Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Playmefirst / playmeagain

[Begin]  |1|2|3|4|5|6 (6) [Eind]
Door TheMART (3974 reacties) op 04-09-2013 09:55
Quote:
Ik denk dat mensen hun geld verloren zijn :/.

Als ik de adres opzoek op google, krijg ik 12 Street te zien.

Of de winkel is weg en 12 Street is er nu in dat pand.

Of 12 Street bestond nog voordat Playmefirst.nl in dat pand kwam vestigen. En is het dus een oude winkel.

Ik raad aan om iemand naar dat adres langs te gaan. En te kijken of de winkel er nog is.

Als er een andere winkel is, dan kan je aan de medewerker misschien vragen of er nog gegevens zijn van de vorige eigenaar die in dat pand vestigde.

Als bellen niet lukt en met mailen krijg je ook niks terug, dan kan je beter langsgaan om zelf persoonlijk te kijken en te praten.

En ik zeg niet dat iedereen naar dat adres moet gaan. Maar dat 1 member(die in Zutphen of in de buurt woont of even daarnaar toe kan rijden) even gaat kijken .

That's just my 2 cents .
Gepost door: Glo op 04-09-2013 09:47

Maakt in principe geen fluit uit. Het bedrijf is uitgeschreven bij de KvK. Enige wat zinnig is om te kijken, is of het bedrijf failliet is gegaan. Zo ja, dan wordt bij faillissement alle vorderingen afgekapt, ook als je bij pre-order voor een game betaald hebt. De ondernemer hoeft niet meer te leveren, je geld gaat naar andere schuldeisers totdat het op is, daarna komt de consument in aanmerking voor geld terug. Maar er blijft nooit wat over zeg maar...

Als het bedrijf niet failliet is gegaan, dan kan je de voormalig eigenaar wel om nakomen van levering of terugvorderen van geld. Dat is wel een stuk lastiger aangezien je dan niet meer het bedrijf (uitgeschreven uit KvK) maar persoon moet benaderen/aanklagen. Overigens kan je bij een rechtmatige vordering zonder faillissement wel een incassobureau inzetten dat no-cure no-pay werkt, en die met een vordering (je betaalde geld + renteopslag+kosten voor de incasso) achter hem aansturen. Dat kan nadat je een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst zoals het zo mooi heet (jij hebt betaald, hij heeft niet geleverd in het kort) hebt gestuurd/bezorgd bij voormalig eigenaar waarin hij een redelijke termijn krijgt (zegge 2 tot 4 weken) om a) geld terug te storten of b) game alsnog te leveren. Doet hij dat niet, dan sta je in je recht om een deurwaarder in te schakelen...

Dat is verstandiger om uit te zoeken, failliet of niet, voordat je ergens langs gaat.
PSVita OLED Masterrace
Door Xbox2go (1767 reacties) op 04-09-2013 09:57
De eigenaar is tijd geleden toch ook bij Opgelicht! geweest? Was in ieder geval een gameshop die tevens hier in de pricewatch stond en volgens mij was dat deze.
https://www.youtube.com/channel/UCUx8YDKUjLk1fzTYYf01ZrQ
Xor
Door Xor (34670 reacties) op 04-09-2013 11:26
Quote:
[..]

Maakt in principe geen fluit uit. Het bedrijf is uitgeschreven bij de KvK. Enige wat zinnig is om te kijken, is of het bedrijf failliet is gegaan. Zo ja, dan wordt bij faillissement alle vorderingen afgekapt, ook als je bij pre-order voor een game betaald hebt. De ondernemer hoeft niet meer te leveren, je geld gaat naar andere schuldeisers totdat het op is, daarna komt de consument in aanmerking voor geld terug. Maar er blijft nooit wat over zeg maar...

Als het bedrijf niet failliet is gegaan, dan kan je de voormalig eigenaar wel om nakomen van levering of terugvorderen van geld. Dat is wel een stuk lastiger aangezien je dan niet meer het bedrijf (uitgeschreven uit KvK) maar persoon moet benaderen/aanklagen. Overigens kan je bij een rechtmatige vordering zonder faillissement wel een incassobureau inzetten dat no-cure no-pay werkt, en die met een vordering (je betaalde geld + renteopslag+kosten voor de incasso) achter hem aansturen. Dat kan nadat je een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst zoals het zo mooi heet (jij hebt betaald, hij heeft niet geleverd in het kort) hebt gestuurd/bezorgd bij voormalig eigenaar waarin hij een redelijke termijn krijgt (zegge 2 tot 4 weken) om a) geld terug te storten of b) game alsnog te leveren. Doet hij dat niet, dan sta je in je recht om een deurwaarder in te schakelen...

Dat is verstandiger om uit te zoeken, failliet of niet, voordat je ergens langs gaat.
Gepost door: TheMART op 04-09-2013 09:55

Ik denk niet dat het faillisement is. Want anders was er een verklaring van de rechtbank waar deze winkel failliet is en stond er op het KvK dat de winkel failliet is(status: Faillissement).

Uitgeschreven uit de KvK betekent dat: Of PlayMeFirst gewoon weg is(dus is gestopt en dan de resterende inkomsten(pre-orders dus) heeft "gestolen" van mensen), of dat PlayMeFirst is gestopt, maar gaat opnieuw verder met een andere naam(om dan kosten voor "Naamsverandering" te ontlopen).

Maar ik heb meer het gevoel dat hij is gestopt. En dat hij de pre-orders of laat zitten. Of ze worden alsnog bezorgd(alleen denk ik dat je de game krijgt, maar je kan het niet retouren enz.).

Edit: Nvm. Moet er toch alsnog voor een uitreksel betalen .
Door TheMART (3974 reacties) op 04-09-2013 11:35
Een dergelijk KvK uittreksel kost maar een paar euri, dus als je het echt wilt weten... Die kan je aanvragen via de KvK website.

Maar goed, het blijft lullig voor diegenen die hun centen nog hebben overgemaakt destijds.
PSVita OLED Masterrace
Door Mette (111 reacties) op 18-09-2013 08:42
Op de website staat nu een weekje:
Quote:
Playmefirst.nl gaat stoppen klanten die nog pre-order open hebben staan word binnen kort contact opgenomen retour van het aankoop bedrag.

Laten we hopen dat hij er zich aan houdt. Ik heb er spijtig genoeg nog altijd helemaal geen vertrouwen meer in, maar goed we zullen zien.

Ik ben er alleszins nog altijd niet over gecontacteerd.
Door Mette (111 reacties) op 29-11-2013 10:21
Nog even om te laten weten dat we een weekje of 2 geleden een mail hebben gekregen waarin stond dat we ons rekening nummer konden doorsturen en dat ik hier mijn geld op heb terug gekregen.

Spijtig genoeg was iedereen wel in gewoon cc gezet in plaats van bcc, maar goed, ik ben al heel blij dat ik mijn geld heb terug gekregen.

Waarschijnlijk gaat deze thread na deze dood gaan, want de winkel is niet meer, maar ik wilde dit toch nog even kwijt dat (ondanks het lange wachten) alles bij mij in orde is gekomen.
Arabyus
Door Arabyus (7270 reacties) op 29-11-2013 11:19
Rol: Forum Moderator
Goed om te weten dat je je geld terug heb. Al triest genoeg dat het zover heb moeten komen.
Now playing: -
[Begin]  |1|2|3|4|5|6 (6) [Eind]