"Apparently, Yakuza: Like a Dragon will offer two graphics modes on Xbox Series S – one that runs at 1440p and 30fps and one that offers 900p at 60fps. Yes, that’s right, if you want 60fps, Microsoft’s next-gen console won’t even be able to hit the 1080p mark."
Bron: WCCFTECH
Dit zou nog wel eens nadelige gevolgen kunnen hebben, zelfs voor multiplatform games op de PS5. Weet dat multiplatform games tijdens hun ontwikkeling beperkt worden door de zwakste schakel van de betreffende console generatie. In dit geval dus duidelijk de Series S. Het spel moet immers op al deze platformen optimaal kunnen draaien.
Dit betekend vaak dat Developers ervoor kiezen om de zwakste console als basis te nemen voor de ontwikkeling van het spel en dan achteraf deze oppoetsen, resolutie verhogen en dergelijke voor de krachtigere consoles.
Dit is minder arbeidsintensief (en dus goedkoper) dan een game ontwikkelen voor de krachtigste console en deze vervolgens moeten downscalen om werkend te krijgen op minder krachtige hardware.
Het eindresultaat hiervan betekend vaak dat multiplatform games géén optimaal gebruik gaan maken van de aanwezige mogelijkheden met de krachtigere hardware van bijvoorbeeld de PS5 en Series X, maar eerder een port van de zwakste console die ze hebben opgepoetst
Wat denken jullie?
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Quote:
Zal wel meevallen. Genoeg manieren om een game op een minder sterke console werkend te krijgen zonder afbreuk te doen aan kracht van de rest van de consoles
Yakuza: Like a Dragon on Xbox Series S Can’t Do 1080p and 60fps at the Same Time
"Apparently, Yakuza: Like a Dragon will offer two graphics modes on Xbox Series S – one that runs at 1440p and 30fps and one that offers 900p at 60fps. Yes, that’s right, if you want 60fps, Microsoft’s next-gen console won’t even be able to hit the 1080p mark."
Bron: WCCFTECH
Dit zou nog wel eens nadelige gevolgen kunnen hebben, zelfs voor multiplatform games op de PS5. Weet dat multiplatform games tijdens hun ontwikkeling beperkt worden door de zwakste schakel van de betreffende console generatie. In dit geval dus duidelijk de Series S. Het spel moet immers op al deze platformen optimaal kunnen draaien.
Dit betekend vaak dat Developers ervoor kiezen om de zwakste console als basis te nemen voor de ontwikkeling van het spel en dan achteraf deze oppoetsen, resolutie verhogen en dergelijke voor de krachtigere consoles.
Dit is minder arbeidsintensief (en dus goedkoper) dan een game ontwikkelen voor de krachtigste console en deze vervolgens moeten downscalen om werkend te krijgen op minder krachtige hardware.
Het eindresultaat hiervan betekend vaak dat multiplatform games géén optimaal gebruik gaan maken van de aanwezige mogelijkheden met de krachtigere hardware van bijvoorbeeld de PS5 en Series X, maar eerder een port van de zwakste console die ze hebben opgepoetst
Wat denken jullie?
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 09:22
"Apparently, Yakuza: Like a Dragon will offer two graphics modes on Xbox Series S – one that runs at 1440p and 30fps and one that offers 900p at 60fps. Yes, that’s right, if you want 60fps, Microsoft’s next-gen console won’t even be able to hit the 1080p mark."
Bron: WCCFTECH
Dit zou nog wel eens nadelige gevolgen kunnen hebben, zelfs voor multiplatform games op de PS5. Weet dat multiplatform games tijdens hun ontwikkeling beperkt worden door de zwakste schakel van de betreffende console generatie. In dit geval dus duidelijk de Series S. Het spel moet immers op al deze platformen optimaal kunnen draaien.
Dit betekend vaak dat Developers ervoor kiezen om de zwakste console als basis te nemen voor de ontwikkeling van het spel en dan achteraf deze oppoetsen, resolutie verhogen en dergelijke voor de krachtigere consoles.
Dit is minder arbeidsintensief (en dus goedkoper) dan een game ontwikkelen voor de krachtigste console en deze vervolgens moeten downscalen om werkend te krijgen op minder krachtige hardware.
Het eindresultaat hiervan betekend vaak dat multiplatform games géén optimaal gebruik gaan maken van de aanwezige mogelijkheden met de krachtigere hardware van bijvoorbeeld de PS5 en Series X, maar eerder een port van de zwakste console die ze hebben opgepoetst
Wat denken jullie?
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 09:22
Quote:
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar vaak gaat het er niet om wat mogelijk is, maar hoe bereid een (multiplatform) developer is om hier tijd en resources in te investeren.[..] Zal wel meevallen. Genoeg manieren om een game op een minder sterke console werkend te krijgen zonder afbreuk te doen aan kracht van de rest van de consoles
Gepost door: Qontroller op 15-10-2020 09:46
Gepost door: Qontroller op 15-10-2020 09:46
Ik zie helaas niet snel gebeuren dat een developer een 900P versie zal ontwikkelen en van diezelfde game een 4K@120fps HDR met Ray-tracing versie zal proberen uit te brengen binnen dezelfde generatie consoles.
Wat dat betreft ben ik blij met Sony dat de PS5 en de Digital Only versie identieke hardware bezitten. Dat belooft wat voor first party titels gezien er geen concessies gedaan hoeven te worden in dat geval.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Quote:
De door Sony zelf benoemde "Ready for PS5" tv heeft gisteren zijn HDMI 2.1 firmware update ontvangen.
Zie hieronder de eerste bevindingen.
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 07:51
Zie hieronder de eerste bevindingen.
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 07:51
Ben heel blij dat deze update al uit is, heb de TV gister binnengekregen haha
Bij die winkel zie je wel heel mooi de weerspiegeling van alles in de ramen zeg. Zin aan deze game!
Quote:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar vaak gaat het er niet om wat mogelijk is, maar hoe bereid een (multiplatform) developer is om hier tijd en resources in te investeren.
Ik zie helaas niet snel gebeuren dat een developer een 900P versie zal ontwikkelen en van diezelfde game een 4K@120fps HDR met Ray-tracing versie zal proberen uit te brengen binnen dezelfde generatie consoles.
Wat dat betreft ben ik blij met Sony dat de PS5 en de Digital Only versie identieke hardware bezitten. Dat belooft wat voor first party titels gezien er geen concessies gedaan hoeven te worden in dat geval.
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 10:03
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar vaak gaat het er niet om wat mogelijk is, maar hoe bereid een (multiplatform) developer is om hier tijd en resources in te investeren.
Ik zie helaas niet snel gebeuren dat een developer een 900P versie zal ontwikkelen en van diezelfde game een 4K@120fps HDR met Ray-tracing versie zal proberen uit te brengen binnen dezelfde generatie consoles.
Wat dat betreft ben ik blij met Sony dat de PS5 en de Digital Only versie identieke hardware bezitten. Dat belooft wat voor first party titels gezien er geen concessies gedaan hoeven te worden in dat geval.
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 10:03
Ik denk dat je teveel bent gaan geloven in wat fabeltjes van het internet en als waarheid bent gaan zien. Zelfs tot de dag van vandaag hebben games een 800x600 modus en zelfs de Xbox one is niet zo laag. Een console is veel makkelijker te scalen dan een PC met tien duizenden configuraties.
Laat de devs maar is goed draaiende games uitbrengen. PS4 en Xbox one kan je echt wel bij de generatie console games scharen waar veel games niet geweldig draaide.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Quote:
[..]
Ben heel blij dat deze update al uit is, heb de TV gister binnengekregen haha
Gepost door: Diz op 15-10-2020 10:08
Ben heel blij dat deze update al uit is, heb de TV gister binnengekregen haha
Gepost door: Diz op 15-10-2020 10:08
Hou ons op de hoogte aangaande je bevindingen
01011001 01001111 01001100 01001111
Quote:
Yakuza: Like a Dragon on Xbox Series S Can’t Do 1080p and 60fps at the Same Time
"Apparently, Yakuza: Like a Dragon will offer two graphics modes on Xbox Series S – one that runs at 1440p and 30fps and one that offers 900p at 60fps. Yes, that’s right, if you want 60fps, Microsoft’s next-gen console won’t even be able to hit the 1080p mark."
Bron: WCCFTECH
Wat denken jullie?
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 09:22
"Apparently, Yakuza: Like a Dragon will offer two graphics modes on Xbox Series S – one that runs at 1440p and 30fps and one that offers 900p at 60fps. Yes, that’s right, if you want 60fps, Microsoft’s next-gen console won’t even be able to hit the 1080p mark."
Bron: WCCFTECH
Wat denken jullie?
Gepost door: ThaBEN op 15-10-2020 09:22
Misschien handig als WCCTECH er dan bij vermeld had dat Yakuza:Like a Dragon een flinke impact heeft al op een 2080 Ti:
Quote:
[..]
Maar je ging jouw pre-order PS5 toch doorverkopen? 🤔
Maar wilt wel de 3d pulse...
Gepost door: Eek2nd op 15-10-2020 01:10
Maar je ging jouw pre-order PS5 toch doorverkopen? 🤔
Maar wilt wel de 3d pulse...
Gepost door: Eek2nd op 15-10-2020 01:10
Hij komt hier alleen om te profiteren/scalpen!
Quote:
[..]
😻
Gepost door: UltraTiger op 15-10-2020 11:39
😻
Gepost door: UltraTiger op 15-10-2020 11:39
Zo leuk Spider-Cat😻
Zelfs leuker dan Spider-Pig (Niet Spider-Ham, die is bijna net zo irritant als Bugs Bunny)
😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
Quote:
Gepost door: Marty84 op 15-10-2020 15:07
Ohw cool! Gepost door: Marty84 op 15-10-2020 15:07
Ik twijfel of ik moet gaan kijken of laten verrassen tijdens launch
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser