Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Saturn

[Begin]  |72|73|74|75|76|77|78(84)  [Eind]
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 12-05-2014 22:54
Ja dat heb ik al meerdere malen gedaan en gebeld, ben het zo zat.
Door Voetpoet (15 reacties) op 13-05-2014 12:55
Ja ik ben er ook echt klaar mee, nog nooit zulke slechte service meegemaakt als bij Saturn!
Clamticore
Door Clamticore (4457 reacties) op 13-05-2014 13:11
Ik zou zeggen, vul de shopsurvey in.
12-06-2007 — 12-06-2017
Twizzler
Door Twizzler (1866 reacties) op 13-05-2014 13:11
Ik wacht ook al 2 weken op mijn bestelling die zogenaamd op voorraad was en de volgende dag geleverd zou worden. Wat een ballentent.
Door Voetpoet (15 reacties) op 13-05-2014 13:21
Ik heb de shopsurvey ingevuld... heb laatst nog wel reactie gehad op mijn ticket op de site dat de technische storing verholpen zou zijn maar het duurt echt veel te lang! Vandaag 2 weken geleden dat ik heb besteld...
Door Voetpoet (15 reacties) op 13-05-2014 21:08
Er was weer wat aan de hand en nu krijg ik morgen duidelijkheid, gaat lekker daar. Morgen wil ik echt duidelijkheid van Saturn.... Wat een ballentent inderdaad!
Sunster
Door Sunster (155 reacties) op 13-05-2014 21:57
Beste mensen, ik heb een vraagje wat betreft t annuleren van een bestelling en vroeg me af of iemand hier mij advies kan geven.

Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.

Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
OGSamir
Door OGSamir (890 reacties) op 13-05-2014 22:33
Quote:
Beste mensen, ik heb een vraagje wat betreft t annuleren van een bestelling en vroeg me af of iemand hier mij advies kan geven.

Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.

Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.

Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57

Niet ophalen
JRPG Time Now Playing: Ni No Kuni, Persona 3 FES, Tales of Graces F
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 13-05-2014 23:59
Aangezien ik geen reactie heb gekregen maandag zoals belooft, heb ik vandaag nogmaals gebeld.
Daar werd me doodleuk verteld dat de storing nog steeds aanwezig was vanwege een nieuwe website en bestelsysteem en dat ze de bestellingen niet kunnen zien en deze niet doorgegeven worden.
Ze zijn het nu aan het uitzoeken en wordt geannuleerd en geld wordt teruggestort.
Ik heb aangegeven dat dit niet acceptabel is en dat ik mijn bestelde games voor de aangeboden prijs wil en recht op heb en dat dit de vorige keer ook is gebeurd en dit steeds gebeurd met hun acties, wat ontkent wordt.

Dit is echt belachelijk voor woorden.
YurEnami
Door YurEnami (991 reacties) op 14-05-2014 11:05
Quote:
Beste mensen, ik heb een vraagje wat betreft t annuleren van een bestelling en vroeg me af of iemand hier mij advies kan geven.

Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.

Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.

Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57

Is de bestelling Online gedaan of via de winkel? Dit is namelijk een groot verschil wat betreft je juridische positie als consument.

Als je Online besteld bij een Nederlandse webshop/winkel heb je sowieso 7 dagen recht op retour volgens de Wet Koop op Afstand. Daar hoef je dan niet eens een reden voor te geven. Sommige organisaties geven overigens een langere periode dan wat wettelijk is vastgelegd.

Zit je buiten die 7 dagen dan mag de winkel zich beroepen op de algemene voorwaarden. Heel veel winkels geven daar in aan dat geld terug niet mogelijk is op afgeprijsde artikelen.Dit wordt dan gedaan door middel van een tegoedbon.

Heb je de bestelling bij de winkel gedaan dan is de Wet Koop op Afstand niet van toepassing en kom je automatisch terecht bij de algemene voorwaarden van de winkel.

--

Ik zou als ik jou was goed uitpluizen wat er in de algemene voorwaarden staat wat betreft het niet ophalen van bestellingen en het terugkrijgen van het aankoopbedrag. Ik vermoed dat inderdaad wachten voor jou inderdaad de beste oplossing is. Al kan je dan nog wel zeker anderhalve maand op je aankoopbedrag wachten.

De dag dat de bestelling verloopt is pas de eerste dag van het terugbetalings-traject, waar veel winkels niet bepaald snel in zijn..
Voorheen bekend als Timpi3h. Verzamelaar, gamer, films-en seriesliefhebber.
Flapperbol
Door Flapperbol (3780 reacties) op 14-05-2014 11:10
Rol: Toevoeg Moderator
Quote:
Beste mensen, ik heb een vraagje wat betreft t annuleren van een bestelling en vroeg me af of iemand hier mij advies kan geven.

Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.

Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.

Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57

Waarom zou je een (ongebruikte/ongeopende) laptop niet mogen retourneren? Indien online besteld kan hij gewoon terug (let wel, kosten voor het terugsturen zijn voor jou.)
Volgens mij mag je altijd een product retourneren, ongeacht wat het is (bij tandenborstels etc doen ze wel iets moeilijker )

Wat ik als eerste zou proberen is een ticket aanmaken bij Saturn.nl met je probleem ,zij kunnen je beter helpen dan wij hier
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 14-05-2014 17:14
Hoezo genaaid worden?

Geachte klant,

Door een IT-storing, waar wij u eerder over geïnformeerd hebben, is het helaas niet mogelijk om uw aankoop uit te leveren. Wij zullen hierdoor de koop moeten ontbinden en overgaan tot terugbetaling van uw aankoopbedrag. Het bedrag zal middels dezelfde betaalmethode terugbetaald worden als uw aankoop en kunt u uiterlijk eind van deze week verwachten.

Met vriendelijke groet,

Uw Saturn Service Team

Belachelijk dit
Dat was dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb.
Frosty Gunman
Door Frosty Gunman (564 reacties) op 14-05-2014 17:30
Ik heb net als jullie in hetzelfde schuitje gezeten vlak voor de kerst met een zeer goede prijs voor Assassin's Creed IV: Black Flag. Toen was er ook een hele opstand over de Saturn. Daarom verbaast het me dat er toch weer zoveel mensen besteld hebben.

Vote with your wallet!

En veel sterkte met je games verkrijgen/annuleringen etc.
Door Fernando93 (1459 reacties) op 14-05-2014 17:41
Misschien een grote klachten bundel maken tegen saturn. Een petitie openen en dan kijken of we flinke berg klachten kunnen ophalen en dan samen met consumenten bond of e.d daar is saturn op aanpakken. Vind dat ze minimaal een kado bon van 10 euro erbij moeten doen. Rente trekkers
Door Dirkjan (483 reacties) op 14-05-2014 17:48
Quote:
Hoezo genaaid worden?

Geachte klant,

Door een IT-storing, waar wij u eerder over geïnformeerd hebben, is het helaas niet mogelijk om uw aankoop uit te leveren. Wij zullen hierdoor de koop moeten ontbinden en overgaan tot terugbetaling van uw aankoopbedrag. Het bedrag zal middels dezelfde betaalmethode terugbetaald worden als uw aankoop en kunt u uiterlijk eind van deze week verwachten.

Met vriendelijke groet,

Uw Saturn Service Team

Belachelijk dit
Dat was dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb.
Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 17:14

Voor mij ook. Ik kreeg dezelfde mail. Daarnaast is de opmaak van die mail zo enorm verkloot, dat deze bijna onleesbaar is.

Wel ironisch dat een vrijwel onleesbare mail, waarin de koop ongedaan wordt gemaakt vanwege een IT-storing, bij een bedrijf met één van de slechtste websites ooit, vergezeld wordt van de slogan "zó moet techniek"...

Nee, kneuzen van Saturn, zó moet techniek dus absoluut NIET. Ik raad ze aan de slogan te veranderen in "wij weten niets van techniek". Past beter.
Door Voetpoet (15 reacties) op 14-05-2014 18:49
Ik heb dezelfde mail gehad, wat een dramatische bedrijf. Zo ga je niet met je klanten om! IK BESTEL NOOIT MEER BIJ SATURN!!!!!!!
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 14-05-2014 20:03
Volgens mij mag dit niet eens en zijn ze verplicht te leveren.
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.
J-master
Door J-master (623 reacties) op 14-05-2014 20:10
Zal best ergens in kleine letters staan, dat ze dit mogen doen...

Anders moet je er een zaak van maken....

Wie weet..
Destroymichelle
Door Destroymichelle (5418 reacties) op 14-05-2014 21:16
Quote:
Volgens mij mag dit niet eens en zijn ze verplicht te leveren.
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.

Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 20:03

Ik heb even de voorwaarden doorgepluisd. Saturn (en de meeste webshops) mogen altijd(!) een levering annuleren, om wat voor reden dan ook, maar zijn dan wel wettelijk verplicht (logisch) het vooruit betaalde bedrag terug te storten.
Frietjesssss❤
Brandon
Door Brandon (2633 reacties) op 14-05-2014 21:57
Quote:
Volgens mij mag dit niet eens en zijn ze verplicht te leveren.
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.

Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 20:03
In het geval dat het blijvend onmogelijk is om het gekochte product te leveren, dient Saturn de "schade" te vergoeden, oftewel het aankoopbedrag terug te storten. Dat lijkt mij hier het geval als de webshop van de Saturn los staat van de fysieke winkels en de leverancier niet meer het product kan leveren (bijvoorbeeld, IT-storing is eigenlijk te vaag).

Wel jammer van die e-mail iig, ze hadden beter een exemplaar uit de winkel kunnen regelen en die alsnog op te sturen (desnoods naar een filiaal in de buurt als dat een optie is).
[Begin]  |72|73|74|75|76|77|78(84)  [Eind]