Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

DS Lite scharnier kapot

[Begin] |1|2(2)  [Eind]
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 20-08-2008 08:28


Het is nu toch gebeurd, mijn DS lite is nu echt kaduuk...
Het is een mooie witte, van sinterklaas gekregen in 2006, dus de garantie is ook al lang en breed verlopen.

Nu weet ik (door even goed te browsen) dat je bij Nintendo voor rond de 92 euro een vervangende DS kan krijgen (zelfde kleur) door je oude op te sturen. Dit ga ik dan ook volgende week doen, het scheelt toch weer 50 euro met een nieuwe. Ik hou iedereen in dit topic op de hoogte van het hoe en wat, zodat als er anderen zijn met hetzelfde probleem, ze hier wat aan hebben.

Vraagjes:
- Goh, hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Nou, er zat al heeeeeel lang (ook wel tijdens de garantie maar ik ben zo lui) een klein scheurtje bij het lampje... en gisteren scheurde hij door. Aangezien daar ook de "klem" zit waarmee het scherm zich dicht klemt en de standen van het opendoen, valt ie nu helemaal open, of niet helemaal dicht... lastig dus.
- En hoe zit dat opsturen precies?
Nou, je kunt bellen naar de technische dienst van Nintendo (030-6097166), maar als de garantie verlopen is krijg je alleen een bandje. Daar zeggen ze:
De Nintendo DS Lite moet goed verpakt en voldoende gefrankeerd worden opgestuurd naar:
Nintendo Benelux B.V.
t.a.v. Technische Dienst
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein.
In de doos moet een brief met daarop je naam, adres en telefoonnummer, en de mededeling dat de kosten voor het omruilen van de DS bij je bekend zijn.
Let op: Als je wel nog garantie hebt moet je wel bellen om iemand van de technische dienst te spreken!

Nintendo zal onder rembours een nieuwe DS lite opsturen in dezelfde kleur. De kosten, 92,09 euro kunnen bij de postbode worden betaald.

Logboek:
25 augustus 2008 - DS goed verpakt en verzekerd verstuurd naar bovenstaand adres.
26 augustus 2008 - Pakje is afgeleverd in de postbus van Nintendo.
16 september 2008 - Gebeld met Nintendo, het is heel druk. Mijn DS is wel aangekomen en registreerd, maar het duurt nog 2, 2,5 week voordat ik mijn vervangend exemplaar ontvang...
18 september 2008 - De vervangende DS is opgestuurd!
24 september 2008 - Eindelijk heb ik de DS kunnen ophalen op het postkantoor!

Het is, in tegenstelling wat op andere plaatsen staat, en in tegenstelling tot wat andere hebben ervaren, een nieuwe DS. Hij was verpakt in bubble-wrap en een bubble-envelope, niet in een nieuwe officiële doos. Echter, er zat nog geen vuiltje op, geen krasje of niks. Meestal zijn bij gebruikte (witte) DS'en de L/R knoppen wat geler en zit er wat vuil bij de randjes, maar dat is hier dus niet zo. Hij koste inderdaad 91,09, voor wat volgens mij een nieuwe DS is. Je hebt inderdaad geen keus mbt de kleur, en het kost een maandje of meer, maar ja, dan heb je er voor ongeveer 60 euro minder (aanbiedingen daargelaten) een nieuwe DS.

Ik ben blij dat ik het toch heb gedaan (hoewel ik, toen ik die aanbieding van Saturn voor 99 euro voor een DS Lite zag, toch wel een beetje spijt had). Ik heb nu weer een mooie, nieuwe, hele, DS lite, waar ik weer veel plezier aan ga beleven!





Last edited on: 24-09-2008 19:21
.
ConAir
Door ConAir (4490 reacties) op 20-08-2008 10:30
Vraagje. Is de garantie niet twee jaar op apparaten van Nintendo? Want bij mijn Gamecube was dat toen wel.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Chrono crosser
Door Chrono crosser (1825 reacties) op 20-08-2008 10:50
Deze klacht kwam in het begin vaak voor bij de DS lite.

Sommige modellen hadden een scheurtje zitten, maar dat kon volgens Nintendo geen kwaad.

In jouw geval is het doorgescheurd en denk ik dat Nintendo dat toch voor je moet oplossen ook al is je garantie misschien verlopen (als dat 1 jaar is).

Nintendo zou dit toendertijd gewoon oplossen zeiden ze, dus ik zou gewoon cotnact opnemen met ze.
You can check out any time you like, but you can never leave...
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 20-08-2008 13:03
Het scheurtje waar het toen om ging is aan de scherm kant, kijk maar:


(Niet mijn DS)

Dit is er een van een andere orde ben ik bang. En de garantie is helaas maar 1 jaar ConAir....
.
CageFighter
Door CageFighter (1497 reacties) op 20-08-2008 15:56
Quote:
Het scheurtje waar het toen om ging is aan de scherm kant, kijk maar:

(Image)
(Niet mijn DS)

Dit is er een van een andere orde ben ik bang. En de garantie is helaas maar 1 jaar ConAir....
Gepost door: Divinenanny op 20-08-2008 13:03

Dat zal dan een hele verkeerde partij geweest zijn. Mijn DS Lite heeft precies hetzelfde scheurtje als op de 2e foto van divinenanny. Ik zou bijna denken dat het een foto van mijn DS Lite is.

Helaas heeft de OP het scheurtje aan de andere kant zitten...

In ieder geval goeie actie van je, Divine, om ons op de hoogte te houden! Ik ben benieuwd naar je updates!
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 20-08-2008 17:11
Rol: Forum Moderator
Ai, dat is zuur! Alsnog een goede actie van Nintendo dat je voor 90 euro een nieuwe krijgt! Een stuk beter dan bij Microsoft denk ik (denk niet dat je voor 120 euro ofzo een nieuwe xbox krijgt als ie kapot is).
Ik volg je topic
En succes!
❍ᴥ❍
Chaoot
Door Chaoot (902 reacties) op 20-08-2008 20:27
Quote:
Ai, dat is zuur! Alsnog een goede actie van Nintendo dat je voor 90 euro een nieuwe krijgt! Een stuk beter dan bij Microsoft denk ik (denk niet dat je voor 120 euro ofzo een nieuwe xbox krijgt als ie kapot is).
Ik volg je topic
En succes!
Gepost door: Skull_kid op 20-08-2008 17:11
Ehm bij Microsoft is de garantie dus wel 2 jaar, op de RROD zelfs 3 jaar. Bovendien heb ik zelf erg goede ervaringen met de service van Microsoft (de 360 afdeling), zoals vele anderen met mij.
Ontopic:
Op consuwijzer(.nl) vind je veel info over dit soort problemen. Er zit ook meteen goed nieuws bij voor je:

Consuwijzer

Als je niet helemaal zeker bent, kun je altijd even bellen met het nummer op de site, heb ik zelf ook goede ervaring mee.

Divinenanny edit: heb even de link gelinkt zodat ie niet zo lang is...
'They snuck a snuke in Hildogs snizz.' - South Park '24' episode
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 20-08-2008 20:43
Marijn, bedankt voor de link... Ik denk dat ik het echter niet doe, om twee redenen:
- Ik ben echt een loser in het ruzie maken met verkopers/helpdesken etc. Zodra zij zeggen nee, dan zeg ik oh, ok.
- Ik voel hem al van honderd kilometer aankomen dat dit aangemerkt gaat worden als schade door oneigenlijk gebruik. Ik heb hem te ver open gebogen, laten vallen etc. Ik kan wel zeggen dat het niet zo is, maar ik heb geen bewijs. En als het oneigenlijk gebruik is, dan geldt die garantie niet...
.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 20-08-2008 20:47
Rol: Forum Moderator
Zal ik bellen? Ik heb gisteren Primeline nog lopen afblaffen
❍ᴥ❍
Niann-Tsyr
Door Niann-Tsyr (1776 reacties) op 20-08-2008 20:47
Je link deed het niet. Deze even gefikst.
"I love it when a plan comes together" (Hannibal - A-Team)
BvG
Door BvG (407 reacties) op 21-08-2008 00:02
Ik heb ook het kleine scheurtje bij dat scharnier. De R-knop werkt er minder goed door. Als hij doorscheurt haal ik wel een groene DS Lite
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 21-08-2008 08:34
Ja, een ander kleurtje zou ik ook wel mooi vinden (ooh een gouden zelda ds lite..., of een navy blue)... maar als ik nou nadenk of dat me 50-90 euro waard is... niet echt dus
.
CageFighter
Door CageFighter (1497 reacties) op 21-08-2008 09:42
Allicht kan je het in je omruilformulier erbij vragen?! Voor Nintendo moet het toch geen probleem zijn om een ander kleurtje op te sturen, hoewel die Zelda DS Lite volgens mij wel een limited edition is...
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 21-08-2008 11:41
Ik zal het vragen, maar ze zeggen expliciet, zowel op de website als op het bandje wat je hoort als je de technische dienst belt, dat ze alleen ruilen voor dezelfde kleur...
.
CageFighter
Door CageFighter (1497 reacties) op 21-08-2008 11:51
Niet geschoten is altijd mis

En er is natuurlijk weinig mis met die witte! Ik ben er zelf nog altijd erg tevreden mee. Er mogen alleen binnenkort wel weer een paar pareltjes op verschijnen...
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 25-08-2008 13:43
Zo, hij is net (maandag 25 augustus) verzonden, verzekerd. Het kon niet eerder omdat ik hem dit weekend nog nodig had, maar nu is hij dan echt weg, snif snif.
Ik hou jullie op de hoogte, ben benieuwd hoe snel Nintendo is met dit soort dingen...
.
Laura
Door Laura (696 reacties) op 26-08-2008 00:01
De keren dat ik mijn DS heb moeten opsturen had ik een week erna een nieuwe in huis dus je zult hem vast wel weer snel hebben . Ik had toen ook om een andere kleur gevraagd in de brief, maar daar deden ze inderdaad helaas niet aan.
..
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 26-08-2008 08:53
Ooooh Flygirl, heeeel fijn om te horen. Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren (en of ik, om de lijdensweg te overbruggen, niet ergens een tweede hands GBA micro moest gaan zoeken)...
.
Laura
Door Laura (696 reacties) op 26-08-2008 11:40
Zo merk je maar weer dat je stiekem toch eigenlijk wel verslaafd bent aan zo'n ding.
..
Door Sternie (2 reacties) op 26-08-2008 11:51
Er wordt hier 1 foutje gemaakt, je krijgt namelijk voor die 90 euro geen nieuwe maar een gerepareerde van iemand anders. Dus dan valt die wereldprijs van 90 euro wel weer mee.

Daarnaast als je naar je plaatselijke gameshop gaat (niet frs/ bart smit iod, want dat zijn geen gameshops) dan kun je de behuizing vast laten repareren onder de 50 euro, dan ben je toch weer stukken goedkoper uit!
Divinenanny
Door Divinenanny (753 reacties) op 26-08-2008 12:53
Waar baseer je dat op Sternie, heb je dit zelf ooit gedaan? Er staat inderdaad niet dat het een nieuwe is, maar er staat ook niet dat het een refurb is. En dit scharnier was nou net weer moeilijk te maken (heb er zelf ook even naar gekeken).... Trouwens, nieuw of refurb maakt me ook niet uit, als hij het maar doet!
.
[Begin] |1|2(2)  [Eind]