ring-Collector's Edition (PlayStation 5 €329 bij verkoop Nieuw) zou kunnen krijgen. Als ik deze zou verkopen aan hun (nieuw/geseald) dan krijg ik volgens de website €201 terug. Dan verkoop ik het nog liever via marktplaats, want daar krijg je minimaal €250 voor terug.
Betreft deze versie die nu moeilijk te vinden is en dat voor €201 terug krijgt en na inspectie nog eens x bedrag minder.
(Image)
Gepost door: Pinokkia op 26-05-2026 18:03
Betreft deze versie die nu moeilijk te vinden is en dat voor €201 terug krijgt en na inspectie nog eens x bedrag minder.
(Image)
Gepost door: Pinokkia op 26-05-2026 18:03
Vergeet niet dat je geen 201 euro krijgt maar winkeltegoed. Is nogal een verschil. Ik kan mn geld beter en verstandiger in zetten dan games kopen tegen die woekerprijzen die ze daar vaak hebben 😅 bovendien hebben ze amper voorraden.
Nedgame en gameshop twente zijn overigens ook niet de enige opties voor tweedehands stores mocht je per se die route willen. Sommige mensen rekenen zich hier rijk met waardebonnen. Dan zou ik zeggen ga eerst eens kijken wat het aanbod is..
Quote:
[..]
Vergeet niet dat je geen 201 euro krijgt maar winkeltegoed. Is nogal een verschil. Ik kan mn geld beter en verstandiger in zetten dan games kopen tegen die woekerprijzen die ze daar vaak hebben 😅 bovendien hebben ze amper voorraden.
Nedgame en gameshop twente zijn overigens ook niet de enige opties voor tweedehands stores mocht je per se die route willen. Sommige mensen rekenen zich hier rijk met waardebonnen. Dan zou ik zeggen ga eerst eens kijken wat het aanbod is..
Gepost door: MaxHG123 op 26-05-2026 20:31
Vergeet niet dat je geen 201 euro krijgt maar winkeltegoed. Is nogal een verschil. Ik kan mn geld beter en verstandiger in zetten dan games kopen tegen die woekerprijzen die ze daar vaak hebben 😅 bovendien hebben ze amper voorraden.
Nedgame en gameshop twente zijn overigens ook niet de enige opties voor tweedehands stores mocht je per se die route willen. Sommige mensen rekenen zich hier rijk met waardebonnen. Dan zou ik zeggen ga eerst eens kijken wat het aanbod is..
Gepost door: MaxHG123 op 26-05-2026 20:31
Dat €201 winkeltegoed is weet ik. Was alleen nieuwsgierig. Deze collectors edition blijft voorlopig in mijn game collectie en tzt gaat de gehele game collectie naar mijn volwassen kids. Willen ze maar een paar van de game collectie dan pas verkoop ik de rest en krijgen hun het geld van de verkoop.
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd te hebben. Waardeer en respecteer Uw medemens. Friendcode: New 3DS 5241-3110-1435. Naam: Pinokkia. PM als me toevoegd.
Quote:
[..]
Dat €201 winkeltegoed is weet ik. Was alleen nieuwsgierig. Deze collectors edition blijft voorlopig in mijn game collectie en tzt gaat de gehele game collectie naar mijn volwassen kids. Willen ze maar een paar van de game collectie dan pas verkoop ik de rest en krijgen hun het geld van de verkoop.
Gepost door: Pinokkia op 26-05-2026 21:44
Dat €201 winkeltegoed is weet ik. Was alleen nieuwsgierig. Deze collectors edition blijft voorlopig in mijn game collectie en tzt gaat de gehele game collectie naar mijn volwassen kids. Willen ze maar een paar van de game collectie dan pas verkoop ik de rest en krijgen hun het geld van de verkoop.
Gepost door: Pinokkia op 26-05-2026 21:44
Dat doe je heel goed. Respect voor
Quote:
[..]
Dat doe je heel goed. Respect voor
Gepost door: MaxHG123 op 26-05-2026 21:59
Dat doe je heel goed. Respect voor
Gepost door: MaxHG123 op 26-05-2026 21:59
Dank je wel voor respect tonen. Voor mijn kids heb ik een kleine game collectie van Pokémon nintendo DS, 72 3DS games, paar PS5, 193 Nintendo Switch en tot nu toe 12 Nintendo Switch 2 games en 3 Nintendo New 3DS XL Limited Editions, 4 Nintendo Switch Limited Editions, 3 Nintendo Switch Lite limited Editions en 1 Nintendo Switch 2)
Het schijnt dat er in mijn game collectie heel wat mooie games tussen zit dat best wel prijzig nú schijnt te zijn.
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd te hebben. Waardeer en respecteer Uw medemens. Friendcode: New 3DS 5241-3110-1435. Naam: Pinokkia. PM als me toevoegd.
Quote:
[..]
Vergeet niet dat je geen 201 euro krijgt maar winkeltegoed. Is nogal een verschil. Ik kan mn geld beter en verstandiger in zetten dan games kopen tegen die woekerprijzen die ze daar vaak hebben 😅 bovendien hebben ze amper voorraden.
Nedgame en gameshop twente zijn overigens ook niet de enige opties voor tweedehands stores mocht je per se die route willen. Sommige mensen rekenen zich hier rijk met waardebonnen. Dan zou ik zeggen ga eerst eens kijken wat het aanbod is..
Gepost door: MaxHG123 op 26-05-2026 20:31
Vergeet niet dat je geen 201 euro krijgt maar winkeltegoed. Is nogal een verschil. Ik kan mn geld beter en verstandiger in zetten dan games kopen tegen die woekerprijzen die ze daar vaak hebben 😅 bovendien hebben ze amper voorraden.
Nedgame en gameshop twente zijn overigens ook niet de enige opties voor tweedehands stores mocht je per se die route willen. Sommige mensen rekenen zich hier rijk met waardebonnen. Dan zou ik zeggen ga eerst eens kijken wat het aanbod is..
Gepost door: MaxHG123 op 26-05-2026 20:31
Fair point. Je moet idd wel weten waar je aan begint. Ik vond Gameshop Twente interessant vanwege de hoeveelheid importgames die ze hebben en daar zaten best wel wat leuke titels tussen. Zelf importeren wordt ook steeds minder interessant door de hoge verzendkosten en risico op importheffing.
Inruilprijzen leken me redelijk fair. Je moet je realiseren dat zij er ook iets aan moeten verdienen en ze geen garantie hebben dat wat jij inlevert binnen een week weer verkocht is. Maar je wilt uiteraard ook niet afgezet worden. Dus het is heel erg bepalend wat je er minimaal voor wilt hebben.
Voordeel van dit soort websites is ook dat ze alles inkopen. Dus ook die meuk die je ooit een keertje uit een grabbelbak gevist hebt voor 5 of 10 euro. Van die obscure games die wel interessant leken, maar waar niemand verder op zit te wachten. Dus ja die ene goeie titel verkopen op Vinted levert meer op, maar in combinatie met de 3 titels die je voor een prikkie had gescoord en al jaren stof staan te verzamelen kom je bij zo'n gameszaak wel weer lekkerder uit.
Vinted ben ik mee gestopt nadat een gozer in Italië beweerde dat ik een leeg hoesje had opgestuurd. Dat soort gezeik heb ik echt geen zin meer in.
Verder heb ik ook altijd een minimumbedrag in mijn hoofd wat ik wil hebben voor een game. Het MOET niet weg. Is de prijs ok, dan lever ik 'm in, anders blijft ie gewoon in de kast staan.
Als ik echt m'n best doe zal ik elders vast 25% meer kunnen scoren, maar gemak is ook wel fijn. Je doet alles in een doos, stuurt t op en een paar dagen later zoek je een paar leuke nieuwe titels uit.
UPDATE: Na ontvangst zijn sommige items in prijs verhoogd (ook weer met een marktconforme prijsaanpassing) Heel nice! Pakje kwam om 11:30 ofzo aan en rond 14:00 had ik m'n tegoed al. Had ook alweer een bestelling gedaan en kreeg toen een mailtje dat een game die ik wilde hebben het laatste exemplaar was en dus uit de winkel kwam. Of ik ok was dat hij niet meer in de seal zat.
UPDATE 2: Vandaag m'n nieuwe games binnen. Alles ziet er keurig uit. Vooral ook de tweedehandstitels. Goed verpakt, in een stevig doosje en de games waren in bubbelwrap gewikkeld en dat was ook dichtgetaped. Vriendelijke mensen ook.
Overall echt een hele nette afhandeling zo. Echt onder de indruk.

