De complete afbraak van de NLse post had nooit mogen gebeuren, en was ook compleet voorzien, en dus voor gewaarschuwd, maar hey, ‘marktwerking’, en bezuinigingen, en alles zou ‘beter en goedkoper en efficiënter’ worden. En nu is het fucking gone. Het was uitstekend, en dat is systematisch afgebroken. En de verantwoordelijken halen de schouders op want fuck it, wat kan hen het eigenlijk schelen … !?
Quote:
[..]
Een groot deel daarvan kan het wel degelijk maar probeert het niet eens.
Een gevalletje "wat de boer niet kent, dat vreet hij niet".
Als het niet anders meer kan, zijn er ineens een stuk meer digitaal vaardigen.
Gepost door: PrivatePeachy op 14-05-2025 16:45
Een groot deel daarvan kan het wel degelijk maar probeert het niet eens.
Een gevalletje "wat de boer niet kent, dat vreet hij niet".
Als het niet anders meer kan, zijn er ineens een stuk meer digitaal vaardigen.
Gepost door: PrivatePeachy op 14-05-2025 16:45
Wettelijk gezien is het ook lastig. Men is er wel mee bezig maar toch.
Klein pakket €5,95 > €5,45
Pakket €6,95 > €6,45
Ah nope... ze selecteren nu standaard afhaalpunt, en dan selecteer je adres en komt die 50 cent er weer bij. Classic

Quote:
Ik had gisteravond exact dezelfde gedachte, toen kwam de verassing inderdaad op de volgende pagina. Heeft PostNL nou hun prijzen verlaagd?
Klein pakket €5,95 > €5,45
Pakket €6,95 > €6,45
Ah nope... ze selecteren nu standaard afhaalpunt, en dan selecteer je adres en komt die 50 cent er weer bij. Classic
Gepost door: Its_Jord op 24-06-2025 12:01
Klein pakket €5,95 > €5,45
Pakket €6,95 > €6,45
Ah nope... ze selecteren nu standaard afhaalpunt, en dan selecteer je adres en komt die 50 cent er weer bij. Classic

Gepost door: Its_Jord op 24-06-2025 12:01

GKC’s kopen is hetzelfde als terrorisme financieren. 😸~UltraTiger~😹

Maar helaas zijn DHL/DPD voor kleine pakketten net zo duur en is er al een eeuw geen kortingscode meer geweest. Vinted blijft lekker betaalbaar maar helaas alleen voor Vinted te gebruiken dus

~Yamete Onii-chan! (˶˃ ᵕ ˂˶)~
PostNL zegt vrijdagavond 18:10 "Geleverd in de brievenbus", wat niet waar is.
Tot heden nog altijd niets ontvangen.
PostNL krijg je niemand te pakken en Chatbot Daan haalt het bloed onder mijn nagels vandaan met zijn niet behulpzame reacties.
Zojuist met de klantenservice van Coolblue gebeld. Ze geven aan dat ze het pakket niet kunnen traceren en er geen onderzoek kan plaatsvinden bij PostNL, want die service levert PostNL niet op brienbuspakketjes, ook al zijn ze voorzien van track & trace.
Ondertussen is de voorraad van de Coolblue webshop helemaal uitverkocht en verwachten ze begin volgende week pas weer een nieuwe lading. Als er voorraad was zou Coolblue een nieuwe versturen gaf de medewerker aan.
Wel hebben de fysieke filialen allemaal nog voorraad. Echter, de dichtstbijzijnde fysieke Coolblue winkel ligt meer dan een uur rijden bij mij vandaan, waardoor dit geen optie is voor mij.
Zodoende heeft Coolblue een terugbetaling in gang gezet zodat ik de game ergens anders kan halen.
Vervelend dit allemaal, maar aangezien mijn eerdere ervaringen met PostNL leg ik de blaam volledig bij hun in plaats van een negatieve Shopreview voor Coolblue te plaatsen, welke naar mijn mening keurig netjes heeft gehandeld.
Feel a New Real | PS VR2
Quote:
PostNL zet vaak brievenbuspakketjes als "geleverd" aan het einde van de dag, ook al zijn ze (nog) niet bezorgd. Het zou kunnen dat het pakketje door capaciteitsproblemen en de hitte vertraging heeft opgelopen.
Gepost door: Destron op 02-07-2025 10:12
Gepost door: Destron op 02-07-2025 10:12
Dit. Ik krijg regelmatig ook brievenbuspakketjes een paar dagen later dan wanneer het zogenaamd al geleverd zou moeten zijn. Heel vervelend, vooral bij "duurdere" bestellingen, maar even afwachten. Grote kans dat je het vandaag of ergens deze week nog krijgt.
Maar de manier hoe ze het toepassen is een veredelde schatting, die verder weinig nauwkeurig is of meerwaarde heeft in vergelijking met de reguliere non-Track & Trace post.
En er vind géén onderzoek plaats vanuit PostNL indien er iets mis is met je levering. Dat doen ze alleen voor aangetekende post.
Waar betaal je dan exact extra voor, indien er niets valt te 'Tracen'?
En wat Bigds9fan zegt, probeer maar eens je verhaal te halen bij de afzender indien PostNL zegt dat het geleverd is in je brievenbus.
Feel a New Real | PS VR2
~Yamete Onii-chan! (˶˃ ᵕ ˂˶)~
Quote:
Je betaalt voor het volgen van het pakje. Alleen ze maken er winst op met brievenbuspakje. NewDust had ooit hier volgens mij verteld dat de T&T van brievenbuspakjes tegenwoordig geautomatiseerd worden verwerkt. Vroeger moesten postbezorgers de brievenbuspakjes scannen wanneer ze het in de brievenbus wouden gooien. Nu heeft PostNL het systeem zo aangepast dat hij de volgende dag automatisch alle brievenbuspakjes naar "Pakje is bezorgd" zet wanneer de status op "Pakje is gesorteerd" staat. Want ze gaan er vanuit dat het toch gewoon in de brievenbus wordt bezorgd en bespaart het de tijd voor postbezorgers om nog brievenbuspakjes te scannen. Dit zorgt er voor dat als iets niet bezorgd is, toch nog in de T&T als "Pakje is bezorgd" staat.Wat mij vooral hieraan stoort is dat je extra betaald voor 'Track & Trace'.
Maar de manier hoe ze het toepassen is een veredelde schatting, die verder weinig nauwkeurig is of meerwaarde heeft in vergelijking met de reguliere non-Track & Trace post.
En er vind géén onderzoek plaats vanuit PostNL indien er iets mis is met je levering. Dat doen ze alleen voor aangetekende post.
Waar betaal je dan exact extra voor, indien er niets valt te 'Tracen'?
En wat Bigds9fan zegt, probeer maar eens je verhaal te halen bij de afzender indien PostNL zegt dat het geleverd is in je brievenbus.
Gepost door: ThaBEN op 02-07-2025 10:54
Maar de manier hoe ze het toepassen is een veredelde schatting, die verder weinig nauwkeurig is of meerwaarde heeft in vergelijking met de reguliere non-Track & Trace post.
En er vind géén onderzoek plaats vanuit PostNL indien er iets mis is met je levering. Dat doen ze alleen voor aangetekende post.
Waar betaal je dan exact extra voor, indien er niets valt te 'Tracen'?
En wat Bigds9fan zegt, probeer maar eens je verhaal te halen bij de afzender indien PostNL zegt dat het geleverd is in je brievenbus.
Gepost door: ThaBEN op 02-07-2025 10:54
Maar eigenlijk is dit een kostenbesparing en het omzeilen van de postwet(kunnen ze zeggen dat 95+% van de brievenbuspakjes worden bezorgd). Helaas helpt het ook niet dat postbezorgers nu ook langer de post mogen bezorgen. In mijn geval kreeg ik bijvoorbeeld brievenbuspakjes pas na 1 week, 2 weken of helemaal nooit(met Bol.com aankopen). Veel oplossingen zijn er niet. Voor webwinkels is het veel makkelijker om gewoon alles onder pakket te versturen. Maar ja, dat gaat natuurlijk geld kosten. Of PostNL moet gewoon brievenbuspakjes als pakket bezorgen. Maar ja, dat gaan ze niet doen(zeker niet als ze ook ZZP-ers moeten betalen voor iedere bezorgde pakjes. Gooi daar ook nog brievenbuspakjes bij en ze kunnen zo makkelijk hun salaris verdienen).
DHL daarentegen bezorgt brievenbuspakjes wel als pakket(wordt door een DHL bezorger bezorgd).
Where am I Playstation Showcase? 🤡 En heel veel zin in in dit kakke apparaatje

Quote:
En email komt tenminste nog aan.
Gepost door: Hunterr op 17-07-2025 09:10
Gepost door: Hunterr op 17-07-2025 09:10
PostNL kennende bij de buren....