Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.
Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
Quote:
Beste mensen, ik heb een vraagje wat betreft t annuleren van een bestelling en vroeg me af of iemand hier mij advies kan geven.
Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.
Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57
Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.
Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57
Niet ophalen
JRPG Time Now Playing: Ni No Kuni, Persona 3 FES, Tales of Graces F
Daar werd me doodleuk verteld dat de storing nog steeds aanwezig was vanwege een nieuwe website en bestelsysteem en dat ze de bestellingen niet kunnen zien en deze niet doorgegeven worden.
Ze zijn het nu aan het uitzoeken en wordt geannuleerd en geld wordt teruggestort.
Ik heb aangegeven dat dit niet acceptabel is en dat ik mijn bestelde games voor de aangeboden prijs wil en recht op heb en dat dit de vorige keer ook is gebeurd en dit steeds gebeurd met hun acties, wat ontkent wordt.
Dit is echt belachelijk voor woorden.
Quote:
Beste mensen, ik heb een vraagje wat betreft t annuleren van een bestelling en vroeg me af of iemand hier mij advies kan geven.
Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.
Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57
Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.
Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57
Is de bestelling Online gedaan of via de winkel? Dit is namelijk een groot verschil wat betreft je juridische positie als consument.
Als je Online besteld bij een Nederlandse webshop/winkel heb je sowieso 7 dagen recht op retour volgens de Wet Koop op Afstand. Daar hoef je dan niet eens een reden voor te geven. Sommige organisaties geven overigens een langere periode dan wat wettelijk is vastgelegd.
Zit je buiten die 7 dagen dan mag de winkel zich beroepen op de algemene voorwaarden. Heel veel winkels geven daar in aan dat geld terug niet mogelijk is op afgeprijsde artikelen.Dit wordt dan gedaan door middel van een tegoedbon.
Heb je de bestelling bij de winkel gedaan dan is de Wet Koop op Afstand niet van toepassing en kom je automatisch terecht bij de algemene voorwaarden van de winkel.
--
Ik zou als ik jou was goed uitpluizen wat er in de algemene voorwaarden staat wat betreft het niet ophalen van bestellingen en het terugkrijgen van het aankoopbedrag. Ik vermoed dat inderdaad wachten voor jou inderdaad de beste oplossing is. Al kan je dan nog wel zeker anderhalve maand op je aankoopbedrag wachten.
De dag dat de bestelling verloopt is pas de eerste dag van het terugbetalings-traject, waar veel winkels niet bepaald snel in zijn..
Voorheen bekend als Timpi3h. Verzamelaar, gamer, films-en seriesliefhebber.
Quote:
Beste mensen, ik heb een vraagje wat betreft t annuleren van een bestelling en vroeg me af of iemand hier mij advies kan geven.
Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.
Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57
Ik heb een tijdje terug een laptop besteld en heb ervoor gekozen om het in de winkel af te halen. Achteraf blijkt een nieuwe laptop toch niet zo nodig als gedacht en ik wil het dus annuleren, alleen is dat niet mogelijk en ik kan volgens de voorwaarden geen laptop retourneren. Nou staat er dat als je de bestelling na 3 weken niet ophaalt dat zij de bestelling alsnog annuleren en je het bedrag teruggestort krijgt. Het gaat wel om een dinsdag aanbieding als dat nog uitmaakt.
Mijn vraag luidt dus of ik beter kan wachten op de annulering vanaf hun kant of dat ik het product alsnog ophaal en het zelf probeer te retourneren.
Gepost door: Sunster op 13-05-2014 21:57
Waarom zou je een (ongebruikte/ongeopende) laptop niet mogen retourneren? Indien online besteld kan hij gewoon terug (let wel, kosten voor het terugsturen zijn voor jou.)
Volgens mij mag je altijd een product retourneren, ongeacht wat het is (bij tandenborstels etc doen ze wel iets moeilijker )
Wat ik als eerste zou proberen is een ticket aanmaken bij Saturn.nl met je probleem ,zij kunnen je beter helpen dan wij hier
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Geachte klant,
Door een IT-storing, waar wij u eerder over geïnformeerd hebben, is het helaas niet mogelijk om uw aankoop uit te leveren. Wij zullen hierdoor de koop moeten ontbinden en overgaan tot terugbetaling van uw aankoopbedrag. Het bedrag zal middels dezelfde betaalmethode terugbetaald worden als uw aankoop en kunt u uiterlijk eind van deze week verwachten.
Met vriendelijke groet,
Uw Saturn Service Team
Belachelijk dit
Dat was dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb.
Vote with your wallet!
En veel sterkte met je games verkrijgen/annuleringen etc.
Quote:
Hoezo genaaid worden?
Geachte klant,
Door een IT-storing, waar wij u eerder over geïnformeerd hebben, is het helaas niet mogelijk om uw aankoop uit te leveren. Wij zullen hierdoor de koop moeten ontbinden en overgaan tot terugbetaling van uw aankoopbedrag. Het bedrag zal middels dezelfde betaalmethode terugbetaald worden als uw aankoop en kunt u uiterlijk eind van deze week verwachten.
Met vriendelijke groet,
Uw Saturn Service Team
Belachelijk dit
Dat was dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb.
Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 17:14
Geachte klant,
Door een IT-storing, waar wij u eerder over geïnformeerd hebben, is het helaas niet mogelijk om uw aankoop uit te leveren. Wij zullen hierdoor de koop moeten ontbinden en overgaan tot terugbetaling van uw aankoopbedrag. Het bedrag zal middels dezelfde betaalmethode terugbetaald worden als uw aankoop en kunt u uiterlijk eind van deze week verwachten.
Met vriendelijke groet,
Uw Saturn Service Team
Belachelijk dit
Dat was dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb.
Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 17:14
Voor mij ook. Ik kreeg dezelfde mail. Daarnaast is de opmaak van die mail zo enorm verkloot, dat deze bijna onleesbaar is.
Wel ironisch dat een vrijwel onleesbare mail, waarin de koop ongedaan wordt gemaakt vanwege een IT-storing, bij een bedrijf met één van de slechtste websites ooit, vergezeld wordt van de slogan "zó moet techniek"...
Nee, kneuzen van Saturn, zó moet techniek dus absoluut NIET. Ik raad ze aan de slogan te veranderen in "wij weten niets van techniek". Past beter.
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.
Anders moet je er een zaak van maken....
Wie weet..
Quote:
Volgens mij mag dit niet eens en zijn ze verplicht te leveren.
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.
Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 20:03
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.
Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 20:03
Ik heb even de voorwaarden doorgepluisd. Saturn (en de meeste webshops) mogen altijd(!) een levering annuleren, om wat voor reden dan ook, maar zijn dan wel wettelijk verplicht (logisch) het vooruit betaalde bedrag terug te storten.
Frietjesssss❤
Quote:
In het geval dat het blijvend onmogelijk is om het gekochte product te leveren, dient Saturn de "schade" te vergoeden, oftewel het aankoopbedrag terug te storten. Dat lijkt mij hier het geval als de webshop van de Saturn los staat van de fysieke winkels en de leverancier niet meer het product kan leveren (bijvoorbeeld, IT-storing is eigenlijk te vaag).Volgens mij mag dit niet eens en zijn ze verplicht te leveren.
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.
Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 20:03
Immer we zijn toch een rechtsgeldige koopovereenkomst aangegaan.
Gepost door: ZWGamemaster op 14-05-2014 20:03
Wel jammer van die e-mail iig, ze hadden beter een exemplaar uit de winkel kunnen regelen en die alsnog op te sturen (desnoods naar een filiaal in de buurt als dat een optie is).