Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PS3 garantie, HELP!

[Begin] |1|2(2)  [Eind]
Vanquish
Door Vanquish (329 reacties) op 18-08-2010 19:53
Wie heeft voor mij de oplossing.

Mijn PS3 heb ik nog geen jaar, en nu al kapot.

Wifi en het syncen met de controllers gaat ineens niet meer.
Heb echt alles al geprobeerd.

Ik heb mijn PS3 op 14-10-2009 gekocht (E-plaza, Nieuwedijk, Amsterdam).
250 gb Uncharted 2 set.
Dus hij is nog geen jaar oud.

Maar nu kan ik nergens de bon vinden. En omdat ik hem destijds cash heb betaald, is er ook geen bankafschrift.

Nu wil playstation mijn PS3 dus niet aannemen omdat ik niet kan aantonen dat ik hem op een legitieme manier heb gekregen.

Wie heeft er een goede oplossing?
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 18-08-2010 19:55
Pfoe dat is lastig, is het een slimline model? die zijn namelijk nog niet een jaar uit.
Playmefirst.nl
Door Playmefirst.nl (79 reacties) op 18-08-2010 20:10
Wij hebben dit ook wel eens in de winkel meegemaakt met een aantal klanten. Gelukkig kunnen wij in ons systeem en klantenbestanden terug kijken op aankoop datum en een kopie bon uitdraaien.
Ik weet niet of Eplaza dat ook kan.

Ik heb zelf ooit een kopie bon van een TV bij ITS gehaald omdat ik die kwijt was. Dat was daar toen ook geen probleem. Ik neem toch aan dat Eplaza hun verkopen op datum kunnen nagaan. Misschien een idee om eens te informeren.
Scherpe prijzen, bestel en betaal gemak altijd.
Vanquish
Door Vanquish (329 reacties) op 18-08-2010 20:16
Het is inderdaad een slim model.

Zaterdag kan ik de stad in, zal dan E-plaza eens vragen wat ze kunnen doen voor mij.
Cherishe
Door Cherishe (2981 reacties) op 18-08-2010 23:42
Hoi Vanquish,

Heb je je PS3 niet geregistreerd op PSN en via PS Benelux?
Daar moest je het serienummer van je PS3 ingeven en daaraan kunnen ze ook zien dat je
de slim kort na de release hebt gekocht.
Switch FC 758389484967
Castle Gameshop
Door Castle Gameshop (564 reacties) op 19-08-2010 00:48
Quote:
Wie heeft voor mij de oplossing.

Mijn PS3 heb ik nog geen jaar, en nu al kapot.

Wifi en het syncen met de controllers gaat ineens niet meer.
Heb echt alles al geprobeerd.

Ik heb mijn PS3 op 14-10-2009 gekocht (E-plaza, Nieuwedijk, Amsterdam).
250 gb Uncharted 2 set.
Dus hij is nog geen jaar oud.

Maar nu kan ik nergens de bon vinden. En omdat ik hem destijds cash heb betaald, is er ook geen bankafschrift.

Nu wil playstation mijn PS3 dus niet aannemen omdat ik niet kan aantonen dat ik hem op een legitieme manier heb gekregen.

Wie heeft er een goede oplossing?
Gepost door: Vanquish op 18-08-2010 19:53
Heb je al getest of je wellicht draadbreuk hebt in de USB kabel die wordt gebruikt om de controller te synchen? Heb je alle USB poorten geprobeerd? Heb je geprobeerd met een ander Bluetooth apparaat de Playstation 3 te lokaliseren (bluetooth wordt ook gebruikt door de controllers, indien de Playstation gevonden kan worden ligt het probleem in de controller zelf). Ben je wellicht in het bezit van een PSP om een remote play sessie uit te voeren en enkele instellingen handmatig aan te passen? Heb je wellicht de console in veilige modes opgestart door vanuit stand by de startknop enkele seconden ingedrukt te houden?

Slechts enkele tips om uit te sluiten waar het probleem zich bevindt. Wij hebben inmiddels al 100den Playstations verkocht, maar deze klacht ken ik nog niet.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
Hunterking
Door Hunterking (3016 reacties) op 19-08-2010 09:02
Je kan altijd met je serienummer bij Sony terecht. Die kunnen zien dat het een officieel verkocht product is. Je kan dan de garantie bij Sony afhandelen of met het bewijs van verkoop van Sony naar die etters van de Eplaza stappen. Met dat bewijs zijn ze wettelijk verplicht je verzoek om reparatie te accepteren.

Zo doen ze dat in de grote mensen wereld van Eplaza... klootviolen...
Gaming merchandise te koop!! --> http://www.marktplaats.nl/verkopers/8385151.html Statues | Figures | Art Prints | Collectibles
XanaduNL
Door XanaduNL (1910 reacties) op 19-08-2010 10:37
Yup, eerst even doen wat Castle zegt, anders sta je misschien later voor lul.

Mocht het echt niet lukken, Sony bellen. Simpel.
Tweakers.net topic over legaal gamekeys kopen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1479625/
Aapinator
Door Aapinator (1562 reacties) op 19-08-2010 12:09
Wat een onzin dat ze hem niet willen accepteren als het een slim model is.. Die dingen zijn een jaar oud ofzo en je krijgt 2 jaar garantie?
Question Everything.
Vanquish
Door Vanquish (329 reacties) op 20-08-2010 16:52
Dank iedereen voor alle reacties.
Het probleem is niet dat Sony mijn PS3 niet wil accepteren. Hij valt onder de garantie en willen hem kosteloos repareren. Maar dan moet ik wel aantonen dat ik mijn PS3 legaal gekocht heb.

Dus doormiddel van een aankoopbon. En alles bewaar ik, maar juist deze bon ben ik kwijt.

Hier moet ik dus een oplossing voor zoeken.

@Castle Gameshop: Alles heb ik geprobeerd, op 2 punten na die je noemt. Hoe controleer ik of de PS3 in veilige modus staat, en hoe zet ik die terug?
(zal ook even googlen)

remote play sessie met de psp om instellingen aan te passen. Zal eens googlen hoe dat werkt en ook daar mee aan de slag te gaan.

Ga het vanavond meteen testen.
XanaduNL
Door XanaduNL (1910 reacties) op 20-08-2010 18:05
Nog een tip, voor als je echt naar Sony moet. Regel een aankoopbon van iemand anders.
Of maak een e-mail factuur van een webshop na. (bestaande editten)
Tweakers.net topic over legaal gamekeys kopen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1479625/
Rama
Door Rama (1151 reacties) op 20-08-2010 18:32
Je zou de winkel kunnen laten bellen. Een beetje service van hun kan geen kwaad.
PSN: Rama-PSN
Vanquish
Door Vanquish (329 reacties) op 20-08-2010 19:12
@Castle Gameshop

Zojuist de safe mode van de PS3 uitgeprobeerd, geen resultaat.
Mijn Blackberry via Bluetooth de PS3 laten zoeken, geen resultaat.

Draadbreuk in de usb kabel, diverse kabels geprobeerd.

Kan alleen de psp optie nog proberen, maar zie het slecht in.

Baal hier enorm van. Alleen omdat ik de bon kwijt ben, kan ik een apparaat van 350,- euro binnen een jaar "weggooien"
YoghurtBij
Door YoghurtBij (1285 reacties) op 20-08-2010 19:48
Enigste wat je nog zou kunnen doen is een kopie maken van de transactie op je bankafschrift. Je kunt dan niet zien dat het betreft een PS3 gaat ( alleen waar je iets hebt aangeschaft en welke prijs ), maar misschien wil Sony nog wel zo schappelijk zijn om gezien de prijs om te zeggen ''we geloven je wel''
[PSN] Yoghurt_Bij
Vanquish
Door Vanquish (329 reacties) op 20-08-2010 19:52
@ YoghurtBij

Dat is een optie die Playstation ook aanbied, echter heb ik de PS3 cash betaald.
Valthyr
Door Valthyr (6163 reacties) op 20-08-2010 21:02
Quote:
Wij hebben dit ook wel eens in de winkel meegemaakt met een aantal klanten. Gelukkig kunnen wij in ons systeem en klantenbestanden terug kijken op aankoop datum en een kopie bon uitdraaien.
Ik weet niet of Eplaza dat ook kan.

Ik heb zelf ooit een kopie bon van een TV bij ITS gehaald omdat ik die kwijt was. Dat was daar toen ook geen probleem. Ik neem toch aan dat Eplaza hun verkopen op datum kunnen nagaan. Misschien een idee om eens te informeren.
Gepost door: Playmefirst.nl op 18-08-2010 20:10

Dat kun je morgen dus proberen

Hopelijk levert het iets op!
Hmm... Mehh.
Vanquish
Door Vanquish (329 reacties) op 21-08-2010 13:23
Zojuist bij de E-plaza geweest.

Ze kunnen (willen misschien), geen oude bonnen opzoeken.
Ook niet als ik de exacte aankoop datum met tijdstip aan kan geven.

Ik had maar een X-box moeten kopen werd er gezegd toen ik wegging.

Bij de Intertoys het verhaal voorgelegd, en daar kunnen ze wel oude bonnen opzoeken, als je de aankoop datum weet. Maar omdat die daar dus niet vandaan komt, konden zij (logisch) dan ook niets voor mij doen.

Voel me nu dubbel genaaid. Sony die zijn klanten niet wil helpen zonder bon en E-plaza die zegt niks te kunnen doen. Dus nu kan er 350,- euro na 9 maanden de prullenbak in.
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 21-08-2010 13:27
Wat een situatie weer zeg!

De service bij Playstation staat idd bekent als zeer slecht, ik ken ook iemand die op dezelfde manier erbij genaaid is met zijn playstation. Microsoft doet een stuk minder lastig over garantie is bij mij de ervaring. Ik had zelf een 360 die kapot ging na 2,5 half jaar,(was geen RROD) werd alsnog kostenloos vervangen/gerepareerd. Ik heb ook een PS3 en hou mijn hart vast wanneer deze kapot gaat.
MrHetfield
Door MrHetfield (1235 reacties) op 21-08-2010 13:35
Quote:
Zojuist bij de E-plaza geweest.

Ze kunnen (willen misschien), geen oude bonnen opzoeken.
Ook niet als ik de exacte aankoop datum met tijdstip aan kan geven.

Ik had maar een X-box moeten kopen werd er gezegd toen ik wegging.

Bij de Intertoys het verhaal voorgelegd, en daar kunnen ze wel oude bonnen opzoeken, als je de aankoop datum weet. Maar omdat die daar dus niet vandaan komt, konden zij (logisch) dan ook niets voor mij doen.

Voel me nu dubbel genaaid. Sony die zijn klanten niet wil helpen zonder bon en E-plaza die zegt niks te kunnen doen. Dus nu kan er 350,- euro na 9 maanden de prullenbak in.
Gepost door: Vanquish op 21-08-2010 13:23

Dat is inderdaad echt ontzettend triest van E-plaza. Je kan misschien naar Sony bellen en uitleggen dat je langs bent geweest. Misschien dat Sony dan nog kan bellen naar E-plaza om wat te proberen of zo.
3DS: 2535-3604-6726, PSN: MrHetfieldNL Switch: SW-0916-6278-0790
Teannoodles
Door Teannoodles (1015 reacties) op 21-08-2010 18:06
Quote:
Wie heeft voor mij de oplossing.

Mijn PS3 heb ik nog geen jaar, en nu al kapot.

Wifi en het syncen met de controllers gaat ineens niet meer.
Heb echt alles al geprobeerd.

Ik heb mijn PS3 op 14-10-2009 gekocht (E-plaza, Nieuwedijk, Amsterdam).
250 gb Uncharted 2 set.
Dus hij is nog geen jaar oud.

Maar nu kan ik nergens de bon vinden. En omdat ik hem destijds cash heb betaald, is er ook geen bankafschrift.

Nu wil playstation mijn PS3 dus niet aannemen omdat ik niet kan aantonen dat ik hem op een legitieme manier heb gekregen.

Wie heeft er een goede oplossing?
Gepost door: Vanquish op 18-08-2010 19:53

Probeer eens je probleem met google te zoeken. Vertaal enkele sleutelwoorden in het Engels, en gebruik ze gecombineerd als zoekterm. Wellicht vind je een oplossing. Of check YouTube voor PS3 problemen.

Anders op marktplaats proberen een bon te regelen.

Oh ja, f*ck you 2 E-plaza; Klantenservice is erg ver te zoeken.

Succes.
Please, can you pass me the tea and noodles?
Rama
Door Rama (1151 reacties) op 21-08-2010 18:15
Online klacht indienen bij e-plaza, ervaring leert mij dat bedrijven best wel eens een uitzondering willen maken. Verkopers zullen minder snel iets speciaals voor je doen dan de klantenservice.

En anders een klacht indienen bij Sony dat hun service belabberd is.
Ik begrijp niet waarom ze per se moeten weten hoe jij aan je PS3 komt, hij kan toch niet omgebouwd zijn ofzo.
Ik zou gewoon aan blijven dringen.
PSN: Rama-PSN
[Begin] |1|2(2)  [Eind]