Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Wii U [Algemeen topic]

[Begin]  |325|326|327|328|329|330|331(573)  [Eind]
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 28-09-2014 00:55
Quote:
[..]:
Je zou het niet zeggen, maar ik ben wel blij met m'n Wii U. Ik vind het alleen zo jammer van de gemiste kansen. De Gamepad had veel, véél toffer gebruikt kunnen worden dan nu gebeurd is.
Gepost door: Kroon op 28-09-2014 00:32

Nintendo is hier dan ook hard mee bezig.

"Star Fox, Project Guard, and Project Giant Robot were all in very early stages when Nintendo showed them off at E3. Nintendo gave Guard and Giant Robot the "Project” prefix because it wanted to make clear that these were just tech demonstrations. And Star Fox didn’t even have a presence on the show floor.

The publisher came into E3 this year with the goal of proving why the Wii U needs the Gamepad tablet-like controller, which sports a large touchscreen. Star Fox and the Project games were a big part of that. Star Fox has players controlling a ship on the screen just like in the previous entries in the series, but — with this version — players can look down at the Gamepad to look around the ship to fire precision shots at enemies.

Project Giant Robot has players using the touchscreen to build robots that they can then take online to fight other people’s creations. During battles, like in Star Fox, players can look around with the Gamepad to fire attacks.

Project Guard is Nintendo’s new take on a party game. On the TV screen, people in the room can see 12 different security cameras that track enemies. On the Gamepad, the player must listen to the advice of their friends, and click on the right camera to eliminate the waves of invading

The fact that Nintendo is already planning to release these games in 2015 — games that were only prototypes as recently as June — suggests that the company really wants fans to understand the potential of the Gamepad."
Cruz
Door Cruz (3333 reacties) op 28-09-2014 01:08
Quote:
[..]
Net zo goed verkocht als de PS4?
Waarschijnlijk niet.

Wel 3rd party support?
Absoluut. Geen twijfel over mogelijk.

Als devs geen rekening hoeven te houden met het coderen voor de Gamepad, en alleen hoeven te porten dan is het natuurlijk interessanter voor de bedrijven om ook wat geld te verdienen aan de Nintendo fans.

[..]
Precies. Daar had Nintendo zelf toch voor moeten zorgen? Ik gaf als voorbeeld Pokemon Snap, maar het had ook iets anders kunnen zijn. Maar iets in die richting was toch leuk geweest, in plaats van die suffe maps en off tv-play. Handig, daar niet van, maar als ze de gave mogelijkgheden aan de 3rd parties over gaan laten hadden ze wat mij betreft de kosten van de Gamepad in betere hardware mogen steken.

Edit:
Je zou het niet zeggen, maar ik ben wel blij met m'n Wii U. Ik vind het alleen zo jammer van de gemiste kansen. De Gamepad had veel, véél toffer gebruikt kunnen worden dan nu gebeurd is.
Gepost door: Kroon op 28-09-2014 00:32
Dat de Wii U geen third-party support heeft komt grotendeels door Nintendo zelf. De houding van Nintendo tegenover third-party gedurende de NES, SNES en N64 periode heeft de meeste devs voorgoed weggejaagd. Denk niet dat er veel publishers zitten te wachten op de wanpraktijken van Nintendo mochten ze ooit weer marktleider worden.

Nintendo wil enkel Nintendo games als de console goed verkoopt, zodra de verkopen slecht zijn is Nintendo opeens tot alles bereid tegenover third-party. Ik heb er geen bewijs voor, maar ik weet 100% zeker dat Nintendo lokalisaties aan het tegenhouden is puur omdat ze het game aanbod gespreid willen houden voor de 3DS, iedere twee maanden een game zodat de 3DS userbase zich niet gaat vervelen en verder zero effort tot de nieuwe 3DS uitkomt. Of denk je echt dat het anderhalf jaar duurt om een Monster Hunter te lokaliseren, of Dragon Quest VII waar het script al grotendeels klaar van was.
https://psnprofiles.com/Cruzinats94
Niels
Door Niels (18398 reacties) op 28-09-2014 01:12
Ik ben ook in de conceptphase van een game die het tweede scherm gebruikt. Heeft zoveel potentie! In deus ex, Zombi U en Nintendoland werd hij erg goed gebruikt. In lego city ook wel geinig. Street view is ook tof met de Wii U.

Daarnaast vind ik de gamepad heerlijk in de hand liggen. Eindelijk een controller waar je niet verkrampt met je armen naar elkaar toewijzen moet zitten.

Bij mij haalt ie het tot de toilet, het balkon en net naar de keuken - dat is ong. 12 m afstand met een muur ertussen.

Iets minder als wifi op mijn telefoon aan staat.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Door Fornax (273 reacties) op 28-09-2014 03:32
Quote:
[..]
Oh en de PC gamers. Die vinden de Wii U ook wel tof, omdat zij meer gamenieuws volgen, en begrijpen dat de Wii U een van de weinige apparaten is die games biedt waar de PC geen waardige alternatieven voor heeft.
Gepost door: Kroon op 27-09-2014 22:21

Heerlijk om te lezen, ook al heb ik zelf een PC die aan vervanging toe is, vind ik die 1080P discussies altijd geweldig terwijl 4K op PC al enigsinds ''normaal'' begint te worden (lees de fanaten leggen hier hun geld voor neer).

Laat iedereen maar lekker haten op de WiiU ondertussen zijn er zat kwaliteits spellen op uit (en komen er nog wat) om de aanschaf ervan te rechtvaardigen, en dat Wiiu gamers geen ''core'' gamers zijn, of w/e de ''juiste'' benaming is voor een ''echte'' gamer is ook alles behalve waar. Het aantal aanhalingstekens zegt genoeg ...




Hercule
Door Hercule (6575 reacties) op 28-09-2014 03:38
Quote:
Nu blijft alleen de Nintendo fanbase over. De enige groep waar ze zich nul komma nul zorgen om hoefden te maken, omdat zij gewoon de nieuwe Mario, Zelda en Smash Bros. willen spelen...
Een beetje zoals tijdens het Gamecube tijdperk, ik begrijp nooit waarom die console overal de hemel in wordt geprezen terwijl de Wii en Wii U de kop van jut zijn.

Quote:
Dat de Wii U geen third-party support heeft komt grotendeels door Nintendo zelf. De houding van Nintendo tegenover third-party gedurende de NES, SNES en N64 periode heeft de meeste devs voorgoed weggejaagd. Denk niet dat er veel publishers zitten te wachten op de wanpraktijken van Nintendo mochten ze ooit weer marktleider worden.
Die third-party ontwikkelaars hebben tijdens het NES en SNES tijdperk absoluut geen reden tot klagen
Als Nintendo er niet zou zijn geweest dan zou de game industrie de gamecrash niet eens hebben overleefd. Pas tijdens het N64 tijdperk ging Nintendo een andere richting op. Voor de third-party ontwikkelaar misschien niet leuk maar een spel als Zelda OOT had nooit op de PSX gewerkt.

Quote:
of Dragon Quest VII waar het script al grotendeels klaar van was
Reggie is een groot DQ fan, aan hem zal het niet liggen. Het is eerder Square-Enix die er geen brood in zag.
Kroon
Door Kroon (878 reacties) op 28-09-2014 10:13
Quote:
[..]

Nintendo is hier dan ook hard mee bezig.
(...)

Gepost door: Bart4june op 28-09-2014 00:55
Oké, dat is tof. Vooral Starfox kijk ik erg naar uit! Maar het is gewoon een enorme fail dat ze de games die écht moeten gaan laten zien wat je nou aan die Gamepad hebt pas meer dan twee jaar na het uitkomen van de Wii U zelf uit gaan komen.

@Cruz
Ik denk als games als FIFA en Minecraft makkelijk te porten waren (door betere hardware) dat zowel die devs als Nintendo het geen probleem zou vinden als die games erbij komen.

@Fornax
Haha, ja, PC en Nintendo is een topcombo
Skull_kid
Door Skull_kid (39120 reacties) op 28-09-2014 10:26
Rol: Forum Moderator
De Wii U is de iPhone van de consoles: Iedereen die er geen heeft, haat er op

Gisteren weer even lekker MK8 gespeeld met m'n vriendin en ook wat MK Wii, welke toch ook wel wat toffe banen heeft!
❍ᴥ❍
Htbaa
Door Htbaa (12410 reacties) op 28-09-2014 11:08
Quote:
[..]
Oké, dat is tof. Vooral Starfox kijk ik erg naar uit! Maar het is gewoon een enorme fail dat ze de games die écht moeten gaan laten zien wat je nou aan die Gamepad hebt pas meer dan twee jaar na het uitkomen van de Wii U zelf uit gaan komen.
Gepost door: Kroon op 28-09-2014 10:13

Hetzelfde kan je zeggen van de Kinect 2.0 en de PS Move/Eye camera. Maar toegegeven, Nintendo is tot op heden zelf ook wel een beetje laks in het benutten van de Gamepad. Verschil is alleen dat zij het ding niet direct opgeven zoals MS en Sony wel met hun hardware doen.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Kroon
Door Kroon (878 reacties) op 28-09-2014 11:13
Quote:
[..]

Hetzelfde kan je zeggen van de Kinect 2.0 en de PS Move/Eye camera. Maar toegegeven, Nintendo is tot op heden zelf ook wel een beetje laks in het benutten van de Gamepad. Verschil is alleen dat zij het ding niet direct opgeven zoals MS en Sony wel met hun hardware doen.
Gepost door: Htbaa op 28-09-2014 11:08
Niet waar; de Gamepad is de enige van die dingen die standaard bij de console wordt meegeleverd. Dit ís gewoon de controller. Die andere dingen zijn optioneel, dus is het ook niet gek dat daar minder mee gewerkt wordt.
Xor
Door Xor (35348 reacties) op 28-09-2014 11:18
Quote:
De Wii U is de iPhone van de consoles: Iedereen die er geen heeft, haat er op

Gisteren weer even lekker MK8 gespeeld met m'n vriendin en ook wat MK Wii, welke toch ook wel wat toffe banen heeft!
Gepost door: Skull_kid op 28-09-2014 10:26
Oh. Dus hij kan ook buigen?

(was een flauwe grap ;P)
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Htbaa
Door Htbaa (12410 reacties) op 28-09-2014 11:23
Quote:
[..]
Niet waar; de Gamepad is de enige van die dingen die standaard bij de console wordt meegeleverd. Dit ís gewoon de controller. Die andere dingen zijn optioneel, dus is het ook niet gek dat daar minder mee gewerkt wordt.
Gepost door: Kroon op 28-09-2014 11:13

Dat was het eerste jaar met de Kinect 2.0 nog niet het geval, daar werd die ook standaard meegeleverd.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Doobieters
Door Doobieters (29677 reacties) op 28-09-2014 11:25
Project Guard en Project Giant Robot zagen er niet echt interessant uit. Ik heb op de e3 bij het treehouse evenement wat gameplay gezien en dat zag er maar clunky uit en niet echt fun ofzo.. Ik snap dat het nog een prototype is maar de kern van de gameplay komt op mij niet leuk en geforceerd over.

Dit terwijl ik groot Miyamoto fan ben..

Verder vind ik de Wii U een pracht apparaat! Krijgt verreweg de meeste aandacht naast mijn PS3, PS4, Xbox 360 en gaming PC.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Lukky NL
Door Lukky NL (601 reacties) op 28-09-2014 11:31
Quote:
[..]
Dat de Wii U geen third-party support heeft komt grotendeels door Nintendo zelf. De houding van Nintendo tegenover third-party gedurende de NES, SNES en N64 periode heeft de meeste devs voorgoed weggejaagd. Denk niet dat er veel publishers zitten te wachten op de wanpraktijken van Nintendo mochten ze ooit weer marktleider worden.

Nintendo wil enkel Nintendo games als de console goed verkoopt, zodra de verkopen slecht zijn is Nintendo opeens tot alles bereid tegenover third-party. Ik heb er geen bewijs voor, maar ik weet 100% zeker dat Nintendo lokalisaties aan het tegenhouden is puur omdat ze het game aanbod gespreid willen houden voor de 3DS, iedere twee maanden een game zodat de 3DS userbase zich niet gaat vervelen en verder zero effort tot de nieuwe 3DS uitkomt. Of denk je echt dat het anderhalf jaar duurt om een Monster Hunter te lokaliseren, of Dragon Quest VII waar het script al grotendeels klaar van was.
Gepost door: Cruz op 28-09-2014 01:08

Imho een post vol onzin. En de Nes en Snes hadden veel thrird parties... Waar baseer je het allemaal op?
Kroon
Door Kroon (878 reacties) op 28-09-2014 11:40
Quote:
[..]

Dat was het eerste jaar met de Kinect 2.0 nog niet het geval, daar werd die ook standaard meegeleverd.
Gepost door: Htbaa op 28-09-2014 11:23
Maar mensen kenden de Kinect al van de X360, en toen sloeg het niet aan, dus het is niet vreemd dat de devs het met de opvolger niet echt wilden proberen.
Door Pietdepad (1995 reacties) op 28-09-2014 12:09
Quote:
[..]

Imho een post vol onzin. En de Nes en Snes hadden veel thrird parties... Waar baseer je het allemaal op?
Gepost door: Lukky NL op 28-09-2014 11:31

Nintendo was in de tijd van de nes en snes een ontzettende irritante uitgever voor een hoop partijen. Dit deden zij door een groot aantal restricties op te leggen aan de makers. Iedereen kent bijvoorbeeld wel de infamous quality of seal op de casettes, maar ook moesten de makers de cartidges van Nintendo zelf kopen . Of ook een leuke is dat er maar 2 games per jaar uitgegeven mochten worden. Hierme heeft nintendo echt geen vrienden gemaakt.

Ten tijde van de n64 was nintendo de enige die nog met cartridges werkte, sony en ook sega kwamen toen met de cd-rom waar meer data op kon waardoor games uitgebreid of mooier werden. Ander voordeel dat sony had was dat de games makkelijk gekopieerd konden worden waardoor de consoel natuurlijk oop een stuk populairder word. Dit heeft nintendo veel 3th party gekost. Zelfde geld voor de gamecube omdat nintendo toen met die mini cd-roms kwamen die ook weer anders waren dan de rest.

Lees voor de rol de complete history van video games, of de history van nintend vol 1 en 2 maar eens .

Maar goed dat heeft niets met de wii-u te maken . Toen nintendo de wii-u presenteerde hadden zij contracten met alle 3th party devolpers, die nintendo daarna heel hard hebben laten vallen toen bleek dat de console toch niet helemaal aansloeg. Heeft verder niets met de console te maken. Zoals eerder gezegd denk ik dat het zelfde gebeurd zou zijn als nintendo een power console gemaakt had.
Htbaa
Door Htbaa (12410 reacties) op 28-09-2014 12:22
Hoezo heeft Nintendo de 3rd party developers laten vallen toen de Wii U niet aansloeg? Dat snap ik niet. Die lui zijn zelf weg gebleven omdat ze niet genoeg voor het platform verkopen.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door TheMART (3974 reacties) op 28-09-2014 12:35
Quote:
Maar verkopen zonder gamepad is eigenlijk nu hetzelfde als de Xbox One zonder Kinect... Niet iedereen heeft de Kinect dus zullen developers er ook vaak geen (optioneel) gebruik meer van maken in hun games. Het enige wat je dan krijgt zijn vage kinect games voor die paar mensen die het wel hebben.
Gepost door: Fantasyfreak op 27-09-2014 23:00

Maar van de gamepad wordt nu ook vrijwel geen gebruik van gemaakt behalve 2nd screen, zoals de Kinect ook eigenlijk niet gebruikt werd... Als er na 2 jaar nog steeds vrijwel geen unieke content is voor de gamepad, dan zal er ook niet zo heel veel voor komen. Mik die dure gamepad eruit, stop er een normale controller in en je kan de WiiU verkopen voor 199 Eu, dan wordt het tenminste nog wat met de installed base & meer 3rd party support.

Quote:
Precies... Als er een Nintendo topic open is lijkt het alsof de vechtende Xbox en PS fanboys elkaar aankijken, een keer grijnzen en kei hard schreeuwen: HOOPJE!! Dan springen ze massaal op de nietsvermoedende Wii U gebruiker en stoppen pas tot de Wii U spelers toe hebben gegeven dat plezier of gameplay nooit zo belangrijk is als kei harde cijfers, rekenkracht en resolutie.

Nee hoor, net zo kritisch op de Xbone, terwijl ik last gen een enorme 360 fan was (en originele Xbox Classic liefhebber). Dat Nintendo fans het vertalen naar 'we zijn zo zielig want iedereen valt ons aan boohoo' is apart gedrag wat ik tot op de dag van vandaag niet snap. Zal wel een verdedigingsmechanisme zijn dat ontworpen is om voor elke opmerking een weerwoord te hebben. Als je niet snapt dat het niks met de WiiU user te maken heeft, maar meer met Nintendo die bij de aankondiging van de WiiU zo enorm aangaf voor de core gamer te gaan, dat de WiiU 1080p zou uitpoepen en dan uiteindelijk dit voor grote meerderheid van games niet zo is, dat valt mij als consolegamer die zo'n beetje alle consoles in huis heeft gewoon tegen, punt.

Het valt me met name tegen omdat ik deze generatie de WiiU naast de PS4 wil hebben, en het op m'n nieuwe aanstaande setup native 1080p had verwacht deze generatie. Xbone kan me voor nu gestolen worden, praktisch alle games die ik nog zou willen spelen komen ook nog uit voor de 360 (Titanfall, Forza Horizon 2 en wie weet wat nog meer in de toekomst), wie weet ooit over een paar jaar.



Dat is overigens wel chill gezien de combo van PS4 + WiiU

Quote:
Hoezo heeft Nintendo de 3rd party developers laten vallen toen de Wii U niet aansloeg? Dat snap ik niet. Die lui zijn zelf weg gebleven omdat ze niet genoeg voor het platform verkopen.

Kip en ei, maar dat ligt toch echt weer aan Nintendo die een enorme marketingblunder hebben gemaakt door het de WiiU te noemen waar de casual Wii eigenaren denken dat het een tablet voor hun Wii is en ook voor de rest van de markt klaarblijkelijk niet vernieuwend/anders genoeg is. Ofwel Nintendo heeft er vrij direct voor gezorgd dat ze de 3rd party developers hebben laten vallen door hun platform niet interessant genoeg te maken om games op te verkopen. En ALS een developer dan z'n nek uitsteekt, door een COD of andere game uit te brengen omdat de WiiU petitities alweer overal opdoken, dan kopen diezelfde figuren de game niet als deze uitkomt. Vanzelfsprekend blijven 'die lui' dan vervolgens weg omdat er geen droog brood te verdienen blijkt op een Nintendo systeem behalve grotendeels voor Nintendo zelf met hun 1st party games.
PSVita OLED Masterrace
Door Pietdepad (1995 reacties) op 28-09-2014 12:48
Quote:
Hoezo heeft Nintendo de 3rd party developers laten vallen toen de Wii U niet aansloeg? Dat snap ik niet. Die lui zijn zelf weg gebleven omdat ze niet genoeg voor het platform verkopen.
Gepost door: Htbaa op 28-09-2014 12:22

Nee bedoel natuurlijk precies het tegenover gestelde. Nintendo had alle 3th partys mee toen de wii-u aangekondigd werd, maar later hebben deze ( de 3th party dus ) het stuk voor stuk af laten weten toen de console toch niet zo goed verkocht als men had gedacht.

Er gaat trouwens nog een gerucht dat E.A. gestopt is met het maken van wii-u games toen nintendo en E.A. geen overeen stemming konden bereiken over het gebruik van origen op de console.

Snap zelf ook niet helemaal waarom de console de wii-u heeft. Tijdens de presentatie van de consoel op de e3 was er al ontzettend veel verwarring bij de mensen die in de zaal zaten of het nu een uitbreiding was voor de wii. Of dat het een compleet nieuwe console was. Andere naam had veel van die verwarring weg kunnen nemen.
Doobieters
Door Doobieters (29677 reacties) op 28-09-2014 12:57

Ik wil ondersteuning voor de bovenstaande controller
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Skull_kid
Door Skull_kid (39120 reacties) op 28-09-2014 13:54
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Nee bedoel natuurlijk precies het tegenover gestelde. Nintendo had alle 3th partys mee toen de wii-u aangekondigd werd, maar later hebben deze ( de 3th party dus ) het stuk voor stuk af laten weten toen de console toch niet zo goed verkocht als men had gedacht.

Er gaat trouwens nog een gerucht dat E.A. gestopt is met het maken van wii-u games toen nintendo en E.A. geen overeen stemming konden bereiken over het gebruik van origen op de console.

Snap zelf ook niet helemaal waarom de console de wii-u heeft. Tijdens de presentatie van de consoel op de e3 was er al ontzettend veel verwarring bij de mensen die in de zaal zaten of het nu een uitbreiding was voor de wii. Of dat het een compleet nieuwe console was. Andere naam had veel van die verwarring weg kunnen nemen.
Gepost door: Pietdepad op 28-09-2014 12:48

Is geen gerucht, want dat heeft EA bevestigd (of Nintendo, weet ik even niet meer). EA wou heel het online gedeelte van de Wii U (niet alleen de EA-spellen) op Origin laten draaien en daar zei Nintendo natuurlijk nee tegen. En terecht. Beetje laf dat EA dat dan gebruikt als (één van de) rede(nen) om geen games meer uit te brengen, maargoed, EA ziet geld, geen gebruikersgemak/-plezier.
❍ᴥ❍
[Begin]  |325|326|327|328|329|330|331(573)  [Eind]