Staat ook lekker duidelijk op de website van PostNL:
Quote:
Die kunnen ze me beter niet in rekening brengen, het pakket is gewoon onder de €22 dus doei doei met je afhandelingskosten. Betaal al bijna €7,50 aan shipping costs dus dat zit er gewoon bij in; Play-Asia verstuurt met PostNL Registered Airmail
Afhandelingskosten
Voor een pakket uit het buitenland betaal je afhandelingskosten. Voor een reguliere zending betaal je € 13 en voor een EMS-pakket € 17,50 (inclusief incasso- en administratiekosten).
Voor een pakket uit het buitenland betaal je afhandelingskosten. Voor een reguliere zending betaal je € 13 en voor een EMS-pakket € 17,50 (inclusief incasso- en administratiekosten).
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Quote:
Hier ook een formulier moeten invullen, bestelling van €72 maar wel DDP, dus de 21% belasting ontvangen ze gewoon in Nederland. Hopelijk is de gijzeling van het pakje snel afgelopen Bleh, eerste keer dat ik een formulier moet invullen omdat PostNL aanvullende gegevens nodig heeft. Play-Asia zet toch altijd duidelijk op het pakketje wat het is & wat de waarde is?
Staat ook lekker duidelijk op de website van PostNL:
[..]
Die kunnen ze me beter niet in rekening brengen, het pakket is gewoon onder de €22 dus doei doei met je afhandelingskosten. Betaal al bijna €7,50 aan shipping costs dus dat zit er gewoon bij in; Play-Asia verstuurt met PostNL Registered Airmail
Gepost door: ThaDanus op 23-03-2019 15:03
Staat ook lekker duidelijk op de website van PostNL:
[..]
Die kunnen ze me beter niet in rekening brengen, het pakket is gewoon onder de €22 dus doei doei met je afhandelingskosten. Betaal al bijna €7,50 aan shipping costs dus dat zit er gewoon bij in; Play-Asia verstuurt met PostNL Registered Airmail
Gepost door: ThaDanus op 23-03-2019 15:03
In 2017 ook al eens zo’n formulier moeten invullen voor een <€22 Play-Asia bestelling, werd na een klein weekje vrijgegeven zonder extra kosten.
Quote:
Nou. €26,65 inklaringskosten, terwijl de belasting gewoon aan Nederland betaald zou moeten zijn. Maar even stennis schoppen @ PostNL via Twitter
[..]Hier ook een formulier moeten invullen, bestelling van €72 maar wel DDP, dus de 21% belasting ontvangen ze gewoon in Nederland. Hopelijk is de gijzeling van het pakje snel afgelopen
In 2017 ook al eens zo’n formulier moeten invullen voor een <€22 Play-Asia bestelling, werd na een klein weekje vrijgegeven zonder extra kosten.
Gepost door: L1F3Stream op 23-03-2019 17:38
In 2017 ook al eens zo’n formulier moeten invullen voor een <€22 Play-Asia bestelling, werd na een klein weekje vrijgegeven zonder extra kosten.
Gepost door: L1F3Stream op 23-03-2019 17:38
Ik heb vorig jaar Taiko no Tatsujin voor de PS4 gekocht bij de concurrent, Nippon-Yasan met Transi-Logistic, hoe dat werkte was volgens mij hetzelfde, je betaalt namelijk de belasting al aan de verkoper, die het doorsluist naar customs in de EU; ze verzenden het namelijk eerst naar een lokale partij hier, die het vervolgens doorstuurt naar de klant.
Maar hier hebben andere members wellicht meer ervaring mee bij Play-Asia zelf
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Quote:
Kans is nog steeds aanwezig helaas.. Met de Economy Airmail Duty & Tax included optie koop ik ook alles, nu alsnog dus de €13 afhandelingskosten + €13,65 BTW om te betalen. Ik wil de Limited Edition van Death Road to Canada bestellen: prijs = €32,30. Er zijn inderdaad twee gratis verzendopties. De 1e is Economy Air Box (hierbij betaal je alvast de tax over de prijs van het spel). De 2e is Economy Registered Airmail en daarbij betaal je niets extra. Bij de eerste optie zou je als het pakket aankomt dus geen btw meer hoeven te betalen aan de postbode, maar alleen de afhandelingskosten van ongeveer €13,00? Loop ik niet de kans dat ik bij ontvangst twee keer btw moet betalen? Alvast bedankt voor de reactie(s).
Gepost door: XYRAF op 26-03-2019 13:12
Gepost door: XYRAF op 26-03-2019 13:12
Bij zowel Play-Asia als PostNL een klacht uitstaan, bij PostNL moet zelfs via de post een officieel bezwaar ingediend worden. Lekker omslachtig..
Quote:
[..]Kans is nog steeds aanwezig helaas.. Met de Economy Airmail Duty & Tax included optie koop ik ook alles, nu alsnog dus de €13 afhandelingskosten + €13,65 BTW om te betalen.
(Image)Bij zowel Play-Asia als PostNL een klacht uitstaan, bij PostNL moet zelfs via de post een officieel bezwaar ingediend worden. Lekker omslachtig..
Gepost door: L1F3Stream op 26-03-2019 14:47
(Image)Bij zowel Play-Asia als PostNL een klacht uitstaan, bij PostNL moet zelfs via de post een officieel bezwaar ingediend worden. Lekker omslachtig..
Gepost door: L1F3Stream op 26-03-2019 14:47
Wtf? Volgens mij is dat een fout van de douane/PostNL, want je hebt tenslotte de benodigde tax al betaald. Ik heb precies diezelfde games besteld met dezelfde verzendoptie en bij mij is alles wel aangekomen zonder extra heffingen (net zoals alle andere PlayAsia-exclusives die ik met deze verzendoptie heb laten komen).
https://www.instagram.com/sir_collectalot/
Quote:
Of Play-Asia heeft een fout gemaakt en de belasting niet afgestaan oid. Gaat in ieder geval lekker bij die bedrijven. 20+ orders met die verzendoptie daarvoor zijn in ieder geval zonder problemen aangekomen, dus kan een uniek geval zijn..[..]
Wtf? Volgens mij is dat een fout van de douane/PostNL, want je hebt tenslotte de benodigde tax al betaald. Ik heb precies diezelfde games besteld met dezelfde verzendoptie en bij mij is alles wel aangekomen zonder extra heffingen (net zoals alle andere PlayAsia-exclusives die ik met deze verzendoptie heb laten komen).
Gepost door: Earase op 26-03-2019 15:15
Wtf? Volgens mij is dat een fout van de douane/PostNL, want je hebt tenslotte de benodigde tax al betaald. Ik heb precies diezelfde games besteld met dezelfde verzendoptie en bij mij is alles wel aangekomen zonder extra heffingen (net zoals alle andere PlayAsia-exclusives die ik met deze verzendoptie heb laten komen).
Gepost door: Earase op 26-03-2019 15:15
Quote:
Echt te omslachtig Als je het niet met de kosten eens bent, kun je bezwaar indienen. Dit geldt alleen voor de BTW en invoerrechten, de afhandelingskosten blijven staan. Dit omdat we wel de douane aangifte, administratie opslag, etc hebben gedaan. Bezwaar kun je uitsluitend schriftelijk indienen, onder vermelding van naam, adres en woonplaats gegevens en IBAN bankrekeningnummer. Stuur zoveel mogelijk informatie mee over de waarde en inhoud van het pakket plus betaalgegevens. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst
- PostNL
- PostNL
Quote:
Play-Asia support snapt ook de eigen shipping opties niet
We thank you for the information that you have provided us. With this,
kindly allow us to coordinate this with our Warehouse Team. Rest assured
that we will get back to you once we receive any response from them.
In addition to this, please understand that shipments may be subject to
import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your
country. Additional charges for customs clearance must be borne by you; we
have no control over these charges and cannot predict what they may be.
Before you confirm the order, we have clearly stated that the price does
not include any duty and tax, and you have to bear the charge.
- Play-Asia
kindly allow us to coordinate this with our Warehouse Team. Rest assured
that we will get back to you once we receive any response from them.
In addition to this, please understand that shipments may be subject to
import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your
country. Additional charges for customs clearance must be borne by you; we
have no control over these charges and cannot predict what they may be.
Before you confirm the order, we have clearly stated that the price does
not include any duty and tax, and you have to bear the charge.
- Play-Asia
Quote:
Verdienen ze ook nog wat extra aan postzegel
[..]
(Image)Bij zowel Play-Asia als PostNL een klacht uitstaan, bij PostNL moet zelfs via de post een officieel bezwaar ingediend worden. Lekker omslachtig..
Gepost door: L1F3Stream op 26-03-2019 14:47
(Image)Bij zowel Play-Asia als PostNL een klacht uitstaan, bij PostNL moet zelfs via de post een officieel bezwaar ingediend worden. Lekker omslachtig..
Gepost door: L1F3Stream op 26-03-2019 14:47
😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Quote:
Raar, kosten staan gewoon heel duidelijk op de doos weergegeven...wel een beetje kleine letters, maar vaag dat ik dat hele formulier moest invullen dan. Geen extra kosten though Bleh, eerste keer dat ik een formulier moet invullen omdat PostNL aanvullende gegevens nodig heeft. Play-Asia zet toch altijd duidelijk op het pakketje wat het is & wat de waarde is?
Staat ook lekker duidelijk op de website van PostNL:
[..]
Die kunnen ze me beter niet in rekening brengen, het pakket is gewoon onder de €22 dus doei doei met je afhandelingskosten. Betaal al bijna €7,50 aan shipping costs dus dat zit er gewoon bij in; Play-Asia verstuurt met PostNL Registered Airmail
Gepost door: ThaDanus op 23-03-2019 15:03
Staat ook lekker duidelijk op de website van PostNL:
[..]
Die kunnen ze me beter niet in rekening brengen, het pakket is gewoon onder de €22 dus doei doei met je afhandelingskosten. Betaal al bijna €7,50 aan shipping costs dus dat zit er gewoon bij in; Play-Asia verstuurt met PostNL Registered Airmail
Gepost door: ThaDanus op 23-03-2019 15:03
Wel heeeel erg vertraagd door PostNL, Play-Asia had het pakket op 7 maart al verstuurd.
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Quote:
Dit heb ik vorig jaar ook gehad, maar het pakket was redelijk groot en de waarde laag, dus dan kan ik het snappen. Maar een enkele game in een bubbelenvelop...?Heb hier ook net een formulier moeten invullen, hartstikke vervelend dat ze hierom vragen, de waarde staat toch wel zeker op het pakket? Het is Fallen Legion die ik voor 14 euro heb gekocht.
Gepost door: Lenilyn op 04-04-2019 13:36
Gepost door: Lenilyn op 04-04-2019 13:36
Ik heb gisteren wel twee games in dezelfde envelop binnengekregen zonder problemen (The End is Nigh en SNK Heroines). Dus ja, hoe dat werkt...
Kuma!
Heb net een pm van iemand ontvangen die niet echt blij was dat hij/zij een brief kreeg omtrent een pakket van Play-Asia en dat men een formulier moest invullen(+ misschien nog afhandelingskosten moet betalen).
Hopelijk kunnen andere members misschien nog tips e.d. geven over het invullen van een formulier en geen afhandelingskosten e.d. moet betalen. Want in feite moet je geen inklaringskosten e.d. betalen als het aankoopbedrag onder de €22 is(verzendkosten moet niet worden meegerekend, pas als het aankoopbedrag boven de €22 ligt). En als ik de reacties van andere members hier lees, dan krijg ik het vermoeden dat iemand(of een aantal mensen) bij PostNL z'n werk niet goed doet(en zo'n beetje de ontvangers al het werk laten doen door zo'n formulier te laten invullen). Of er zijn veranderingen bij dat ene afdeling aan de gang vanwege het brexit gebeuren en loopt alles niet zo vlekkeloos zoals het normaal gesproken wel is :/.
Quote:
Zou me niets verbazen met hun ZZP constructies. Pakketbezorgers worden ook structureel onderbetaald, vandaar dat er ook zoveel geklaagd wordt over de bezorging. Heb nu zelf ook al drie keer een pakketje bezorgd gehad zonder briefje in de brievenbus, dus moest de meeste buren af om te kijken waar het was, en een pakketje is zelfs terug naar Zwitserland gestuurd dus jeej, dubbele verzendkosten. Ik vraag mij af of ze misschien incompetente mensen hebben aangenomen bij PostNL(afdeling buitenlandse pakketjes afhandelen)
Gepost door: Xor op 04-04-2019 21:25
Gepost door: Xor op 04-04-2019 21:25
Maar als je dan hoort dat ze iets van 2 minuten per pakket krijgen, tja, can't blame a guy. Is ook niet te doen, rijden naar een adres, uit de auto, pakket pakken, aanbellen, als iemand niet thuis is bij de buren afgeven en een briefje in de bus doen, dat lukt noooo way in 2 minuten. Ben er zelf niet blij mee maar wil het ook niet afreageren op de pakketbezorger, maar merk wel dat dat soms lastig is.
Ik heb bij de factuur van Play-Asia (die in dollars was) ook een screenshot bijgevoegd van de website waar het bedrag in euros op stond, voor de zekerheid, en dit ook bij het commentaar geschreven. Want ik zag het al helemaal voor me dat ze dat in een wisselkoerswebsite in gingen voeren en dan boven de €22 zouden uitkomen, haha.
Voor andere mensen die zich afvragen hoe ik de factuur heb opgestuurd, dit is m. Boven de zwarte balk is een print screen van de factuur-pdf (kan je opvragen via My Order, en dan Click here to view the invoice for this order.), onder de zwarte streep is een printscreen van de website om te bewijzen dat het bedrag onder de €22 zat. Rode cirkel heb ik ook toegevoegd om te benadrukken dat dat de waarde in USD is.
Uiteraard is dit nog wat creatief te bewerken *kuch* maar omdat ze zelf ook de waarde op de envelop zetten zou ik hier wel mee oppassen. Ik heb het hiervoor in ieder geval niet hoeven doen, maar heb bijvoorbeeld wel gevraagd voor m'n bestelling bij Nippon-Yasan om de waarde in euros iets te verlagen zodat die precies €22 was (bij omrekening op xe.com was dat iets van €22,60, dus een minimaal verschil).
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Morgen of overmorgen weer een pakket. Ben benieuwd....
PS Vita Verzamelaar. Ennuh: can't touch this du dududu dudu dudu cant tough this. Geen idee voor een leuk signature...
Vandaar dat ik niets meer bestel met een waarde hoger dan 23 euro.
🇺🇦 💙💛
Gaan hier dan nog douane kosten overeen? Kan ik de bezorger op dat moment vertellen dat 'ie het weer mee kan nemen zodat ik via PP m'n geld terug kan vragen?