Ah ja, ik snap wat je bedoelt met dat dead eye stukje. Dat is die duel-achtige mechanic. Ik heb dat uit m'n hoofd 2x moeten doen in de hele game, waarvan volgens mij 1x in een optionele quest, dus vaak komt het in ieder geval niet door, maar ik snap dat het verwarrend kan zijn. Hoewel je hier vrij aan het begin een tutorial voor krijgt die het uitlegt. En je hebt in dat stukje tijd genoeg om uit te vogelen wat je moet doen, dus ik zie dat niet echt als een probleem, maar ik snap wel dat het verwarrend kan zijn ja. Maar I don't know. Het werkt, en ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat het onder een andere knop zit ofzo.
En dat van wapens op je paard snap ik wel ja. Ik heb mezelf vanaf het begin aangeleerd om altijd voordat ik wegloop bij m'n paard (of vaak zelfs gelijk wanneer ik op m'n paard klim) m'n weaponwheel te checken. Bij sommige missies krijg je automatisch al wapens aangewezen, maar wanneer die vakjes leeg zijn in het weaponwheel plaats ik er zelf een wapen in. Op die manier wandel ik dus vrijwel nooit een missie in zonder wapens.
Waar ik me wel aan kan storen zijn de pathfinding issues die de game soms heeft in autowalk mode. Op een gegeven moment word je in de game overvallen door bandieten, die een boom opblazen zodat 'ie over het pad valt. Deze boom blijft daar vervolgens de rest van de game liggen, maar dat heeft je paard niet door wanneer je 'm automatisch naar je waypoint laat lopen, met als gevolg dat je paard vol tegen een omgevallen boom aan knalt ipv dat 'ie er overheen springt. En zo zijn er meer dingen. Ergens vlakbij Strawberry is geloof ik een brug met iets van een paaltje in het midden ofzo. Daar knalt je paard ook vaak automatisch tegenaan. Ik heb al een paar keer gehad dat ik daardoor in de problemen kwam.
Geef kip
Quote:
Zijn er trouwens mensen die zich net als mij de hele tijd frustreren. Ik ben nu bij chapter 3 en het hele spel voelt voor mij aan als tanden trekken, ik denk dat ik 20 uur in de game heb zitten. De controls zijn drama, in de wereld l2 gebruiken voor wapen te trekken en in het dead eye gebeuren ineens r2 en daar zijn meer voorbeelden van inconsistensie waardoor ik telkens in de hoek moet kijken welke knoo ik moet gebruiken. Items oppakken moet per item gebeuren waardoor ik nog wel eens wat mis, zou liever iets hebben zoals take all. Dat het niet mogelijk is te rennen in het kamp en op bepaalde andere plekken ben je gelimiteerd in je snelheid. Het hele eten/voeren van jezelf en je paard ben ik geen fan van maar kan ik geen kritiek op hebben, dat is een keuze die ze gemaakt hebben.
Maar het grootste probleem heb ik met het witness/bounty systeem. Ik had een missie klaar dus denk ff iedereen looten en terug naar het kamp, meteen weer een onderzoek met wouten op me dak. Die schieten ook vanaf een kilometer raak en kan niet van ze wegrennen met mijn paard. Na een vuurgevecht ben ik ontsnapt maar wel meteen een bounty van 200 dollar op me die ik niet kan betalen. Opzich geen probleem maar het feit dat je een bounty alleen kan afkopen slaat imo nergens op. Als jezelf een bounty doet mag je hem doodschieten of meenemen. Als ik door bountyhunters doodgeschoten wordt zou dit moeten betekenen dat mijn bounty weg is maar nee, die hunters zitten alleen maar in het spel om frustratie op te wekken want ik red het niet tegen 5 bounty hunters en 2 honden.
Sorry voor mijn rant maar ik wil deze game zo graag tof vinden maar ik kan hem geen uur spelen zonder dat frustratie om de hoek steekt. Ik blijf stug doorgaan want het verhaal is wel echt goed en de dingen die in de open wereld te doen zijn erg tof. Misschien moet ik veel meer als een good guy gaan spelen omdat mijn speelstijl keihard afgestraft wordt doordat er altijd witnesses zijn die een km verder staan.
Gepost door: Ice-T op 04-11-2018 21:04
Maar het grootste probleem heb ik met het witness/bounty systeem. Ik had een missie klaar dus denk ff iedereen looten en terug naar het kamp, meteen weer een onderzoek met wouten op me dak. Die schieten ook vanaf een kilometer raak en kan niet van ze wegrennen met mijn paard. Na een vuurgevecht ben ik ontsnapt maar wel meteen een bounty van 200 dollar op me die ik niet kan betalen. Opzich geen probleem maar het feit dat je een bounty alleen kan afkopen slaat imo nergens op. Als jezelf een bounty doet mag je hem doodschieten of meenemen. Als ik door bountyhunters doodgeschoten wordt zou dit moeten betekenen dat mijn bounty weg is maar nee, die hunters zitten alleen maar in het spel om frustratie op te wekken want ik red het niet tegen 5 bounty hunters en 2 honden.
Sorry voor mijn rant maar ik wil deze game zo graag tof vinden maar ik kan hem geen uur spelen zonder dat frustratie om de hoek steekt. Ik blijf stug doorgaan want het verhaal is wel echt goed en de dingen die in de open wereld te doen zijn erg tof. Misschien moet ik veel meer als een good guy gaan spelen omdat mijn speelstijl keihard afgestraft wordt doordat er altijd witnesses zijn die een km verder staan.
Gepost door: Ice-T op 04-11-2018 21:04
Zet je controls o FPS standaard en het gaat een stuk beter. De game is een goede game en crimes moet je idd buiten het zicht doen van anderen. Het is geen GTA waar je na 1 minuut weer zonder bounty vrij kan rondlopen. Ik geniet van de game en de vele dingen die te doen zijn.
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Wat betreft crimes, zorg ervoor dat ze je niet kunnen herkennen.
Dus nieuwe/andere kleding, paard, wapens, masker/bandana en dan zou het moeten lukken.
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.
Quote:
[..]
Zet je controls o FPS standaard en het gaat een stuk beter. De game is een goede game en crimes moet je idd buiten het zicht doen van anderen. Het is geen GTA waar je na 1 minuut weer zonder bounty vrij kan rondlopen. Ik geniet van de game en de vele dingen die te doen zijn.
Gepost door: MJB op 05-11-2018 02:32
Zet je controls o FPS standaard en het gaat een stuk beter. De game is een goede game en crimes moet je idd buiten het zicht doen van anderen. Het is geen GTA waar je na 1 minuut weer zonder bounty vrij kan rondlopen. Ik geniet van de game en de vele dingen die te doen zijn.
Gepost door: MJB op 05-11-2018 02:32
En het looten moet tijdens een missie gebeuren. Dat scheelt je een (extra) bounty.
En zal vanavond eens die controls op fps standaard uitproberen.
@GJ: het is prima dat je het uitlegt en ik heb er zeker wat aan, maar het zou niet nodig moeten zijn.
Quote:
Fair enough.
@GJ: het is prima dat je het uitlegt en ik heb er zeker wat aan, maar het zou niet nodig moeten zijn.
Gepost door: Ice-T op 05-11-2018 07:47
Gepost door: Ice-T op 05-11-2018 07:47
Geef kip
Ik blijf trouwens bij m'n standpunt: Micah is een eikel...
❍ᴥ❍
Maar allebei de wapens eindigen uiteindelijk in mijn inventory? Of niet? Ik ben pas twee wapens tegengekomen en ik heb de indruk dat ik die nu wel allebei heb (niet zo goed opgelet).
En ik kom er misschien nog nog wel achter, maar ik denk dat ik die Uncle bug heb waardoor ik niet kan gaan vissen.
Van de oude stempel
Quote:
ik heb als vader van twee
Gepost door: Casartelli op 05-11-2018 10:28
Gepost door: Casartelli op 05-11-2018 10:28
Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.
Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
[..]
Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.
Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 05-11-2018 10:29
Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.
Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 05-11-2018 10:29
Dat het kinderen zijn leek me hier overbodig om te vermelden. Of had je iets anders verwacht? ik heb vier uur geslapen en ben erg kribbig.. dus pas op
Van de oude stempel
Maar even wachten op een goedkope(re) code en hem lekker op de XBOX parkeren
01011001 01001111 01001100 01001111
Chapter 1 waren mij gangmembers gewoon dom, gingen altijd dood terwijl ik alles aan deed om alle vijanden optijd af te maken, maar altijd door 1 of ander reden weer mission fail omdat er weer een kogel (ala Wanted) door de bocht kwam en een gangmember dood ging
Maar goed nu lekker genieten
Nintendo friendcode: SW-1334-3657-3704
Quote:
[..]
Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.
Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 05-11-2018 10:29
Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.
Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 05-11-2018 10:29
Dat eerste hoofdstuk is heel goed om alle mensen te introduceren. Het feit dat het zo lineair is, is jammer, maar wel logisch (je wordt geforceerd om het verhaal te starten). Vanaf hoofdstuk 2 wordt het zoveel meer open, dat je hoofdstuk één meteen vergeet!
❍ᴥ❍
Quote:
Ik ben ongewild naar chapter 3 gegaan, ik startte een story mission niet wetende dat er een hele reeks aan gebeurtenissen achter zouden komen. Hopelijk heb ik nu geen content of sidemissions gemist die je alleen in chapter 2 kunt doen
Gepost door: Smocho op 05-11-2018 12:11
Gepost door: Smocho op 05-11-2018 12:11
Volgens mij niet. Een missie met Micah bleef bij mij gewoon open staan.
Quote:
Ik ben ongewild naar chapter 3 gegaan, ik startte een story mission niet wetende dat er een hele reeks aan gebeurtenissen achter zouden komen. Hopelijk heb ik nu geen content of sidemissions gemist die je alleen in chapter 2 kunt doen
Gepost door: Smocho op 05-11-2018 12:11
Gepost door: Smocho op 05-11-2018 12:11
Ik had begrepen dat alle witte icoontjes optionele activiteiten zijn. Deze kunnen wel verloren gaan indien je in het verhaal verder gaat met de hoofdmissies of simpelweg door het verstrijken van tijd.
Alle gele icoontjes zijn de hoofdmissies en deze zullen altijd beschikbaar zijn.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
❍ᴥ❍