Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Virtual reality

[Begin]  |4|5|6|7|8|9|10(12)  [Eind]
Door Littlebigworld (1413 reacties) op 16-03-2016 09:49
Wat heb je nou precies nodig? Een camera weet ik. Maar ook move controllers?werkt niet zonder?
psn: eatsushieveryday Xboxtag: littlebigworld8
VulpX
Door VulpX (3157 reacties) op 16-03-2016 09:53
Move is optioneel. Dat zal dus van de game afhangen of je die nodig hebt.
DocGroove
Door DocGroove (894 reacties) op 16-03-2016 09:54
Quote:
Wat heb je nou precies nodig? Een camera weet ik. Maar ook move controllers?werkt niet zonder?
Gepost door: Littlebigworld op 16-03-2016 09:49
De PlayStation VR werkt ook met de DualShock 4 controller dus ze zijn optioneel, maar wellicht dat sommige spellen alleen of beter werken met de Move controllers.
Door Littlebigworld (1413 reacties) op 16-03-2016 10:01
Ok, had net even een stukje gelezen dat headset wel goed is, alleen controls zijn matig...slechter dan de andere VR
psn: eatsushieveryday Xboxtag: littlebigworld8
RGroenen
Door RGroenen (420 reacties) op 16-03-2016 10:01
Toch maar even die move pistool houder besteld voor weinig bij Amazon. Ga er vanuit dat die natuurlijker aanvoeld bij het spelen van shooters dan een losse move. Prijzen zullen rond de release wel stijgen.
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 16-03-2016 10:08
Ik sta echt te kijken (no pun) van de hoeveelheid mensen die dit blind (no pun) preorderen. 400 euro is echt veel geld voor randapparatuur waarvan nog vrijwel niemand weet hoe het uiteindelijk gaat bevallen. Naast het feit dat early-adopters bijna altijd bekaaid ervanaf komen.

Puur uit interesse: hoe lang hebben jullie met een VR bril gespeeld voordat je hem preorderde? Als je (neem ik aan) spellen ermee wil gaan spelen, dan kan je toch geen beslissing maken op basis van een paar minuten uitproberen? Hoe is dit als je 2 uur of meer achter elkaar speelt? Ik ben daar echt benieuwd naar, het lijkt me zo zonde van het geld als je elke 30 minuten pauze moet nemen. Dan ben je dat hele "immersive-effect" ook weer kwijt
Niels
Door Niels (18409 reacties) op 16-03-2016 10:10
Quote:
Ik sta echt te kijken (no pun) van de hoeveelheid mensen die dit blind (no pun) preorderen. 400 euro is echt veel geld voor randapparatuur waarvan nog vrijwel niemand weet hoe het uiteindelijk gaat bevallen. Naast het feit dat early-adopters bijna altijd bekaaid ervanaf komen.

Echt puur uit interesse: hoe lang hebben jullie met een VR bril gespeeld voordat je hem preorderde? Als je (neem ik aan) spellen ermee wil gaan spelen, dan kan je toch geen beslissing maken op basis van een paar minuten uitproberen? Hoe is dit als je 2 uur of meer achter elkaar speelt?
Gepost door: Mrpapercut op 16-03-2016 10:08

Dus jij gaat 2 uur of meer in de gameshop voor de balie staan om hem te demo-en?
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 16-03-2016 10:11
Quote:
[..]

Dus jij gaat 2 uur of meer in de gameshop voor de balie staan om hem te demo-en?
Gepost door: Samael_blackwing op 16-03-2016 10:10

Je kan het toch eigenlijk alleen vergelijken met een tv (op je kop)? Ik heb vrij veel ervaring met het kijken naar een televisie. Maar ik weet van de Oculus Rift kit die hier op kantoor was, dat men het een minuutje probeerde, vertelde dat het wel tof was, en toen weer weglegde. Mocht ik geinteresseerd zijn zou ik zo'n headset van iemand lenen en flink uitproberen voordat ik een keuze zou maken

Ik probeer niet te stoken, ik ben gewoon echt benieuwd. 400 euro is niet een bedrag om maar eventjes een risico mee te lopen, daar koop je een nieuwe console voor. Of 700 zakken Hema chips.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39655 reacties) op 16-03-2016 10:19
Quote:
Ik probeer niet te stoken, ik ben gewoon echt benieuwd. 400 euro is niet een bedrag om maar eventjes een risico mee te lopen.
Gepost door: Mrpapercut op 16-03-2016 10:11
Precies. Eerst even de kat uit de boom kijken. De virtuele kat.

Haha, die is goed. Ga ik even twitteren naar mijn drie volgers.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 16-03-2016 10:39
Quote:
[..]

Je kan het toch eigenlijk alleen vergelijken met een tv (op je kop)? Ik heb vrij veel ervaring met het kijken naar een televisie. Maar ik weet van de Oculus Rift kit die hier op kantoor was, dat men het een minuutje probeerde, vertelde dat het wel tof was, en toen weer weglegde. Mocht ik geinteresseerd zijn zou ik zo'n headset van iemand lenen en flink uitproberen voordat ik een keuze zou maken

Ik probeer niet te stoken, ik ben gewoon echt benieuwd. 400 euro is niet een bedrag om maar eventjes een risico mee te lopen, daar koop je een nieuwe console voor. Of 700 zakken Hema chips.
Gepost door: Mrpapercut op 16-03-2016 10:11

In mijn beleving zijn juist zo'n beetje alle gamers en gamesjournalisten er erg enthousiast over. In ieder geval die van wie ik de mening kan waarderen en die PS VR ook daadwerkelijk hebben geprobeerd. De meeste negatieve meningen komen van mensen die sceptisch zijn maar het niet eens geprobeerd hebben.

Helpt dat ook dat naast first party studio's grote devs als FromSoftware, Atlus, Square Enix, Capcom en Level 5 de PS VR zullen ondersteunen. Het gaat het er uiteindelijk om wat de devs ermee doen en dat lijkt 'voorlopig' veel meer dan bij de Oculus.
Niels
Door Niels (18409 reacties) op 16-03-2016 10:40
Quote:
[..]

Je kan het toch eigenlijk alleen vergelijken met een tv (op je kop)? Ik heb vrij veel ervaring met het kijken naar een televisie. Maar ik weet van de Oculus Rift kit die hier op kantoor was, dat men het een minuutje probeerde, vertelde dat het wel tof was, en toen weer weglegde. Mocht ik geinteresseerd zijn zou ik zo'n headset van iemand lenen en flink uitproberen voordat ik een keuze zou maken

Ik probeer niet te stoken, ik ben gewoon echt benieuwd. 400 euro is niet een bedrag om maar eventjes een risico mee te lopen, daar koop je een nieuwe console voor. Of 700 zakken Hema chips.
Gepost door: Mrpapercut op 16-03-2016 10:11

Klopt, daarom zou ik zo'n ding van €400 euro dan ook niet aan iemand uitleven zodat hij hem 'flink uit kan proberen'

Maar eh, jij loopt hier niet te stoken (sorry, kon het niet laten ) bij mensen die hem pre-orderen zonder >2 uur te hebben getest, maar verwacht wel dat iemand in je omgeving hem zo even koopt zodat jij dat peperdure apparaat mee kan nemen zodat jij hem uitgebreid kan testen?

Ik ben nu vooral benieuwd naar de motivatie van dat persoon in je omgeving, die niet alleen met amper testen dat apparaat koopt - maar dat peperdure ding ook nog eens uitleent met alle gevolgen van dien.


Edit om dubbelpost te voorkomen omdat anders Skull_kid of Arabyus mij nóg meer boze PM's sturen dan ik al krijg voor 'het instigeren van massaal off-topic gedrag' of de 'ver-glo-ificatie van de theecorner'

Lijstje studios die nú aan VR games werken:

Japan:

ACQUIRE Corp.
Active Gaming Media Inc.
ARC SYSTEM WORKS CO.,LTD.
ATLUS
BANDAI NAMCO Entertainment Inc.
BANDAI NAMCO Studios Inc.
Bimboosoft
CAPCOM CO., LTD.
COLOPL, Inc.
Cygames, Inc.
D3 PUBLISHER Inc.
DIGITAL WORKS Entertainment Inc.
FromSoftware, Inc.
Gemdrops, Inc.
GRASSHOPPER MANUFACTURE INC.
GREE, Inc.
GungHo Online Entertainment, Inc.
IDEA FACTORY Co., Ltd.
KADOKAWA CORPORATION
Kadokawa Games, Ltd.
KOEI TECMO GAMES CO., LTD.
Konami Digital Entertainment Co., Ltd.
LEVEL-5 Inc.
MAGES.Inc
Marvelous Inc.
monobit Inc.
POLYGON MAGIC, INC.
SEGA Games Co., Ltd.
Solid Sphere, Inc.
Spike Chunsoft Co., Ltd.
SQUARE ENIX CO., LTD.
SUNCORPORATION,Inc.
wise Inc.
XING INC.

Asia:

Beijing Phantomisreal Technical Co., Ltd.
Beijing SHI GUANG MENG HUAN Technology Ltd.
Beijing Wansiwei Culture Development Co., Ltd
Fighter Network Tech Co.,Ltd
Gamepoch, Inc.
Geronimo Interactive Co.,Ltd
Hangzhou Yuanqu Technology Co.Ltd.
Happy Elements
JOYCITY Corporation
NEKCOM ENTERTAINMENT
NetEase (Hangzhou) Network Co., Ltd
Ourpalm Co., Ltd
Perfect World Co., Ltd
ROI GAMES
Shanghai Famiku Co.,Ltd.
Shanghai Renyou network technology Limited
Shanghai SinceMe Network Technology
Shanghai XINDONG Network Corporation Limited
Skonec Entertainment
Suzhou Snail Digital Technology CO., Ltd
TianShe Media Co.,Ltd
Ultimate Creators Technology(Beijing)Co., Ltd
USERJOY Technology Co., Ltd.
Winking Entertainment Corporation
Xiamen Happiness Technology, Ltd., Co
XPEC Entertainment Inc.

North America:

2K Games
4 Corner Games
Archiact Interactive Ltd.
Charm Games
Choice Provisions
Cloudhead Games
Cyan, Inc.
Devolver Digital
Double Fine Productions
Drool
Electronic Arts Inc.
E McNeill
Empty Clip Studios
Enhance Games
Enyx Studios
FarSight Studios
Finish Line Games
Fire Face
Fire Hose Games
Flippfly
Frame Interactive
Frima Originals
GameCoder Studios
Glass Bottom Games
Glowstick Games
Happy Dance Studios
Harmonix Music Systems, Inc.
Headless Chicken Games
Heavy Iron Studios
High Voltage Software, Inc.
Highwire Games
Hollow Games
Icosahedra
IMGNATION Studio
IN|Framez Technology Corp.
Innervision Games
Iris VR Inc.
KO_OP
Legendary
Limitless Ltd.
Madorium Interactive
Major League Baseball Advanced Media
Minority Media
Namazu Studios LLC
N-Fusion Interactive Entertainment
Niko Maki
No Goblin
Oddworld Inhabitants
OPQAM
Other Ocean
Otherworld Interactive
Owlchemy Labs
Phantom Compass
Pixel Ripped Inc
POLYTRON / KOKOROMI
PouncingKitten Games
Prologue Games
RalphVR
Refract
Reload Studios
Schell Games LLC
Skybound Interactive
Slice VR
Solus Games
Steel Crate Games
Sunken Places
The Stork Burnt Down
Three One Zero
TOTWISE
Truant Pixel
Turbo Button
Uber Entertainment
VirZOOM Inc.
VRMonkey
Warner Bros. Interactive Entertainment
WayForward Technologies, Inc
White Elk LLC
White Lotus Interactive, LLC
ZeroTransform

Europe / PAL:

505 Games
Abstraction Games B.V.
Agharta Studio
Aldin Dynamics
Atom Universe Ltd
Auroch Digital
Avalanche Studios
Beatshapers Ltd.
Big Ant Studios
bitComposer Interactive GmbH
Bithell Games
Black Forest Games GmbH
BlitWorks
Blunt Instrument Studios
Boneloaf
Bossa Studios
Bulkhead Interactive
CCP Games
Chroma Coda
Climax Studios
Coatsink
Codemasters ®
Crytek
Dakko Dakko
Deck13 Interactive
Digital Confections
Dovetail Games
Escapist Games Ltd
Fabrik
Fierce Kaiju
Fireproof Games
FuturLab
Gaijin Entertainment
GOATi Entertainment Pty Ltd
Grip Digital s.r.o.
Hammerlabs
Hello There
Honor Code
Housemarque
Just Add Water (Development), Ltd
JUST FUNNY GAMES
Kite & Lightning
Llamasoft Ltd.
Lucid Games
MICROÏDS
Milestone Srl.
Mindfield Games
Mint Games
MixedBag
narayana games
nDreams
Neko Entertainment
Ninja Theory
Nnooo
Nosebleed Interactive
Paw Print Games
Penny Black Studios
Pentadimensional Games
Poppermost Productions
Prideful Sloth
Psytec Games Ltd
Pub Games
Rebellion
Recluse Industries
Samurai Punk
Secret Sorcery Limited
Sigtrap
Simian Squared
Slightly Mad Studios Ltd
Sólfar Studios
Spunge Games Pty Ltd
StellarVR
Stirfire Studios
Sumo Digital Ltd
Tammeka
Tarsier Studios
TECHLAND
The Farm 51
Toxic Games
Triangular Pixels
Ubisoft
Untold Games
Vertigo Games
Virtual Toys
VR Bits
vTime Limited
Wales Interactive
White Paper Games
Wonderstruck
Zen Studios Ltd.
Zoë Mode
Zoink Games
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 16-03-2016 11:03
Uiteraard gaat het om de uiteindelijk software, en het is in elk geval geruststellend dat veel grote studios meedoen. Maar het is de meest gehoorde twijfel over het product: hoe is het om uren achtereen ermee te werken/spelen? Ik weet hoe enthusiast mensen erover zijn, maar enthusiasme kan ook reele kritiek verstommen. Ook ik kan klaarblijkelijk de vraag niet stellen want antwoord krijg ik niet

@Samael wat ik meer bedoel is inderdaad de kat uit de boom kijken, afwachten tot meerderen om je heen het gekocht hebben en dan een mening erover vormen. Met "flink uitproberen" bedoel ik niet "kijken of ie ook waterbestendig is" maar "langere tijden achtereen proberen". Want dat is toch het hele punt?
Net als zo'n beetje iedereen hier game ik niet in spurts van 15-20 minuten, maar minimaal 1,5-2 uur achter elkaar. Dan is dat dus een van de belangrijkste vraagstukken, maar men lijkt te verblind door enthusiasme. Ik lees nog steeds nergens hoe dat is, of je hoofdpijn krijgt, hoe het zit met je orientatie-vermogen na 2 uur met bril op, etc etc. Het enige dat je hoort is "oh het is zo geweldig want iedereen is laaiend enthusiast dus moet het wel fantastisch zijn"

VR is aan mij niet besteed want ik ben blind aan 1 oog, simpel gezegd. Ik heb de Oculus opgehad en merkte direct dat het voor mij niks anders is dan dicht bij een scherm zitten. Maar ik ben nog steeds wel benieuwd naar de beweegredenen van het tiental mensen hier die gepreorderd hebben.

Edit: trouwens, Konami staat op de lijst? Gaan ze een VR Pachinko machine maken ofzo?
Timtamtom
Door Timtamtom (466 reacties) op 16-03-2016 11:04
Spike Chunsoft?
Betekent dit Danganronpa VR?
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 16-03-2016 11:20
Als een reden niet goed genoeg is voor jou wilt dat natuurlijk niet zeggen dat het geen geldige reden is voor een ander. Tenminste als je het je oprecht afvraagd. Als bepaalde mensen enthousiast zijn over een game waarvan ik nooit gehoord heb dan kan ik het ook gewoon blind kopen. Het enthousiasme van mensen dat PS VR al geprobeerd heeft zegt mij in ieder geval genoeg. Waarvan het merendeel echt wel voorbij de "hype" van een nieuwe gadget kan kijken.

Natuurlijk is 400 een hoog bedrag, maar in principe is dat ook niet meer dan een degelijke videokaart voor je pc. Misschien kan je het niet een paar uur spelen zonder misselijk te worden, maar het lijkt me juist leuk om ook je vrienden en familie VR te laten beleven. Daarvandaan ook de breakout box die het beeld ook op je tv tovert. Het is meer dan alleen een gadget om je van de rest van de wereld af te sluiten.

|||Spoiler||| En porno natuurlijk... al zal dat meer op de Oculus en Vive zijn |||Spoiler|||
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39655 reacties) op 16-03-2016 11:29
Quote:
Misschien kan je het niet een paar uur spelen zonder misselijk te worden, maar het lijkt me juist leuk om ook je vrienden en familie VR te laten beleven.
Zeker vermakelijk voor omstanders; Wie kan er niet wachten om zijn grootmoeder over de grond te zien rollen als ze WO II herbeleefd met Wolfenstein?

Quote:
|||Spoiler||| En porno natuurlijk... al zal dat meer op de Oculus en Vive zijn |||Spoiler|||
Gepost door: Mjw op 16-03-2016 11:20
This guy gets it.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 16-03-2016 11:34
Quote:
[..]
Zeker vermakelijk voor omstanders; Wie kan er niet wachten om zijn grootmoeder over de grond te zien rollen als ze WO II herbeleeft met Wolfenstein?

[..]
This guy gets it.
Gepost door: Dagmar op 16-03-2016 11:29

Deze kijk ik in ieder geval naar uit om mensen met hoogtevrees te laten beleven
The Walk


P.T. Silent Hills VR voor je schoonmoeder met hartproblemen is misschien ook een idee...
L1F3Stream
Door L1F3Stream (5832 reacties) op 16-03-2016 11:36
Quote:
Ik sta echt te kijken (no pun) van de hoeveelheid mensen die dit blind (no pun) preorderen. 400 euro is echt veel geld voor randapparatuur waarvan nog vrijwel niemand weet hoe het uiteindelijk gaat bevallen. Naast het feit dat early-adopters bijna altijd bekaaid ervanaf komen.

Puur uit interesse: hoe lang hebben jullie met een VR bril gespeeld voordat je hem preorderde? Als je (neem ik aan) spellen ermee wil gaan spelen, dan kan je toch geen beslissing maken op basis van een paar minuten uitproberen? Hoe is dit als je 2 uur of meer achter elkaar speelt? Ik ben daar echt benieuwd naar, het lijkt me zo zonde van het geld als je elke 30 minuten pauze moet nemen. Dan ben je dat hele "immersive-effect" ook weer kwijt
Gepost door: Mrpapercut op 16-03-2016 10:08
Ik heb zelf de Oculus Rift DK1 & DK2 beide een uur of vier opgehad, telkens na een minuut of tien a vijftien hoofdpijn ervan gekregen.

De PlayStation VR (toen nog Project Morpheus) een klein uurtje opgehad met RIGS. Speelde voor mij geweldig weg en kreeg er wonder boven wonder geen hoofdpijn van. Vandaar mijn pre-order in ieder geval geplaatst, in need of more RIGS!
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6736 reacties) op 16-03-2016 11:40
Quote:

|||Spoiler||| En porno natuurlijk... al zal dat meer op de Oculus en Vive zijn |||Spoiler|||
Gepost door: Mjw op 16-03-2016 11:20


Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 16-03-2016 11:47
Ja porno zie ik wel toepassingen voor met VR, zo ook een virtuele vakantie door oorden waar je anders niet kan/mag/zal komen. Dat lijkt me fantastisch, beetje passief door Machu Pichu of op de maan wandelen ofzo.

En dat is leuk voor 15-20 minuten. En leuk voor oma. Maar dat is niet te vergelijken met actief gamen, zeker niet hectische games zoals shooters
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 16-03-2016 11:55
Nvm, ik dacht dat het een vraag was...

Quote:
[..]Ik heb zelf de Oculus Rift DK1 & DK2 beide een uur of vier opgehad, telkens na een minuut of tien a vijftien hoofdpijn ervan gekregen.

De PlayStation VR (toen nog Project Morpheus) een klein uurtje opgehad met RIGS. Speelde voor mij geweldig weg en kreeg er wonder boven wonder geen hoofdpijn van. Vandaar mijn pre-order in ieder geval geplaatst, in need of more RIGS!
Gepost door: L1F3Stream op 16-03-2016 11:36

Goed om te horen!
[Begin]  |4|5|6|7|8|9|10(12)  [Eind]