Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Het verhaal van de webwinkeliers

[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]
Door Webwinkeliers (5 reacties) op 30-09-2011 10:59
Hallo allemaal,

Dit topic is geopend namens de webwinkels en webwinkeliers die hier actief zijn op Budgetgaming. Bij een aantal van ons wilden wat extra uitleg geven over games en de webwinkels die games verkopen.

Wij merken namelijk dat er soms wat onbegrip is voor ons als webwinkeliers. Dat is dan ook de reden van dit topic, om dit bij jullie weg te nemen.

Dan komen we bij het punt dat dit gepost is door een anoniem account. Bedoeling hiervan is dat wij de mogelijkheid willen geven, om naast deze groep achter dit account zit, ook andere webshops de kans willen geven om hun hart te luchten zonder dat ze daarbij becommentarieerd worden.

Deze webwinkels kunnen via PM contact opnemen met dit account. Dit account zal dan de inzendingen daar ongecensureerd doorzetten in dit topic.

Aan wat voor een posts moeten jullie dan denken. Enkele voorbeelden zijn:

- Levertijden van games. Waarom komen games soms niet aan? Wat is de invloed van ons als webshop en tot hoever kunnen wij invloed uitoefen.

- Releasedatums, limited editions, etc. Hoe gaat dat nu.

- Reclames van uitgevers die iets beloven (DLC, Speciale versies, etc) maar dat alleen geldt voor een elite groep winkeliers.

- Hoe gaat het nu eigenlijk in zo'n gameshop. Waar zijn wij de hele dag mee bezig?


Het is dus niet negatief bedoeld. Wij willen dingen uitleggen zonder dat we daarvoor gestraft worden. Niet alleen door jullie, maar bijvoorbeeld omdat alles hier geïndexeerd wordt door google.

Stel dus vragen, maak opmerkingen. De initiatief nemers zullen proberen overal antwoorden op de geven en dat zal ook alleen maar gebeuren door dit account.

Webwinkeliers, neem contact via PM op, als je iets kwijt wil. Misschien een leuk verhaal, maar iets serieus kan ook.

Voor dit topic is toestemming gevraagd aan Henri-Alexander, Yorn en Kutach. Zij zijn dus op de hoogte van dit topic en van de bedoeling en zijn akkoord.

Om deze aankondiging even centraal te houden zullen wij vandaag in een nieuwe post de eerste zaken vertellen. Dit is dus een bewuste dubbel post om inleiding en verhaal gescheiden te houden.



Last edited on: 30-09-2011 11:06
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 30-09-2011 12:40
Leuk topic. Sowieso kan ik het absoluut waarderen dat er zoveel webwinkels op dit forum actief zijn, en ik denk dat het ook zeker de moeite waard is voor jullie om actief bij zo'n community betrokken zijn.
PuHa
Door PuHa (241 reacties) op 30-09-2011 14:36
Goed topic!
“A clever person solves a problem. A wise person avoids it.” ~ Albert Einstein
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 30-09-2011 15:16
Rol: Forum Moderator
Ik denk: Nu komt er weer zo'n spel waar we steeds 3 woorden moeten schrijven, maar dat valt gelukkig mee

Ben benieuwd wat hieruit komt!
❍ᴥ❍
Door Webwinkeliers (5 reacties) op 30-09-2011 23:43
Allen,

Excuus. 1e belofte al niet waar gemaakt. Een erg slecht begin. Wij zullen morgen wat posten. Het zal hier gaan om TNT leveringen en hoe dat nu precies in elkaar zit.
YoghurtBij
Door YoghurtBij (1285 reacties) op 01-10-2011 10:28
Als de webshops ballen hebben dan maken ze toch gewoon zelf een account aan en beantwoorden ze zelf de vragen van de klant hier. Ik zie het nut niet van dit topic, webshops die anoniem willen blijven...
[PSN] Yoghurt_Bij
SonicRPR
Door SonicRPR (2373 reacties) op 01-10-2011 11:42
Quote:
Als de webshops ballen hebben dan maken ze toch gewoon zelf een account aan en beantwoorden ze zelf de vragen van de klant hier. Ik zie het nut niet van dit topic, webshops die anoniem willen blijven...
Gepost door: YoghurtBij op 01-10-2011 10:28

Mwah ik snap het wel, net als op dit forum heb je een nickname (dus onbekend). Gameshops hebben hun eigen naam. Dit topic is bedoeld om dingen uit te leggen maar ook dingen te kunnen zeggen waar de "klant" geen gelijk in heeft.

Stel jij hebt een spel niet binnen binnen 2 dagen (maar 4), jij boze mails sturen, dreigen met juridische stappen.....ja misschien ver maar je leest veel van dit soort mensen hier. Nu zegt de webshop dat ze dit geouwehoer zat zijn en die specifieke persoon niet kunnen luchten......staat dat wel onder zijn naam, terwijl de bezoeker zich kan en blijft verschuilen achter een nickname.

Dit is trouwens maar een voorbeeld maar denk dat het wel goed is, zeker als de mods het geheel in de gaten houden kan er niet echt veel mis gaan en hebben de webshops ook een ventilatieklep.

Trouwens, ik ben wel iemand die voor webshops is die ook echt wat te bieden hebben en er wat moois van maken. Niet de webshops die een scholiertje ernaast heeft, spellen besteld via amazon en dan weer doorverkoopt met een lange wachttijd op je game tot gevolg
"Kennis is slechts de briljantheid in de organisatie van ideeen. Het is geen ware wijsheid. De ware wijsheid gaat voorbij aan kennis."
Sp4re
Door Sp4re (372 reacties) op 01-10-2011 17:04
Quote:
Allen,

Excuus. 1e belofte al niet waar gemaakt. Een erg slecht begin. Wij zullen morgen wat posten. Het zal hier gaan om TNT leveringen en hoe dat nu precies in elkaar zit.
Gepost door: Webwinkeliers op 30-09-2011 23:43
Tip: Maak nooit beloftes die je niet gaat waarmaken, en al helemaal niet op het internet (of een andere vorm van geschrifte) want dan kan het je tot in het oneindige blijven volgen (en 't internet is door (vrijwel) iedereen) te lezen.

Al is het nu als anonieme account natuurlijk wel heel makkelijk, want het is niet webshop X of Y die de valse belofte doet...

Maar we zullen zien of jullie de belofte vandaag wel na komen 't is pas 17 uur ;-).

Hopelijk komt er iets zinnigs uit dit topic.
Kid Icarus
Door Kid Icarus (586 reacties) op 01-10-2011 17:36
Het lijkt me handiger als iedere webshop gewoon de verantwoording neemt over hun eigen winkel. Anoniem is een beetje raar. Een winkel moet gewoon duidelijk zijn naar de klant en goed hun voorraad in de gaten houden. En bij een vertraging meteen contact opnemen met een klant. En bij klachten, zoals een late levering, binnen korte termijn antwoord geven. En dan bedoel ik niet een algemeen antwoord, maar een persoonlijk antwoord. Grotere bedrijven hebben vaak de neiging om een standaard antwoord te geven die geen antwoord geeft op de vraag.

De vragen die gesteld worden in de OP vind ik heel goed. Maar dan is het juist goed om die vragen in je eigen topic (van je eigen winkel) te beantwoorden. Ik heb het idee dat het GameSync betreft, vanwege de vertragingen van Gears 3 en FIFA 12. Maar goed, daar kan ik naast zitten. Een winkel moet gewoon transparant zijn zodat de klanten binding krijgen met een zaak. Webwinkels kunnen een hoop onvrede wegnemen als de klantenservice goed is.
Flapperbol
Door Flapperbol (3780 reacties) op 01-10-2011 17:50
Rol: Toevoeg Moderator
@Kid Icarus:

Ik vind het wel gepast dat ze hier anoniem kunnen reageren op vragen als er bijvoorbeeld een derde partij schuldig is (bijvoorbeeld een leverancier die te vaker te laat is met leveren)

In zo'n geval kunnen ze hier kwijt dat leverancier "x" de schuldige is, zonder dat de webshop zelf daar de dupe van wordt.
(Leverancier "x" kan natuurlijk ook de berichten op de site lezen, zodra hij ziet dat een webshop iets negatiefs over hem zegt zal dit het contact met de webshop alleen maar verslechteren.)

Internet is (helaas) een plek waar je veel dingen maar beter anoniem kan neerzetten.
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Sp4re
Door Sp4re (372 reacties) op 02-10-2011 11:38
En de 2e belofte ook niet waargemaakt .

Wat mij betreft kan dit topic beter gesloten worden en kunnen de webshops gewoon persoonlijk reageren ipv dit soort blunders waarbij je niet kan zien welke webshop(s) het is/zijn die zijn/hun belofte niet na komt/komen...
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 02-10-2011 11:49
Quote:
En de 2e belofte ook niet waargemaakt .

Wat mij betreft kan dit topic beter gesloten worden en kunnen de webshops gewoon persoonlijk reageren ipv dit soort blunders waarbij je niet kan zien welke webshop(s) het is/zijn die zijn/hun belofte niet na komt/komen...
Gepost door: Sp4re op 02-10-2011 11:38

Haha, als ze maar niet zo met hun bestellingen omgaan...
Door Webwinkeliers (5 reacties) op 02-10-2011 16:30
Allen,

Hier dan eindelijk de post. Excuus voor de vertraging. Alhoewel er geen excuus is vanuit de groep die hierachter staat, wel een persoonlijk excuus van degene die zou posten. Er is wat voorgevallen prive waardoor mijn hoofd er niet naar stond om iets te schrijven voor Budgetgaming. Hopelijk is daar begrip voor.

Postnl.

Bijna alle gameshops verzenden de verkochte games via Postnl (de oude TNT). Ieder dit dit op een andere manier met een ander contract, maar de basis regels blijven voor iedereen het zelfde.

Postnl roept in hun reclames e.d. dat ze binnen 1 werkdag bezorgen. Vaak is dat wel zo, maar in de voorwaarden naar ons toe staat dat Postnl 3 werkdagen de tijd heeft om post te bezorgen. 98% van alle poststukken wordt op tijd bezorgd. Maar 2% dus niet.

Bij een grote release zoals bijvoorbeeld Fifa of Battlefield kan je je voorstellen dat een webwinkel soms wel 200 games verzend in 1 keer. 4 games komen dus niet op tijd aan.

Daarnaast is er al jaar en dag een groot probleem bij Postnl. Er verdwijnen pakketjes. Uit statistieken die wij zelf bijhouden blijkt dat ongeveer 2 - 3 % te zijn.

Dat betekend dus dat naast die 4 fifa's die later aankomen ook nog 4 - 6 fifa verdwijnen. Dit kan door vanalles komen. Hier wat voorbeelden die wij hebben meegemaakt.

- De sorteermachine maakt de inhoud van de game stuk, waardoor Postnl doet besluiten om de envelop weg te gooien. (geen grapje)
- De postbode weet wat in de envelop zit.. en houdt deze zelf (compleet gok werk, want bewijs dit maar eens)
- Post wordt op het verkeerde adres bezorgd en de verkeerde ontvanger houdt de game

Het vervelende voor ons webwinkeliers is dat wij hier niets aan kunnen doen. Het enige wat kan is verzekerd verzenden, maar dat kost 5 euro extra. Op een game van 50 euro is dat dus 10% wat ongeveer neerkomt op de complete marge.

Geen keus dus.

Maar wij webwinkeliers zouden PostNL toch kunnen aanklagen? Dat kan inderdaad. Echter niet op de manier die logisch zou zijn. In de voorwaarden van Postnl staat namelijk dat wij voor elke afzonderlijk poststuk, een aparte rechtzaak moeten starten.

Dus als er 10 games verdwijnen uit 1 zending, moeten wij 10 rechtzaken starten. 10 x kosten maken. 10x een advocaat inhuren. Dat is natuurlijk te idioot voor woorden.

M.a.w. wij zijn met onze handen gebonden. Dan rest de enige keuze, een ander bedrijf zoeken. Maar welke dan? Sandd? Die leveren maar 2x per week uit en je moet minimaal x poststukken aanleveren. DHL is even duur als TNT verzekerd verzenden, dus ook geen optie.

De klant, jullie dus, willen graag de game op tijd hebben. Daarvoor zijn wij afhankelijk van PostNL. Maar we kunnen het niet sneller, beter en makkelijker maken.

Dus aub. Heb enig begrip voor ons. Wij doen ons best en hebben het beste met jullie voor. Als jullie tevreden zijn, zijn wij dat ook. Alleen kunnen wij hier dus niet altijd wat aan doen.
Door Copycatz (32 reacties) op 02-10-2011 17:18
Nou, het wachten is op een topic van de anonieme postbezorgers waarin zij uitleggen waarom ze ook altijd verkeerd begrepen worden in hun dienstverlening....

Chrono crosser
Door Chrono crosser (1828 reacties) op 02-10-2011 18:49
En grappig dat 2 tot 3% van de pakjes bij PostNL verdwijnen, terwijl het mij al zo'n 8x is overkomen (Bart Smit/Intertoys/Bol.com/CD-Wow). En dat is in mijn geval dan toch zeker al veel meer procenten dan maar 2 tot 3.

You can check out any time you like, but you can never leave...
TDG
Door TDG (687 reacties) op 02-10-2011 19:46
Quote:
En grappig dat 2 tot 3% van de pakjes bij PostNL verdwijnen, terwijl het mij al zo'n 8x is overkomen (Bart Smit/Intertoys/Bol.com/CD-Wow). En dat is in mijn geval dan toch zeker al veel meer procenten dan maar 2 tot 3.

Gepost door: Chrono crosser op 02-10-2011 18:49

dat ligt dan waarschijnlijk aan jouw postbezorger. Die denkt dat er iets duurs in zit, en neemt het mee naar huis. In werkelijkheid gebeurt nit namelijk echt niet vaak.
Aangezien het bij jou bij allerlij winkels gebeurt, en het enige wat zij allemaal gemeen hebben jouw postbode is, lijkt het me verstandig om eens naar de post te gaan en te klagen.
Chrono crosser
Door Chrono crosser (1828 reacties) op 02-10-2011 20:23
Quote:
[..]

dat ligt dan waarschijnlijk aan jouw postbezorger. Die denkt dat er iets duurs in zit, en neemt het mee naar huis. In werkelijkheid gebeurt nit namelijk echt niet vaak.
Aangezien het bij jou bij allerlij winkels gebeurt, en het enige wat zij allemaal gemeen hebben jouw postbode is, lijkt het me verstandig om eens naar de post te gaan en te klagen.
Gepost door: TDG op 02-10-2011 19:46

Ik woonde in Den Haag, toen naar Delft verhuist en vaak in Amsterdam gelogeerd en alledrie deze adressen gebruikte ik voor bezorgingen. Zelfs een keer iets naar een ander adres van een kennis laten sturen (kado) en 8x iets niet ontvangen is verdeeld over deze adressen. Dus niet dezelfde postbezorger.

Ik heb zelfs een paar keer iets verstuurd naar mensen. 2x een ansichtkaart naar een vriend en eentje naar een vriendin. Ik heb met Sinterklaas vorig jaar chocolade letters in een envelop gedaan en naar mijn kinderen gestuurd met een briefje alsof deze van Sinterklaas zelf kwamen, ook niet aangekomen. Een uitnodiging voor de verjaardag van mijn zoontje in juni is bij 2 van de 4 mensen ook niet aangekomen. Ik heb dus in korte tijd zo'n 14x gezeur gehad met de post.

Ik vind het abnormaal dat het zo vaak fout gaat bij mij alleen al. En bij bijvoorbeeld Bol.com of Bart Smit krijg je wel elke keer netjes een nieuwe artikel opgestuurd, maar het is toch een zoekgeraakte envelop.

Ik hoop dat webwinkels een vergoeding krijgen voor alles dat vermist wordt.
You can check out any time you like, but you can never leave...
Tatus
Door Tatus (81 reacties) op 02-10-2011 20:42
Als er 2 tot 3 procent bij de post kwijtraakt (wat ik eerlijk gezegd betwijfel, maar goed er is geen enkele manier deze cijfers te controleren), dan lijkt het mij logisch om dit in de prijs door te berekenen. Ook fysieke winkels rekenen de kosten van diefstal door.
Verder komt dit op mij wel heel erg over als een reactie van Gamesync (waar ik zelf trouwens enkel een positieve ervaring mee heb) op de klachten over Fifa 12. De schuld wordt geheel bij PostNl neergelegd, net zoals ze ook deden op hun facebook. Waarbij ik het apart vind dat er alleen veel klachten over Gamesync komen en niet over andere winkels, terwijl bij hen een zelfde percentage mis zou moeten gaan. Of staat het gedoe omtrend Gamesync hier geheel los van?

@Chrono crosser, als zoiets gebeurt snap ik je negatieve houding tov PostNL. Maar ik moet zeggen dat ik die ervaring niet deel. Bij mij is er werkelijk nog nooit iets misgegaan en ik heb echt vele dingen verstuurd en ontvangen.

[Edit] Ik vind de gegeven cijfers ook nogal vreemd. Als 98% van de post op tijd aankomt, dan kan het toch niet zo zijn dat er 3% kwijt raakt. Ik neem aan dat post die kwijt raakt ook wordt aangemerkt als post die niet op tijd is aangekomen. In jouw voorbeeld zou 95% van de post op tijd aankomen, van de overige 5% komt 2% later en de andere 3% raakt kwijt.
GreenEyes
Door GreenEyes (103 reacties) op 02-10-2011 21:24
Ik moet toegeven dat het inderdaad tegenwoordig bij PostNL wel een zootje is volgens mij. Zelf heb ik ook al meerdere dingen niet ontvangen, en vorige week na veel spanning toch mijn Coldplay kaartjes ontvangen. Ik dacht echt even dat ik die ook kwijt zou zijn, maar hij werd dus 3 dagen later geleverd:S wilde al bijna de buren gaan aanspreken!

Dus dat over PostNL geloof ik wel, maar die cijfers.. dat zijn er echt wel meer lijkt mij, die zoek raken
Not all treasure is silver and gold, mate
Lam-Bal
Door Lam-Bal (2548 reacties) op 02-10-2011 21:39
Quote:
Ik moet toegeven dat het inderdaad tegenwoordig bij PostNL wel een zootje is volgens mij. Zelf heb ik ook al meerdere dingen niet ontvangen, en vorige week na veel spanning toch mijn Coldplay kaartjes ontvangen. Ik dacht echt even dat ik die ook kwijt zou zijn, maar hij werd dus 3 dagen later geleverd:S wilde al bijna de buren gaan aanspreken!

Dus dat over PostNL geloof ik wel, maar die cijfers.. dat zijn er echt wel meer lijkt mij, die zoek raken
Gepost door: GreenEyes op 02-10-2011 21:24
Je moet ook in je achterhoofd houden dat er ook mensen zijn, waaronder ik, die nog NOOIT problemen hebben gehad met de TNT. Ik ontvang per week gemiddeld 1 tot twee keer post betreft games, dvd's en cd's. Nog nooit iets zoekgeraakt en in Nederland besteld heb ik het nog nooit te laat gekregen. Ook met het verzenden is er nog nooit iets misgegaan.

Helaas moet er iemand anders zijn die zorgt dat het gemiddelde op 5% blijft steken waar wel iets mee aan de hand is. Jij bent samen met Chrono Crosser dan weer het andere uiterste...

Bovendien vind ik 5% die te laat zijn of niet geleverd worden véél te hoog voor hét postbedrijf van Nederland. Ik vind dat dit percentage niet hoger mag zijn dan 1% aangezien ik mezelf voor kan stellen dat het wel eens voor wilt komen dat iets te laat geleverd wordt. Verder mag er natuurlijk niets niet geleverd worden om wat voor reden dan ook...
PS4/Xbox One: Lars2TheV
Nurie
Door Nurie (968 reacties) op 02-10-2011 21:55
Mooi topic. De webwinkeliers mogen alleen wel wat minder enters gebruiken in de posts, vooral als ze zo lang zijn. Verder heb ik ook nooit problemen gehad met postNL, alleen met Gamehubs leveranciers. Volgens mij is het vooral afhankelijk langs welke handen jouw game gaat, immers Lambal en ik ook, hebben nooit problemen gehad. Volgens mij komt het omdat onze games vanaf de een bepaald lokaler process langs 'betere' medewerkers gaat .
----
[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]