Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Rock Band

[Begin]  |4|5|6|7|8|9|10 (10) [Eind]
ThaBEN
Door ThaBEN (5807 reacties) op 24-04-2024 14:27


Vooral die laatste zin vind ik interessant!
Zouden we in de toekomst mogelijk alsnog een nieuwe drumset kunnen verwachten ?

Bron: Fortnite Blog
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
OneDay
Door OneDay (3642 reacties) op 27-04-2024 23:11
Quote:
(Image)
Vooral die laatste zin vind ik interessant!
Zouden we in de toekomst mogelijk alsnog een nieuwe drumset kunnen verwachten ?

Bron: Fortnite Blog
Gepost door: ThaBEN op 24-04-2024 14:27

Laten we het hopen! Heb je je gitaar al binnen trouwens?
ThaBEN
Door ThaBEN (5807 reacties) op 28-04-2024 00:15
Quote:
[..]

Laten we het hopen! Heb je je gitaar al binnen trouwens?
Gepost door: OneDay op 27-04-2024 23:11

Nog niet. Hopelijk over 2 weekjes.



PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
OneDay
Door OneDay (3642 reacties) op 29-04-2024 20:10
Quote:
[..]

Nog niet. Hopelijk over 2 weekjes.

(Image)
Gepost door: ThaBEN op 28-04-2024 00:15

Ah nog ff'tjes. Benieuwd hoe je hem gaat vinden, zag dat die in de US inmiddels geleverd wordt.
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (25820 reacties) op 29-04-2024 20:16
Ik wilde zeggen dat ik hem al ergens in de winkel had gezien, maar dat heb ik gedroomd blijkbaar. Ik vond hem niet zo strak strummen in m'n dromen. Doe er je voordeel mee.
🐴
Monokuma
Door Monokuma (1944 reacties) op 29-04-2024 21:34
Ik was even geïnteresseerd in Fortnite Festival.

Even.


Each song has a price of 500 V-Bucks, equivalent to $4.50.


Epic gonna Epic.
Kuma!
MilanXS
Door MilanXS (143 reacties) op 30-04-2024 14:03
Quote:
Ik was even geïnteresseerd in Fortnite Festival.

Even.


Each song has a price of 500 V-Bucks, equivalent to $4.50.

(Image)
Epic gonna Epic.
Gepost door: Monokuma op 29-04-2024 21:34

Iedere dag bij de item shop reset (en dus ook de songs) wijzigt het aanbod aan nummers dat je 'gratis' kan spelen. Dat zijn er een stuk of 20.

Daarnaast kun je naast de dagelijkse 'New' or 'Featured' songs, dus je eigen gekochte songs selecteren en de gekochte songs van je 3 mede-spelers.

Sure, het is niet misschien niet zoals Rock Band, maar het is gratis en je kunt dus alsnog genoeg spelen.
I can see you.
Monokuma
Door Monokuma (1944 reacties) op 30-04-2024 18:48
Quote:
[..]

Iedere dag bij de item shop reset (en dus ook de songs) wijzigt het aanbod aan nummers dat je 'gratis' kan spelen. Dat zijn er een stuk of 20.

Daarnaast kun je naast de dagelijkse 'New' or 'Featured' songs, dus je eigen gekochte songs selecteren en de gekochte songs van je 3 mede-spelers.

Sure, het is niet misschien niet zoals Rock Band, maar het is gratis en je kunt dus alsnog genoeg spelen.
Gepost door: MilanXS op 30-04-2024 14:03
Bedankt voor de info! Helaas is dat model alsnog niks voor mij, maar wel leuk als het klopt wat je zegt dat je ook gratis de nummers van je medespelers kan spelen zonder dat je die zelf hoeft te bezitten.
Kuma!
MilanXS
Door MilanXS (143 reacties) op 01-05-2024 11:44
No problem! Ik speel regelmatig een paar nummertjes, en dan werkt het prima. Er is genoeg variatie. Dit in een setting met 3 vrienden, lokaal op de bank, helaas niet. Dan pak ik het oude gereedschap van vroeger wel weer.
I can see you.
ThaBEN
Door ThaBEN (5807 reacties) op 02-05-2024 13:45

PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
ThaBEN
Door ThaBEN (5807 reacties) op 06-05-2024 09:12
Ik zie verschillende berichten verschijnen dat de PDP Riffmaster is vertraagd naar 22 mei in de UK. Mensen ontvangen daar momenteel mails van Amazon UK en Game UK dat hun levering "delayed" is.

Hopelijk gaat geldt dat niet voor ons. Vooralsnog zegt mijn Amazon.de bestelling:
Quote:
"Wordt bezorgd tussen 7 mei en 8 mei"

P.s.
Ik weet niet of het in de UK alle orders betreft, of enkel personen die op een later moment besteld hebben en er mogelijk meer pre-orders waren geplaatst dan het aantal Riffmasters welke deze bedrijven tijdens hun eerste batch geleverd krijgen.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
ThaBEN
Door ThaBEN (5807 reacties) op 07-05-2024 10:11
Helaas nog altijd geen verzendbevestiging.

In voorbereiding op het spelen met de Riffmaster plaats ik hieronder een kalibratie tutorial welke ik ooit eens heb geschreven. Ik had deze in het Engels geschreven. Geen zin om te vertalen en zal hem dan ook hieronder in het Engels "copy/pasten".

I'd like to add some tips for getting the calibration right from my own experience with Harmonix Music Rhythm games in general, which should also work for Rock Band. Sometimes I feel the calibration tools are just not as accurate as I would want them to be. I use them to get a first general calibration output that I use as a base. After that I try to fine tune by applying the following methods while manually adjusting the calibration numbers. (Tip: Use "No Fail Mode" for this.)

Video calibration
- Pick a song with a steady repeating simple beat.
- Strum a couple of notes exectly on the audible beat.
- If you feel the note has visually been registered when it has passed the marker, than manually adjust the video calibration numbers to be less and repeat the proces. (I suggest using increments of 100ms to start.)
- If you feel the note has visually been registered before it reached the marker, than manually adjust the video calibration numbers to be higher and repeat the proces.
- Keep doing this until the note hit marker is in sync with the audible beat.

Audio calibration
- Pick a song with a steady repeating simple beat.
- Set your audio volume on mute.
- Strum a couple of notes whenever the note hits the marker exactly.
- Now strum a couple of notes early and keep strumming them earlier until the note is registrered as a Miss.
- Follow this by strumming notes late and keep strumming them later until the notes are registered as a Miss.

This will give you a feel if the leeway in hitting notes early is the same amount of leeway when hitting notes late, before they are registered as a missed note. If you feel one of the two has more leeway than the other, manually adjust the audio calibration settings until you feel both early and late strums have the exact same amount of leeway before being counted as a missed note. Now you've effectively set your hitbox timing correctly.

And now comes the most important part.

When playing it might still feel as if calibration is off, don't worry. We're going to do a final adjustment which is similar to the previous mentioned video calibration steps, and will make everything fall into place.

Final adjustments
- First remember to save your current audio & video calibration numbers.
- Play a couple of notes as good as you can and try to remember how they feel.
- Go to your calibration settings and manually add 100ms to both the audio & video calibration numbers.
- Play a couple of notes as good as you can and determine if the timing feels better.
- If yes, add another 100ms to both the audio & video calibration numbers and repeat these steps.
- If no, detract 100ms to both the audio & video calibration numbers and repeat these steps.
- Keep doing this until you reach a point in which the audio and video calibration feel "spot on" relatively to the moment you press the strumbar.
- Remember to backup your current audio & video calibration numbers for future reference.

This might take you up to a hour or so to get it just right, but it is worth it and you only need to do this process once. Not only will it increase your enjoyment of the game, your scoring will also see a boost!



Daarnaast begrijp ik dat veel mensen ook hulp hebben aan deze 15 jaar oude video voor het uitvoeren van een manuele kalibratie.
'

*Edit:

Na het zien van de video beschrijft deze hetzelfde principe uit mijn tutorial, maar dan met visuele ondersteuning. Doe er je voordeel mee
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
[Begin]  |4|5|6|7|8|9|10 (10) [Eind]