Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

PostNL (Algemeen topic)

[Begin]  |15|16|17|18|19|20|21(21)  [Eind]
Bigds9fan
Door Bigds9fan (3273 reacties) op 04-11-2019 15:56
( PM )
Quote:
[..]

Excuus zoekt om de prijs te verhogen? Pakketpost is al 4 a 5 jaar hetzelfde. Ik kan je vertellen dat er maar weinig dingen zijn die de afgelopen vijf jaar in het geheel niet duurder zijn geworden. Ze hadden van een pakketje wettelijk gezien ook 8 euro nog wat kunnen maken. Hebben ze niet gedaan.

Gewoon normale, legale, te verwachten praktijken dit. Als je iets langer nadenkt over wat er allemaal moet gebeuren om iets van A naar B te krijgen is het een wonder dat het miljoenen keren per dag goed gaat!
Gepost door: MarkD op 04-11-2019 13:59


Dat ben ik met je eens maar Post NL weigert in bepaalde gevallen wel alle medewerking als het fout gaat. En dat frustreert.

Zo had ik een pakket wat kwijt raakte nadat het al in Nederland was en een Post NL volgnummer had gekregen. Toch kreeg ok het standaard antwoord dat ik het bij de verzender moest aankaarten.

Kansloos dat. Ik werk in een archief en zodra een dossier door ons als ontvangen is ingeboekt dan is het bij ons en zijn wij er verantwoordelijk voor.
Door Handenplasser (604 reacties) op 06-11-2019 13:10
( PM )
(mag verwijderd worden)
Ik ben tuig van de eerste klasse; en je wast je handen al tijdens het plassen
Skull_kid
Door Skull_kid (29929 reacties) op 06-11-2019 13:12
Rol: Forum Moderator
( PM )
Nounounounou, er is een foutje gemaakt. Ik betwijfel of ie het expres heeft gedaan hoor. Even rustig ademhalen en contact opnemen met PostNL.
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet 🤷
Door Handenplasser (604 reacties) op 06-11-2019 13:18
( PM )
(mag verwijderd worden)
Ik ben tuig van de eerste klasse; en je wast je handen al tijdens het plassen
Multimediaknaller
Door Multimediaknaller (725 reacties) op 26-11-2019 19:40
( PM )
PostNL laat gebruikers locatie van bezorger zien in app
Riquelme
Door Riquelme (1705 reacties) op 26-11-2019 20:25
( PM )
Quote:
PostNL laat gebruikers locatie van bezorger zien in app
Gepost door: Multimediaknaller op 26-11-2019 19:40


Merkte het vorige week inderdaad en vanavond ook.

Alhoewel er nog 9 stops was voordat mijn Bol order aan zou komen kreeg ik het pakket eerder.
De timer tikte en de stops bleven dalen en het busje bewoog ook richting mijn huis volgens de app, maar uiteindelijk stond er dat het bezorgd was.

Ik dacht bijna dat ik de producten dubbel zou krijgen.
Vorige week ging het wel goed, dus het een en ander zullen ze nog moeten verbeteren.
Heb het nu tweemaal met avondbezorging gehad dus ben benieuwd of het ook met de reguliere bezorging zichtbaar is.
UltraTiger
Door UltraTiger (6447 reacties) op 26-11-2019 21:14
( PM )
Heb het nog niet kunnen checken, want mijn laatste bol avondbezorgingen waren van redmijnpakketje. Daar hadden ze eerst ook zo’n kaartje maar bij de laatste paar keer niet
🦥 < Als je hier geen luiaard ziet, it is because you are weak and have no spirit!
Riquelme
Door Riquelme (1705 reacties) op 28-11-2019 12:07
( PM )
Quote:
PostNL laat gebruikers locatie van bezorger zien in app
Gepost door: Multimediaknaller op 26-11-2019 19:40


Nu we het er over hebben. Pakketje wat ik zometeen verwacht tussen 12:00 en 14:00 heeft geen locatiewijzer. Lijkt erop alsof ze het alleen in de avond activeren.
Skull_kid
Door Skull_kid (29929 reacties) op 28-11-2019 12:13
Rol: Forum Moderator
( PM )
Dat staat ook gewoon in dat artikel...
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet 🤷
Riquelme
Door Riquelme (1705 reacties) op 28-11-2019 12:29
( PM )
Quote:
Dat staat ook gewoon in dat artikel...
Gepost door: Skull_kid op 28-11-2019 12:13


Nieuwe bril nodig
ElCheapo
Door ElCheapo (9181 reacties) op 28-11-2019 13:09
( PM )
Pakje van bol.com zou gisteren afgeleverd worden; daarna werd het vandaag en inmiddels wordt het morgen. Maar bij de track en trace staat dat het nog niet door PostNL is ontvangen...
Fluffbunz
Door Fluffbunz (252 reacties) op 28-11-2019 13:41
( PM )
Quote:
Pakje van bol.com zou gisteren afgeleverd worden; daarna werd het vandaag en inmiddels wordt het morgen. Maar bij de track en trace staat dat het nog niet door PostNL is ontvangen...
Gepost door: ElCheapo op 28-11-2019 13:09


Kan het toevallig door de brievenbus?
ElCheapo
Door ElCheapo (9181 reacties) op 28-11-2019 13:52
( PM )
Quote:
[..]
Kan het toevallig door de brievenbus?
Gepost door: Fluffbunz op 28-11-2019 13:41

Nee, en ik had er ook voor gekozen om bij een AH af te leveren.
Care
Door Care (27200 reacties) op 28-11-2019 14:12
( PM )
Quote:
Pakje van bol.com zou gisteren afgeleverd worden; daarna werd het vandaag en inmiddels wordt het morgen. Maar bij de track en trace staat dat het nog niet door PostNL is ontvangen...
Gepost door: ElCheapo op 28-11-2019 13:09

Dan schuift het een dag op elke keer. PostNL kan moeilijk wat afleveren wat ze nog niet hebben he
🐿️ 💩 👴 🥓🍻🎄❤️🧡💛💚💙💜🖤
Iwaarden
Door Iwaarden (49 reacties) op 07-02-2020 23:50
( PM )
Nadat mijn aankoop op de trading board na 2 dagen al niet van status was veranderd (zending is bij PostNL) heb ik contact opgenomen met de klantenservice van PostNL.

Eerst een omslachtig chatproces doorlopen voordat je het telefoonnummer krijgt om vervolgens al je in de chat verstrekte informatie ook nog eens opnieuw aan de telefoniste door te mogen geven. Mijn vraag of ze konden zien waar het pakket was werd beantwoord met “in het sorteerproces” en ik moest nog maar 2 dagen wachten want hij was pas ”gisteren” aangeboden, terwijl ik eergister al een verzendbewijs had en vanaf toen ook de status naar “zending is bij postnl” veranderde....

Niks wijzer dus.

Dag later nog maar eens geprobeerd omdat de status weer niet was veranderd, dit keer had ik het telefoonnummer gelukkig al dus hoefde ik niet eerst weer door de chat. Deze keer een behulpzame jongen aan de andere kant die een stuk vriendelijker en duidelijker was en een stuk meer wist te vertellen:

Een brievenbuspakje mag er blijkbaar 5 dagen over doen omdat ie met de normale post mee gaat en de track&trace word alleen maar geupdate als PostNL het pakketje aanneemt en wanneer die bezorgd is. Daartussen heb je er helemaal niets aan.

Normaal word het de volgende dag al bezorgd en maakt het dus niet zoveel uit, maar het kan en mag er dus veel langer over doen en als dat gebeurt weet je helemaal niets en kan PostNL ook niets voor je doen.

Zo’n brievenbuspakje is op deze manier dus eigenlijk een flinke wassen neus en de track&trace zit er alleen voor spek en bonen bij.
EPMD
Door EPMD (5913 reacties) op 07-02-2020 23:57
( PM )
Track&trace voor brievenbuspost stelt ook niks voor. Ik zie het meer als een verzendbewijs. Zodat de verkoper kan bewijzen dat het pakketje is verzonden.

Maar als je pakketje kwijt raakt. Sta je alsnog met lege handen.
Xor
Door Xor (18854 reacties) op 08-02-2020 00:13
( PM )
Quote:
Nadat mijn aankoop op de trading board na 2 dagen al niet van status was veranderd (zending is bij PostNL) heb ik contact opgenomen met de klantenservice van PostNL.

Eerst een omslachtig chatproces doorlopen voordat je het telefoonnummer krijgt om vervolgens al je in de chat verstrekte informatie ook nog eens opnieuw aan de telefoniste door te mogen geven. Mijn vraag of ze konden zien waar het pakket was werd beantwoord met “in het sorteerproces” en ik moest nog maar 2 dagen wachten want hij was pas ”gisteren” aangeboden, terwijl ik eergister al een verzendbewijs had en vanaf toen ook de status naar “zending is bij postnl” veranderde....

Niks wijzer dus.

Dag later nog maar eens geprobeerd omdat de status weer niet was veranderd, dit keer had ik het telefoonnummer gelukkig al dus hoefde ik niet eerst weer door de chat. Deze keer een behulpzame jongen aan de andere kant die een stuk vriendelijker en duidelijker was en een stuk meer wist te vertellen:

Een brievenbuspakje mag er blijkbaar 5 dagen over doen omdat ie met de normale post mee gaat en de track&trace word alleen maar geupdate als PostNL het pakketje aanneemt en wanneer die bezorgd is. Daartussen heb je er helemaal niets aan.

Normaal word het de volgende dag al bezorgd en maakt het dus niet zoveel uit, maar het kan en mag er dus veel langer over doen en als dat gebeurt weet je helemaal niets en kan PostNL ook niets voor je doen.

Zo’n brievenbuspakje is op deze manier dus eigenlijk een flinke wassen neus en de track&trace zit er alleen voor spek en bonen bij.
Gepost door: Iwaarden op 07-02-2020 23:50

Heb je ook op deze site gekeken naar de status? Meestal kan je hier meer info over de status vinden(of het bijvoorbeeld niet opnieuw in de sorteercentrum is verwerkt enz.). En heb je ook jouw eigen adres als afzender op de envelop gezet?(dus niet wat er op het label staat, maar zelf met pen geschreven of een eigen labeltje geplakt aan de achterkant van de envelop)

Je bent niet de enige die zo'n negatieve ervaring met Brievenbuspakje heeft gehad. Iets van 2 jaar geleden ook zo'n zelfde geval gehad met iemand hier op BG. 2 games verkocht aan een ander member, maar de status op PostNL bleef op "Zending bij PostNL". De member had de games na een week nog steeds niet ontvangen. Had ze gebeld en ze gingen een onderzoek doen. Een paar dagen later kreeg ik een mail met als reactie "De postbezorger kan de envelop in de brievenbus van de ontvanger hebben gegooid en was hij/zij misschien vergeten om het nog op z'n mobiel te scannen. Hiermee kunnen we weinig meer doen.".

Eind vorig jaar had ik bijna opnieuw weer zo'n situatie gehad. Alleen werd m'n brievenbuspakje na 1 week bij de ontvanger bezorgd. Gelukkig had ik nog m'n adresgegevens als afzender achter de envelop gezet. En dat laatste doe ik iedere keer als iets verstuur. Heb zelfs 1x meegemaakt dat ik iets verstuurde en PostNL dit gewoon retourneerde met als reden "Kon het adres niet vinden". En dat terwijl ik een label had aangemaakt op de website zelf en dat het adres door PostNL zelf op de label werd ingevuld.

Alternatieve optie voor brievenbuspakjes is DHL of DPD. Alleen ligt het natuurlijk aan of de ontvanger geen slechte ervaring met DHL/DPD heeft(want meeste mensen zullen een negatieve ervaring hebben zoals het niet ontvangen of de bezorger die iedere keer niet wilt bezorgen).

Aan de ene kant snap ik ook niet waarom PostNL voor brievenbuspakjes een aparte systeem gebruiken. Of waarom niet de brievenbuspakjes aan de pakketbezorgers afgeven. DHL doet dat ook. Plus als er wordt geklaagd, dan wordt de pakketbezorger hierop aangesproken i.p.v. "Tja. Het wordt door een postbezorger bezorgd. Dus we kunnen weinig meer doen" .
Ginryuu
Door Ginryuu (9423 reacties) op 19-02-2020 17:34
( PM )
http://twitter.com/zomersproetje84/status/1228709566738817024

Doe je toch niet
Door CorePrideX (211 reacties) op 19-02-2020 17:41
( PM )
Quote:
http://twitter.com/zomersproetje84/status/1228709566738817024

Doe je toch niet
Gepost door: Ginryuu op 19-02-2020 17:34


Nou blijkbaar doe je dat wel
I only collect the games i play
TwilightRealm
Door TwilightRealm (1778 reacties) op 19-02-2020 17:48
( PM )
Hebben die bezorgers zo weinig tijd dat ze hun behoefte op straat doen?
ʕ •ᴥ•ʔ
[Begin]  |15|16|17|18|19|20|21(21)  [Eind]