Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

[Begin]  |10|11|12|13|14|15|16(149)  [Eind]
Door 0CT4N3 (27 reacties) op 28-04-2016 12:01
Quote:
[..]

Ik heb de Wii U and de ps4 en ben het er eerlijk gezegd mee eens dat die controller voor mij niet hoeft. Ik wil met plezier game en niet mijn tijd doorbrengen om de besturing voor elkaar te krijgen. Heb nu Star Fox Zero sinds een paar dagen en O - M - G wat een waardeloze besturing! Ik ben verplicht om op een lage kleine scherm resolutie te kijken om een baas "weak spot" te raken en mis de hele actie om mij heen dat op de TV gebeurd. Heb Star Fox sinds 16 bit meegemaakt en deze versie hebben ze flink vern**kt.

Dus, voor mij hoeft het echt niet gimmicky en ga gewoon terug naar de basics " PURE GAMING" zoals ps4 dit doet.
Gepost door: Kliemie op 28-04-2016 10:26

Ben het hier wel mee eens. Ik zit in dezelfde situatie. Het afgelopen jaar, sinds Splatoon is Pokkén Tournament ook maar de enige game waar ik nog echt van genoten heb voor de Wii U. De PS4 heeft meer uren gedraaid. Star Fox was vreselijk met die controls. Vind het jammer dat Star Fox er visueel ook minder uit ziet, deels doordat ze graag twee schermen voor de gameplay wilden gebruiken. Ik heb liever een Star Fox dat gewoon speelt zoals de die op de N64 of SNES. Zou er dan een stuk beter uitzien en qua controls werkt het dan gegarandeerd voor iedereen. Zorg in ieder geval dat de motion controls optioneel zijn, dan beslis ik zelf wel of ik ze wil gebruiken of niet.
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 28-04-2016 12:01
Quote:
2 uur maar?

Dat valt in vergelijking met andere open world games dan best tegen.
Gepost door: Samael_blackwing op 28-04-2016 11:35
Weet niet of er alweer een nieuwe berekening is natuurlijk. Maar heb zoiets eens gezien bij Gamexplain meen ik (of een van dat soort kanalen). Natuurlijk volledig theoretisch en met eigen berekeningen, maar ik vind het best netjes die 2 uur.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Niels
Door Niels (18354 reacties) op 28-04-2016 12:20
Quote:
[..]

Het ging erover dat een oude Nintendo-fan inmiddels helemaal genoeg heeft van de idiote fratsen van Nintendo.

Vervolgens gaat iemand beweren dat Skyward Sword nou nog echt die Nintendo magie heeft, maar dat is dus nou juist zo'n game waarbij Nintendo een prima game maakt qua graphics, verhaal, characters, etc etc, en het dan zelf grotendeels onderuitschopt door er een besturing in te gooien waar veel gamers dus niet blij mee waren.

Daarnaast bepaal JIJ niet wat ik wel of niet deel, wat betreft mijn meningen. Je kunt gewoon doorskippen naar de volgende post en het negeren, als het je niet bevalt.
Gepost door: Yi-Long op 28-04-2016 11:04


Jij zei op een gegeven moment hetzelfde tegen mij "als je niets toe te voegen hebt ga je maar weg uit dit topic."
Je weet wel, toen je me beschuldigde van trollen.

Maar echt - ik heb nu al weken aan gehekel aan motion controls van je gelezen.

Een greep:

Quote:
Hoe moet ik nou weten of ik een NX wil kopen wanneer we nog geen fuck weten over dat ding?

Als het dit keer een normale console (geen gimmick-ware) met normale controller, dan dag 1.

Wel weer gimmick-based? Dan geen interesse.
...
Gepost door: Yi-Long op 24-01-2016 23:18

Quote:
[..]
3 jaar oude games nog steeds voor full price in de winkel, verdomd dure hardware, region-locks, etcetc.
Gepost door: Yi-Long op 23-02-2016 19:19

Quote:
Als de NX backwards compatible is met de WiiU (en verder gewoon geen gimmick-based console is),
...
Het enige waar ik me in de eerste plaats druk om maak, is of Nintendo weer met een gimmick-console komt (en in dat geval; fuck them)
...
in gekke (verplichte) hardware
...
Gepost door: Yi-Long op 17-04-2016 03:08

Quote:
... In de komende 3-4 maanden alleen al komen er waarschijnlijk meer must-have games voor de PS4 uit, dan in de afgelopen 3 jaar voor de WiiU...Gepost door: Yi-Long op 17-04-2016 18:06

Quote:
... geen gimmick-bullshit opdringen, ...
Gepost door: Yi-Long op 17-04-2016 20:01

Quote:
[..]
...
Anyway, het is heel simpel; veel gamers hebben voorgaande Nintendo consoles overgeslagen want gimmick-ware.

...

Als Nintendo dit keer zo verstandig is om niet weer met idiote gimmicks te komen, en niet opnieuw de zelfde fouten te maken, ...

Verneukt Nintendo het weer, tja, dan is het wederom schouders ophalen, 'jammer dan'...

...

Gepost door: Yi-Long op 18-04-2016 08:15

Quote:
[..]

[..] dus jij denkt dat als Nintendo nu EINDELIJK eens een console uitbrengt met goede specs, zonder gimmick-shit, waarvan het er miljoenen verkoopt, ...
Gepost door: Yi-Long op 18-04-2016 10:05

Quote:
[..]

Allemaal leuk en aardig, maar IK wil gewoon lekker met een normale controller een game spelen.
Gepost door: Yi-Long op 18-04-2016 12:01

Quote:
[..]

... en het vervelende daaraan is dus weer dat het compleet onnodig is, dat Nintendo het gewoon weer helemaal zelf weet te verneuken door het op te dringen, en dat de game makkelijk hogere cijfers zou kunnen scoren als ze gewoon zouden luistern naar de klachten en wensen uit de community, en normale controls zouden aanbieden.

Maar goed, Nintendo....(!)
Gepost door: Yi-Long op 18-04-2016 12:57

Quote:
Of gewoon Nintendo Playstation 5
Gepost door: Yi-Long op 18-04-2016 15:45

Quote:
[..]

Ik ben gewoon een marketing-genius

... Maar stel je voor dat de PS4.5 opeens een WiiU compatible PS4 blijkt te zijn, (uiteraard) in samenwerking met Nintendo...
Gepost door: Yi-Long op 18-04-2016 20:27

Quote:
[..]
Ik denk dat veel gamers geen trek hebben in de dure gimmick-ware consoles van Nintendo...

En die 'wens' dat Nintendo games naar de PS4 zouden komen, sluit daar dus gewoon op aan, namelijk wel die geweldige Nintendo games, maar gewoon lekker met een normale controller op een normale console te spelen.
Gepost door: Yi-Long op 18-04-2016 21:18

Quote:

...
Het ENIGE dat Nintendo hoeft te doen, is niet weer met gimmick-shit te komen, en niet de fouten te herhalen van voorgaande generaties. That's it.
Gepost door: Yi-Long op 20-04-2016 11:20

Quote:
[..]
...
Het falen van de Cube kwam trouwens niet omdat het geen gimmick had.
Gepost door: Yi-Long op 20-04-2016 12:40

Quote:
[..] Leg mij even uit hoe de gimmicks van de Wii en WiiU optioneel waren. Heb jij een WiiU kunnen kopen zonder die tablet-controller? Heb jij Mario Galaxy zonder gewapper kunnen spelen?

Misschien kun je proberen iets minder kinderachtig te doen, of gewoon lekker stoppen met reageren in dit topic als dit het enige is wat je kunt toevoegen.
Gepost door: Yi-Long op 20-04-2016 13:36

Quote:
[..]blijkbaar heb je moeite met begrijpend lezen, maar ook dat wisten we al.

Ik ben door dit hele topic heen juist uitermate positief geweest over Nintendo, wat betreft de games die ze (kunnen) maken.

....

Mario Galaxy (en vrijwel iedere andere Wii wapper game) was waarschijnlijk beter geweest met een normale controller.

En bij de WiiU voegt dat scherm vrijwel niets toe in de meeste games, maar toch zit die er verplicht bij, en kost de hele zooi dus duurder dan zou kunnen, en neemt het daarnaast resources weg qua rekenkracht en haken 3rd party devs veelal af.

Maar goed, blijkbaar wil je het liever niet begrijpen, zodat je fijn door kunt trollen.
Gepost door: Yi-Long op 20-04-2016 14:36

Quote:
[..]

... Gewoon begrijpend lezen. Er staat namelijk vrijwel iedere keer bij dat ik onderscheid maak tussen de geweldige games die Nintendo maakt (kan maken), en de ergernis over de gimmick-shit die ze doorvoeren met veel van hun hardware, wat vaak niet van meerwaarde is, maar juist afbraak doet aan die games.

Nogmaals, Mario Galaxy bijvoorbeeld.

[..]

En nogmaals, het gebrek aan succes van de N64 en Cube lag niet omdat het geen 'gimmick' had, maar zoals wel vaker een groot gebrek aan fatsoenlijke 3rd party support.

[..]

En door steeds voor die afwijkingen te kiezen, die vaak geen toegevoegde waarde hebben, haken veel 3rd party devs EN veel gamers dus af. Leuk dat JIJ het allemaal heel 'innovatief' vindt, maar voor veel gamers betekent het dus niets, behalve dan minder toffe ganes op hun Nintendo systeem.

[..]

Dat in je mic blazen kan bij PS4 ook. Daarnaast heeft de PS4 (en de Vita) weer bepaalde 'innovaties' in de controller...

[..]

Ik zeg niet dat ze innovatie moeten staken...
Maar goed, volgens mij heb ik dit allemaal inmiddels al meerdere keren vrij duidelijk uitgelegd.

Jij wilt blijkbaar heel graag dat Nintendo weer gaat gokken met een gimmick

...niet weer in een console die leunt op een geforceerde gimmick en andere bekende Nintendo fouten herhaalt.
Gepost door: Yi-Long op 20-04-2016 18:48

Quote:
Van wat ik las in de reviews, is het probleem niet zozeer de motion-controls (die btw wel gewoon optioneel hadden moeten zijn, ipv opgedrongen)

maar ...

Voor mij komt het ook allemaal over als een opgedrongen gimmick, ipv daadwerkelijk iets innovatiefs, maar goed, als anderen het allemaal geweldig vinden, dan fijn voor hen natuurlijk.

Persoonlijk ben ik meer onder de indruk van de innovatie in een game als No Man's Sky, dan van dit soort control-gimmicks wat qua gameplay eerder afbreuk lijkt te doen aan de game, dan dat het iets toevoegt. Sterker nog, ik vind dat dit soort gimmicks misbruikt worden om zogenaamd innovatie te faken.
Gepost door: Yi-Long op 22-04-2016 06:48

Quote:
[..]

Ik heb het over de innovatie; de een doet dat via in-game innovatie, de ander dringt een gimmick up qua controls en noemt dat innovatie.
Gepost door: Yi-Long op 22-04-2016 15:51

Quote:
Was Star Fox een minder goede game geweest met 'normale' controls?
Gepost door: Yi-Long op 22-04-2016 16:16

Quote:
[..]
Ik heb meerdere wapper-games gespeeld op de Wii van mijn vriendin, maar vond het meestal eerder afbreuk doen aan de game, ipv dat het iets toevoegde. Daar denken trouwens meer mensen zo over, maar kennelijk maakt dat een aantal fanboys hier heel erg boos wanneer je dat zegt.

In de laatste weken, wanneer het over de opgedrongen gimmicky controls van Starfox ging, kwamen op verschillende fora ook vergelijkingen met andere games naar voren waarbij voor veel mensen de gekozen controls door Nintendo eerder voor frustratie dan voor extra plezier zorgden. Skyward Sword werd daarbij regelmatig genoemd. Blijkbaar vond jij die controls wel heel fijn (je zult Starfox ook wel helemaal geweldig vinden)...
Gepost door: Yi-Long op 28-04-2016 05:13

Quote:
Waarom klaagt zo'n beetje iedere reviewer dan over de controls? Niet eens zo zeer de motion-controls, maar meer het steeds moeten kijken naar 2 verschillende schermen?
...
Gepost door: Yi-Long op 22-04-2016 17:08

Quote:

[..]

...alleen in de praktijk zie je dus dat er minder interesse is door deze gimmicks, zowel door developers, alswel door gamers die er niet op zitten te wachten.
Gepost door: Yi-Long op 20-04-2016 19:21

Quote:
[..]Zelf de game niet gespeeld, zag er geweldig uit, maar erg veel mensen klaagden over de wapper-besturing, wat echt typisch Nintendo is deze laatste jaren; potentieel goede ganes maken en het dan half verneuken door een crappy 'innovatief' control-system op te dringen....

Die game, zoals zoveel andere Nintendo games van de laatste jaren, was een stuk beter geweest als het gewoon 'normaal' had gedaan met de controls.
Gepost door: Yi-Long op 28-04-2016 03:26

Quote:
[..]

Prima, ga jij lekker volhouden dat de meeste mensen het heerlijk vinden om te kunnen wapperen in hun Zelda, Mario en Starfox games, en ik hou het erop dat de meeste gamers daar weinig trek in hebben. Klaar.

Als je zelf in al die jaren niets gemerkt hebt van alle negatieve reacties op de geforceerde wappermeuk en andere gimmicks van Nintendo, prima. Veel plezier met de geweldige WiiU line-up voor de rest van dit jaar.... want dat is dus een direct gevolg van het feit dat veel gamers dus geen trek hadden in dat gimmick-gedoe van Nintendo.
Gepost door: Yi-Long op 28-04-2016 08:27

Word je hier nu echt gelukkig van?
Denk je dat je iemand die Wii of Wii U tof vind op dit forum ineens overtuigd van 'oh ja, eigenlijk is het een rotapparaat!'?

Welk doel wil je bereiken door in meerdere topics dagen lang te blijven herhalen wat voor een hekel je hebt aan alles behalve thumbsticks en knopjes?

Of ben je gewoon exact aan het doen waar je mij van beschuldigde: Trollen?
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39319 reacties) op 28-04-2016 12:36
Iemand anders die zin heeft om Teddy Ruxpin (het klinkt net zo opwindend als dat het leuk is) te kijken dit weekend?



Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Skull_kid
Door Skull_kid (39105 reacties) op 28-04-2016 13:00
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Het ging erover dat een oude Nintendo-fan inmiddels helemaal genoeg heeft van de idiote fratsen van Nintendo.

Vervolgens gaat iemand beweren dat Skyward Sword nou nog echt die Nintendo magie heeft, maar dat is dus nou juist zo'n game waarbij Nintendo een prima game maakt qua graphics, verhaal, characters, etc etc, en het dan zelf grotendeels onderuitschopt door er een besturing in te gooien waar veel gamers dus niet blij mee waren.

Daarnaast bepaal JIJ niet wat ik wel of niet deel, wat betreft mijn meningen. Je kunt gewoon doorskippen naar de volgende post en het negeren, als het je niet bevalt.
Gepost door: Yi-Long op 28-04-2016 11:04

Je hebt die game niet gespeeld, dus hoe weet je nou of die game verpest is door die "wapperbesturing". Als er één spel is dat ECHT goede motioncontrols heeft, dan is het Skyward Sword. Zeer precieze "wappertjes" met je pols vertalen gigantisch goed tot een beweging in de game. Waar je in Twilight Princess een beetje random wapperde, maakt het in SS wel echt uit hoe je "wappert".
❍ᴥ❍
Roosje
Door Roosje (7994 reacties) op 28-04-2016 13:02
Zullen we nu stoppen met die belachelijke discussie en het gewoon over The Legend of Zelda hebben..?
Boomerang! Do you want a banana..?
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 28-04-2016 13:06
Quote:
Zullen we nu stoppen met die belachelijke discussie en het gewoon over The Legend of Zelda hebben..?
Gepost door: Minah op 28-04-2016 13:02
Mijn gedachte. We weten het nu wel. Echt waar.

Stukje uit het persbericht over Zelda:
Quote:
-The Legend of Zelda: The latest instalment in this classic series is scheduled to launch simultaneously for both Wii U and NX, and both versions of the game have been in development in tandem. Because developers need more time to polish the game, it will launch in 2017, but it will be the focus of Nintendo’s presence at E3.

-E3: Nintendo changes its approach to the show every year. This June, Nintendo will focus its attentions on the upcoming game in The Legend of Zelda series. The Wii U version of the game will be playable for the first time on the E3 show floor, and it will be the only playable game Nintendo presents at the show, in order to provide attendees a complete immersion. Additional information about Nintendo’s E3 plans will be announced in the future.
Niels
Door Niels (18354 reacties) op 28-04-2016 13:08
Quote:
Zullen we nu stoppen met die belachelijke discussie en het gewoon over The Legend of Zelda hebben..?
Gepost door: Minah op 28-04-2016 13:02

Waar denken/hopen jullie dat de nieuwe game in de tijdlijn zal bevinden?

Ik hoop nog steeds op een empire strikes back-achtig donker deel die dient als een proloog van Windwaker. Één waar de held niet verschijnt om hyrule te redden en ze de boel moeten laten onderlopen om Ganondorf tegen te houden. Ofwel, een game waarin je verdoemd bent om te falen... bijv. waar Link in het middenstuk verslagen wordt en daarna Linkle zijn rol overneemt - enkel om te falen omdat ze niet de reincarnatie van de held is en de master sword niet kan gebruiken om Ganondorf te verslaan.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Door Userverwijderd41 (672 reacties) op 28-04-2016 13:12
Waarschijnlijk boduurd dit spel gewoon door op wat skyward sword neer heeft gezet.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39319 reacties) op 28-04-2016 13:12
Zeker. Zullen we speculeren over wie het nieuwe hulpje wordt van Link? Dus naast Navi, Tale, Midna en Fi.

Omdat het zo'n grote wereld wordt lijkt mij het gepast om een soort van wiggelroede te doen die heen en weer vliegt en laat zien waar je naar toe moet. De naam voor deze NPC; |||Spoiler||| Gimmicky |||Spoiler|||.

Deze is gratis Nintendo! Als jullie meer ideeën willen hebben check mijn LinkedIn en Twitter.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Niels
Door Niels (18354 reacties) op 28-04-2016 13:16
Aonuma had al laten zien dat je op de gamepad (of gamepad-achtig ding wat NX gaat introduceren ) de hele kaart kan bekijken en daar een navigatie-punt op kunt neerzetten. Dan verschijnt er een grote bundel licht op dat punt uit de hemel zodat je daarheen kunt navigeren.

Dus ik geloof dat de sidekick één of andere dooie sage is of een 'goddelijke stem' - die deze bundels licht voor je uit de hemel stuurt.

Ik hoop echter dat het de oude man is uit Zelda 1. In het begin is dan een grot waar je hem tegenkomt. Hij zit daar al 30 jaar, dus hij stinkt een beetje. En hij roept: It's dangerous to go alone! ... Take me with you, handsome hero!

En dan klimt hij op je rug - waar hij het hele spel blijft (tenzij er gevaar is, dan jat hij Epona en rent hij weg).

Omdat Nintendo eindelijk luistert naar onze vraag om die games niet meer zo makkelijk te maken met voortdurende hints wat we moeten doen, fluistert hij, in plaats van hints, in je oor wat hij die nacht allemaal met je gaat doen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Yi-Long
Door Yi-Long (5438 reacties) op 28-04-2016 13:20
Quote:
[..]


Jij zei op een gegeven moment hetzelfde tegen mij "als je niets toe te voegen hebt ga je maar weg uit dit topic."
Je weet wel, toen je me beschuldigde van trollen.

Maar echt - ik heb nu al weken aan gehekel aan motion controls van je gelezen.

Een greep:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Word je hier nu echt gelukkig van?
Denk je dat je iemand die Wii of Wii U tof vind op dit forum ineens overtuigd van 'oh ja, eigenlijk is het een rotapparaat!'?

Welk doel wil je bereiken door in meerdere topics dagen lang te blijven herhalen wat voor een hekel je hebt aan alles behalve thumbsticks en knopjes?

Of ben je gewoon exact aan het doen waar je mij van beschuldigde: Trollen?
Gepost door: Samael_blackwing op 28-04-2016 12:20

Ah, eerst eindeloos de discussie aangaan zonder op de argumenten in te gaan, om vervolgens te klagen dat ik heel veel in herhaling val omdat ik telkens het respect opbracht om opnieuw de argumenten heel duidelijk uit te leggen... (!)

Ik hrb trouwens steeds aangegeven dat de WiiU uitstekende games heeft, dus mensen met een WiiU kunnen daar prima hun plezier uithalen.
Roosje
Door Roosje (7994 reacties) op 28-04-2016 13:26
Quote:
[..]

Ah, eerst eindeloos de discussie aangaan zonder op de argumenten in te gaan, om vervolgens te klagen dat ik heel veel in herhaling val omdat ik telkens het respect opbracht om opnieuw de argumenten heel duidelijk uit te leggen... (!)

Ik hrb trouwens steeds aangegeven dat de WiiU uitstekende games heeft, dus mensen met een WiiU kunnen daar prima hun plezier uithalen.
Gepost door: Yi-Long op 28-04-2016 13:20

Mooi, einde discussie!

Ik hoop op een vervolg van Zelda 2 stiekem maar dat gaat 'm niet worden. Misschien wat iemand anders al aangaf: 'verder na skyward sword'?
Boomerang! Do you want a banana..?
Rupio
Door Rupio (134 reacties) op 28-04-2016 13:27
Vraag is of speciale besturing iets toevoegt aan een game.
Bij twilight princess vond ik het schieten met pijl en boog beter gaan dan op de NGC, waar je dan wel wat 'comfort' moet inleveren omdat je van tijd tot tijd op de tv moet mikken.
Wapper = slaan voegde niet echt iets toe.

Bij Skyward sword zorgde de accurate zwaard besturing voor nieuwe puzzles en andere gevechten. Nadeel hier was wel dat als ie niet de beweging overneemt die je in gedachte had het frustratie geeft, zelfs al is dit maar bij 5% van alle inputs ofzo.
Grootste probleem met Skyward was volgens vele juist de lineaire wereld.

Met de Wii-U versie denk ik dat er wel iets heel moois uitkomt, waar los van grote open wereld ook de gamepad goed gebruikt gaat worden.
Soort van wat Phanthom hourglas voor de DS deed, beetje gimmicky maar wel alle functies gebruiken voor puzzles ed.
Dat ie pas tegen het einde van de Wii-U leven uitkomt is eigenlijk het hele probleem van Nintendo geweest deze cyclus.

Ergens hoop ik dat deze game mijn eigen hype waarmaakt en er overheen gaat, wat dat betreft kan ik er beter niks over zien/lezen, maar nu het nog bijna een jaar wachten is zal dat lastig worden...
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39319 reacties) op 28-04-2016 13:28
Quote:
Ik hoop echter dat het de oude man is uit Zelda 1. In het begin is dan een grot waar je hem tegenkomt. Hij zit daar al 30 jaar, dus hij stinkt een beetje. En hij roept: It's dangerous to go alone! ... Take me with you, handsome hero!

En dan klimt hij op je rug - waar hij het hele spel blijft (tenzij er gevaar is, dan jat hij Epona en rent hij weg).

Omdat Nintendo eindelijk luistert naar onze vraag om die games niet meer zo makkelijk te maken met voortdurende hints wat we moeten doen, fluistert hij, in plaats van hints, in je oor wat hij die nacht allemaal met je gaat doen.
Gepost door: Samael_blackwing op 28-04-2016 13:16
Toch hoogtijd om die VR bril te halen met USB pomp van de Pabo.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Sabin5995
Door Sabin5995 (3263 reacties) op 28-04-2016 13:44
Quote:
[..]

Mooi, einde discussie!

Ik hoop op een vervolg van Zelda 2 stiekem maar dat gaat 'm niet worden. Misschien wat iemand anders al aangaf: 'verder na skyward sword'?
Gepost door: Minah op 28-04-2016 13:26

Aangezien Skyward Sword gezien wordt als het begin van alle Zelda games in de chronologie, lijkt het logisch dat de game daarna afspeelt.
Niels
Door Niels (18354 reacties) op 28-04-2016 14:20
Téchnisch gezien is de comic die in de Hyrule historia stond het begin van alle Zelda games

Er zijn drie tijdlijnen vanaf Ocarina, aldus Historia: één waar ganon won in Ocarina of time (waarna met A link to the past, A link between worlds, Zelda I en Zelda II varkens-achtige ganon steeds de eindbaas was)

Éen waar zelda link terugstuurde (met games in de tijdlijn als Twilight princess) waar Ganondorf werd berecht. Hier heeft zelda een grote rol in gehad.

En dan nog één waar volwassen link overwon, maar het land overspoeld werd waarna link een nieuw hyrule ging oprichten, een spookschip versloeg en zijn latere incarnatie met treintjes speelt.

Dat is in principe een tijdlijn voor Power (Ganon), een voor Wisdom (Zelda) en een voor Courage (Link)

In skyward sword was het land verdeeld in kleine afgesloten gebieden.
In de power en courage tijdlijn werd het land grotendeels veranderd t.o.v. Ocarina - maar in Twilight princess had je dezelfde hoofd-layout en gebieden (Hylia lake, mount doom etc.)

Wat we van screenshots en gameplay hebben gezien, is het land redelijk gelijk aan Ocarina of time en de GC / Wii U versie van twilight princess. Gebieden van TP, zoals snowy mountain peak, zijn zichtbaar in de getoonde videos (op de gamepad). Ook een brug die lijkt op Elden bridge... Lake Hylia heeft ook ong. dezelfde vorm en locatie als Ocarina / Twilight princess.

In twilight princess zaten er echter scheuren en ravijnen in het landschap.

Ik denk dus dat de game tussen Ocarina of time en Twilight princess in zit.
Dat niemand in Twilight princess iets wist te vertellen over een mogelijke showdown tussen link en een toen nog bezig met uitbrekende Ganon kan komen omdat Link in deze game een Sheikah is en daarom uit de geschiedenisboeken wist weg te blijven.


Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Hercule
Door Hercule (6513 reacties) op 28-04-2016 14:25
Denk dat naast de motion controls (of je daar van houd is persoonlijk) er veel kritiek was op SS over het feit dat er geen samenhangende wereld was. Het waren toch meer losstaande werelden die je vanuit de lucht selecteerde.

In Zelda U hoop ik dat de wereld toch meer 1 geheel is. Een ander groot minpunt is dat SS er op een 1080p TV verschrikkelijk uitziet. Hopelijk lost een hd versie dat op. Aangezien Zelda U nog lang niet uit is zou Zelda SS HD een prima filler titel zijn.
Niels
Door Niels (18354 reacties) op 28-04-2016 14:45
Mijn grootste klacht over Skyward sword was niet de motion controls of het lineaire verloop... zelfs niet het hergebruiken van gebieden of de ietwat saaie 'vind spirit dinges in de spirit realm zodat we nogmaals hetzelfde gebied kunnen gebruiken met een kleurfilter'.

Mijn grootste issue was Fi.
Fi als karakter was prima, maar echt... moet ze nu iedere.... friggin... puzzel in het spel voorzeggen? 3 seconden nadat je een kamer binnenloopt kwam ze weer met een pop-up waar nagenoeg de hele puzzel uitgelegd werd.

In de paar momenten dat ze eindelijk eens haar muil hield, deed de camera dat werk. Je komt een kamer binnen en, in plaats van dat je lekker kunt ontdekken... doos... plek waar hij heen moet... gebied waar je dan heenkan. En dan pas gaat de camera terug naar mij. Erg jammer.

De boss fights (de paar waarbij de tactiek niet werd voorgezegd door camera of Fi) waren wel erg leuk - met name dankzij de zeer precieze besturing (logisch ook, aangezien die gevechten daar specifiek op gericht zijn).
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
sider inc
Door sider inc (732 reacties) op 28-04-2016 16:56
Quote:

Mijn grootste issue was Fi.
Fi als karakter was prima, maar echt... moet ze nu iedere.... friggin... puzzel in het spel voorzeggen? 3 seconden nadat je een kamer binnenloopt kwam ze weer met een pop-up waar nagenoeg de hele puzzel uitgelegd werd.

In de paar momenten dat ze eindelijk eens haar muil hield, deed de camera dat werk. Je komt een kamer binnen en, in plaats van dat je lekker kunt ontdekken... doos... plek waar hij heen moet... gebied waar je dan heenkan. En dan pas gaat de camera terug naar mij. Erg jammer. Gepost door: Samael_blackwing op 28-04-2016 14:45

Welkom bij Nintendo idd, die denken echt dat iedereen lomp is. Nu is dit een klacht die over verschillende games geuit mag worden en zelfs bij niet nintendo games. Mario Galaxy kreeg je een hint cd bij, want stel je voor dat het te moeilijk is voor kinderkes, bij new super mario bros wii (u??) ging de computer spelen als je 8 keer dood was gegaan.

Dit moet stoppen, vroeger zat je vast in een level en daar had je mee te leven. Ik weet nog dat ik bij OoT vast zat omdat ik niet wist waar ik de eerste zwaard moest vinden, vervelend? zeker, maar ben er wel uit gekomen.
[Begin]  |10|11|12|13|14|15|16(149)  [Eind]