ff een vraagje.
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat Amazon.nl na een bestel-bevestiging verder geen enkele communcatie meer doet mbt verzending/bezorging ?
Ik krijg dus geen bericht meer van de bezorger dat en wanneer ze langskomen.
Ik krijg nu al een aantal bestellingen lang geen enkel bericht behalve de bestelbevestiging en een briefje in de brievenbus dat de bezorger is langsgeweest "we hebben elkaar gemist".
Normaal gesproken zou je zeggen, je weet toch dat je iets besteld hebt en dat is natuurlijk ook zo, maar het betreft hier o.a. bestellingen waarvan de levertijd "6 maanden of later" is/was.
De enige manier om the achterhalen om welke bestelling het precies gaat is door in te loggen op de amazon account waar dan bij een bestelling de opmerking staat dat bezorger x heeft geprobeerd het pakket af te leveren en dat dit mislukt is.
Ik ervaar dit als errug frustrerend want het pakket-punt van bijv. DHL zit hier niet echt naast de deur.
Wees verschillig
Quote:
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat Amazon.nl na een bestel-bevestiging verder geen enkele communcatie meer doet mbt verzending/bezorging ?
Gepost door: Speelkwartier op 01-11-2024 21:23
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat Amazon.nl na een bestel-bevestiging verder geen enkele communcatie meer doet mbt verzending/bezorging ?
Gepost door: Speelkwartier op 01-11-2024 21:23
Nee, ik krijg iedere keer minstens drie mails van hun : een bestel-bevestiging, een verzend-bevestiging, en een geleverd/gemist bevestiging en dat van alle Amazons van de EU en van de VS. Als er iets afwijkt van wat er verwacht wordt dan krijg ik er meer, denk aan gesplitste zendingen, vroeger dan verwacht, etc.
#team β #team π + π
Quote:
Yups, maar dan nog een gradatie erger. Ik kreeg de laatste keer niet eens een Bestel-bevestiging.Hoi,
ff een vraagje.
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat Amazon.nl na een bestel-bevestiging verder geen enkele communcatie meer doet mbt verzending/bezorging ?
Gepost door: Speelkwartier op 01-11-2024 21:23
ff een vraagje.
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat Amazon.nl na een bestel-bevestiging verder geen enkele communcatie meer doet mbt verzending/bezorging ?
Gepost door: Speelkwartier op 01-11-2024 21:23
Toevallig vanavond nog weer (3e keer achter elkaar inmiddels) een 'gemist' kaartje in de bus (van een bestelling waar ik in ieder geval nog een bestel-bevestiging had). Echt de complete mailbox meerdere keren uitgespit, maar echt geen enkel bericht.
Ook hier zit het DHL afhaalpunt niet naast de deur, dus zwaar irritant inderdaad, vooral bij een wat zwaarder pakket (geen auto).
Vanavond bij het nakijken van het een en ander in account gezien dat er morgen weer wat zou moeten komen...weer niks in de mail.
Amazon bevestigd dat dit niet zo zou moeten gaan, maar doen zoals gewoonlijk niks. Ik moet maar gewoon in mijn account kijken, want ik weet toch dat ik wat heb besteld, maar zoals Speelkwartier al zei, bij een bestelling met levertijd 6-7 maanden raak je wel eens kwijt wat wanneer wel/niet zou moeten komen.
Ook is het dan niet meer te doen om meerdere keren per dag (is nodig als je het niet wil missen) te kijken of er iets is verstuurd.
Krijg meestal wel een berg updates van de bezorging via de mail en de app van is klaar voor verzending, is onderweg en is bezorgd.
Maar goed 2 van de recente pre-orders zijn te laat en 1 niet verzonden. (Al had ik die na een paar dagen geannuleerd.)
Quote:
[..]
Yups, maar dan nog een gradatie erger. Ik kreeg de laatste keer niet eens een Bestel-bevestiging.
Toevallig vanavond nog weer (3e keer achter elkaar inmiddels) een 'gemist' kaartje in de bus (van een bestelling waar ik in ieder geval nog een bestel-bevestiging had). Echt de complete mailbox meerdere keren uitgespit, maar echt geen enkel bericht.
Ook hier zit het DHL afhaalpunt niet naast de deur, dus zwaar irritant inderdaad, vooral bij een wat zwaarder pakket (geen auto).
Vanavond bij het nakijken van het een en ander in account gezien dat er morgen weer wat zou moeten komen...weer niks in de mail.
Amazon bevestigd dat dit niet zo zou moeten gaan, maar doen zoals gewoonlijk niks. Ik moet maar gewoon in mijn account kijken, want ik weet toch dat ik wat heb besteld, maar zoals Speelkwartier al zei, bij een bestelling met levertijd 6-7 maanden raak je wel eens kwijt wat wanneer wel/niet zou moeten komen.
Ook is het dan niet meer te doen om meerdere keren per dag (is nodig als je het niet wil missen) te kijken of er iets is verstuurd.
Gepost door: GameFatale op 01-11-2024 23:17
Yups, maar dan nog een gradatie erger. Ik kreeg de laatste keer niet eens een Bestel-bevestiging.
Toevallig vanavond nog weer (3e keer achter elkaar inmiddels) een 'gemist' kaartje in de bus (van een bestelling waar ik in ieder geval nog een bestel-bevestiging had). Echt de complete mailbox meerdere keren uitgespit, maar echt geen enkel bericht.
Ook hier zit het DHL afhaalpunt niet naast de deur, dus zwaar irritant inderdaad, vooral bij een wat zwaarder pakket (geen auto).
Vanavond bij het nakijken van het een en ander in account gezien dat er morgen weer wat zou moeten komen...weer niks in de mail.
Amazon bevestigd dat dit niet zo zou moeten gaan, maar doen zoals gewoonlijk niks. Ik moet maar gewoon in mijn account kijken, want ik weet toch dat ik wat heb besteld, maar zoals Speelkwartier al zei, bij een bestelling met levertijd 6-7 maanden raak je wel eens kwijt wat wanneer wel/niet zou moeten komen.
Ook is het dan niet meer te doen om meerdere keren per dag (is nodig als je het niet wil missen) te kijken of er iets is verstuurd.
Gepost door: GameFatale op 01-11-2024 23:17
Dat klinkt als een probleem dat specifiek jouw account treft. Heb je al eens een nieuw account aangemaakt met een ander e-mailadres? Als je dan gewoon wel consequent bestel- en verzendbevestigingen krijgt kan je dan je oude Prime cancelen en op dat nieuwe account weer Prime nemen, als je dat wil.
Vrijdag 18 oktober een bestelling geplaatst. Zou dinsdag 22 oktober moeten komen. Maandag 21 oktober was de laatste bezorgings-update (Je pakket heeft een Amazon-faciliteit verlaten. Dormagen, North Rhine Westphalia DE). Daarna geen updates meer.
Die dinsdag inderdaad niks binnen. Heb gekeken wat de status was en het enige wat veranderd was, was dat de leveringsdatum nu vrijdag 25 oktober was geworden.
Maar ook die vrijdag niks binnen. Nu stond er "Je pakket is mogelijk zoekgeraakt. Pakketten zijn zelden zo laat. Het spijt ons dat je pakket nog niet is aangekomen". Heb dit helaas al eens eerder meegemaakt en het hele proces duurde onnodig lang.
Diezelfde dag nog contact gemaakt met een medewerker. Die zou een nieuwe bestellen.
Een week lang heeft deze bestelling op status "besteld' gestaan, maar het werd maar niet verzonden. Gisteren maar weer contact gemaakt met een medewerker en opnieuw laten bestellen. Dinsdag 5 november moet het komen, maar ik moet het nog zien...
Jullie zijn dus niet de enige die last hebben van slechte verzendingen van Amazon, GameFatale en Speelkwartier.
Voorlopig bestel ik hier even niks meer.
β¨π¦
Een beetje een mixed bag aan reacties, maar dat is precies waarom ik het ff wou navragen.
Om de vraag van UltraTiger te beantwoorden: nee, de berichten staan voor mij (helaas) ook niet in het berichtencentrum van het account (Behalve dan de bestelbevestiging en het bericht dat de bestelling niet kon worden bezorgd).
Normaliter (en deze staan dan ook op het account) ontvang ik net zoals DQMJ een lavastroom aan berichten. Amazon houdt er bijv. van om op te scheppen over dat ze heel erg hard hun best hebben gedaan om het product eerder dan afgesproken toe te sturen.
Als 'het werkt' ontvang ik (wederom te zien in het berichtencentrum) een mail dat het product beschikbaar is gekomen, is verstuurd is, dat de bestelling bij de pakketdienst is ontvangen, eventueel dat de bezorging mislukt is of juist geslaagd en eventueel een verzoek om een review achter te laten.
Daarnaast ontvang ik normaliter ook de berichten van de bezorgdienst, die nu dus ook missen.
Dat is dan ook mijn (pijn)punt want ik heb nu geen enkele indicatie dat er ook maar iets gaat komen laat staan wanneer.
De suggestie van Quetzalcoatl (alhoewel dan misschien niet aan mij gericht) is een goede, maar maakt in mijn geval geen verschil. Ik had al een tweede account maar daar gebeurd op het moment precies hetzelfde.
Blijkbaar kan het nog slechter zoals bij GameFatale. Ik ontvang tenminste nog een bestelbevestiging.
Uit de reacties tot nu toe kan ik opmaken dat het geen structureel probleem lijkt te zijn dat meerdere accounts treft. Dat is in ieder geval iets wat ik zal/kan meenemen als ik contact opneem met amazon.
Nogmaals hartelijk dank en ik wens een ieder een fijn weekend en speel-plezier !
π
Wees verschillig
@Bigds9fan
Heb ook een pre-order staan die al weken uit is en nog geen enkel bericht anders dan leveringsproblemen.
Irritantste daaraan is dat de levertijd nu op 6-7 maanden staat (klinkt bekend?) en als dit zo door gaat betekent dat dus dat ik al die tijd meerdere keren per dag in mijn account moet checken of er misschien iets veranderd is.
Heb wel wat beters te doen.
@Quetzal
Nieuw account aangemaakt, maar waar ik eerst in ieder geval nog een bestelbevestiging kreeg, krijg ik op het nieuwe account helemaal geen enkel bericht meer binnen.
@Ultra
In mijn geval staan de berichten ook niet in het berichtencentrum, ik ga er dan ook van uit dat Amazon ze nooit verstuurd heeft.
@Tim
Bij mij stond dit keer ook nog bij de T&T (op Amazon) dat "de vervoerder heeft probleem met bezorgadres voor je pakket gecorrigeerd". Geen flauw idee wat ze daar mee bedoelen, maar in de T&T van de vervoerder staat het niet en ook aan het pakket is niets te zien (1 adressticker en 1 sticker van DHL met ritnummer enzo), misschien dat Amazon het verkeerde adres had doorgeven? (zou niet weten welke dan, want nooit een ander adres opgegeven)
Op die manier gaat er ook weer extra tijd overheen natuurlijk. Niet dat ik hier iets van merk, want ik ontvang nog steeds geen enkel bericht.
@Speelkwartier
Zoals al gesteld, is het probleem bij mij, momenteel, helaas wel consequent. Vandaag wel bestelling bezorgd gekregen, maar weer zonder bericht. Met de T&T die ik op de Amazon site heb weten te vinden, heb ik de juiste info kunnen krijgen om de zending van vandaag op te kunnen vangen, dus die is nu klaar, maar anderen helaas nog niet.
Nogmaals bij Amazon gemeld en werd mij verzekerd dat het vanaf nu goed zou gaan (maar geen woord over wat er dan de laatste tijd mis gaat...
En natuurlijk een hopelijk fijne voortzetting van het weekend.
Quote:
Update en reactie:
@Bigds9fan
Heb ook een pre-order staan die al weken uit is en nog geen enkel bericht anders dan leveringsproblemen.
Irritantste daaraan is dat de levertijd nu op 6-7 maanden staat (klinkt bekend?) en als dit zo door gaat betekent dat dus dat ik al die tijd meerdere keren per dag in mijn account moet checken of er misschien iets veranderd is.
Heb wel wat beters te doen.
Gepost door: GameFatale op 03-11-2024 00:51
@Bigds9fan
Heb ook een pre-order staan die al weken uit is en nog geen enkel bericht anders dan leveringsproblemen.
Irritantste daaraan is dat de levertijd nu op 6-7 maanden staat (klinkt bekend?) en als dit zo door gaat betekent dat dus dat ik al die tijd meerdere keren per dag in mijn account moet checken of er misschien iets veranderd is.
Heb wel wat beters te doen.
Gepost door: GameFatale op 03-11-2024 00:51
Welk spel? Ik had dit bij Cocoon voor de Nintendo Switch. In augustus pre-order geplaatst. In september zou het uitkomen, maar geen voorraad. Levertijd ging op een gegeven moment inderdaad naar 6-7 maanden en gaf 1 april aan :p
Ik had er op zich geen haast mee en had de game graag met de korting gekregen. Maar gisteren gekocht bij Nedgame en de bestelling geanulleerd. Ik heb niet het gevoel dat Amazon ooit het spel gaat leveren en in dit geval verwacht ik dat het spel zometeen overal uitverkocht is.
Bizar dat Amazon pre-orders aanbied van producten die ze uberhaupt nooit gaan verkopen.
Ik heb an sich ook niet echt haast.
Annuleren en ergens anders kopen zou er in mijn geval trouwens voor zorgen dat ik zoveel meer moet betalen dat het echt niet leuk meer is. Ik hou dus de prijzen in de gaten bij andere aanbieders en als die een beetje omlaag gaan, ga ik alsnog cancelen en daar kopen, maar dat kan nog wel even duren ben ik bang.
Ik weet nog wel dat in ieder geval de Britse Amazon de betreffende game gewoon verkoopt, wat het extra frustrerend maakt. Krijg vaak genoeg iets geleverd door de Britse Amazon wat ik gewoon bij .nl gekocht heb (ook verkocht door Amazon zelf dan), dus waarom kan dat nu dan niet?
@Harrywaldo
Van wat ik hier lees en in mijn omgeving heb gehoord is de kans dat een pre-order op release wordt geleverd momenteel errug laag. Ik doe het in ieder geval niet meer, hoop alleen dat ik al bestaande pre-orders alsnog binnen krijg.
Quote:
[..]
Welk spel? Ik had dit bij Cocoon voor de Nintendo Switch. In augustus pre-order geplaatst. In september zou het uitkomen, maar geen voorraad. Levertijd ging op een gegeven moment inderdaad naar 6-7 maanden en gaf 1 april aan :p
Ik had er op zich geen haast mee en had de game graag met de korting gekregen. Maar gisteren gekocht bij Nedgame en de bestelling geanulleerd. Ik heb niet het gevoel dat Amazon ooit het spel gaat leveren en in dit geval verwacht ik dat het spel zometeen overal uitverkocht is.
Bizar dat Amazon pre-orders aanbied van producten die ze uberhaupt nooit gaan verkopen.
Gepost door: Yoshi6 op 03-11-2024 02:34
Welk spel? Ik had dit bij Cocoon voor de Nintendo Switch. In augustus pre-order geplaatst. In september zou het uitkomen, maar geen voorraad. Levertijd ging op een gegeven moment inderdaad naar 6-7 maanden en gaf 1 april aan :p
Ik had er op zich geen haast mee en had de game graag met de korting gekregen. Maar gisteren gekocht bij Nedgame en de bestelling geanulleerd. Ik heb niet het gevoel dat Amazon ooit het spel gaat leveren en in dit geval verwacht ik dat het spel zometeen overal uitverkocht is.
Bizar dat Amazon pre-orders aanbied van producten die ze uberhaupt nooit gaan verkopen.
Gepost door: Yoshi6 op 03-11-2024 02:34
Ik heb het ook bij Cocoon, heb de bestelling nog wel openstaan. Vage is dat het geld wel al meteen van mijn CC is afgeschreven is, dat doet Amazon anders nooit.
私の名前はタイスです
Dat er /iets/ verkeerd gaat wordt bevestigd.
Het zou moeten werken als voorheen en zoals beschreven door Quetzalcoatl maar de medewerker(s) (ja, er waren er weer eens meer voor nodig) konden zien dat er verschillende berichten niet aanwezig zijn, nimmer zijn aangemaakt en dus ook nooit verstuurd.
Het blijft moeilijk om te achterhalen wat er precies aan de hand is want als ik naar technische details vraag dan blijven de kaken stil op elkaar (of er komt een onzinnig verhaal -> ik ben op de hoogte van hoe e.e.a zou moeten werken op technisch vlak)
Ze hebben nu voor mij een reset op het account gedaan en voila alle achterstallige (voorheen niet verstuurde) berichten kwamen nu allen in een buts binnen in zowel het berichten centrum van amazon alsmede in de mail-box.
Ik heb nog geen nieuwe bestelling durven plaatsen om te controleren (eerst maar eens de achterstallige chaos uitpluizen en zien of het nog goed gaat met de pre-orders).
Misschien handig om te weten voor een ieder die hier (ook) last van heeft.
Wees verschillig
私の名前はタイスです
Quote:
Ik kreeg bij Amazon FR net een melding van 10 euro korting in de Amazon app met code APP10.
Gepost door: Tmvde op 04-11-2024 21:07
Gepost door: Tmvde op 04-11-2024 21:07
Thanks! Deze werkt op mijn nieuwe accounts
.