Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Red Dead Redemption 2 [Algemeen Topic]

[Begin]  |51|52|53|54|55|56|57(68)  [Eind]
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 04-11-2018 23:50
Rol: Forum Moderator
Ik had het wel korter uit kunnen leggen natuurlijk, maar ik maak het graag duidelijk voor wie het systeem niet begrijpt. Misschien helpt het . En ik vind het juist ontzettend fijn dat niet alles onder dezelfde knop zit. Ten eerste heb je een gelimiteerde inventory en wil je daarom niet altijd alles maar meenemen wat je toch niet gebruikt. Het neemt ten slotte wel plek in. Ten tweede worden kogels automatisch opgepakt in battle, en heb ik vaak bij andere games dat ik een enemy wil looten, maar juist z'n wapen oppak omdat dat in de gemiddelde game vaak onder dezelfde knop zit. Of zoals in Assassin's Creed, waar interact onder dezelfde knop zit als assassinate. Moet je met iemand praten voor een missie, maar kijk je per ongeluk net een paar pixels te ver naar rechts waardoor het spel denkt dat je naar de persoon er naast kijkt, dan doe je dus assassinate ipv interact en lockt het spel je uit het starten van de missie tot je de bounty hebt gecleared. RDR2 voorkomt dit door dat soort acties onder verschillende knoppen te plaatsen. Ja, dan krijg je inderdaad soms dat twee acties die heel erg op elkaar lijken verspreid zijn onder twee verschillende knoppen, maar er zit echt logica in.

Ah ja, ik snap wat je bedoelt met dat dead eye stukje. Dat is die duel-achtige mechanic. Ik heb dat uit m'n hoofd 2x moeten doen in de hele game, waarvan volgens mij 1x in een optionele quest, dus vaak komt het in ieder geval niet door, maar ik snap dat het verwarrend kan zijn. Hoewel je hier vrij aan het begin een tutorial voor krijgt die het uitlegt. En je hebt in dat stukje tijd genoeg om uit te vogelen wat je moet doen, dus ik zie dat niet echt als een probleem, maar ik snap wel dat het verwarrend kan zijn ja. Maar I don't know. Het werkt, en ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat het onder een andere knop zit ofzo.

En dat van wapens op je paard snap ik wel ja. Ik heb mezelf vanaf het begin aangeleerd om altijd voordat ik wegloop bij m'n paard (of vaak zelfs gelijk wanneer ik op m'n paard klim) m'n weaponwheel te checken. Bij sommige missies krijg je automatisch al wapens aangewezen, maar wanneer die vakjes leeg zijn in het weaponwheel plaats ik er zelf een wapen in. Op die manier wandel ik dus vrijwel nooit een missie in zonder wapens.

Waar ik me wel aan kan storen zijn de pathfinding issues die de game soms heeft in autowalk mode. Op een gegeven moment word je in de game overvallen door bandieten, die een boom opblazen zodat 'ie over het pad valt. Deze boom blijft daar vervolgens de rest van de game liggen, maar dat heeft je paard niet door wanneer je 'm automatisch naar je waypoint laat lopen, met als gevolg dat je paard vol tegen een omgevallen boom aan knalt ipv dat 'ie er overheen springt. En zo zijn er meer dingen. Ergens vlakbij Strawberry is geloof ik een brug met iets van een paaltje in het midden ofzo. Daar knalt je paard ook vaak automatisch tegenaan. Ik heb al een paar keer gehad dat ik daardoor in de problemen kwam.
Geef kip
MJB
Door MJB (4361 reacties) op 05-11-2018 02:32
Quote:
Zijn er trouwens mensen die zich net als mij de hele tijd frustreren. Ik ben nu bij chapter 3 en het hele spel voelt voor mij aan als tanden trekken, ik denk dat ik 20 uur in de game heb zitten. De controls zijn drama, in de wereld l2 gebruiken voor wapen te trekken en in het dead eye gebeuren ineens r2 en daar zijn meer voorbeelden van inconsistensie waardoor ik telkens in de hoek moet kijken welke knoo ik moet gebruiken. Items oppakken moet per item gebeuren waardoor ik nog wel eens wat mis, zou liever iets hebben zoals take all. Dat het niet mogelijk is te rennen in het kamp en op bepaalde andere plekken ben je gelimiteerd in je snelheid. Het hele eten/voeren van jezelf en je paard ben ik geen fan van maar kan ik geen kritiek op hebben, dat is een keuze die ze gemaakt hebben.

Maar het grootste probleem heb ik met het witness/bounty systeem. Ik had een missie klaar dus denk ff iedereen looten en terug naar het kamp, meteen weer een onderzoek met wouten op me dak. Die schieten ook vanaf een kilometer raak en kan niet van ze wegrennen met mijn paard. Na een vuurgevecht ben ik ontsnapt maar wel meteen een bounty van 200 dollar op me die ik niet kan betalen. Opzich geen probleem maar het feit dat je een bounty alleen kan afkopen slaat imo nergens op. Als jezelf een bounty doet mag je hem doodschieten of meenemen. Als ik door bountyhunters doodgeschoten wordt zou dit moeten betekenen dat mijn bounty weg is maar nee, die hunters zitten alleen maar in het spel om frustratie op te wekken want ik red het niet tegen 5 bounty hunters en 2 honden.

Sorry voor mijn rant maar ik wil deze game zo graag tof vinden maar ik kan hem geen uur spelen zonder dat frustratie om de hoek steekt. Ik blijf stug doorgaan want het verhaal is wel echt goed en de dingen die in de open wereld te doen zijn erg tof. Misschien moet ik veel meer als een good guy gaan spelen omdat mijn speelstijl keihard afgestraft wordt doordat er altijd witnesses zijn die een km verder staan.
Gepost door: Ice-T op 04-11-2018 21:04

Zet je controls o FPS standaard en het gaat een stuk beter. De game is een goede game en crimes moet je idd buiten het zicht doen van anderen. Het is geen GTA waar je na 1 minuut weer zonder bounty vrij kan rondlopen. Ik geniet van de game en de vele dingen die te doen zijn.
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Stef
Door Stef (3349 reacties) op 05-11-2018 06:55
Bij een Gunsmith kan je, als het goed is, de wapens selecteren die je standaard meeneemt als je van je paard af gaat.

Wat betreft crimes, zorg ervoor dat ze je niet kunnen herkennen.
Dus nieuwe/andere kleding, paard, wapens, masker/bandana en dan zou het moeten lukken.
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9391 reacties) op 05-11-2018 07:06
Quote:
[..]

Zet je controls o FPS standaard en het gaat een stuk beter. De game is een goede game en crimes moet je idd buiten het zicht doen van anderen. Het is geen GTA waar je na 1 minuut weer zonder bounty vrij kan rondlopen. Ik geniet van de game en de vele dingen die te doen zijn.
Gepost door: MJB op 05-11-2018 02:32

En het looten moet tijdens een missie gebeuren. Dat scheelt je een (extra) bounty.
Ice-T
Door Ice-T (1684 reacties) op 05-11-2018 07:47
Ik zal mijn speelstijl wat meer aan gaan passen om te zien of dat wat frustratie wegneemt, sowieso geen bounties meer pakken, of minimaliseren. Ik ben het alleen niet meer gewend in de wereld van vandaag waar alles gestroomlijnd en intuitief is dat rockstar dit niet zo goed voor elkaar heeft gekregen.

En zal vanavond eens die controls op fps standaard uitproberen.

@GJ: het is prima dat je het uitlegt en ik heb er zeker wat aan, maar het zou niet nodig moeten zijn.
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 05-11-2018 08:03
Rol: Forum Moderator
Quote:
@GJ: het is prima dat je het uitlegt en ik heb er zeker wat aan, maar het zou niet nodig moeten zijn.
Gepost door: Ice-T op 05-11-2018 07:47
Fair enough.
Geef kip
Skull_kid
Door Skull_kid (39038 reacties) op 05-11-2018 09:13
Rol: Forum Moderator
Ik heb echt een hekel aan realistische controls. Ik gebruik overdag al genoeg vierkantjes om dingen op te rapen en L1 + R1 + rechter stick naar rechts + 2x d-pad naar rechts om te zien hoe laat het is.

Ik blijf trouwens bij m'n standpunt: Micah is een eikel...
❍ᴥ❍
Casartelli
Door Casartelli (1419 reacties) op 05-11-2018 10:28
Ik ben nog niet zover... ik heb als vader van twee niet veel tijd en nu halverwege chapter2. En gelukkig nog spoilervrij Wat ik nog niet helemaal snap zijn de wapens. Als ik een wapen zie liggen kan ik die omwisselen met het wapen wat ik bij me heb.

Maar allebei de wapens eindigen uiteindelijk in mijn inventory? Of niet? Ik ben pas twee wapens tegengekomen en ik heb de indruk dat ik die nu wel allebei heb (niet zo goed opgelet).

En ik kom er misschien nog nog wel achter, maar ik denk dat ik die Uncle bug heb waardoor ik niet kan gaan vissen.
Van de oude stempel
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 05-11-2018 10:29
Quote:
ik heb als vader van twee
Gepost door: Casartelli op 05-11-2018 10:28

Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.

Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Casartelli
Door Casartelli (1419 reacties) op 05-11-2018 10:58
Quote:
[..]

Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.

Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 05-11-2018 10:29

Dat het kinderen zijn leek me hier overbodig om te vermelden. Of had je iets anders verwacht? ik heb vier uur geslapen en ben erg kribbig.. dus pas op
Van de oude stempel
Wojak
Door Wojak (2610 reacties) op 05-11-2018 11:22
Hmmmm, jullie hebben mij wel lekker gemaakt

Maar even wachten op een goedkope(re) code en hem lekker op de XBOX parkeren
01011001 01001111 01001100 01001111
Megane377
Door Megane377 (6314 reacties) op 05-11-2018 11:38
Chapter 1 irriteerde mij maar zodra ik in chapter 2 zat, toen kon ik genieten.
Chapter 1 waren mij gangmembers gewoon dom, gingen altijd dood terwijl ik alles aan deed om alle vijanden optijd af te maken, maar altijd door 1 of ander reden weer mission fail omdat er weer een kogel (ala Wanted) door de bocht kwam en een gangmember dood ging

Maar goed nu lekker genieten
Nintendo friendcode: SW-1334-3657-3704
Skull_kid
Door Skull_kid (39038 reacties) op 05-11-2018 11:49
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Zo, jij was er heel vroeg bij. En dat je zo jong al kan typen ook.

Ik heb nog geen zin gehad om verder te gaan na chapter 1. Misschien morgen als ik vrij ben... Eerste sessie was leuk maar zo langzaam dat ik geen zin heb gehad om verder te gaan ermee. En ja, verhaal en sfeer zijn tof maar had behoefte aan snelle actie de laatste dagen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 05-11-2018 10:29

Dat eerste hoofdstuk is heel goed om alle mensen te introduceren. Het feit dat het zo lineair is, is jammer, maar wel logisch (je wordt geforceerd om het verhaal te starten). Vanaf hoofdstuk 2 wordt het zoveel meer open, dat je hoofdstuk één meteen vergeet!
❍ᴥ❍
Smocho
Door Smocho (3090 reacties) op 05-11-2018 12:11
Ik ben ongewild naar chapter 3 gegaan, ik startte een story mission niet wetende dat er een hele reeks aan gebeurtenissen achter zouden komen. Hopelijk heb ik nu geen content of sidemissions gemist die je alleen in chapter 2 kunt doen
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9391 reacties) op 05-11-2018 12:33
Quote:
Ik ben ongewild naar chapter 3 gegaan, ik startte een story mission niet wetende dat er een hele reeks aan gebeurtenissen achter zouden komen. Hopelijk heb ik nu geen content of sidemissions gemist die je alleen in chapter 2 kunt doen
Gepost door: Smocho op 05-11-2018 12:11

Volgens mij niet. Een missie met Micah bleef bij mij gewoon open staan.
ThaBEN
Door ThaBEN (5751 reacties) op 05-11-2018 12:47
Quote:
Ik ben ongewild naar chapter 3 gegaan, ik startte een story mission niet wetende dat er een hele reeks aan gebeurtenissen achter zouden komen. Hopelijk heb ik nu geen content of sidemissions gemist die je alleen in chapter 2 kunt doen
Gepost door: Smocho op 05-11-2018 12:11

Ik had begrepen dat alle witte icoontjes optionele activiteiten zijn. Deze kunnen wel verloren gaan indien je in het verhaal verder gaat met de hoofdmissies of simpelweg door het verstrijken van tijd.

Alle gele icoontjes zijn de hoofdmissies en deze zullen altijd beschikbaar zijn.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Benenstrekken
Door Benenstrekken (1052 reacties) op 05-11-2018 12:56
Stranger missions, de vraagtekens, zijn altijd te doen. Soms verdwijnen ze even maar dat heeft te maken met de ingame tijd.
Skull_kid
Door Skull_kid (39038 reacties) op 05-11-2018 13:21
Rol: Forum Moderator


❍ᴥ❍
Doobieters
Door Doobieters (29544 reacties) op 05-11-2018 13:38
Hoe is de kwaliteit van de (zij)missies? Te vergelijken met GTA V of hebben ze gekeken naar the Witcher 3?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Skull_kid
Door Skull_kid (39038 reacties) op 05-11-2018 14:35
Rol: Forum Moderator
Tot nu toe heb ik een aantal zeer toffe zijmissies gehad! Er zitten ook wat fetch-quests in, natuurlijk, maar die zijn dan wel vaak in de vorm van een wanted-poster, waardoor datgene dat je moet "fetchen" een beetje tegenstribbelt
❍ᴥ❍
[Begin]  |51|52|53|54|55|56|57(68)  [Eind]