Quote:
Geopende Lego doosje retourneren, omdat doosje ingedeukt is? 🤨[..]in een open gemaakte doos, wat krijg je dan terug gestort op de rekening?
Gepost door: Squally op 14-10-2025 18:39
Gepost door: Squally op 14-10-2025 18:39
😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Quote:
Ja, dus wat krijg je terug van de winkel aangezien je de "niet gedeukte doos* behoud, je hebt immers eerst betaald voor een nieuw exemplaar 🤔[..]
Geopende Lego doosje retourneren, omdat doosje ingedeukt is? 🤨
Gepost door: Eek2nd op 14-10-2025 20:26
Geopende Lego doosje retourneren, omdat doosje ingedeukt is? 🤨
Gepost door: Eek2nd op 14-10-2025 20:26
Als je geen ingedeukte doosje wil, had je hem ook niet open moeten maken.
Is ook niet logish: ik wil hem retourneren, omdat die ingedeukt is, maar heb het toch open gemaakt
Is ook niet logish: ik wil hem retourneren, omdat die ingedeukt is, maar heb het toch open gemaakt
😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Daarom snap ik ook niet hoe Obleon dit voor zich ziet, om het op die manier op te lossen, omdat Remedy dus geen beschadigde doos wil. (Wat te begrijpen is)
Amazon Spanje heeft mijn pokemon legends al verstuurd. 
Heb gekozen voor verzending in een houten kist met meerdere lagen bubbel plastic.

Heb gekozen voor verzending in een houten kist met meerdere lagen bubbel plastic.
Quote:
[..]
Op BG mag dat niet. Zelfs klagen over het manier van bezorging mag ook niet. Dus als je hem in een zak hebt ontvangen, mag je blij zijn dat het in een zak wordt bezorgd. Want uiteindelijk gaat het om het inhoud en niet om de doos. Laatst nog verteld dat ik op de klantenservice klaagde over de inpakmateriaal(een plastic tasje voor fysieke games), maar dat werd door velen op BG niet gewaardeerd.
Dus voor de mensen hier, ben je in die zin een weirdo.
|||Spoiler||| Niet ik. Want ik kan de klachten heel goed begrijpen. Zeker ook als je de doos uiteindelijk openmaakt, kan je hem op een later moment nog gebruiken om de Lego onderdelen weer in de doos te stoppen zodat je het kan opbergen. |||Spoiler|||
Gepost door: Xor op 14-10-2025 14:02
Op BG mag dat niet. Zelfs klagen over het manier van bezorging mag ook niet. Dus als je hem in een zak hebt ontvangen, mag je blij zijn dat het in een zak wordt bezorgd. Want uiteindelijk gaat het om het inhoud en niet om de doos. Laatst nog verteld dat ik op de klantenservice klaagde over de inpakmateriaal(een plastic tasje voor fysieke games), maar dat werd door velen op BG niet gewaardeerd.
Dus voor de mensen hier, ben je in die zin een weirdo.
|||Spoiler||| Niet ik. Want ik kan de klachten heel goed begrijpen. Zeker ook als je de doos uiteindelijk openmaakt, kan je hem op een later moment nog gebruiken om de Lego onderdelen weer in de doos te stoppen zodat je het kan opbergen. |||Spoiler|||
Gepost door: Xor op 14-10-2025 14:02
Niet zo miepen, iedereen mag hier praten over wat ze vinden van het verpakkingsmateriaal, maar daar mogen wij ook dingen van vinden hè. Als je geen gesprek wil, moet je maar tegen de spiegel in de badkamer gaan klagen.
❍ᴥ❍
Quote:
Amazon Spanje heeft mijn pokemon legends al verstuurd. 
Heb gekozen voor verzending in een houten kist met meerdere lagen bubbel plastic.
Gepost door: FinalFantasy7NL op 15-10-2025 09:27

Heb gekozen voor verzending in een houten kist met meerdere lagen bubbel plastic.
Gepost door: FinalFantasy7NL op 15-10-2025 09:27
Doen ze dat niet standaard dan?
Geen Daytona USA?
Quote:
[..]
Niet zo miepen, iedereen mag hier praten over wat ze vinden van het verpakkingsmateriaal, maar daar mogen wij ook dingen van vinden hè. Als je geen gesprek wil, moet je maar tegen de spiegel in de badkamer gaan klagen.
Gepost door: Skull_kid op 15-10-2025 09:37
Niet zo miepen, iedereen mag hier praten over wat ze vinden van het verpakkingsmateriaal, maar daar mogen wij ook dingen van vinden hè. Als je geen gesprek wil, moet je maar tegen de spiegel in de badkamer gaan klagen.
Gepost door: Skull_kid op 15-10-2025 09:37

Edit:
Quote:
Ik denk dat Obleon het voornamelijk bedoelt dat je de doos ongeopend retourneert. Want als je de doos binnenhebt en je gelijk merkt dat het erg beschadigd is, je hem dan ook vervolgens niet opent.Daarom snap ik ook niet hoe Obleon dit voor zich ziet, om het op die manier op te lossen, omdat Remedy dus geen beschadigde doos wil. (Wat te begrijpen is)
Gepost door: Squally op 15-10-2025 09:05
Gepost door: Squally op 15-10-2025 09:05
Maar er zijn gevallen dat Amazon misschien nog een beschadigde open doos eventueel zouden accepteren. Dan moet je eerst contact hebben gehad met een medewerker en moet je de juiste persoon hebben die het prima vindt. Ik weet dat als je bijvoorbeeld iets zou kopen, je ontvangt het en opeens na het openen mis je bepaalde onderdelen, dan kan je eventueel contact nemen met de klantenservice en krijg je de kans dat de medewerker een nieuwe bestelling voor je aanmaakt waarna je de geopende exemplaar kunt retourneren. Dus ik gok dat zoiets ook op een beschadigde open doos geldt.
En toevallig laatst had Iikkee hier gedeeld dat hij een beschadigde Mario Galaxy exemplaar had ontvangen. Contact genomen met de klantenservice en hij kon een nieuwe exemplaar krijgen terwijl hij de geopende exemplaar kon retourneren. Dus ja, het is mogelijk. Maar ik gok alleen als je contact neemt met de klantenservice en dat de medewerker een retour voor je regelt.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
Ik vind er wel wat van, wat jij van dingen vindt wat andere vinden over hun bevindingen van dingen... Vrind.Niet zo miepen, iedereen mag hier praten over wat ze vinden van het verpakkingsmateriaal, maar daar mogen wij ook dingen van vinden hè. Als je geen gesprek wil, moet je maar tegen de spiegel in de badkamer gaan klagen.
Gepost door: Skull_kid op 15-10-2025 09:37
Gepost door: Skull_kid op 15-10-2025 09:37
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Quote:
[..]
Doen ze dat niet standaard dan?
Gepost door: Dr Games op 15-10-2025 10:22
Doen ze dat niet standaard dan?
Gepost door: Dr Games op 15-10-2025 10:22
Niet meer. Je moet het nu aangeven. Maar je krijgt daardoor wel nog 25% extra korting plus een fles sangria om je tegemoet te komen.
Klagen mag natuurlijk. Maar het probleem dat het verpakkingsmateriaal niet top is is bekend.
Dus dan heb je de keuze of goedkoop bestellen bij Amazon, of elders duurder met steviger verpakkingsmateriaal. Na 3x tegen dezelfde problemen aanlopen had ik m'n heil elders gezocht.
Wie gokt kan verliezen, ja steviger materiaal zou top zijn, maar dit is echt wel op hoog niveau doorberekend en ondanks alle klachten en vergoedingen rendabeler.
Edit:
Hoeveel bestellingen ontvangt Amazon per dag? Amazon verzendt ongeveer 1,6 miljoen pakketten per dag. Dat komt neer op meer dan 66.000 bestellingen per uur en 18,5 bestellingen per seconde.
Stel ze besparen 10cent per verpakking. Dat is 60miljoen per jaar.
Edit2: ik lees ook bronnen met 15-20miljoen zendingen per dag. Dan is het helemaal begrijpelijk.
Zit je op 17.5M dan us dat 640M per jaar.
Dus dan heb je de keuze of goedkoop bestellen bij Amazon, of elders duurder met steviger verpakkingsmateriaal. Na 3x tegen dezelfde problemen aanlopen had ik m'n heil elders gezocht.
Wie gokt kan verliezen, ja steviger materiaal zou top zijn, maar dit is echt wel op hoog niveau doorberekend en ondanks alle klachten en vergoedingen rendabeler.
Edit:
Hoeveel bestellingen ontvangt Amazon per dag? Amazon verzendt ongeveer 1,6 miljoen pakketten per dag. Dat komt neer op meer dan 66.000 bestellingen per uur en 18,5 bestellingen per seconde.
Stel ze besparen 10cent per verpakking. Dat is 60miljoen per jaar.
Edit2: ik lees ook bronnen met 15-20miljoen zendingen per dag. Dan is het helemaal begrijpelijk.
Zit je op 17.5M dan us dat 640M per jaar.
Ik heb dit kekke apparaatje!
Klinkt allemaal simpel om over de kosten en verzendingen te praten. Maar het kost ook om retouren te ontvangen en te verwerken. Dus er worden ook kosten gemaakt wanneer bestellingen worden teruggestuurd. Als een klant met een beschadigde product zit en het terug wilt sturen, dan kost het ook geld voor de webwinkel. Wil je als bedrijf ook geld besparen, dan kan je ook ervoor kiezen om te zorgen dat producten niet beschadigd aankomen. Maar schijnbaar is het dus voor Amazon veel voordeliger om retour te accepteren dan bestellingen op te sturen?
Vergeet ook niet dat van veel retourneringen ook veel producten worden vernietigd. Want het kost ook geld om alles weer terug te sturen naar leveranciers/partijen. Natuurlijk verkoopt Amazon zelf nog via Amazon WHD of kunnen producten als partijen doorverkopen aan mensen die het inkopen(om het vervolgens door te verkopen). Maar dat gebeurt niet altijd.
Gooi daar ook erbij dat je met deze zaken, ook niet eens milieubewust bezig bent terwijl bedrijven dit blijven promoten. Wel besparen in materialen e.d. Maar weinig doen in het zorgen dat de klant gewoon z'n producten goed binnenkrijgt waardoor ze weinig behoefte hebben om iets te retourneren en dat de bezorgingsbedrijven niet met extra druk zitten(naast dat er veel pakketten heen en weer moeten, ook geld moeten uitgeven om hun uitstoot te verminderen omdat ze met busjes overal rijden).
Vergeet ook niet dat van veel retourneringen ook veel producten worden vernietigd. Want het kost ook geld om alles weer terug te sturen naar leveranciers/partijen. Natuurlijk verkoopt Amazon zelf nog via Amazon WHD of kunnen producten als partijen doorverkopen aan mensen die het inkopen(om het vervolgens door te verkopen). Maar dat gebeurt niet altijd.
Gooi daar ook erbij dat je met deze zaken, ook niet eens milieubewust bezig bent terwijl bedrijven dit blijven promoten. Wel besparen in materialen e.d. Maar weinig doen in het zorgen dat de klant gewoon z'n producten goed binnenkrijgt waardoor ze weinig behoefte hebben om iets te retourneren en dat de bezorgingsbedrijven niet met extra druk zitten(naast dat er veel pakketten heen en weer moeten, ook geld moeten uitgeven om hun uitstoot te verminderen omdat ze met busjes overal rijden).
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Ze nemen het risico dat er wel eens iets stuk gaat, denk ook dat je het aantal retouren te hoog inschat. Het merendeel geeft niks om een beschadiging.
Hier praat je met verzamelaars, die geven erom, maar de gemiddelde besteller boeit een deuk of zelfs een breuk in een doosje niet.
Dit was ze pas gelukt bij jou, maar kregen alsnog een klacht aan de broek. De een vindt plastic vervelend, de ander papier. Ze kunnen het niet goed doen, dus kiezen voor en hogere netto winst.
Hier praat je met verzamelaars, die geven erom, maar de gemiddelde besteller boeit een deuk of zelfs een breuk in een doosje niet.
Quote:
Wil je als bedrijf ook geld besparen, dan kan je ook ervoor kiezen om te zorgen dat producten niet beschadigd aankomen.
Gepost door: Xor op 15-10-2025 12:13
Gepost door: Xor op 15-10-2025 12:13
Dit was ze pas gelukt bij jou, maar kregen alsnog een klacht aan de broek. De een vindt plastic vervelend, de ander papier. Ze kunnen het niet goed doen, dus kiezen voor en hogere netto winst.
Ik heb dit kekke apparaatje!
Quote:
Het ligt er ook aan wat je precies koopt. Want ik neem aan dat iedereen het niet fijn vindt om iets beschadigd te mogen ontvangen. Of het een wasmachine is, of een boek. Of beter gezegd: Iets te ontvangen wat beschadigd kan worden. Zelfs met boeken zal je mensen hebben die een exemplaar met een deuk binnenkrijgen. Kans is aanwezig dat men toch erover klaagt omdat ze niet met een beschadigde boek willen zitten. In andere gevallen kan de ander er weinig problemen mee hebben zoals een doos voor een stofzuiger. Zeker als je een persoon bent die zo'n doos gelijk weggooit omdat ze de stofzuiger toch iedere week zullen gebruiken. Wordt wel een gedoe als je in de garantieperiode met een niet werkende stofzuiger zit en het moeilijk kunt inpakken om hem terug te sturen Ze nemen het risico dat er wel eens iets stuk gaat, denk ook dat je het aantal retouren te hoog inschat. Het merendeel geeft niks om een beschadiging.
Hier praat je met verzamelaars, die geven erom, maar de gemiddelde besteller boeit een deuk of zelfs een breuk in een doosje niet.
[..]
Dit was ze pas gelukt bij jou, maar kregen alsnog een klacht aan de broek. De een vindt plastic vervelend, de ander papier. Ze kunnen het niet goed doen, dus kiezen voor en hogere netto winst.
Gepost door: Mastat op 15-10-2025 12:42
Hier praat je met verzamelaars, die geven erom, maar de gemiddelde besteller boeit een deuk of zelfs een breuk in een doosje niet.
[..]
Dit was ze pas gelukt bij jou, maar kregen alsnog een klacht aan de broek. De een vindt plastic vervelend, de ander papier. Ze kunnen het niet goed doen, dus kiezen voor en hogere netto winst.
Gepost door: Mastat op 15-10-2025 12:42
.En betreft wat er met mijn situatie gebeurde:
Dat het bij mij is gelukt, zegt ook niet dat het bij iedereen is gelukt. Want bij een ander member is het wel fout afgelopen. En zoals ik al vaak heb aangegeven, het is dat ik games met dit soort inpakmateriaal ook heb gehad dat ik ook beschadigd heb ontvangen. Het gaat er uiteindelijk om wat je zo min mogelijk beschadigd kunt ontvangen, zodat je hiermee ervoor zorgt dat de klant tevreden blijft(en blijft bestellen) en ook minder reden hoeft te hebben om contact te nemen als het fout afloopt. Want als we dit prima gaan vinden of goed praten, dan kunnen we ook ervoor kiezen dat Amazon en andere bedrijven gewoon helemaal niets qua inpakmateriaal hoeven te gebruiken. Dus gewoon de label op de verpakking geplakt. Dat bespaart ook veel geld omdat ze geen extra materiaal gebruiken. En het kan ook goed binnenkomen bij mensen. Dus waarom dan nog inzetten in inpakmateriaal als het doel uiteindelijk een product naar de klant moet? En dit is al iets wat Amazon tegenwoordig al een beetje doet op veel producten zoals kleding. Dan krijg je op de laatste pagina nog een menu onder het product met de vraag "Verzend zo min mogelijk zonder Amazon materiaal" of "Verzend het in Amazon materiaal".
Edit:
Even de correcte tekst pakken met wat ik in mijn laatste zin refereer.
Quote:
En dit is op een kledingstuk die je op Amazon bestelt. En meestal worden kledingstukken gewoon in een plastic doorzichtig zakje verpakt. Dus in dit geval kan je kiezen tussen een label op dat plastic doorzichtig zakje of het toch in een zak/doos laten versturen met een label erop. Langzamerhand heb je dit ook op andere producten(random geselecteerd).Item wordt vaak in een doos van de fabrikant verzonden om de verpakking te verminderen en duidelijk te maken wat erin zit. Klik hieronder om te wijzigen.
- Verminder verpakkingen, verzend in de container van de fabrikant
- Verberg de inhoud, verzend in Amazon-verpakking
- Verminder verpakkingen, verzend in de container van de fabrikant
- Verberg de inhoud, verzend in Amazon-verpakking
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Een beschadigd boek is wel wat anders dan een beschadigde omdoos. De cover van het boek is ook echt een deel van het boek, de omdoos van bijvoorbeeld je stofzuiger of LEGO-set is verpakkingsmateriaal en alleen voor sommige mensen een deel van het product.
❍ᴥ❍
Ik kon laatst wel kiezen of in een de originele verpakking, of met een doos eromheen. Die keuze kreeg ik bij de neogrip.
Ik heb dit kekke apparaatje!
Quote:
Dat is een persoonlijke mening. Want hetzelfde kan dit voor iemand anders ook gelden met een LEGO-set, omdat hem/haar daar van mening is. Uiteindelijk betaal je voor het complete ding, inclusief verpakkingsmateriaal. Zeker ook omdat alles in zo'n verpakkingsmateriaal inzit.Een beschadigd boek is wel wat anders dan een beschadigde omdoos. De cover van het boek is ook echt een deel van het boek, de omdoos van bijvoorbeeld je stofzuiger of LEGO-set is verpakkingsmateriaal en alleen voor sommige mensen een deel van het product.
Gepost door: Skull_kid op 15-10-2025 13:21
Gepost door: Skull_kid op 15-10-2025 13:21
En hetzelfde kan je ook toepassen op een duurdere product zoals een Switch 2 of een PS5. Laatst klaagde iemand in de Bol topic dat hij een PS5 bestelde en dit zonder inpakmateriaal had ontvangen. En je raadt het al. Een beschadigde PS5 doos met een verzendlabel erop geplakt. Kan je ook zeggen "Ja. Maar dat is niet hetzelfde als een beschadigde boek. Want het is een omdoos. Dus was de PS5 nog heel??? Anders is het een non-issue.". Als dit een non-issue was, dan had de persoon niet hier op BG erover geklaagd. Maar het is wel een issue voor de persoon. Want uiteindelijk had het voor de persoon wel een invloed. En ik gok dat het voor veel mensen een invloed is als er ook veel geld wordt neergezet voor zo'n product.
Kortom. Als dit allemaal een non-issue moet zijn, dan zouden we ook moeten accepteren dat webshop misschien maar ook helemaal geen inpakmateriaal hoeven te gebruiken. Want het kost extra geld, mensen zullen toch nog klagen en aan het einde van de dag draait het om dat het product bij de klant is bezorgd. Maar we weten allemaal dat dit uiteindelijk een probleem voor velen zal zijn, omdat ze uiteindelijk niet iets beschadigd willen ontvangen. Echte alternatief is niet bij een ander webwinkel kopen, omdat het probleem ook daar kan gebeuren. Echte alternatief is in een winkel kopen. Maar ja, gezien winkels steeds minder worden en moeilijk bereikbaar zullen zijn voor veel mensen, zal online de enigste optie zijn om bepaalde producten te kopen.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
Gooi daar ook erbij dat je met deze zaken, ook niet eens milieubewust bezig bent terwijl bedrijven dit blijven promoten. Wel besparen in materialen e.d. Maar weinig doen in het zorgen dat de klant gewoon z'n producten goed binnenkrijgt waardoor ze weinig behoefte hebben om iets te retourneren en dat de bezorgingsbedrijven niet met extra druk zitten(naast dat er veel pakketten heen en weer moeten, ook geld moeten uitgeven om hun uitstoot te verminderen omdat ze met busjes overal rijden).
Gepost door: Xor op 15-10-2025 12:13
Gooi daar ook erbij dat je met deze zaken, ook niet eens milieubewust bezig bent terwijl bedrijven dit blijven promoten. Wel besparen in materialen e.d. Maar weinig doen in het zorgen dat de klant gewoon z'n producten goed binnenkrijgt waardoor ze weinig behoefte hebben om iets te retourneren en dat de bezorgingsbedrijven niet met extra druk zitten(naast dat er veel pakketten heen en weer moeten, ook geld moeten uitgeven om hun uitstoot te verminderen omdat ze met busjes overal rijden).
Gepost door: Xor op 15-10-2025 12:13
Milieubewust?

Is dat uw "woord van de dag"?

Er is werkelijk niemand op deze site die milieubewust bezig is. Leden bestellen dezelfde games bij meerdere webwinkels om hun kans te verhogen om die toch op dag 1 te krijgen, liefst dag -1, als het kan. Anderen doen hetzelfde met collectibles om diegene die het dichtst bij mint condition komt bij te houden, en de rest mag retour.
Wil je echt milieubewust kopen, koop het dan wanneer je toevallig in de buurt van een fysieke winkel bent, ongeacht wat de prijs op dat moment mag zijn.
Milieubewust... dat de mods dat woord zelfs toelaten op deze site.

#team ☕ #team 🍕 + 🍍


