Quote:
Volgens meerdere reviewers zit de game mega vol bugs and crappy performance. Deze game had zeker nog een half jaar delayed mogen worden.
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:10
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:10
Die reviewers hebben waarschijnlijk de game zonder de Day One patch gespeeld.
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
Quote:
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
[..]
Die reviewers hebben waarschijnlijk de game zonder de Day One patch gespeeld.
Gepost door: Jellevdburg op 07-12-2020 21:17
Die reviewers hebben waarschijnlijk de game zonder de Day One patch gespeeld.
Gepost door: Jellevdburg op 07-12-2020 21:17
Quote:
Niks. Dat is ook een van de redenen waarom de game-industrie al jaren langzaamaan naar digitaal aan het overstappen is.
[..]
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Geef kip
Ik maak websites als werk. Daar zitten CSS-bestanden in, die de stijl van een website beschrijven. Als ik één regeltje wijzig in één bestand, moet ik ALLE CSS-bestanden opnieuw bouwen en uploaden naar de server. We hebben het hier over een paar MB, maar het is wel maar één regeltje. Een verandering van nog geen kilobyte, zorgt er dus voor dat ik een aantal MB naar de server moet schrijven.
In deze game zitten MILJOENEN regels tekst die allemaal op andere en losse manieren worden gebouwd als ze op een knop drukken (ook wel "compilen" genoemd). De AI van een hond die op straat loopt is voor het compilen misschien wel 100 bestanden, na het compilen is dat er maar één. Hebben ze één regel in één van dei 100 bestanden moeten aanpassen, moeten ze dus opnieuw bouwen en dat ene, grote verzamelde bestand updaten. Dan heb je het dus, net als bij mij bij een website, opeens niet langer meer over kilobytes maar megabytes en in het geval van een game dus over gigabytes.
Dit heeft niets te maken met "kijk hoeveel GB, die game was niet af!" en het is echt een heel erg vermoeiende en bekrompen houding van de gemiddelde gamer (niet alleen hier, op Reddit gebeurt het ook bijvoorbeeld).
Een game is niet langer een lange lijst van if-else-jes zoals het vroeger bij Pong was, want dan zou een game als Cyberpunk echt terabytes in beslag nemen, als het überhaupt mogelijk was.
❍ᴥ❍
Veel games zijn gewoon te complex geworden om bugfree day one af te leveren.
Quote:
Fysiek spel staat leuk in de kast, is tweedehands verkoopbaar.[..]
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Overigens heb ik dit spel digitaal.. 😅
🇺🇦 💙💛
Quote:
[..]
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Verzamelaarbaarheid, resale value en voordelig geprijsd wegens hoge concurrentie.
ayy
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
Quote:
Ok, ik ga het even op een kleinere schaal uitleggen aan de mensen die het niet lijken te begrijpen:
Ik maak websites als werk. Daar zitten CSS-bestanden in, die de stijl van een website beschrijven. Als ik één regeltje wijzig in één bestand, moet ik ALLE CSS-bestanden opnieuw bouwen en uploaden naar de server. We hebben het hier over een paar MB, maar het is wel maar één regeltje. Een verandering van nog geen kilobyte, zorgt er dus voor dat ik een aantal MB naar de server moet schrijven.
In deze game zitten MILJOENEN regels tekst die allemaal op andere en losse manieren worden gebouwd als ze op een knop drukken (ook wel "compilen" genoemd). De AI van een hond die op straat loopt is voor het compilen misschien wel 100 bestanden, na het compilen is dat er maar één. Hebben ze één regel in één van dei 100 bestanden moeten aanpassen, moeten ze dus opnieuw bouwen en dat ene, grote verzamelde bestand updaten. Dan heb je het dus, net als bij mij bij een website, opeens niet langer meer over kilobytes maar megabytes en in het geval van een game dus over gigabytes.
Dit heeft niets te maken met "kijk hoeveel GB, die game was niet af!" en het is echt een heel erg vermoeiende en bekrompen houding van de gemiddelde gamer (niet alleen hier, op Reddit gebeurt het ook bijvoorbeeld).
Een game is niet langer een lange lijst van if-else-jes zoals het vroeger bij Pong was, want dan zou een game als Cyberpunk echt terabytes in beslag nemen, als het überhaupt mogelijk was.
Gepost door: Skull_kid op 07-12-2020 21:28
Ik maak websites als werk. Daar zitten CSS-bestanden in, die de stijl van een website beschrijven. Als ik één regeltje wijzig in één bestand, moet ik ALLE CSS-bestanden opnieuw bouwen en uploaden naar de server. We hebben het hier over een paar MB, maar het is wel maar één regeltje. Een verandering van nog geen kilobyte, zorgt er dus voor dat ik een aantal MB naar de server moet schrijven.
In deze game zitten MILJOENEN regels tekst die allemaal op andere en losse manieren worden gebouwd als ze op een knop drukken (ook wel "compilen" genoemd). De AI van een hond die op straat loopt is voor het compilen misschien wel 100 bestanden, na het compilen is dat er maar één. Hebben ze één regel in één van dei 100 bestanden moeten aanpassen, moeten ze dus opnieuw bouwen en dat ene, grote verzamelde bestand updaten. Dan heb je het dus, net als bij mij bij een website, opeens niet langer meer over kilobytes maar megabytes en in het geval van een game dus over gigabytes.
Dit heeft niets te maken met "kijk hoeveel GB, die game was niet af!" en het is echt een heel erg vermoeiende en bekrompen houding van de gemiddelde gamer (niet alleen hier, op Reddit gebeurt het ook bijvoorbeeld).
Een game is niet langer een lange lijst van if-else-jes zoals het vroeger bij Pong was, want dan zou een game als Cyberpunk echt terabytes in beslag nemen, als het überhaupt mogelijk was.
Gepost door: Skull_kid op 07-12-2020 21:28
Dus jij moet nu jouw post updaten, omdat er een foutje in zit. Ik snap 'm.
Quote:
[..]
Dus jij moet nu jouw post updaten, omdat er een foutje in zit. Ik snap 'm.
Gepost door: Gifgroen op 07-12-2020 21:54
Dus jij moet nu jouw post updaten, omdat er een foutje in zit. Ik snap 'm.
Gepost door: Gifgroen op 07-12-2020 21:54
Ik snap dat je een grap probeert te maken, maar je hebt wel gelijk: om die ene fout te vervangen (een i en een e omdraaien), moet de hele cel in de database opnieuw geschreven worden. Ondanks dat het letterlijk om twee bytes gaat, gaan er toch kilobytes aan data overheen om zoiets te fixen.
Dus ondanks dat je me te kakken probeert te zetten, heb je dus wel onbedoeld een punt.
❍ᴥ❍
Maar ik wacht wel totdat die game echt goed is gepatcht. En iedereen roept wel dat we niet mogen klagen over grote day one Patches. Maar een Nintendo besluit ook gewoon Metroid prime 4 vanaf nul opnieuw opnieuw op te bouwen omdat ze niet tevreden waren met het op dat moment huidige resultaat. En ik weet niet hoe die game er aan toe was. Maar het is een teken dat het wel mogelijk moet zijn een bijna perfecte game te creëren die niet vol zit met Day one Patches.
Quote:
[..]
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Resale waarde bijvoorbeeld, iets waar day 1 patches geen invloed op hebben verder.
Quote:
Resale value is er eigenlijk alleen als de game niet meer verkrijgbaar is, want game keus zijn tegenwoordig zoveel goedkoper tenzij iemand natuurlijk de game op disc wil hebben
Gepost door: Josplays op 07-12-2020 21:39
Gepost door: Josplays op 07-12-2020 21:39
Dat ligt er aan hoe lang je wacht met verkopen. Ik speel games altijd op launch en verkoop ze binnen 2 weken door voor 35/40 euro.
Quote:
[..]
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Wat heb je dan nog aan de fysieke game tegenwoordig?
Gepost door: TrafalgarLaw op 07-12-2020 21:20
Zou dat vroeger anders geweest zijn? Sega moest vrijwel alle Dreamcast launch games opnieuw laten printen omdat die niet compatibel waren dankzij een bug. Nu zou een patch dat verhelpen.
Games zijn tegenwoordig zo complex geworden dat patches onvermijdelijk zijn. Zeker bij games die de omvang hebben als een cyberpunked. Persoonlijk lijkt mij cyberpunked niet zo leuk maar zou willen dat ieder bedrijf zijn games zou patchen. Zelda links awakening bijvoorbeeld heeft nog steeds een waardeloze framerate en hyrule warriors loopt totaal niet lekker
If you are on the Xbox Series S/X consoles, theres an update for Cyberpunk 2077 out now!
Quote:
[..]
Genieten al die mensen die worden gebanned en terugkomen op gaf met xcuus en al. Tis een complete dictatuur op reset haha.
Gepost door: Obleon op 07-12-2020 16:21
Genieten al die mensen die worden gebanned en terugkomen op gaf met xcuus en al. Tis een complete dictatuur op reset haha.
Gepost door: Obleon op 07-12-2020 16:21
Enerzijds wel treurig dat dat forum de westerse game industrie min of meer gegijzeld houd. De Cyberpunk discussie daar is vermakelijk maar natuurlijk ook enigzins triest. Zal mij niet verbazen als ze de game verbannen. Sowieso absurd dat een forum een lijst heeft van personen en games die verbannen zijn maar dat is vers 2
Quote:
Zo’n spel als dit worden miljoenen exemplaren van verkocht waarschijnlijk? [..]
Enerzijds wel treurig dat dat forum de westerse game industrie min of meer gegijzeld houd. De Cyberpunk discussie daar is vermakelijk maar natuurlijk ook enigzins triest. Zal mij niet verbazen als ze de game verbannen. Sowieso absurd dat een forum een lijst heeft van personen en games die verbannen zijn maar dat is vers 2
Gepost door: Hercule op 08-12-2020 01:34
Enerzijds wel treurig dat dat forum de westerse game industrie min of meer gegijzeld houd. De Cyberpunk discussie daar is vermakelijk maar natuurlijk ook enigzins triest. Zal mij niet verbazen als ze de game verbannen. Sowieso absurd dat een forum een lijst heeft van personen en games die verbannen zijn maar dat is vers 2
Gepost door: Hercule op 08-12-2020 01:34
Is het echt zo belangrijk wat een paar duizend idioten op een forum ervan vinden?
🇺🇦 💙💛