Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Amazon

[Begin]  |110|111|112|113|114|115|116(253)  [Eind]
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9344 reacties) op 04-05-2020 00:45
Quote:
Bedankt voor de reacties allemaal. Al hebben jullie alle 3 wel andere ervaringen hiermee. De ene krijgt al geld terug voordat het product retour is. De andere krijgt geen geld terug maar vervangend product en de laatste wel gewoon geld terug. Op zich wel interessant!
Gepost door: Arabyus op 03-05-2020 22:59

vervangend product is ook hun recht om als eerst aan te bieden als reparatie voor hun geen optie is. ik heb idd ook eerst een vervangend product gehad, maar deze had na een week hetzelfde defect. toen had ik de keuze voor weer een nieuwe of mijn geld terug. het vervangend product werd idd al opgestuurd voordat ze mijne binnen hadden, het geld krijg je (bij de 2e keer) wel pas als ze jouw product retour hebben (wat ik best logisch vind)
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Obleon
Door Obleon (3804 reacties) op 04-05-2020 02:57
Owja het is een keuze. Ik ging er van uit je het product wilde ruilen omdat het defect was. Je mag ook het product retour sturen voor een refund wat best snel gaat.
Josplays
Door Josplays (3765 reacties) op 05-05-2020 07:58
Schrijft Amazon pas een bedrag van de credit Card af op het moment dat de game verzonden wordt? Ik had namelijk XIII gepreordered met de credit card en krijg nu van de bank te horen dat Amazon het bedrag niet geclaimed heeft en is het dus teruggestort. Beetje raar allemaal (order is niet geannuleerd, en hopelijk gaan ze dat ook niet doen )
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
Bianconero
Door Bianconero (1060 reacties) op 05-05-2020 09:51
Ik heb ook voor het eerst iets besteld bij Amazon.nl. Namelijk Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution voor de Nintendo Switch. Een game die redelijk schaars lijkt te zijn, ondanks dat deze nog geen jaar uit is op de Switch. Ik ben vooral benieuwd wat voor versie ik van de game binnenkrijg. Alles wat niet Engels is, is toch wel een grote teleurstelling. Ik krijg de game vanmiddag binnen. Ben benieuwd.



Wii-U = BiancoNero1992 // PS4 = Bes1an92 // Switch = 7679-9128-5292
Martians
Door Martians (720 reacties) op 05-05-2020 10:01
Quote:
Schrijft Amazon pas een bedrag van de credit Card af op het moment dat de game verzonden wordt? Ik had namelijk XIII gepreordered met de credit card en krijg nu van de bank te horen dat Amazon het bedrag niet geclaimed heeft en is het dus teruggestort. Beetje raar allemaal (order is niet geannuleerd, en hopelijk gaan ze dat ook niet doen )
Gepost door: Josplays op 05-05-2020 07:58

Ik heb nog niet bij de Nederlandse Amazon besteld, maar bij de "buitenlandse" Amazons werd altijd pas bij verzending een bedrag van mijn VISA-creditcard afgeschreven.
Zie je op jouw bankrekening ook werkelijk het bestelbedrag terug, of gaat het om de 1 euro/usd pre-authorisatie die je soms voorbij ziet komen als je snel genoeg op je rekening kijkt? (Ik denk dat ik dat overigens nog nooit bij betalingen aan Amazon gezien heb).
Hercule
Door Hercule (6300 reacties) op 05-05-2020 10:02
Bezorgen ze post op bevrijdingsdag?
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 05-05-2020 10:02
Quote:
Schrijft Amazon pas een bedrag van de credit Card af op het moment dat de game verzonden wordt? Ik had namelijk XIII gepreordered met de credit card en krijg nu van de bank te horen dat Amazon het bedrag niet geclaimed heeft en is het dus teruggestort. Beetje raar allemaal (order is niet geannuleerd, en hopelijk gaan ze dat ook niet doen )
Gepost door: Josplays op 05-05-2020 07:58
Bij bestellen reserveren ze een bedrag can je creditcard. Ze moeten de transactie binnen x dagen definitief maken, maar omdat ze dus niks hebben verstuurd, laten ze de transactie vervallen. Pas als ze gaan verzenden, verschijnt er een nieuwe afschrijving en die wordt wel definitief. Zorg dus dat je rond de releasedatum voldoende bestedingsruimte hebt op je kaart.

Het komt trouwens ook wel eens voor dat, terwijl de eerste reservering er nog op staat, ze al een nieuwe transactie maken. Bijvoorbeeld als een deel van een bestelling eerder wordt verzonden. Uiteindelijk vervalt die eerste transactie natuurlijk, maar zolang dat niet is gebeurd, is het bedrag niet te besteden, wat misschien vervelend is als je al bijna aan je limiet zit of als je een prepaid kaart hebt.
🇺🇦 💙💛
Bianconero
Door Bianconero (1060 reacties) op 05-05-2020 10:07
Quote:
Bezorgen ze post op bevrijdingsdag?
Gepost door: Hercule op 05-05-2020 10:02

Ik heb vanochtend een mail van DHL gekregen dat ze vanmiddag gaan bezorgen. Dus blijkbaar.
Wii-U = BiancoNero1992 // PS4 = Bes1an92 // Switch = 7679-9128-5292
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 05-05-2020 10:09
Quote:
Bezorgen ze post op bevrijdingsdag?
Gepost door: Hercule op 05-05-2020 10:02
Hangt af van de vervoerder.
PostNL: nee.
DHL: ja.

Ik krijg ook vanavond iets van Amazon.
🇺🇦 💙💛
Xor
Door Xor (34562 reacties) op 05-05-2020 10:19
Quote:
[..]
Bij bestellen reserveren ze een bedrag can je creditcard. Ze moeten de transactie binnen x dagen definitief maken, maar omdat ze dus niks hebben verstuurd, laten ze de transactie vervallen. Pas als ze gaan verzenden, verschijnt er een nieuwe afschrijving en die wordt wel definitief. Zorg dus dat je rond de releasedatum voldoende bestedingsruimte hebt op je kaart.

Het komt trouwens ook wel eens voor dat, terwijl de eerste reservering er nog op staat, ze al een nieuwe transactie maken. Bijvoorbeeld als een deel van een bestelling eerder wordt verzonden. Uiteindelijk vervalt die eerste transactie natuurlijk, maar zolang dat niet is gebeurd, is het bedrag niet te besteden, wat misschien vervelend is als je al bijna aan je limiet zit of als je een prepaid kaart hebt.
Gepost door: UltraTiger op 05-05-2020 10:02
Ik moet er wel bij zeggen dat Amazon.nl qua afschrijvingen heel vaag werkt. Heb bij m'n laatste paar orders gehad dat ze het bedrag al gelijk hadden afgeschreven terwijl er nog niks verzonden is. Eerst wordt het als reservering gedaan en na een week werd het betaalde bedrag definitief afgeschreven. Ik had ze ook gemaild omdat ik een order had geplaatst en er producten in de order geannuleerd waren. Ze gaven aan dit op te lossen, maar het oude aankoopbedrag bleef nog op m'n CC staan. Pas toen de bestelling verzonden was, kreeg ik het verschil teruggestort op m'n CC.

Amazon.nl moet nog werken aan het hele verwerken van betalingen. Want bij Amazon.de werd er gewoon afgeschreven wanneer de bestelling is verzonden. Lijkt alsof ze bij Amazon.nl willen dat je gewoon vooraf moet dokken en pas als je de bestelling annuleert, het aankoopbedrag terugkrijgt i.p.v. het aankoopbedrag als reservering open laten en pas afschrijven wanneer de bestelling is verzonden.
Josplays
Door Josplays (3765 reacties) op 05-05-2020 10:25
Quote:
[..]

Ik heb nog niet bij de Nederlandse Amazon besteld, maar bij de "buitenlandse" Amazons werd altijd pas bij verzending een bedrag van mijn VISA-creditcard afgeschreven.
Zie je op jouw bankrekening ook werkelijk het bestelbedrag terug, of gaat het om de 1 euro/usd pre-authorisatie die je soms voorbij ziet komen als je snel genoeg op je rekening kijkt? (Ik denk dat ik dat overigens nog nooit bij betalingen aan Amazon gezien heb).
Gepost door: Martians op 05-05-2020 10:01

Antwoord is trouwens ja (hele bedrag terug), maar nu ik het bericht van UltraTiger zie moet ik dus gewoon zorgen dat ik het bedrag tegen die tijd er nog op heb staan. Aan de ene kant irritant (Want het gaat om een prepaid card), aan de andere kant kan ik het wel begrijpen (Voor hun boekhouding beter en in geval van annuleren).
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 05-05-2020 10:36
Als een betaling toch mislukt, krijg je 7 dagen de tijd om het te fixen. Bijvoorbeeld door met iDeal te betalen. Ik heb dat een paar dagen geleden bij een aantal bestellingen gedaan, toen bleek dat ik aan mijn limiet zat, lol.
🇺🇦 💙💛
Ekfad
Door Ekfad (843 reacties) op 05-05-2020 15:34
Quote:
[..]

Amazon.nl moet nog werken aan het hele verwerken van betalingen. Want bij Amazon.de werd er gewoon afgeschreven wanneer de bestelling is verzonden. Lijkt alsof ze bij Amazon.nl willen dat je gewoon vooraf moet dokken en pas als je de bestelling annuleert, het aankoopbedrag terugkrijgt i.p.v. het aankoopbedrag als reservering open laten en pas afschrijven wanneer de bestelling is verzonden.
Gepost door: Xor op 05-05-2020 10:19

Dit klopt niet helemaal en ik spreek uit ervaring.
In het verleden schreef Amazon enkel af bij verzending. Echter, sinds februari 2020 is hun beleid gewijzigd. Nu schrijven ze automatisch af na 5 dagen, ook al is het product nog niet verzonden. Dit geldt ook voor pre-orders en ongeacht waar je bestelt maar heeft geen invloed op reeds openstaande orders.

Ik had het eind februari aan de hand en de telefonist sprak mij tegen en zij dat dit onmogelijk kon. Echter, toen ik doorverbonden werd met een hoger echelon werd er inderdaad bevestigd dat hun beleid gewijzigd is. Toen stond dit nog niet in hun voorwaarden en moest dit nog aangepast worden op hun webpagina. Echter, sindsdien heb ik 1 pre-order en 2 bestellingen waar het bedrag na 5 dagen werd afgeschreven ongeacht of het al verzonden was of niet.
Xor
Door Xor (34562 reacties) op 05-05-2020 15:39
Quote:
[..]

Dit klopt niet helemaal en ik spreek uit ervaring.
In het verleden schreef Amazon enkel af bij verzending. Echter, sinds februari 2020 is hun beleid gewijzigd. Nu schrijven ze automatisch af na 5 dagen, ook al is het product nog niet verzonden. Dit geldt ook voor pre-orders en ongeacht waar je bestelt maar heeft geen invloed op reeds openstaande orders.

Ik had het eind februari aan de hand en de telefonist sprak mij tegen en zij dat dit onmogelijk kon. Echter, toen ik doorverbonden werd met een hoger echelon werd er inderdaad bevestigd dat hun beleid gewijzigd is. Toen stond dit nog niet in hun voorwaarden en moest dit nog aangepast worden op hun webpagina. Echter, sindsdien heb ik 1 pre-order en 2 bestellingen waar het bedrag na 5 dagen werd afgeschreven ongeacht of het al verzonden was of niet.
Gepost door: Ekfad op 05-05-2020 15:34
Maar geldt het beleid voor alle Amazon sites? Dus ook voor Amazon.de?

Want ik weet dat ze vorig jaar voor sommige gebruikers dit beleid hadden ingevoerd op Amazon.co.uk. Maar op Amazon.de merkte ik nog steeds dat ze gingen afschrijven pas wanneer ze iets hadden verzonden. Alleen sinds Amazon.nl online kwam, zag ik dat Amazon.nl gelijk de betalingen gingen afschrijven wat ik heel apart vond.

Lijkt erop dat je nu echt voor alles geld apart moet houden bij Amazon. Want pre-orders moet je nu ook vooraf dokken i.p.v. dat er pas wordt afgeschreven wanneer het verzonden is.
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 05-05-2020 18:41
Oh, wow. Ik heb ff gekeken op mijn afschrift en amazon.NL heeft inderdaad vrijwel alles afgeschreven, ook de dingen die nog niet verstuurd zijn / “tijdelijk niet op voorraad” zijn. Het enige wat ze niet hebben afgeschreven, is een preorder van star wars blu-rays die in juni uitkomen.

Bij amazon.DE lijkt het nog wel op de normale manier te gaan, althans in maart nog wel. Bestellingen die ik toen had geplaatst, werden pas afgeschreven bij verzending.
🇺🇦 💙💛
Ekfad
Door Ekfad (843 reacties) op 05-05-2020 19:11
Quote:
[..]
Maar geldt het beleid voor alle Amazon sites? Dus ook voor Amazon.de?

Want ik weet dat ze vorig jaar voor sommige gebruikers dit beleid hadden ingevoerd op Amazon.co.uk. Maar op Amazon.de merkte ik nog steeds dat ze gingen afschrijven pas wanneer ze iets hadden verzonden. Alleen sinds Amazon.nl online kwam, zag ik dat Amazon.nl gelijk de betalingen gingen afschrijven wat ik heel apart vond.

Lijkt erop dat je nu echt voor alles geld apart moet houden bij Amazon. Want pre-orders moet je nu ook vooraf dokken i.p.v. dat er pas wordt afgeschreven wanneer het verzonden is.
Gepost door: Xor op 05-05-2020 15:39

Wat mij betreft in ieder geval wel. Heb tal van bestellingen staan op de verschillende sites die reeds afgeschreven, maar nog niet verzonden zijn.

Edit. Ik woon wel in België, kan van invloed zijn.
Ik denk persoonlijk dat Amazon te vaak als back up gebruikt werd en er dus te veel annuleringen binnen kwamen
Door Cinderella (8 reacties) op 25-05-2020 20:38
Eerder op de dag iets besteld toen hij aangaf dat het niet op voorraad was, maar dat ze asap voor meer stock zorgen. Krijg ik nu ineens een berichtje van een vriendinnetje dat ze precies hetzelfde heeft gekocht - dezelfde listing, van amazon zelf - en zij heeft levering op vrijdag erbij staan. Terwijl het bij nog steeds onbekend is! Even afwachten dus, maar gek hoe het systeem dan werkt. De klantenservice kan mij ook niet verder helpen en geven aan dat het basically neerkomt op geluk. Mijn vriendin heeft geluk gehad, en ik ongeluk...
Wojak
Door Wojak (2585 reacties) op 28-05-2020 18:37
Wij zien de DHL bezorger uitstappen, wijzelf lopen naar de voordeur om het pakket in ontvangst te nemen van Amazon. Dan duurt het wel heel erg lang en nog geen minuut later een bericht in onze mailbox dat wij niet thuis waren en dat het pakket is ingeleverd bij een DHL servicepunt...



Update 18:55 - Mijn vrouw is maar in de auto gesprongen en is rustig de wijk rondgereden, daar tegen gekomen en klem gereden.

Pakket in ontvangst genomen en 1000 keer excuses van de bezorger, die waarschijnlijk bij een verkeerde voordeur heeft aangebeld
01011001 01001111 01001100 01001111
Josplays
Door Josplays (3765 reacties) op 28-05-2020 19:22
Quote:
Wij zien de DHL bezorger uitstappen, wijzelf lopen naar de voordeur om het pakket in ontvangst te nemen van Amazon. Dan duurt het wel heel erg lang en nog geen minuut later een bericht in onze mailbox dat wij niet thuis waren en dat het pakket is ingeleverd bij een DHL servicepunt...



Update 18:55 - Mijn vrouw is maar in de auto gesprongen en is rustig de wijk rondgereden, daar tegen gekomen en klem gereden.

Pakket in ontvangst genomen en 1000 keer excuses van de bezorger, die waarschijnlijk bij een verkeerde voordeur heeft aangebeld
Gepost door: Multimediaknaller op 28-05-2020 18:37

Is het niet de volgende keer makkelijker om gewoon naar buiten te lopen i.p.v. naar de voordeur lopen?
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
NewDust
Door NewDust (1419 reacties) op 28-05-2020 19:25
Als ik het zo lees mag ik erg in mijn handjes knijpen met onze DHL bezorger. Ik voel me bijna schuldig dat ie hier zo vaak moet komen, maar door Prime wordt bijna alles los verzonden en ik hoef me niet in te houden om 1 ding te halen voor onder de €20... Er zijn de laatste weken veel te veel goedkope games op Amazon.
[Begin]  |110|111|112|113|114|115|116(253)  [Eind]