Volg ons op Bluesky Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Welke tv-serie kijk je?

[Begin]  |384|385|386|387|388|389|390 (390) [Eind]
Caeser
Door Caeser (2474 reacties) op 23-05-2026 21:44
Quote:
Gisteren de laatste aflevering van oogappels gekeken. Hoewel wij geen puber hebben thuis (ze is nog maar 3), worden wel zeer relevante onderwerpen aangesneden die van toepassing zijn op onze thuissituatie. Ik ken op dit moment geen betere Nederlandse serie die ons zo heeft aangegrepen. Gaat ook wel even duren voordat deze serie overtreft wordt door een andere Nederlandstalige serie.
Gepost door: Kansloze op 23-05-2026 12:24

Zeker leuke serie idd, waarbij je idd zelf geen grotere kinderen hoeft te hebben. Vond dertigers ook vermakelijk, maar toch iets minder.

Begonnen met The Testaments

Eek2nd
Door Eek2nd (17017 reacties) op 27-05-2026 15:53


In potentie goede, maar slecht uitgewerkte serie (veel plotholes of bijverhalen, waar verder niks mee werd gedaan)
Maar is wel erg vermakelijk.

Gaat over een groep mensen die superkrachten hebben waarbij zij een prijs voor moeten betalen om te activeren. Een organisatie wil de superkrachten kopen/stelen.

De hoofdpersoon krijgt superkrachten dat geld (die hij bij zich moet hebben) kost.
Hij ontmoet 2 anderen waarbij de ene alcohol moet drinken voor krachten en andere moet calorien verbranden (dus veel eten).
Verder is er nog iemand die bij gebruik geheugen verliest en iemand die een stuk van jouw leven kost als je het wilt gebruiken |||Spoiler||| wat beetje overbodige 'prijs'is, aangezien er verder niks met de geven wordt gedaan in de serie |||Spoiler|||.

Verder worden bij de andere superkrachten niet uitgelegd wat de prijs van is.

De serie is dus wel leuk, alleen irriteert de plotholes en de inconsistentie van de prijs |||Spoiler||| Soms heeft hij veel geld nodig voor iets, daarna maar een klein beetje voor heel veel kracht |||Spoiler|||die ze moeten betalen wel een beetje.

Eindgevecht is wel slecht

6/10

😼👞🧑🏻‍🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
EPMD
Door EPMD (7781 reacties) op 08-06-2026 19:54
Widows Bay (Apple TV)



Dikke aanrader
Door Iikkee (1120 reacties) op 08-06-2026 21:06
From season 4
Criminal Record season 2
Prisoner 2026 season 1 net klaar.
Taskmaster season 21
Hijack season 2 net klaar.
Itsjustme
Door Itsjustme (2470 reacties) op 08-06-2026 22:34

Is gewoon niet mijn ding denk. Na 6 afleveringen denk ik dat ik het opgeef.


Veel leuker dan ik had verwacht. Gelukkig nog 2 seizoenen te gaan.


Ook een goede serie.


Ik probeer af een toe weer een anime te kijken omdat ik de animatie zo mooi vind maar toch lukt het me niet om over de cringe heen te stappen. Ben nu bij aflv. 16 en de cringe is me gewoon te veel. Alle gedachten die geschreeuwt moeten worden, die monologen over "wat een faalhaas ben ik" en "ik kan alles overkomen als ik mijn best doe en hard genoeg schreeuw". Om nog maar niet te spreken over de 'vrouwen' die zo cringe mogelijk proberen te doen. Het hoofdpersonage is ook gewoon zo ongelooflijk dom en irritant. Nul vermogen om ook maar 1 goede beslissing te maken.

Het verhaal en de animatie zijn daarnaast wel goed gemaakt, maar helaas. Als iemand een mooie fantasy anime kent zonder cringe hoor ik het graag.


Ja
Caeser
Door Caeser (2474 reacties) op 11-06-2026 21:15
Quote:
(Image)
Is gewoon niet mijn ding denk. Na 6 afleveringen denk ik dat ik het opgeef.

(Image)
Veel leuker dan ik had verwacht. Gelukkig nog 2 seizoenen te gaan.

(Image)
Ook een goede serie.

(Image)
Ik probeer af een toe weer een anime te kijken omdat ik de animatie zo mooi vind maar toch lukt het me niet om over de cringe heen te stappen. Ben nu bij aflv. 16 en de cringe is me gewoon te veel. Alle gedachten die geschreeuwt moeten worden, die monologen over "wat een faalhaas ben ik" en "ik kan alles overkomen als ik mijn best doe en hard genoeg schreeuw". Om nog maar niet te spreken over de 'vrouwen' die zo cringe mogelijk proberen te doen. Het hoofdpersonage is ook gewoon zo ongelooflijk dom en irritant. Nul vermogen om ook maar 1 goede beslissing te maken.

Het verhaal en de animatie zijn daarnaast wel goed gemaakt, maar helaas. Als iemand een mooie fantasy anime kent zonder cringe hoor ik het graag.


Gepost door: Itsjustme op 08-06-2026 22:34

Vond Orphan Black aan het begin ook erg tof! Later wel afgehaakt

Begonnen met 5e seizoen van Supernatural, lees online veel dat het na dit seizoen minder wordt, ben benieuwd.

Ook begonnen met nieuwe seizoen van Dertigers

Itsjustme
Door Itsjustme (2470 reacties) op 12-06-2026 04:57
Quote:
[..]

Vond Orphan Black aan het begin ook erg tof! Later wel afgehaakt

Begonnen met 5e seizoen van Supernatural, lees online veel dat het na dit seizoen minder wordt, ben benieuwd.

Ook begonnen met nieuwe seizoen van Dertigers
Gepost door: Caeser op 11-06-2026 21:15
Hoever ben je gekomen? Ben nu bij seizoen 3 en vind 'm nog steeds erg leuk. Vraag me wel af hoe ze hierna nog 2 seizoenen gaan vullen maar imdb is iig positief.



In mijn zoektocht naar niet cringy anime op deze gekomen. Vooral de animatie sprak mij aan en de cringe is tot nu toe het minst erg van alles wat ik gezien heb. Slechts twee cringy meisjes die zo irritant extreem verlegen lopen te stotteren met een baby stemmetje en te schreeuwen. Maar goed, als het hierbij blijft kan ik ermee leven.

Ja
Caeser
Door Caeser (2474 reacties) op 13-06-2026 21:27
Quote:
[..]
Hoever ben je gekomen? Ben nu bij seizoen 3 en vind 'm nog steeds erg leuk. Vraag me wel af hoe ze hierna nog 2 seizoenen gaan vullen maar imdb is iig positief.


(Image)
In mijn zoektocht naar niet cringy anime op deze gekomen. Vooral de animatie sprak mij aan en de cringe is tot nu toe het minst erg van alles wat ik gezien heb. Slechts twee cringy meisjes die zo irritant extreem verlegen lopen te stotteren met een baby stemmetje en te schreeuwen. Maar goed, als het hierbij blijft kan ik ermee leven.
Gepost door: Itsjustme op 12-06-2026 04:57

Is wel echt een tijd geleden en weet ook niet echt waarom, voelde het volgens mij niet meer. Maar maak je idd daar geen druk om! Enjoy!

Bigds9fan
Door Bigds9fan (12509 reacties) op 14-06-2026 22:22




Remake van de 1977 serie en een echt ongelooflijk goed gemaakte serie over een heel donkere geschiedenis. Heb nog één aflevering te gaan maar omdat die 2 uur duurt doe ik die morgen maar. De dialogen, het acteerwerk alles aan deze remke is 🔥

Het origineel is besteld op Blu-Ray die ga ik als die binnen is opnieuw kijken en daarna Roots The Next Generations. Die heb ik nog nooit gezien en heb ik vorige week bij de Kringloop gescoord.

Maar deze serie is echt een aanrader.
Eek2nd
Door Eek2nd (17017 reacties) op 15-06-2026 05:12


Een zombie-serie met een echt verhaal (Draait echt om het verhaal over jet Koninkrijk en niet om het overleven van zombie-aanvallen)

Normaal ben ik niet echt fan van series over (de gemene streken in) de Chinese (dus ook Koreaanse) Koninkrijken, maar icm met de zombies geeft het toch een leuke en spannende twist.

Vind alleen het einde over de koningschap onlogisch |||Spoiler||| Ze zeggen dat tussen de Kroonprins (Chang) en de baby maar 1 van de 2 mag overleven, dus besluit Chang dat de baby de troonopvolger mag worden en hijzelf als dood wordt opgegeven in de geschiedenisboeken (En dus met een ander identiteit door het leven gaat als burger).

Maar waarom niet de baby als dood opgeven en die weer teruggeven aan de echte moeder?
De baby zou toch niks herinneren en de moeder heeft haar kind terug.
Nu zou de moeder die (stiekem) ook in het paleis is wraak kunnen nemen.
|||Spoiler|||

En het verhaal had voor mij ook echt afgesloten gemogen.
Nu hebben ze een opening naar een vervolg, wat onnodig kan gaan leiden naar een TWD-achtige richting (Niet dat er enig aankondiging is op een 3e seizoen).

7/10

😼👞🧑🏻‍🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
[Begin]  |384|385|386|387|388|389|390 (390) [Eind]