Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Firstlook Festival 2019, 5 en 6 oktober

[Begin]  |8|9|10|11|12|13|14(46)  [Eind]
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 07-10-2013 19:03
http://www.budgetgaming.nl/forum.php?template=forum&page=topic&forum_id=30&topic_id=10386

Right there!
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 07-10-2013 19:06
Quote:
Ik was een standholder en gedeelte van de Warner Brothers crew
Gepost door: Sonindo op 07-10-2013 13:32

Daar stopte ik met lezen. Jullie waren echt goed bezig en enthousiast over wat jullie lieten zien, er was er een van jullie crew die we moesten uitleggen hoe Batman in elkaar stak, maar dat mocht de pret niet drukken! En ik heb er een tof Dying light T-shirt aan overgehouden! Balen dat het verbinden met Facebook zo lang duurde, maar uiteindelijk lukte het!
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Doobieters
Door Doobieters (29590 reacties) op 07-10-2013 19:11
Quote:

Pas over twee of drie jaar zie je games die de capaciteit zullen benutten en over vijf of zes jaar zie je games die pas écht alles eruit halen wat er in zit.
Gepost door: Casartelli op 07-10-2013 13:55
Klopt niet helemaal wat je zegt. De huidige generatie had een veel complexere omgeving om games voor te programmeren (Xenon & Cell). Mark Cerny (lead architect van PS4) gaf aan dat het onder de knie krijgen van het programmeren op de PS3 zo'n 6 tot 12 maanden duurde. Voor de PS4 (door de X86 architectuur) is dat een stuk gemakkelijker en korter, zo'n 1 tot 2 maanden. Daarnaast hebben bijna alle third party developers al hun grafische engines al lopen op PC's en zijn dus gemakkelijk te porten naar PS4 en Xbox One. Daarbij komt ook nog eens dat de hardware van de PS4 en Xbox One tov current gen nagenoeg identiek is. Bij Xbox 360 en PS3 verschilde zowel het geheugen als de processor van elkaar.

Dit betekent dat we binnen een vrij korte termijn al het volledig potentieel van de next gen kunnen verwachten en dat we daar veel minder lang op moeten wachten dan met bijv. de PS3 het geval was.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Sonindo
Door Sonindo (400 reacties) op 07-10-2013 19:54
Quote:
[..]

Daar stopte ik met lezen. Jullie waren echt goed bezig en enthousiast over wat jullie lieten zien, er was er een van jullie crew die we moesten uitleggen hoe Batman in elkaar stak, maar dat mocht de pret niet drukken! En ik heb er een tof Dying light T-shirt aan overgehouden! Balen dat het verbinden met Facebook zo lang duurde, maar uiteindelijk lukte het!
Gepost door: Crazydance op 07-10-2013 19:06

Hahaha volgens mij weet ik wel wie je bedoelt, maar ik was het in ieder geval niet want ik ben echt een Arkham fan die beide games heeft geplat. Ik kan ook niet zo een moment herinneren xD Maar ik ben hartstikke blij om dat te horen. We hielden het gewoon bij het belangrijkste doel en dat was laat de bezoekers lekker gamen. Lekker plezier hebben zonder uren lange rijen. Gewoon blij, vriendelijk, enthousiast en open opstellen. Had best veel interactie met bezoekers die interesse hadden in de games.

Leuke goodies weg geven waar mensen echt blij van kunnen worden in plaats van een flut ballon of een tas met apple tijdschriften. Gewoon voor weinig moeite kon je bij ons hele leuke en mooie goodies krijgen. We gooiden zelfs ook van onze stage, maar op een gegeven moment trokken we meer aandacht dan de main stage waardoor we het niet meer mochten doen. Spelbrekers ...
PSN: Sonindo
Door TheMART (3974 reacties) op 07-10-2013 20:00
Quote:
[..]
Klopt niet helemaal wat je zegt. De huidige generatie had een veel complexere omgeving om games voor te programmeren (Xenon & Cell). Mark Cerny (lead architect van PS4) gaf aan dat het onder de knie krijgen van het programmeren op de PS3 zo'n 6 tot 12 maanden duurde. Voor de PS4 (door de X86 architectuur) is dat een stuk gemakkelijker en korter, zo'n 1 tot 2 maanden. Daarnaast hebben bijna alle third party developers al hun grafische engines al lopen op PC's en zijn dus gemakkelijk te porten naar PS4 en Xbox One. Daarbij komt ook nog eens dat de hardware van de PS4 en Xbox One tov current gen nagenoeg identiek is. Bij Xbox 360 en PS3 verschilde zowel het geheugen als de processor van elkaar.

Dit betekent dat we binnen een vrij korte termijn al het volledig potentieel van de next gen kunnen verwachten en dat we daar veel minder lang op moeten wachten dan met bijv. de PS3 het geval was.
Gepost door: Doobieters op 07-10-2013 19:11

Niet helemaal correct. Die 6-12 mnd voor PS3 en 2mnd voor PS4 ging over het eerste testconcept van een game draaiende krijgen. Dat verhaal ging niet over 'maxing out' van een console, zie ook hier van Mark Cerny zelf:

http://www.playstationlifestyle.net/2013/09/19/mark-cerny-on-ps4-architecture-i-think-around-2016-or-so-is-when-well-see-the-benefits/

Toch nog over een jaartje of 3. Het zal sneller gaan als met de PS3, die een stuk lastiger wordt, maar het is niet zo dat de launch games al het maximale laten zien. Altijd pas later in de generatie dat ze alles eruit persen. Zie ook bij de Xdoos 1 met Fable en Doom 3 pas aan het eind van de generatie, of God of War 2 op de PS2!
PSVita OLED Masterrace
Doobieters
Door Doobieters (29590 reacties) op 07-10-2013 20:07
Dat is toch precies wat ik zeg. De tijd die ze toen nodig hadden om uberhaupt een testconcept (zoals jij het noemt, ik noem het onder de knie krijgen) te maken kunnen ze nu gebruiken voor het maxing out van de console. Het schuift dus allemaal flink wat naar voren.

Misschien moet je zijn lecture van gamelab 2013 nog even bekijken op youtube.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Branibroodje
Door Branibroodje (34 reacties) op 07-10-2013 20:10
Quote:
Dat is toch precies wat ik zeg. De tijd die ze toen nodig hadden om uberhaupt een testconcept (zoals jij het noemt, ik noem het onder de knie krijgen) te maken kunnen ze nu gebruiken voor het maxing out van de console. Het schuift dus allemaal flink wat naar voren.

Misschien moet je zijn lecture van gamelab 2013 nog even bekijken op youtube.
Gepost door: Doobieters op 07-10-2013 20:07

Idd
Nieuwe pc gekocht!
Door TheMART (3974 reacties) op 07-10-2013 20:21
Ik vind het krijgen draaien van een testconcept of het onder de knie krijgen van de hardware toch nog een heel stuk van elkaar verwijderd hoor...

Zeker als je dat koppelt aan: op zeer vrij korte termijn het volledige potentieel van next gen te zien krijgen. Dat was juist het punt, toch? Korte termijn klinkt bijna of je bij launch al weet hoe het de rest van de generatie eruit gaat zien, denk dat we in 2016 en de jaren erna toch echt weer verrast gaan worden in verschil met eerdere titels.

Vanzelfsprekend, het echte potentieel op de PS3 zagen we met Uncharted 2 (dat was trouwens ook in 2009, ook slechts 3 jaar na launch), UC3 en recently met The Last of Us. Wat Mark Cerny iig zegt: "So I think we’re going to see the benefits of that architecture around 2016 or so".

Maar nog steeds persen ze in elke generatie altijd aan het eind van de levenscyclus het maximale eruit. Kan me Fable 1 en Doom 3 op de Xdoos nog herinneren, PC's hadden moeite om hetzelfde op t beeld te toveren als die oude Xdoos. En GOW2 op de PS2 nog zo laat in de generatie echt een pareltje
PSVita OLED Masterrace
Doobieters
Door Doobieters (29590 reacties) op 07-10-2013 20:32
Kijk, dat je korte termijn interpreteert als 'launch' dan snap ik dat je het niet begrijpt. Korte termijn is natuurlijk relatief en ik bedoel dat we het in ieder geval eerder gaan zien dan met de huidige generatie het geval was. Ik wil niet zeggen dat binnen 1 a 2 maanden het maximale is bereikt, maar dat de programmeurs dan de techniek beheersen achter de PS4. En dat ze na deze periode zich volledig kunnen richten tot het ontwikkelen van de game, wat vaak nog jaren duurt.

Natuurlijk gaan we in de toekomst mooiere games zien en complexere A.I. en noem het maar op. Dit is simpelweg omdat ze de tijd kunnen nemen voor het ontwikkelen van een game en niet gehaast voor de lancering van een console.

Benefits: ja, in A.I. en cloud technology. Ik denk dat we het grafische plafond al relatief snel hebben bereikt.

en btw 2016 vind ik dus relatief snel als je de volledige cyclus van een console bekijkt. PS3 kwam uit in 2005, laten we voor het gemak stellen dat TLOU de volledige potentie van de PS3 zou hebben grafisch gezien. Dan heeft het dus 8 jaar geduurd voordat die cap is bereikt. Dan ben je toch met me eens dat 3 jaar relatief vlot is?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Door TheMART (3974 reacties) op 07-10-2013 20:41
Ah, dan bedoelen we ongeveer hetzelfde. Ja, korte termijn is < dan een jaar. Middelange termijn is een jaar of 3. Lange termijn is 5-10 jaar. Daardoor kreeg ik je comment anders mee.

2016 is inderdaad al in 3 jaar. Al moet ik zeggen dat op de PS3, Uncharted 2 (2009) ook al aardig de PS3 pushde. TLOU natuurlijk technisch hoogstandje, maar of ik dat nu lichtjaren beter dan UC2 of bijv. GOW3 vind...

Maar idd, we bedoelen ongeveer hetzelfde, ik ging teveel op de term korte termijn af als in planningstijd. Teveel in het bedrijfsleven gezeten met business concepts en planningen enzo...
PSVita OLED Masterrace
TeddoNL
Door TeddoNL (425 reacties) op 07-10-2013 20:43
Quote:
Als je op de Gamescom bent geweest was dit een zware aanvluiting en dan druk ik mij wel HEEELLL zacht uit.

Toen ik binnen kwam zocht ik naar de doorgang naar eventuele andere hallen. WTF!! Geen andere hallen???!!! Was dit alles???? Meer dan de helft van alle stands waren geen game stand maar van winkels/ webshops!

Firstlook adverteerde dat je weinig lange rijen had (mocht je op de Gamescom niet hebben gespeeld). Nou,,, dat was te zien. WTF man. 2 interessante stands, kleine PS4 en kleine Xbox stand, ga maar in die rij staan.. NO WAY.

Dan te bedenken dat een paar andere game standjes er stonden met oude games op de old gen,. zoals Street Fighter IV, Persona Golden Arena. etc etc.... ongelovelijk. Die games kan ik thuis ook wel spelen. Geloof t of niet, zelfs Counterstrike kon je spelen!! Waatttttttttt???

Voor mij NOOIT MEER Firstlook. Wat een drama.
Gepost door: Soninlaw op 07-10-2013 13:08
Gamescom is ook niet alles. De Line-up is daar top maar de drukte en het wachten is echt een drama op gamescom

Ik had gelukkig VIP kaarten van Ubisoft en EA en kon daardoor veel spelen op Gamescom maar anders was het gewoon uren en uren wachten. Ik moest op firstlook 1 uur wachten voor de PS4 en 2 uur wachten voor X1. Dat vond ik prima want op gamescom was de PS4 meer dan 4 uur wachten, Titanfall had zelfs een bordje 8 uur wachten _O-
Dexter010
Door Dexter010 (4184 reacties) op 07-10-2013 21:57
Heel het event gemist. Zal van de week wel even kijken of er ergens gemiste stukken staan.
Float like a butterfly, sting like a bee. His hands can't hit, what his eyes can't see.
Soninlaw
Door Soninlaw (414 reacties) op 07-10-2013 23:31
Quote:
[..]
Gamescom is ook niet alles. De Line-up is daar top maar de drukte en het wachten is echt een drama op gamescom

Ik had gelukkig VIP kaarten van Ubisoft en EA en kon daardoor veel spelen op Gamescom maar anders was het gewoon uren en uren wachten. Ik moest op firstlook 1 uur wachten voor de PS4 en 2 uur wachten voor X1. Dat vond ik prima want op gamescom was de PS4 meer dan 4 uur wachten, Titanfall had zelfs een bordje 8 uur wachten _O-
Gepost door: TeddoNL op 07-10-2013 20:43

Gamescom is het beste wat je kan krijgen qua afstand. E3 en Tokyo Gameshow, vooral die laatste is voor mij een droom om ooit heen te gaan.
Firstlook hoort absoluut niet in dit rijtje thuis.

Damn, zelfs vandaag nog sta ik soms even stil voor me uit te staren over de verbazing van die Firstlook. Heb me zwaar vergist. Firstlook? Ze kunnen m beter Secondlook noemen aangezien het merendeel aan games wat je daar kan spelen al in menig woonkamer gespeeld wordt.

Ik had redelijk mazzel op de Gamescom. COD Ghost 30 min. gestaan. FIFA 14 (XBOX ONE) stond ik 15 min. PS4 stand ben ik pas tegen het einde heen gegaan, toen kon ik gewoon doorlopen en alle PS4 games uitproberen die ze hadden. Gelukkig was de beurs zo groot dat je je geen moment hoefde te vervelen.
Door TheMART (3974 reacties) op 08-10-2013 00:01
Game website maken jaartje van tevoren, kost je een URL/webruimte, een Eurootje of 30, wat artikelen posten door het hele jaar heen, aanmelden als pers bij Gamescom en je hebt de beste tijd ooit zonder entree kaartjes te hoeven betalen.... Praktisch geen wachttijden, niet die duizenden en duizenden gewone bezoekers/kids en alles speelbaar aka niet zo'n zwakke bende als LastLook
PSVita OLED Masterrace
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 08-10-2013 07:39
LastLook... Goed gevonden. Maar ik vind het zo jammer van die enthousiaste crews die het ons wel naar de zin probeerden te maken. Ook zij moeten iets gemerkt hebben van het volk wat er liep en het ongenoegen wat hierdoor ontstond.
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Door TheMART (3974 reacties) op 08-10-2013 09:07
En die jongens van Gamekings cashen maar weer, hebben het handig voor elkaar. Al komt niemand weer op deze manier het jaar erop. Waarschijnlijk hopen ze gewoon ieder jaar opnieuw op onwetende 14 jarigen die nog niet eerder zijn geweest, die eens naar een gamebeurs willen. Waarschijnlijk gaat het in realiteit nog echt zo ook. Het is inderdaad wel jammer ook voor diegenen die werkten op de beurs en er wel moeite in hebben gestopt.
PSVita OLED Masterrace
Assaultpr0
Door Assaultpr0 (915 reacties) op 08-10-2013 09:27
Ik ben blij dat ik niet geweest ben. De eerste keer in jaarbeurs was een hele goeie firstlook en toen werd het evenement ook een stuk serieuzer genomen door media. dat is vorig jaar afgezakt en ik gok dat dat dit jaar wel verdwenen is. Erg jammer.
Friend Code: 1650-2954-5490
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 08-10-2013 10:43
Maar het is en blijft een consumentenbeurs. De gamer staat centraal en niet de pers. En dat merkte je ook aan hoe de pers werd behandeld. Ik had geen perspas, en achteraf maar gelukkig ook
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Ben
Door Ben (7649 reacties) op 08-10-2013 10:46
Rol: Toevoeg Moderator
Quote:
Maar het is en blijft een consumentenbeurs. De gamer staat centraal en niet de pers. En dat merkte je ook aan hoe de pers werd behandeld. Ik had geen perspas, en achteraf maar gelukkig ook
Gepost door: Crazydance op 08-10-2013 10:43

Klinkt leuk.
Ik ben nog nooit naar zulke evenementen geweest.
XBOX: BENx1996 | PSN: BENx1996 | STEAM: BENx1996
theincrediblemachineD
Door theincrediblemachineD (6793 reacties) op 08-10-2013 18:59
Quote:
Praktisch geen wachttijden, niet die duizenden en duizenden gewone bezoekers/kids en alles speelbaar aka niet zo'n zwakke bende als LastLook
Gepost door: TheMART op 08-10-2013 00:01

Je hebt vrij veel commentaar op een beurs waar je naar eigen zeggen niet eens aanwezig bent geweest. Hoe weet je dit allemaal als je de beurs zelf niet eens gezien hebt?
Commander Keen = awesome.
[Begin]  |8|9|10|11|12|13|14(46)  [Eind]