Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Tips gevraagd

[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]
Door TipsAndShopp (11 reacties) op 28-12-2016 23:23
Beste leden van Budgetgaming,

Ik overweeg een webshop te openen voor gaming. In Nederland heb je al veel webshops, vandaar onderstaande vragen.

-Zijn er specifieke producten die jullie willen zien in de webshop?
-Wat vinden jullie een goede reactietijd van de klantenservice?
-Zouden jullie eventueel folders willen ontvangen?
-Is er behoefte aan een afhaallocatie, of is verzending met track&trace voldoende?


Wat vast staat in het plan:

-Voor 16.30 besteld, dezelfde dag verzonden.
-Updates over je bestelling
-Ideal, Paypal, creditcard en overboeking als betalingsmogelijkheden.
-Een feedbackformulier, deze kun je digitaal invullen.
-Een forum waar je vragen/klachten kan plaatsen, bij een klacht zal er iemand van de klantenservice reageren.
-Wij willen ons onderscheiden van andere winkels, door voor verzending per e-mail een foto van het pakje te versturen.
-Contact via e-mail, telefoon, Facebook en Twitter.
-Klantenservice op zondag van 14.00-19.00 bereikbaar
-Hoofdvestiging in Utrecht ,en waarschijnlijk een nevenvestiging in Arnhem

Alvast bedankt!



Last edited on: 28-12-2016 23:27

Last edited on: 28-12-2016 23:46

Last edited on: 29-12-2016 00:11

Last edited on: 29-12-2016 00:14

Last edited on: 29-12-2016 00:15

Last edited on: 29-12-2016 00:19

Last edited on: 29-12-2016 12:58
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 28-12-2016 23:30
- Merch is altijd geinig
- Altijd zo spoedig mogelijk. Anders doordeweeks binnen 24 uur
- Nee voor papier. Zou het eerder bij digitale nieuwsbrieven houden waar bezoekers zich voor kunnen inschrijven voor of tijdens het bestelproces
- Als een afhaallocatie geen vezendkosten betekent; Ja. Anders laat ik het net zo goed aan de deur bezorgen
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Door TipsAndShopp (11 reacties) op 28-12-2016 23:33
Quote:
- Merch is altijd geinig
- Altijd zo spoedig mogelijk. Anders doordeweeks binnen 24 uur
- Nee voor papier. Zou het eerder bij digitale nieuwsbrieven houden waar bezoekers zich voor kunnen inschrijven voor of tijdens het bestelproces
- Als een afhaallocatie geen vezendkosten betekent; Ja. Anders laat ik het net zo goed aan de deur bezorgen
Gepost door: Dagmar op 28-12-2016 23:30

Beste Dagmar,

Hartelijk dank voor uw mening.
Ik zal dit meenemen in de plannen.

Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 28-12-2016 23:35
-Zijn er specifieke producten die jullie willen zien in de webshop?

Ligt eraan wat je productmix zal zijn. Ga je voor de nieuwste games tegen een scherpe prijs? Ga je voor een volledig aanbod (retro/merchandise). Persoonlijk denk ik dat veel mensen hier gewoon het goedkoopste willen.

-Wat vinden jullie een goede reactietijd van de klantenservice?

Same day of als je de vraag in de avond stelt next day

-Zouden jullie eventueel folders willen ontvangen?

Indien er scherpe aanbiedingen in staan -> ja
Niet van die 13 in een dozijn folders met "aanbiedingen" erin. A.k.a. van 60 voor 40 terwijl hij elders al voor 30 ligt. Dat kweekt bij mij alleen maar negatieve goodwill en krijg ik het idee dat je wil profiteren van onwetende mensen.

-Is er behoefte aan een afhaallocatie, of is verzending met track&trace voldoende?

Als fulltime werkend: ja graag! Ben nooit thuis met thuisbezorging dus moet vaak eerst wachten op een gemiste bezorging en dan een niet-thuis code

Wat vast staat in het plan:

-Voor 16.30 besteld, dezelfde dag verzonden.

Veel te vroege cut-off. Als je prijzen niet goed zijn om dit te compenseren heb je voor mij al geen bestaansrecht meer.

-Updates over je bestelling

Lijkt me niet meer dan logisch

-Ideal, Paypal en overboeking als betalingsmogelijkheden.

Creditcard?

-Een feedbackformulier, deze kunt u digitaal invullen.

Persoonlijk heb ik een grafhekel aan van die webformulieren.

-Een forum waar je vragen/klachten kan plaatsen, bij een klacht zal er iemand van de klantenservice reageren.

Hier zou ik goed over nadenken. Denk dat daar veel shit op kan komen staan. Iedereen kan dan ook lezen wat iemand z'n sores zijn en hoe je dat oplost. Dit zou ik altijd tussen twee partijen houden.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
Beloved
Door Beloved (2905 reacties) op 28-12-2016 23:35
Onthoud: sex sells.
Door TipsAndShopp (11 reacties) op 28-12-2016 23:45
Quote:
-Zijn er specifieke producten die jullie willen zien in de webshop?

Ligt eraan wat je productmix zal zijn. Ga je voor de nieuwste games tegen een scherpe prijs? Ga je voor een volledig aanbod (retro/merchandise). Persoonlijk denk ik dat veel mensen hier gewoon het goedkoopste willen.

-Wat vinden jullie een goede reactietijd van de klantenservice?

Same day of als je de vraag in de avond stelt next dat

-Zouden jullie eventueel folders willen ontvangen?

Indien er scherpe aanbiedingen in staan -> ja
Niet van die 13 in een dozijn folders met "aanbiedingen" erin. A.k.a. van 60 voor 40 terwijl hij elders al voor 30 ligt. Dat kweekt bij mij alleen maar negatieve goodwill en krijg ik het idee dat je wil profiteren van onwetende mensen.

-Is er behoefte aan een afhaallocatie, of is verzending met track&trace voldoende?

Als fulltime werkend: ja graag! Ben nooit thuis met thuisbezorging dus moet vaak eerst wachten op een gemiste bezorging en dan een niet-thuis code

Wat vast staat in het plan:

-Voor 16.30 besteld, dezelfde dag verzonden.

Veel te vroege cut-off. Als je prijzen niet goed zijn om dit te compenseren heb je voor mij al geen bestaansrecht meer.

-Updates over je bestelling

Lijkt me niet meer dan logisch

-Ideal, Paypal en overboeking als betalingsmogelijkheden.

Creditcard?

-Een feedbackformulier, deze kunt u digitaal invullen.

Persoonlijk heb ik een grafhekel aan van die webformulieren.

-Een forum waar je vragen/klachten kan plaatsen, bij een klacht zal er iemand van de klantenservice reageren.

Hier zou ik goed over nadenken. Denk dat daar veel shit op kan komen staan. Iedereen kan dan ook lezen wat iemand z'n sores zijn en hoe je dat oplost. Dit zou ik altijd tussen twee partijen houden.
Gepost door: Bloodyvampie op 28-12-2016 23:35

Beste Bloodyvampie,

Hartelijk dank voor uw mening
Er kunnen inderdaad negatieve reacties op het forum komen, maar wij zullen dan publiekelijk op deze klacht reageren. Zo kan iedereen zien dat wij het beste voor onze klanten willen.
De afhaallocatie zal waarschijnlijk tot 20.00 geopend zijn, afhankelijk van de drukte.
Creditcard zal ik zometeen toevoegen

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
Xor
Door Xor (34670 reacties) op 28-12-2016 23:46
- Persoonlijk zou ik meer JRPG games willen zien. En ook vooral goedkoper dan de meeste webwinkels zoals YGZ. Maar merchandise is nog een optie. Alleen moet je goed kijken wat misschien interessant is. Een sleutelhanger is voor de meeste mensen niet echt interessant, want dat kan je overal bestellen. Een trui, vest of een t-shirt daarentegen zou nog interessant zijn. Zeker als het kledingstuk niet op andere webwinkels wordt aangeboden of verkocht.
- Dat is zeker belangrijk. Sommige webwinkels reageren pas na 1 of 2 dagen. En andere webwinkels reageren bijvoorbeeld helemaal niet. Het liefst wordt er zo snel mogelijk gereageerd. Zo voelen de klanten niet alsof ze even opzij worden gezet en worden ze ook serieus genomen.
- Folders zou niet echt iets zijn. Het kost alleen maar bomen en geld. Digitale nieuwsbrieven of digitale folders zoals hoe Game Mania het doet, zou nog een optie zijn. Als er natuurlijk interessante/mooie aanbiedingen zijn .
- Afhaallocatie is misschien een optie. Maar het is maar net waar de locatie ligt. Als de locatie bijvoorbeeld Amsterdam is, dan wordt het misschien aantrekkelijk voor de mensen die in de randstad wonen en ook even met de auto langs kunnen komen. Maar als het bijvoorbeeld ergens in Venlo is, dan wordt het minder interessant voor de meeste mensen. Verzending met T&T zou al voldoende zijn. Alleen hou er wel bij dat sommige mensen bijvoorbeeld geen goede ervaring hebben met PostNL en/of DHL. Vooral DHL is voor veel mensen nogal een risico als het om verzending gaat. Dus je moet ook kijken hoe je een situatie oplost wanneer een klant z'n bestelling niet heeft ontvangen. En ook als er bijvoorbeeld iets verkeerds/anders wordt bezorgd.
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 28-12-2016 23:48
Quote:
[..]

Beste Bloodyvampie,

Hartelijk dank voor uw mening
Er kunnen inderdaad negatieve reacties op het forum komen, maar wij zullen dan publiekelijk op deze klacht reageren. Zo kan iedereen zien dat wij het beste voor onze klanten willen.
De afhaallocatie zal waarschijnlijk tot 20.00 geopend zijn, afhankelijk van de drukte.
Creditcard zal ik zometeen toevoegen

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
Gepost door: TipsAndShopp op 28-12-2016 23:45


Ik zou vooral zorgen dat je visie helder is. Wat wordt je bestaansrecht? YourGameZone heeft een goede reputatie door behoorlijke service en een scherpe prijs. Nedgame is duurder maar hebben veel merch en fysieke winkels. Eigenlijk het goede van een lokale zaak gecombineerd met de voordelen van massaal via het internet. Game Mania is eigenlijk voor de onwetende kopers die niet op prijs letten maar gewoon in de stad "een game gaan kopen". Zij hebben dan wel weer als voordeel dat ze een grote keten zijn en vaak ook exclusives of een grote voorraad Collector's Editions (dit laatste is voor mij 90% van de tijd de reden dat ik daar überhaupt kom).

Dus ja in mijn ogen kun je twee kanten op: goedkoop en massaal -> veel afzet; lage marge
Breed aanbod tegen een ietwat premium prijs: minder afzet maar hogere marge.
Alles tussenin dit spectrum is in mijn ogen de zoveelste webwinkel wat een beetje tussenin zweeft en waar ik alleen zou kopen als 3e of 4e keus als het bij de andere shops uitverkocht is
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 28-12-2016 23:50
Ik vraag me altijd af wat het verdienmodel is. Je moet goedkoop zijn anders voeg je weinig toe als nieuwkomer of een afwijkende ( lees vaak minder rendabele ) dienst toevoegen waardoor je je onderscheid. Heb je dit al goed in beeld ?
Door TipsAndShopp (11 reacties) op 28-12-2016 23:59
Quote:
- Persoonlijk zou ik meer JRPG games willen zien. En ook vooral goedkoper dan de meeste webwinkels zoals YGZ. Maar merchandise is nog een optie. Alleen moet je goed kijken wat misschien interessant is. Een sleutelhanger is voor de meeste mensen niet echt interessant, want dat kan je overal bestellen. Een trui, vest of een t-shirt daarentegen zou nog interessant zijn. Zeker als het kledingstuk niet op andere webwinkels wordt aangeboden of verkocht.
- Dat is zeker belangrijk. Sommige webwinkels reageren pas na 1 of 2 dagen. En andere webwinkels reageren bijvoorbeeld helemaal niet. Het liefst wordt er zo snel mogelijk gereageerd. Zo voelen de klanten niet alsof ze even opzij worden gezet en worden ze ook serieus genomen.
- Folders zou niet echt iets zijn. Het kost alleen maar bomen en geld. Digitale nieuwsbrieven of digitale folders zoals hoe Game Mania het doet, zou nog een optie zijn. Als er natuurlijk interessante/mooie aanbiedingen zijn .
- Afhaallocatie is misschien een optie. Maar het is maar net waar de locatie ligt. Als de locatie bijvoorbeeld Amsterdam is, dan wordt het misschien aantrekkelijk voor de mensen die in de randstad wonen en ook even met de auto langs kunnen komen. Maar als het bijvoorbeeld ergens in Venlo is, dan wordt het minder interessant voor de meeste mensen. Verzending met T&T zou al voldoende zijn. Alleen hou er wel bij dat sommige mensen bijvoorbeeld geen goede ervaring hebben met PostNL en/of DHL. Vooral DHL is voor veel mensen nogal een risico als het om verzending gaat. Dus je moet ook kijken hoe je een situatie oplost wanneer een klant z'n bestelling niet heeft ontvangen. En ook als er bijvoorbeeld iets verkeerds/anders wordt bezorgd.
Gepost door: Xor op 28-12-2016 23:46

Beste Xor,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Wij zullen uw mening meenemen in onze plannen.
Ik begrijp de zorgen mbt verzending, maar ik zal er alles aan doen om eventuele problemen op te lossen. Ons plan is om elke 2 maanden een schriftelijk overleg met de postbedrijven te plannen, en wij zullen eventuele klachten hierin meenemen.

Met vriendelijke groet
Jumpman
Door Jumpman (553 reacties) op 28-12-2016 23:59
Lastige markt, relatief kleine marges, er zijn er al veel (waarvan veel zicht maar net staande kunnen houden). Je moet je dus echt onderscheiden en daar is investeringsgeld voor nodig. Als je nu nog geen bedrijf hebt en dus de basiskennis niet hebt, zou ik me niet zomaar op deze markt wagen.

Wat zijn jou/jullie USP's (Unique Selling Points)?
Door TipsAndShopp (11 reacties) op 29-12-2016 00:04
Quote:
Lastige markt, relatief kleine marges, er zijn er al veel (waarvan veel zicht maar net staande kunnen houden). Je moet je dus echt onderscheiden en daar is investeringsgeld voor nodig. Als je nu nog geen bedrijf hebt en dus de basiskennis niet hebt, zou ik me niet zomaar op deze markt wagen.

Wat zijn jou/jullie USP's (Unique Selling Points)?
Gepost door: Jumpman op 28-12-2016 23:59

Beste Jumpman,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik heb een economische achtergrond, en ben ook bevriend met meerdere ondernemers die mij eventueel kunnen ondersteunen.

Met vriendelijke groet,
Door ATM7 (3394 reacties) op 29-12-2016 00:21
1. Ga je games ook inkopen? Of ga je alleen de Nieuwste games aanbieden?

Misschien iets zoals CEX heeft. Stel je kijkt bij final fantasy XV dan staan er 3 opties:

Te koop voor bv €40
Wij kopen voor €25,-
Wij geven een kadobon van €35.-

2. Ga met thema's zoals black friday, kerst etc mee
Bied hoge kortingen aan op bv black friday

3. Geef vaste klanten meer voordeel dan nieuwe klanten.

Ik zie bijvoorbeeld mensen die een nieuw account op bijvoorbeeld zavii openen en een 10 euro kortingscode krijgen terwijl zij voor de eerste keer daar wat bestellen. Wanneer ben je vaste klant? Ja dat is moeilijk vast te stellen. Misschien kun je het volgende hanteren? 10x iets besteld--> 15% korting op volgende bestelling. 20x iets besteld --> 20% enz

4. Klantenservice naar mijn mening belangrijkste wat er kan zijn. Goeie en vriendelijke mensen in dienst nemen. Anders raak je klanten kwijt. Ik bijvoorbeeld koop niks meer bij Nedgame omdat het personeel mij als oud stront heeft behandeld

5. Gratis retourneren en verzendkosten WTF absoluut niet!!

6. Niet de prijs omhoog gooien bij een actie. Het gebeurt soms weleens dat een winkel de prijzen eerst 10% omhoog gooit en dan 10% korting aanbiedt. Niet doen dus!!

7. Import games uit het buitenland! Beetje zoals die viezeriken van Nedgame dat doen

8. Games goed verpakken bij verzenden. Niet zoals wehkamp en plastic zak om de game doen en domweg opsturen.

9. Achteraf of in termijnen betalen?

10. OP DE DAG VAN RELEASE LEVEREN EN GEEN DAG LATER

11. Misschien de laagste prijsgarantie toepassen? Als je ziet dat allyourgames een game voor €40 aanbiedt dan bied jij hem voor een paar euro's goedkoper aan.

12. Spaarpunten? Bij iedere game een bepaald aantal spaarpunten. In te wisselen voor merchandise of misschien zelfs een game. Stempelkaart kan ook. Hadden ze bij Nedgame vroeger. Maak een digitale stempelkaart en bij elke €50,- euro die een klant besteedt, krijgt hij een stempel op zijn digitale stempelkaart. 12 stempels is een kadobon of zo iets dergelijks.

13. Loopt de zaak goed verkoop dan kadobonnen

14. Meerdere filialen over heel Nederland als her kan. Niet alleen in Amsterdam gaan zitten maar ook in bijvoorbeeld Zwolle, Arnhem etc. Kijk gewoon naar de drukste hoofdsteden/steden. Maak het dus bereikbaar voor iedereen.

Als ik nog meer weet laat ik het zeker weten


Dinegs
Door Dinegs (559 reacties) op 29-12-2016 00:59
Heb je al een idee wat je voor games wilt verkopen? Wat ik bedoel: Nieuwe games? (die markt zit al overvol!) Gebruikte games? Allebei? En wat dan verder? Gewoon alle platformen of specifieker: alleen Nintendo, alleen Sony, ...?
En denk je ook aan merchandise, of...?

Over nieuwe games: Tenzij je inclusief verzendkosten(!) regelmatig goedkoper bent dan anderen, heb ik niet veel aan nóg een webwinkel die nieuwe games verkoopt. En mocht je pre-orders aanbieden, dan zou ik heel graag pas achteraf / op releasedatum willen betalen. Het zou niet voor het eerst zijn als een gameshop opeens failliet is en dan zou ik anders mijn geld kwijt zijn...

Zeker bij grotere spullen (merchandise!) voegt een nieuwe webwinkel eigenlijk alleen wat toe als je verzendkosten ook laag zijn (veel webshops rekenen 5 of 6 euro voor pakketpost). En als de prijzen niet hoger zijn dan anderen natuurlijk. Of je moet unieke dingen verkopen die andere webwinkels niet hebben...

De verzendkosten hoeven trouwens ook niet gratis te zijn, maar als het meer is dan een euro of drie (ook pakketpost) dan kijk ik al gauw verder.

Producten die ik zou zoeken: Ik ben wel van de JRPGs, en dan vooral op Nintendo platformen (om er eens een paar te noemen: Bravely Default/Second, Final Fantasy Explorers, Tokyo Mirage Sessions, Xenoblade Chronicles / X, ...). Dat zijn vaak de games die niet zo snel goedkoper worden en al snel niet meer verkocht worden (en daarná moeilijk tweedehands te vinden zijn). Ook de wat oudere games zouden handig zijn, maar als je aan tweedehands begint: dan wel mét foto's van het product dat ik krijg! Ook de achterkant, zodat ik als klant niet voor verrassingen kan komen te staan (bijv. dat het doosje in het Frans is, om maar iets raars te noemen)!
Voor merchandise in het algemeen ben ik ook wel te vinden.

Trouwens, een webwinkel met een groot assortiment komt veel betrouwbaarder over dan één met maar een paar producten (per categorie)...!

Een goede reactietijd voor klantenservice: Overdag het liefst binnen een uur, maar toch uiterlijk de volgende (werk)dag. Als ik na twee dagen nog geen antwoord gekregen heb ga ik er meestal maar gewoon achteraan bellen. Een telefoonnummer op je site zou dus handig zijn!

Over folders: Denk je dan aan fysiek (geen interesse, ik heb niet voor niets een nee/ja sticker) of per e-mail?
Áls je iets hebt waardoor ik geïnteresseerd ben in je shop (een hele goede aanbieding, of producten die ik niet zomaar ergens anders kan krijgen) dan ben ik meestal gek genoeg om bij het bestellen een vinkje bij "nieuwsbrief ontvangen" te zetten. Maar als ik vervolgens drie keer in de week algemene mails krijg zonder goede aanbiedingen of iets waar ik ook maar enige interesse in heb, dan schrijf ik me direct uit. Met andere woorden: stuur alleen nieuwsbrieven als je een aanbieding hebt, of als je iets nieuws en bijzonders hebt (dus NIET simpelweg dat de nieuwste game "nú beschikbaar" is; met alle respect, jouw nieuwsbrief is NIET de plaats waar ik van het bestaan van de nieuwste games hoor).

Een afhaallocatie bij mij op fietsafstand zou altijd handig zijn als ik daarmee onder een paar euro verzendkosten uit kom.

Wat betreft verzendtijd: zelfde dag verzonden zou handig zijn, maar is voor mij geen must. Volgende (werk)dag is ook goed, maar niet later dan dat. En pre-orders uiteraard een dag vantevoren zodat ik ze op releasedatum in huis heb!

"Updates over je bestelling": Een verzendbevestiging (d.w.z. een e-mail met "uw bestelling is verzonden") is een must. Verdere track en trace zou handig zijn, maar hoeft ook niet per sé.

Ideal is zeker nodig (zonder meerkosten!) en ook Paypal zou handig zijn (voor buitenlandse klanten, en voor mij persoonlijk alleen als het niets extra kost. Dat is namelijk makkelijker en veiliger dan Ideal). Een optie voor creditcards voegt niets toe, dat kan ook rechtstreeks via Paypal. Vooraf overmaken vertrouw ik persoonlijk nooit.

Als je een feedbackformulier aanbiedt: hou het simpel en laat duidelijk blijken dat je de feedback in het openbaar op je site zet (ik neem aan dat dat de bedoeling is). En zet daar vooral GEEN echte namen van klanten bij!

Over een forum voor vragen/klachten: Dat is iets waar ik echt absoluut NIET aan zou beginnen. Al ik als klant een klacht heb over service, neem ik graag "onder vier ogen" contact op met jullie; het liefst via een simpel webformulier. Als ik vragen of klachten heb over een game dan doe ik dat wel op andere forums (zoals hier), niet op een commerciële site die games verkoopt.

En nog een laatste punt: Maak het alsjeblieft NIET verplicht om een account aan te maken bij een bestelling, en laat me gewoon de bestelstatus zien met de combinatie email en ordernummer. Ik heb al veel te veel wachtwoorden die ik moet onthouden.
Switch FC: SW-5664-6245-0416, Pokémon Go: 7208 9996 6100, trade aanbod: r93.nl/nior
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 29-12-2016 08:03
Quote:
9. Achteraf of in termijnen betalen?
Gepost door: Hasantje op 29-12-2016 00:21
Je koopt een game van €50,-. Je least geen auto.

*smiley met tong uit z'n smoel*
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Door ATM7 (3394 reacties) op 29-12-2016 08:37
Quote:
[..]
Je koopt een game van €50,-. Je least geen auto.

*smiley met tong uit z'n smoel*
Gepost door: Dagmar op 29-12-2016 08:03

Consoles dagmar Consoles. Zijn aardig dure dingen.
MasterSS
Door MasterSS (3109 reacties) op 29-12-2016 08:37
Belangrijker is....

Kan je tippen aan prijzen van bijvoorbeeld Yourgamezone met games die releasen? Vaak hebben ze prijzen van 46-52 euro voor een gloedje nieuwe game. Wij willen alleen lage prijzen!

Ga je lang genoeg overeind blijven met gameprijzen die heel snel dalen? Voordat je inkoopt voor 50 per stuk, zijn ze al in waarde gedaald.
Of ben je net een mediamarkt met superveel inkoopt?

Ik weet niet of je je goed onderscheid door een foto van een pakje te maken...dat is gewoon raar.
Of een leuke dame moet het vasthouden op de foto?!
PS Vita Verzamelaar. Ennuh: can't touch this du dududu dudu dudu cant tough this. Geen idee voor een leuk signature...
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 29-12-2016 09:12
Merchandise is altijd leuk. En dan zou ik het gooien op unieke merchandise die niet elke andere gamestore al verkoopt. Vette hoodies van Resident Evil of zo En dan niet die die andere gamestores al verkopen (oh wacht, dat zei ik net al...)

Lage prijzen, maar hou er wel rekening mee dat dit geen wijze keuze is in het begin van je webshop om echt met stuntprijzen te werken (heb ik ooit gelezen) maar probeer wel te concurreren.

Ik lees net bij de tips van Hasantje ''gratis retourneren'', maar hou hier rekening mee dat jij wél de verzendkosten betaald. Zelfs als je geen verzendkosten hanteert, betaal jij de verzendkosten. Om even een voorbeeld te geven, als jij €5,00 betaald per pakket, en je krijgt 100 keer per jaar een pakket retour, dan kost dit jou dus €500,00 per jaar.
Maar eerlijk is eerlijk, geen verzendkosten scoort wel.

Inderdaad is een beloningssysteem helemaal geen gek idee. Dimensionplus had dit ook, helaas kocht ik daar te weinig om echt profijt te hebben van dit systeem, maar met hun prijzen en dit systeem waren zij wel de ³1 game store voor mij. Heb er wel heel veel gekocht. En dit kwam mede door het beloningssysteem die andere gamestores niet hebben/hadden.
Dus ook ik zou zeggen doe zoiets

Wees coulant en oplossingsgericht. Als ik iets bestel, maar de bestelling is niet in goede orde aangekomen, kapot, niet compleet bedenk wat en ik maak dit keurig kenbaar, reageer dan keurig terug met een oplossing die de klant geen geld gaat kosten.
Ik heb eens ergens iets besteld bijvoorbeeld, in die bestelling zaten enkele kapotte items, de oplossing van de verkoper was dat als ik nog een bestelling zou doen van hetzelfde, dat hij er wat extra's bij zou doen. Helaas had ik geen zin om er verder werk van te maken en verder te mailen aangezien deze verkoper bij mij werkelijk te dom voor woorden over kwam. Dus reageer niet met ''als jij nog meer besteld'' want als iets kapot is, dan willen mensen niet meer bij je bestellen. Tenzij... Je het keurig oplost en bijvoorbeeld zegt ''ik stuur je een nieuwe toe'', of ''ik retourneer het geld'' of weet ik het wat.
Uiteraard met genoeg bewijs, iemand die gewoon stuurt dat iets stuk is, terwijl het helemaal niet stuk is is niet echt tof. En dat zal vast gebeuren -_- Dus, wees coulant, maar hou het realistisch. Blijf altijd vriendelijk, dit scoort echt beter dan een dubieuze mafbal verkoper.

Houd de klanten up to date met de bestelling.
Er zijn webwinkels waar je iets besteld, je krijgt een bevestigingsmail met ''bedankt voor je bestelling'', je hoort een paar dagen helemaal niets meer en dan opeens ligt het in de brievenbus of staat de pakketdienst aan je deur. Persoonlijk vind ik dit enorm vervelend! Ik heb er echt een hekel aan als een store dit doet. Dus hou de klanten netjes op de hoogte als bijvoorbeeld ''bestelling --> betaling gelukt --> pakket zojuist verzonden --> Verwachte aankomsttijd --> Track & trace code'' en de website van bijvoorbeeld PostNL doet de rest. Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om de taak van PostNL over te nemen met mailtjes van ''pakket is aangekomen in sorteercentrum --> onderweg naar distributie bij jou in de buurt --> gesorteerd --> bezorger is onderweg''. Het is handig, maar dat laatste is niet echt noodzakelijk.

Het klachtenforum zou ik ook achterwegen laten. Dat wordt dan een groot haatfestijn. Daar zit je niet op te wachten. Als je gewoon feedback systeem hebt, dan volstaat dat ook. En ja, je hebt altijd te maken met negatieve mensen die eerst feedback plaatsen alvorens ze contact opnemen, als ze al contact opnemen. Persoonlijk vind ik het altijd scoren als een eigenaar daar dan op reageert met een oplossing. Om even een voorbeeld te noemen;
''game ontvangen, hoesje was stuk, wat een schijt winkel ik kom hier nooit meer'' (meestal zitten dit soort feedback vol spelfouten :') )
Reactie eigenaar: Gemaild met [naam], aangeboden de game gratis te vervangen, (of bedenk een eigen oplossing) nooit meer iets gehoord van klant''
of zo. Dan laat je ook aan mensen die deze negatieve review lezen zien dat jij in ieder geval je best gedaan hebt.

En verder kan ik even niets bedenken

Oh, edit. Acties. Iedereen houdt van acties. Een weggeefactie of een winactie. Maar maak het niet te gek. Misschien als je langer bestaat wat sponsoren benaderen die je goodies kunnen afstaan voor een leuke winactie etc.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Tinfoil
Door Tinfoil (237 reacties) op 29-12-2016 09:42
Het eerste waar ik persoonlijk naar kijk bij een nieuwe of nog onbekende webshop, is of de website goed in elkaar steekt. Als een webshop geen zorg heeft gedragen aan een strakke en professionele uitstraling en de website niet gebruiksvriendelijk is, dan haak ik meteen af. Dit komt op mij namelijk als onbetrouwbaar over. Zorg ook zeker voor een website die responsive is, des te flexibeler wordt het bestellen voor de consument.

Dit beantwoord wellicht niet helemaal je vragen, maar wie weet heb je er iets aan.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 29-12-2016 09:51
Rol: Forum Moderator
Mijn tip: ga er niet aan beginnen. De markt is al verzadigd en een kleine starter gaat hier naar alle waarschijnlijkheid zeer hard falen.
❍ᴥ❍
Kimbolie12
Door Kimbolie12 (2395 reacties) op 29-12-2016 09:56
Quote:
Mijn tip: ga er niet aan beginnen. De markt is al verzadigd en een kleine starter gaat hier naar alle waarschijnlijkheid zeer hard falen.
Gepost door: Skull_kid op 29-12-2016 09:51
Dit. Er zijn gewoon al teveel aanbieders.
Ik denk dat je, tenzij je de games voor super goedkoop kan aanbieden en nog steeds winst kan maken, inderdaad zal falen.
[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]