Quote:
Liever dat dan zo dom zijn om met een 300 euro apperaat in de bus te zitten.
Gepost door: Gunzelino op 19-05-2019 00:31
Gepost door: Gunzelino op 19-05-2019 00:31
En intussen wel met een iPhone Xs van 1100 euro in de bus zitten zeker?
Maar nee, ik zit buitenshuis in openbaar niet echt veel achter me telefoon.
En dan nog, het lijkt me veel makkelijker een Switch uit iemands handen te snatchen dan een telefoon.
Quote:
En dan nog, het lijkt me veel makkelijker een Switch uit iemands handen te snatchen dan een telefoon.
Gepost door: Gunzelino op 20-05-2019 09:53
En dan nog, het lijkt me veel makkelijker een Switch uit iemands handen te snatchen dan een telefoon.
Gepost door: Gunzelino op 20-05-2019 09:53
Als je ooit een carrière switch wilt maken, maak hem dan niet naar de dieverij.
汚部屋。
Quote:
Iphone? Ik heb wel standards hoor.
Maar nee, ik zit buitenshuis in openbaar niet echt veel achter me telefoon.
En dan nog, het lijkt me veel makkelijker een Switch uit iemands handen te snatchen dan een telefoon.
Gepost door: Gunzelino op 20-05-2019 09:53
Maar nee, ik zit buitenshuis in openbaar niet echt veel achter me telefoon.
En dan nog, het lijkt me veel makkelijker een Switch uit iemands handen te snatchen dan een telefoon.
Gepost door: Gunzelino op 20-05-2019 09:53
Haha, je kunt ook gewoon toegeven dat je argument '300 euro apparaat' onzin is als een gemiddelde smartphone duurder is dan een Switch. Een telefoon hebben mensen een stuk minder strak vast in hun handen dan iemand die op z'n Switch speelt.
Quote:
[..]
Waajow, waarom zoveel tekst? ^^
Gepost door: MasterSS op 20-05-2019 00:34
Waajow, waarom zoveel tekst? ^^
Gepost door: MasterSS op 20-05-2019 00:34
Zodat niemand de moeite neemt om die troep te lezen, want hij weet donders goed dat hij poep praat. Alleen zo neemt niemand de moeite om die crap te lezen.
Theecornerkiller
Quote:
Poep? Heb je weleens teruggelezen wat jij allemaal zegt. Waarom laat jij dan niet aan mij zien dat Xbox veel meer multiplayer spelers heeft dan PS4? En dat er meer mensen op Xbox online spelen dan op PS4? Of ga je mij ook vertellen dat Xbox meer verkochte exemplaren heeft van multiplayer games dan op de PS4?
[..]
Zodat niemand de moeite neemt om die troep te lezen, want hij weet donders goed dat hij poep praat. Alleen zo neemt niemand de moeite om die crap te lezen.
Gepost door: Swift op 20-05-2019 17:57
Zodat niemand de moeite neemt om die troep te lezen, want hij weet donders goed dat hij poep praat. Alleen zo neemt niemand de moeite om die crap te lezen.
Gepost door: Swift op 20-05-2019 17:57
汚部屋。
🇺🇦 💙💛
Quote:
Natuurlijk maakt het weinig uit als spel Y of X op spelcomputer Z speelt of op spelcomputer Z meer wordt verkocht. Maar daar ging het niet om. Het ging om waarom spelcomputer Z meer online spelers heeft dan op spelcomputer W.Wat maakt het nou werkelijk uit waar de meeste spelers zijn of welke variant de meeste verkochte exemplaren heeft? Zolang er afdoende mensen zijn die spel Y of X op spelcomputer Z spelen dan heeft het toch geen enkele toegevoegde waarde aan de speel ervaring wanneer voor spelcomputer Z de meeste exemplaren zijn verkocht?
Gepost door: Forrestfield op 20-05-2019 18:45
Gepost door: Forrestfield op 20-05-2019 18:45
Men wilt weten waarom er juist meer online spelers op de ene platform is dan op de ander als het om online games gaat, dan geef ik daar een antwoord op. Het ging erom dat er meer mensen competitive games op de PS4 wordt gespeeld dan op de Xbox.
Quote:
Belangrijke factor inderdaad, maar je kan ook zeggen: 'kwam vroeg in de markt' want reken maar dat Nintendo weer flink zal worden gekopieerd de volgende gen. Of denken jullie van niet?[..]
Nu is de situatie anders. Want tegenwoordig heb je andere factoren dan vroeger(smartphones en tablets zijn een voorbeeld). Een Switch is een interessant product, maar kwam laat in de markt. Dus wat biedt het ten opzichte van de andere consoles, los van de exclusives. Weinig. Als de Switch op hetzelfde moment uitkwam als met de PS4 en Xbox, dan zou de markt misschien anders op reageren. Want dan moest men een keuze maken tussen een nieuwe console of iets nieuws waar je de familie weer samen kunt brengen. Maar nu zijn we jaren verder en de Switch was 2 jaar geleden uitgebracht terwijl de PS4 en de Xbox volgend jaar z'n afscheid mag nemen.
Gepost door: Xor op 19-05-2019 14:19
Nu is de situatie anders. Want tegenwoordig heb je andere factoren dan vroeger(smartphones en tablets zijn een voorbeeld). Een Switch is een interessant product, maar kwam laat in de markt. Dus wat biedt het ten opzichte van de andere consoles, los van de exclusives. Weinig. Als de Switch op hetzelfde moment uitkwam als met de PS4 en Xbox, dan zou de markt misschien anders op reageren. Want dan moest men een keuze maken tussen een nieuwe console of iets nieuws waar je de familie weer samen kunt brengen. Maar nu zijn we jaren verder en de Switch was 2 jaar geleden uitgebracht terwijl de PS4 en de Xbox volgend jaar z'n afscheid mag nemen.
Gepost door: Xor op 19-05-2019 14:19
Oh, en Xor, wat je zei over dat er op Switch veelal 'onstabiele' games zouden zijn van Japanse games vind ik niet echt kloppen. Dat is imo nu veel minder geworden, de learning curve bij veel developers bleek vaak wat te hoog gegrepen, maar nu zie je al dat er genoeg kwaliteitsports of releases gewoon tegelijk goed worden released, al zal het misschien nog even duren voordat ze gewend zijn aan de architectuur omdat vele er pas zo ontzettend laat achter kwamen dat het een goed verkopend platform is.
_______*______o___________0_______~______*___
Quote:
Veel games spelen nog altijd op 30fps dan op 60fps. J-RPGs zoals Tales of Vesperia. Maar ook zelfs extreme games zoals Dead or Alive Extreme 3 Scarlet.[..]
Belangrijke factor inderdaad, maar je kan ook zeggen: 'kwam vroeg in de markt' want reken maar dat Nintendo weer flink zal worden gekopieerd de volgende gen. Of denken jullie van niet?
Oh, en Xor, wat je zei over dat er op Switch veelal 'onstabiele' games zouden zijn van Japanse games vind ik niet echt kloppen. Dat is imo nu veel minder geworden, de learning curve bij veel developers bleek vaak wat te hoog gegrepen, maar nu zie je al dat er genoeg kwaliteitsports of releases gewoon tegelijk goed worden released, al zal het misschien nog even duren voordat ze gewend zijn aan de architectuur omdat vele er pas zo ontzettend laat achter kwamen dat het een goed verkopend platform is.
Gepost door: Megalomaan op 20-05-2019 18:56
Belangrijke factor inderdaad, maar je kan ook zeggen: 'kwam vroeg in de markt' want reken maar dat Nintendo weer flink zal worden gekopieerd de volgende gen. Of denken jullie van niet?
Oh, en Xor, wat je zei over dat er op Switch veelal 'onstabiele' games zouden zijn van Japanse games vind ik niet echt kloppen. Dat is imo nu veel minder geworden, de learning curve bij veel developers bleek vaak wat te hoog gegrepen, maar nu zie je al dat er genoeg kwaliteitsports of releases gewoon tegelijk goed worden released, al zal het misschien nog even duren voordat ze gewend zijn aan de architectuur omdat vele er pas zo ontzettend laat achter kwamen dat het een goed verkopend platform is.
Gepost door: Megalomaan op 20-05-2019 18:56
Dat is waarop ik refereer met "onstabiele" games. Want sommige van deze games kunnen ook onder de 30fps gaan zakken als er opeens teveel gebeurtenissen in een game is. Als je dan moet kiezen tussen een game met 30fps of met 60fps, wat zouden de meeste PS4 gebruikers dan liever hebben? Of de keuze tussen stabielere 30fps of 30fps, maar kans op framedrops. En dit staat los van of men de game overal wilt meenemen/onderweg willen spelen of op hun schoot in hun bed/bank willen spelen, maar meer dat ze achter een TV spelen.
Porten op de Switch is niet zo'n issue vanwege het ARM architectuur. Maar je kan niet van de Switch verwachten dat het PS4 prestaties haalt. Vandaar ook dat je misschien op sommige titels kan zeggen "Zo. Deze game had ik niet op de Switch verwacht!!!". Maar dat het op de Switch ook uitkomt, betekent nog niet dat dit hetzelfde prestatie zal krijgen als dat de game op de PS4 speelt. Op de Switch zal er altijd wat moeten worden opgeofferd(lagere framerates, maar de game ziet er net zo goed uit als op de PS4 of de game ziet er minder goed uit, maar heeft nog wel hogere/stabielere framerates. Uiteindelijk heb je geen 1:1 versie met de PS4 versie).
En kopiëren zal hoogstwaarschijnlijk nog gebeuren. Ik denk dat Sony nog wel de stap naar ARM neemt als de mobiele chips qua performance van de console architectuur hebben bereikt. Want het idee van de Switch is slim en kosten besparend. Maar ik denk dat dit nog een lange tijd gaat duren. Ik zie eerder dat Sony samen met Microsoft volgende generatie nog gaan focussen/richten op dat game streaming idee. Maar ik zie Sony voor nu niet zo snel een Switch alternatief of met joycons naar buiten komen. Zeker wat Sony met de Vita heeft gezien en geleerd(en dat ze nu ook een andere koers hebben).
Quote:
Wat maakt het nou werkelijk uit waar de meeste spelers zijn of welke variant de meeste verkochte exemplaren heeft? Zolang er afdoende mensen zijn die spel Y of X op spelcomputer Z spelen dan heeft het toch geen enkele toegevoegde waarde aan de speel ervaring wanneer voor spelcomputer Z de meeste exemplaren zijn verkocht?
Gepost door: Forrestfield op 20-05-2019 18:45
Gepost door: Forrestfield op 20-05-2019 18:45
Ja dit inderdaad, dat snap ik dus ook niet. Raakt mij verder niet dat Sony er meer op verdiend dan Microsoft. Kut voor microsoft dat wel ,maar ik voel m niet
Quote:
Het is imo erg afhankelijk van de soort game die 30fps is. Dat vind ik niet gelijk staan aan instabiel.[..]
Veel games spelen nog altijd op 30fps dan op 60fps. J-RPGs zoals Tales of Vesperia. Maar ook zelfs extreme games zoals Dead or Alive Extreme 3 Scarlet.
Dat is waarop ik refereer met "onstabiele" games. Want sommige van deze games kunnen ook onder de 30fps gaan zakken als er opeens teveel gebeurtenissen in een game is. Als je dan moet kiezen tussen een game met 30fps of met 60fps, wat zouden de meeste PS4 gebruikers dan liever hebben? Of de keuze tussen stabielere 30fps of 30fps, maar kans op framedrops. En dit staat los van of men de game overal wilt meenemen/onderweg willen spelen of op hun schoot in hun bed/bank willen spelen, maar meer dat ze achter een TV spelen.
Veel games spelen nog altijd op 30fps dan op 60fps. J-RPGs zoals Tales of Vesperia. Maar ook zelfs extreme games zoals Dead or Alive Extreme 3 Scarlet.
Dat is waarop ik refereer met "onstabiele" games. Want sommige van deze games kunnen ook onder de 30fps gaan zakken als er opeens teveel gebeurtenissen in een game is. Als je dan moet kiezen tussen een game met 30fps of met 60fps, wat zouden de meeste PS4 gebruikers dan liever hebben? Of de keuze tussen stabielere 30fps of 30fps, maar kans op framedrops. En dit staat los van of men de game overal wilt meenemen/onderweg willen spelen of op hun schoot in hun bed/bank willen spelen, maar meer dat ze achter een TV spelen.
Voor de games die grafisch wat intenser zijn worden vaak studio's met veel Switch ervaring ingeschakeld om de framerate weer omhoog te krijgen of betere automatisch schalende resoluties te krijgen.
Quote:
Porten op de Switch is niet zo'n issue vanwege het ARM architectuur. Maar je kan niet van de Switch verwachten dat het PS4 prestaties haalt. Vandaar ook dat je misschien op sommige titels kan zeggen "Zo. Deze game had ik niet op de Switch verwacht!!!". Maar dat het op de Switch ook uitkomt, betekent nog niet dat dit hetzelfde prestatie zal krijgen als dat de game op de PS4 speelt. Op de Switch zal er altijd wat moeten worden opgeofferd(lagere framerates, maar de game ziet er net zo goed uit als op de PS4 of de game ziet er minder goed uit, maar heeft nog wel hogere/stabielere framerates. Uiteindelijk heb je geen 1:1 versie met de PS4 versie).
Er zijn hier meerdere belangrijke punten aan de hand denk ik:Porten op de Switch is niet zo'n issue vanwege het ARM architectuur. Maar je kan niet van de Switch verwachten dat het PS4 prestaties haalt. Vandaar ook dat je misschien op sommige titels kan zeggen "Zo. Deze game had ik niet op de Switch verwacht!!!". Maar dat het op de Switch ook uitkomt, betekent nog niet dat dit hetzelfde prestatie zal krijgen als dat de game op de PS4 speelt. Op de Switch zal er altijd wat moeten worden opgeofferd(lagere framerates, maar de game ziet er net zo goed uit als op de PS4 of de game ziet er minder goed uit, maar heeft nog wel hogere/stabielere framerates. Uiteindelijk heb je geen 1:1 versie met de PS4 versie).
- de Switch is nog nauwelijks aan bod gekomen als (hoofd)platform bij (multiplatform)spelontwikkeling, vaak tijdens development tot nu toe werd er voor de Switch gekozen, of achteraf pas bekeken mbv porten. Als er van begin af aan naar wordt gekeken (oa dus auto schalende res), dan zou het heel anders verlopen (tot aan echte technische grenzen natuurlijk)
- Game engines: support hiervoor begint steeds meer te lopen, denk aan onlangs bijv Game Maker. Ook hierbij geldt: is de engine ontwikkeld met het oog op de Switch? Vaak nog niet dus. Dit verandert steeds meer nu als het goed is (de Switch zit qua power dichter bij de Xbox One dan de PS3 bijvoorbeeld).
Quote:
En kopiëren zal hoogstwaarschijnlijk nog gebeuren. Ik denk dat Sony nog wel de stap naar ARM neemt als de mobiele chips qua performance van de console architectuur hebben bereikt. Want het idee van de Switch is slim en kosten besparend. Maar ik denk dat dit nog een lange tijd gaat duren. Ik zie eerder dat Sony samen met Microsoft volgende generatie nog gaan focussen/richten op dat game streaming idee. Maar ik zie Sony voor nu niet zo snel een Switch alternatief of met joycons naar buiten komen. Zeker wat Sony met de Vita heeft gezien en geleerd(en dat ze nu ook een andere koers hebben).
post door: Xor op 20-05-2019 19:11
Streaming wordt nog geen hoofdzaak bij nieuwe gen denk ik, wel als serieuze optie voor Japan en andere dichtbevolkte, high-end infrastructuren. Misschien dat MS nog wel een keer iets gaat proberen qua portable gaming/direct switchen naar TV, maar dan in combibatie met hun duurdere tablets oid?En kopiëren zal hoogstwaarschijnlijk nog gebeuren. Ik denk dat Sony nog wel de stap naar ARM neemt als de mobiele chips qua performance van de console architectuur hebben bereikt. Want het idee van de Switch is slim en kosten besparend. Maar ik denk dat dit nog een lange tijd gaat duren. Ik zie eerder dat Sony samen met Microsoft volgende generatie nog gaan focussen/richten op dat game streaming idee. Maar ik zie Sony voor nu niet zo snel een Switch alternatief of met joycons naar buiten komen. Zeker wat Sony met de Vita heeft gezien en geleerd(en dat ze nu ook een andere koers hebben).
post door: Xor op 20-05-2019 19:11
_______*______o___________0_______~______*___
Quote:
[..]
Het is imo erg afhankelijk van de soort game die 30fps is. Dat vind ik niet gelijk staan aan instabiel.
Voor de games die grafisch wat intenser zijn worden vaak studio's met veel Switch ervaring ingeschakeld om de framerate weer omhoog te krijgen of betere automatisch schalende resoluties te krijgen.
[..]
Er zijn hier meerdere belangrijke punten aan de hand denk ik:
- de Switch is nog nauwelijks aan bod gekomen als (hoofd)platform bij (multiplatform)spelontwikkeling, vaak tijdens development tot nu toe werd er voor de Switch gekozen, of achteraf pas bekeken mbv porten. Als er van begin af aan naar wordt gekeken (oa dus auto schalende res), dan zou het heel anders verlopen (tot aan echte technische grenzen natuurlijk)
- Game engines: support hiervoor begint steeds meer te lopen, denk aan onlangs bijv Game Maker. Ook hierbij geldt: is de engine ontwikkelt met het oog op de Switch? Vaak nog niet dus. Dit verandert steeds meer nu als het goed is (de Switch zit qua power dichter bij de Xbox One dan de PS3 bijvoorbeeld).
[..]
Streaming wordt nog geen hoofdzaak bij nieuwe gen denk ik, wel als serieuze optie voor Japan en andere dichtbevolkte, high-end infrastructuren. Misschien dat MS nog wel een keer iets gaat proberen qua portable gaming/direct switchen naar TV, maar dan in combibatie met hun duurdere tablets oid?
Gepost door: Megalomaan op 20-05-2019 19:48
Het is imo erg afhankelijk van de soort game die 30fps is. Dat vind ik niet gelijk staan aan instabiel.
Voor de games die grafisch wat intenser zijn worden vaak studio's met veel Switch ervaring ingeschakeld om de framerate weer omhoog te krijgen of betere automatisch schalende resoluties te krijgen.
[..]
Er zijn hier meerdere belangrijke punten aan de hand denk ik:
- de Switch is nog nauwelijks aan bod gekomen als (hoofd)platform bij (multiplatform)spelontwikkeling, vaak tijdens development tot nu toe werd er voor de Switch gekozen, of achteraf pas bekeken mbv porten. Als er van begin af aan naar wordt gekeken (oa dus auto schalende res), dan zou het heel anders verlopen (tot aan echte technische grenzen natuurlijk)
- Game engines: support hiervoor begint steeds meer te lopen, denk aan onlangs bijv Game Maker. Ook hierbij geldt: is de engine ontwikkelt met het oog op de Switch? Vaak nog niet dus. Dit verandert steeds meer nu als het goed is (de Switch zit qua power dichter bij de Xbox One dan de PS3 bijvoorbeeld).
[..]
Streaming wordt nog geen hoofdzaak bij nieuwe gen denk ik, wel als serieuze optie voor Japan en andere dichtbevolkte, high-end infrastructuren. Misschien dat MS nog wel een keer iets gaat proberen qua portable gaming/direct switchen naar TV, maar dan in combibatie met hun duurdere tablets oid?
Gepost door: Megalomaan op 20-05-2019 19:48
Denk je echt dat Microsoft iets gaan doen met portable gaming? Ik zou dat zeker wel gaan kopen. Wordt is tijd dat ze zoiets gaan doen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
- Fable 4
- Oude controllers werken op Series X
- Het design dat beter past in een woonkamer
- Een CEO die het eindelijk snapt
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?