Dank! En ik had nog twee euro Bol tegoed, dus heb op die manier makkelijk 13 en 10 euro codes kunnen kopen, om daarmee 25 euro PSN tegoed te kopen. Mijn dank is groot!
En dan begint nu het eindeloze scrollen door de store weer. Nu zie ik dat Call of the Elder Gods ook uit is en ook in de bonus is! Sjongejonge, en als klap op de vuurpijl heeft Forza Horizon 5 eindelijk eens een mooie aanbieding. Nou, ik scroll nog even verder.
Edit. Melatonin ook lekker in de bonus. Minami Lane, Sleeping Dogs en Norco ook mooie bonusprijsjes. Ik twijfel nog even verder.
En dan begint nu het eindeloze scrollen door de store weer. Nu zie ik dat Call of the Elder Gods ook uit is en ook in de bonus is! Sjongejonge, en als klap op de vuurpijl heeft Forza Horizon 5 eindelijk eens een mooie aanbieding. Nou, ik scroll nog even verder.
Edit. Melatonin ook lekker in de bonus. Minami Lane, Sleeping Dogs en Norco ook mooie bonusprijsjes. Ik twijfel nog even verder.
🐴
Minami Lane 🥰
Norco zou ik met guide doen vanwege de missables.
Heb je ook eens gekeken naar Wytchwood? Da’s een van mijn favorieten. Een zorgeloze lijst want alle trophies zijn story-related dus uitspelen = platinum. (Ik raad de PS4-versie aan, want de PS5-versie is buggy.)
Norco zou ik met guide doen vanwege de missables.
Heb je ook eens gekeken naar Wytchwood? Da’s een van mijn favorieten. Een zorgeloze lijst want alle trophies zijn story-related dus uitspelen = platinum. (Ik raad de PS4-versie aan, want de PS5-versie is buggy.)
🇺🇦 💙💛
Die is ook netjes in de aanbieding. Maar het genre is 'crafting', dat staat me wel een beetje tegen ben ik bang. Minami Lane is dat in essentie ook denk ik (alhoewel, meer management wellicht?) maar is een stuk kleinere schaal.
🐴
Ja maar het is een superleuke game. 😹
Het scheelt als je gewoon zo veel mogelijk benodigdheden oppikt terwijl je rondloopt (meer dan je op dat moment nodig hebt). Dan hoef je niet zo vaak speciaal te backtracken voor 1 ingrediënt.
Zelfde geldt trouwens voor Ghost of Yōtei. Je hebt daar een gigantische hoeveelheid resources voor alles nodig, maar als je gewoon iedereen loot en alles oppikt wat op je pad ligt, kom je niks tekort.
Moet je ook niet een hoop craften in Far Cry dan?
Minami Lane heeft geen crafting, dus geen zorgen.
Het scheelt als je gewoon zo veel mogelijk benodigdheden oppikt terwijl je rondloopt (meer dan je op dat moment nodig hebt). Dan hoef je niet zo vaak speciaal te backtracken voor 1 ingrediënt.
Zelfde geldt trouwens voor Ghost of Yōtei. Je hebt daar een gigantische hoeveelheid resources voor alles nodig, maar als je gewoon iedereen loot en alles oppikt wat op je pad ligt, kom je niks tekort.
Moet je ook niet een hoop craften in Far Cry dan?
Minami Lane heeft geen crafting, dus geen zorgen.
🇺🇦 💙💛
Quote:
Moet je ook niet een hoop craften in Far Cry dan?
Gepost door: UltraTiger op 14-05-2026 01:36
Gepost door: UltraTiger op 14-05-2026 01:36
Een hele hoop, maar ik zou niet snel het genre 'crafting' bij Far Cry zetten. Daar is het hetzelfde zoals je hier omschrijft: je vindt vanzelf genoeg, en hoeft er zelden voor op pad. Goed, ik twijfel nog even verder.
🐴
Even een kick en copy-paste voor de mensen die de vorige pagina niet zagen of nooit terugkijken
.
De Extra/Premium games voor deze maand zijn bekend.

Bron
Lijst:
- Star Wars Outlaws | PS5
- Red Dead Redemption 2* | PS4
- Bramble: The Mountain King | PS5, PS4
- The Thaumaturge | PS5
- Flintlock: The Siege of Dawn | PS5
- Broken Sword – Shadows of the Templar: Reforged | PS5, PS4
- Enotria: The Last Song Standard Edition | PS5
*PlayStation Plus re-release.
Premium:
- Time Crisis | PS5, PS4
.De Extra/Premium games voor deze maand zijn bekend.

Bron
Lijst:
- Star Wars Outlaws | PS5
- Red Dead Redemption 2* | PS4
- Bramble: The Mountain King | PS5, PS4
- The Thaumaturge | PS5
- Flintlock: The Siege of Dawn | PS5
- Broken Sword – Shadows of the Templar: Reforged | PS5, PS4
- Enotria: The Last Song Standard Edition | PS5
*PlayStation Plus re-release.
Premium:
- Time Crisis | PS5, PS4
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
Misschien gaan ze tijdens Days of Play niet eens met korting komen. Of alleen korting op Extra/Premium jaarabonnement zoals met Black Friday Weten we meteen dat goedkoper verlengen met days of play binnenkort lastiger gaat worden.
Gepost door: Deezers op 18-05-2026 19:10
Gepost door: Deezers op 18-05-2026 19:10
. Sony moet uiteindelijk manieren vinden om hun verlies te minimaliseren. De winsten moeten nog sterk blijven!!! En met de PS6 straks, gaan we misschien naar een generatie lopen dat gaming een luxe hobby wordt voor de rijke kids. En dat PC gaming een hobby voor de villa bezitters zal worden.En mensen die nog blijven hopen dat het AI bubbel nog gaat oppoppen. Ja... (N)Ooit
.Where am I Playstation Showcase? 🤡
Heb sinds 1 december geen PS+ meer en heb het ook nog geen dag gemist. Was abonnee sinds 2011 ofzo.
Ben sowieso een Nintendo gamer en speel te weinig op de PS5 de laatste 2 jaar.
Vorig jaar alleen Indiana Jones gespeeld en dit jaar Resident Evil 9.
Ben sowieso een Nintendo gamer en speel te weinig op de PS5 de laatste 2 jaar.
Vorig jaar alleen Indiana Jones gespeeld en dit jaar Resident Evil 9.
You Don't Stop Gaming Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Gaming.
Ik speel ook sinds 2 jaar nu ofzo, alleen nog maar multiplayer via PC. Op andere consoles heb ik geen abonnement. Gebruik de consoles nog zeker voor singleplayer games (ook al koop ik sinds dit jaar geen nieuwe games meer op PlayStation en Xbox), maar het wordt wel allemaal duur zo.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Helaas kan ik niet zonder PSplus omdat ik een groot gedeelte van de tijd online wil spelen...
Am i living deeply, or just barely skimming...
Quote:
Weten we meteen dat goedkoper verlengen met days of play binnenkort lastiger gaat worden.
Gepost door: Deezers op 18-05-2026 19:10
Gepost door: Deezers op 18-05-2026 19:10
Die verhogingen gelden alleen voor de 1 maand en 3 maanden Essential abonnementen en niet voor de jaarabonnementen. Met Days of Play zijn het altijd jaarabonnementen die afgeprijsd zijn, dus ik verwacht niet dat daar veel aan veranderd. Zou wel vervelend zijn als dat wel gebeurt, want mijn abonnement loopt ook 4 juni af. We weten het snel genoeg.
is ook dikke bullshit dat het 'rijke kids' hobby is. Mijn dochter speelt op de switch. Ik op ps5, dus dan 'rijke daddy' hobby. Dan nog, neem je toch een netflix abonnementje minder .... want iedereen heeft én disney én netflix én hbo én prime én ... én ... totaal overbodig natuurlijk. Het blijft een keuze, niks is verplicht.
Rollin’..
Quote:
is ook dikke bullshit dat het 'rijke kids' hobby is. Mijn dochter speelt op de switch. Ik op ps5, dus dan 'rijke daddy' hobby. Dan nog, neem je toch een netflix abonnementje minder .... want iedereen heeft én disney én netflix én hbo én prime én ... én ... totaal overbodig natuurlijk. Het blijft een keuze, niks is verplicht.
Gepost door: Mauzzahr op 19-05-2026 15:18
Gepost door: Mauzzahr op 19-05-2026 15:18
Dat vind ik wel een grote claim hoor. Een PS5 begint bij 550 euro zoiets, vervolgens nog games waarvan je mag hopen dat je een hoge korting krijgt van Sony en vervolgens ook nog betalen om online te mogen spelen met je vrienden. Je kan veel zeggen, maar gamen wordt dan een "rijke kids" hobby. Is ook niks mis mee. Zou het alleen leuk vinden als er dan ook wat goedkopere alternatieven zouden zijn, want ik vind games wel een stukje kunst.
Het feit dat jij het kan betalen en dat je ook een Switch etc hebt, maakt het niet minder duur voor de rest. Er zijn ook genoeg mensen die blij zijn dat ze iedere avond warm kunnen eten. Of dat ze de verwarming aan kunnen doen, of met de auto naar werk kunnen. Dat jij het bullshit vind, laat alleen maar zien hoe goed jij het hebt.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Quote:
is ook dikke bullshit dat het 'rijke kids' hobby is. Mijn dochter speelt op de switch. Ik op ps5, dus dan 'rijke daddy' hobby. Dan nog, neem je toch een netflix abonnementje minder .... want iedereen heeft én disney én netflix én hbo én prime én ... én ... totaal overbodig natuurlijk. Het blijft een keuze, niks is verplicht.
Gepost door: Mauzzahr op 19-05-2026 15:18
Gepost door: Mauzzahr op 19-05-2026 15:18
Zo, heftige reactie man. Niet iedereen zit in jou situatie.
en 'totaal overbodig'? Net als een Playstation en een Switch, toch? Ook weer een vage opmerking.
Het is een beetje hoe je er naar kijkt.
Consoles worden regelmatig gratis aangeboden bij ISP's als je overstapt en 550 over een periode van wat? 5-8 jaar dat je het gebruikt is op jaarbasis nou ook niet erg veel en je hoeft niet perse de nieuwste games te kopen.
Als je een beetje deals in de gaten houdt, heb je met 50-100 in een jaar nog best een leuke library.
De cijfers uit de VS waren het snelst voor handen maar het zal hier niet heel anders zijn:
86% van de mensen die streamen daar heeft meerdere streaming diensten.
Dit zijn dus ook een heleboel "arme mensen" die in principe streaming diensten zouden kunnen afwisselen en het verschil voor PS plus zouden kunnen gebruiken.
Consoles worden regelmatig gratis aangeboden bij ISP's als je overstapt en 550 over een periode van wat? 5-8 jaar dat je het gebruikt is op jaarbasis nou ook niet erg veel en je hoeft niet perse de nieuwste games te kopen.
Als je een beetje deals in de gaten houdt, heb je met 50-100 in een jaar nog best een leuke library.
De cijfers uit de VS waren het snelst voor handen maar het zal hier niet heel anders zijn:
86% van de mensen die streamen daar heeft meerdere streaming diensten.
Dit zijn dus ook een heleboel "arme mensen" die in principe streaming diensten zouden kunnen afwisselen en het verschil voor PS plus zouden kunnen gebruiken.
Quote:
Maar zou je nog de PS6 halen als hij €900 is? Of €1200?? Want dat is waar het straks op gaat lijken. De PS5 Pro is nu zelfs €900. En voordat mensen zeggen over aanbiedingen, aanbiedingen betekent niet dat de Pro voor €550/€600 zal worden. Nu met de prijsverhoging zal een aanbieding eerder €700 max. zijn. Maar buiten dat om, met de PS6 straks gaat het nog misschien 2+ jaar duren voordat de eerste aanbieding komt.is ook dikke bullshit dat het 'rijke kids' hobby is. Mijn dochter speelt op de switch. Ik op ps5, dus dan 'rijke daddy' hobby. Dan nog, neem je toch een netflix abonnementje minder .... want iedereen heeft én disney én netflix én hbo én prime én ... én ... totaal overbodig natuurlijk. Het blijft een keuze, niks is verplicht.
Gepost door: Mauzzahr op 19-05-2026 15:18
Gepost door: Mauzzahr op 19-05-2026 15:18
Uiteindelijk was vroeger voor veel mensen consoles een makkelijke manier om eraan te komen. Zeker ook omdat er aanbiedingen waren waardoor het opeens wel in de prijsgrens voor sommigen kwam. Denk bijvoorbeeld aan de €200 PS4 Slim aanbieding jaren geleden. Zoiets had je niet met de PS5 Slim. Het enige wat misschien nog echt een scherpe aanbieding was, was de PS5 Slim digital voor rond de €350. Maar dat was alleen een aanbieding wat Amazon.nl deed + je zat nog altijd zonder de disc drive.
Maar met de prijsverhogingen en dat het alleen maar duurder gaat worden, zorgt het alleen voor dat de meeste mensen, of een upgrade gaan uitstellen, of dat ze het hierbij houden en de volgende generatie misschien skippen/overstappen naar een andere platform zoals de Nintendo Switch 2.
Het is misschien makkelijk praten als je makkelijk geld ervoor kan neerleggen. Maar velen kunnen dat niet doen. Waarom zie je dat de meeste mensen na een release van een nieuwe console ook niet gelijk upgraden? Dat was toen ook met de PS5. Niet alleen omdat de PS5 moeilijk verkrijgbaar was. Maar ook omdat ze geen reden zagen(weinig PS5 games en de prijs wat nog voor hen aan de hoge kant lag). In de loop der jaren is dat veranderd omdat er niet alleen meer PS5 games kwamen, maar ook dat er aanbiedingen kwamen waardoor mensen, met de beschikbaarheid van voorraad, ook besloten om een PS5 te nemen. Vooral toen Sony met Black Friday/feestdagen met aanbiedingen kwamen.
Tevens kan je hetzelfde ook zeggen over PC gamers. PC gamers makkelijk kunnen praten over PC gaming. Die hebben misschien het geld voor om RTX5080 te halen voor €1000+. Of de mensen die al in PC gaming zitten, die hoeven alleen om de zoveel jaren de PC onderdelen te vervangen terwijl ze niet een nieuwe build hoeven aan te schaffen. Maar voor de meeste mensen kijken ze naar het budget wat bij hun past. En dat gaat hem niet worden tenzij ze het moeten doen met een RTX3060/RTX5060 en misschien een downgrade van RAMs(omdat deze ook te duur zijn geworden). Daarom: Als het budget niet gaat, dan gaat een nieuwe console ook niet binnen. En als een nieuwe console ook niet bij iemand binnenkomt, tja, dan is dat ook geen sales voor de consolebouwer. De Switch 2 krijgt straks ook een prijsverhoging en zal in de komende jaren ook alleen in prijs verhogen(als we de verwachtingen in de toekomst alleen negatief houden). Nu kan een Switch 2 misschien in het budget voor veel mensen passen. Maar dat is wel een verandering bij veel mensen. Vooral als ze gewend zijn met een merk(Sony of XBOX). En ondanks dat Switch 2 veel kan, loop je daar ook tegen grenzen aan zoals een kleinere opslag of dat games niet 4K ondersteunen. Nou. Dan heb je een 4KTV in huis(ongeacht je hem nu koopt, want veel mensen zullen wel een 4K TV in huis hebben) terwijl je hem niet eens volledig kan benutten omdat de Switch 2 nog met een lage resolutie zit
.Daarom ook mijn reactie. Alles wordt duurder, dus consoles gaan straks voor een ander groep worden bestemd. Als dat niet zo was, dan zouden de prijzen niet alleen omhoog gaan, maar omlaag. En voor Sony zouden ze juist meer pushen op sales zodat ze nog meer omzet zouden halen. Maar dat hoeft ook niet meer. Want net als met streamingdiensten, kan je ook enshitification doen zoals wat er met PS Plus is gebeurd. De vaste klanten betalen wel het verschil van de prijsverhoging terwijl er misschien minder klanten nog een PS Plus abonnement nemen. Totdat de maat voor de vaste klanten vol begint te worden. Maar ja, wanneer gaat dat gebeuren? Wanneer ze niet meer online willen gamen? Dat ze de line-up van gratis games bagger vinden? Of dat ze realiseren dat ze minder tijd zullen besteden aan de console, dus waarom nog een abonnement nemen? En met dat laatste is hetzelfde met mensen die een abonnement bij een sportschool hebben.
Edit:
En tegelijkertijd. Ik hou ook rekening mee met de marktsituatie. Want wat er in de markt speelt, kan je inderdaad weinig eraan doen. De hogere kosten kunnen komen door de hoge vraagprijs van (PC) onderdelen. En dat zal zeker effect hebben in de prijsvoering/bedrijfskeuzes. Maar voor de meeste mensen, €500 = €500. En €1000 = €1000. Het is niet dat voor de meeste mensen €500 eigenlijk €350 aanvoelt en de €1000 aanvoelt als €500. Dus gaan we helaas naar een tijdperk waar mensen bijvoorbeeld consoles straks als een luxe hobby gaan zien. Zeker als de verwachtingen zijn dat de prijzen zullen blijven stijgen i.v.m. de markt.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Waarom zou ik mijn HBO en Prime moeten opzeggen en dat geld aan Sony moeten geven terwijl zij met PlayStation al recordwinst hebben geboekt het afgelopen jaar?
Wat is dit voor flauwekul? 😂
Wat is dit voor flauwekul? 😂


