Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Alternate.nl

[Begin]  |2|3|4|5|6|7|8(8)  [Eind]
Jordanmaster
Door Jordanmaster (1441 reacties) op 15-03-2015 19:49
Quote:

Het enige wat ze misschien nog kunnen doen, is een gratis kortingscode weggeven. Maar dat hangt ook af hoe klantvriendelijk Alternate is ;p(want dat zijn ze niet verplicht ;p).
Gepost door: Glo op 15-03-2015 19:39
Uit mijn ervaring zijn ze niet zo vriendelijk. Dit zegt wel wat denk ik
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 15-03-2015 19:50
Quote:
[..]

Hier ook.. Hoop dat het echt verwerkt is en klaar staat voor vertrek en geen auto bericht is.


Gepost door: Kalax03 op 15-03-2015 19:41
Ik zou niet teveel hopen. Want ze kunnen nog altijd op het laatste moment de bestellingen terugtrekken. Ik heb mijn ervaringen gehad(dat de bestellingen klaar stonden voor vertrek, de volgende dag werden ze teruggetrokken en kreeg ik een mail dat m'n bestellingen waren geannuleerd ;p).

Edit:
Quote:
[..]
Uit mijn ervaring zijn ze niet zo vriendelijk. Dit zegt wel wat denk ik
Gepost door: Jordanmaster op 15-03-2015 19:49
Wow. Hoe zijn ze de laatste jaren bergafwaarts gegaan? o.o

Nieuwe eigenaren/managers in het bedrijf? Ik weet nog iets van 2-3 jaar geleden(en zelfs nog daarvoor) dat Alternate een aanrader was :/.
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 15-03-2015 19:53
Voorbeeldje trouwens nog:
Quote:
[..]
2. Zodra iets op Tweakers bekend is (en dit kwam van Tweakers af), dan kan je eigenlijk al fluiten naar je product. Van Pepper heb ik nooit gehoord, dus gok dat je daar niet gauw problemen mee zal krijgen.
Gepost door: Skull_kid op 15-03-2015 17:34
Dit soort dingen gebeuren er op Pepper namelijk:

:')

Ach ja, dit soort prijsfouten lopen altijd in het honderd door dat er massaal gebruik van gemaakt wordt. Als dit in een select groepje blijft is er niets aan de hand.

@Glo, inderdaad! Vroeger was dit een geweldige webshop, meermalen bestellingen gedaan en alles verliep prima. Laatste tijd echter geen bestellingen geplaatst, tot vandaag dan.
Kalax03
Door Kalax03 (1182 reacties) op 15-03-2015 19:55
Quote:
[..]
Ik zou niet teveel hopen. Want ze kunnen nog altijd op het laatste moment de bestellingen terugtrekken. Ik heb mijn ervaringen gehad(dat de bestellingen klaar stonden voor vertrek, de volgende dag werden ze teruggetrokken en kreeg ik een mail dat m'n bestellingen waren geannuleerd ;p).

Edit:
[..]
Wow. Hoe zijn ze de laatste jaren bergafwaarts gegaan? o.o

Nieuwe eigenaren/managers in het bedrijf? Ik weet nog iets van 2-3 jaar geleden(en zelfs nog daarvoor) dat Alternate een aanrader was :/.
Gepost door: Glo op 15-03-2015 19:50

True... en over je edit. Ik had in het verleden(3-4 jaar) nog wel eens bij Alternate idd wat besteld, vond het toen nog een prima bedrijf, ook de reviews op tweakers waren destijds best goed. Volgens mij een ander beleid ingevoerd daar.
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 15-03-2015 19:57
Quote:
Voorbeeldje trouwens nog:
[..]
Dit soort dingen gebeuren er op Pepper namelijk:
(Image)
:')

Ach ja, dit soort prijsfouten lopen altijd in het honderd door dat er massaal gebruik van gemaakt wordt. Als dit in een select groepje blijft is er niets aan de hand.
Gepost door: Dynaw op 15-03-2015 19:53
Wat kan je anders verwachten :/.

Iedereen(95%) uit dat site komt uit Tweakers(voornamelijk Tweakers aanbieding topic). Het is een "dochteronderneming" van Tweakers aanbieding topic(met dochteronderneming bedoel ik dat de meeste mensen van de aanbieding topic ook deze site hebben gemaakt en verder hebben uitgebreid. Beter gezegd: Het is een soort van extra stuk/orgaan dat aan Tweakers aanbieding topic is vast geplakt ;p).
Tailsknux
Door Tailsknux (1851 reacties) op 15-03-2015 20:02
Quote:
[..]

Hier ook.. Hoop dat het echt verwerkt is en klaar staat voor vertrek en geen auto bericht is.


Gepost door: Kalax03 op 15-03-2015 19:41

Wat de rest al zegt, er zal niemand nu aan het werk zijn. Bovendien heeft een hoop op hun website wel een levertijd van een aantal dagen, dat zal dus sowieso niet 1-2-3 klaar staan.
..
Timmerito
Door Timmerito (2338 reacties) op 15-03-2015 20:02
Mijn bestelling staat niet (meer) in mijn account
Je hebt een lot gekocht van de lotenverkoper waarmee je een kerstboom wint, toen kocht je nog een lot waarmee je weer een kerstboom wint, waarmee je weer een kerstboom wint, waarmee je weer een kerstboom wint, waarmee je weer een kerstboom wint...
Fonsy007
Door Fonsy007 (396 reacties) op 15-03-2015 20:06
Quote:
Mijn bestelling staat niet (meer) in mijn account
Gepost door: Timmerito op 15-03-2015 20:02
Dat kan je pas zien wanneer je account gekoppeld is aan je bestelling.
Ik had al een account en kan hem daardoor wel zien, maar een vriend van mij niet en hij had een nieuw account aangemaakt
Tailsknux
Door Tailsknux (1851 reacties) op 15-03-2015 20:07
Quote:
[..]
Dat kan je pas zien wanneer je account gekoppeld is aan je bestelling.
Ik had al een account en kan hem daardoor wel zien, maar een vriend van mij niet en hij had een nieuw account aangemaakt
Gepost door: Fonsy007 op 15-03-2015 20:06

Ik heb vandaag mijn account pas aangemaakt en kan gewoon mijn bestelling in mijn account zien.
..
Uribium
Door Uribium (2975 reacties) op 15-03-2015 20:08
Denk dat ze gewoon heel simpel elke order annuleren waarin de kortingscode is gebruikt, en alsvolgt het geld wordt teruggestort. Mensen die dan de code legitiem gebruikt hadden om het desbetreffende product waaraan de code gekoppeld was wel te bestellen, kunnen dit dan gewoon nog een keer doen.
Nintendo 3DS FC: 2766-8758-9583 Xbox 360 GT: uribium PSN: Uribium 'Voeg maar toe :)'
Fonsy007
Door Fonsy007 (396 reacties) op 15-03-2015 20:08
Quote:
[..]

Ik heb vandaag mijn account pas aangemaakt en kan gewoon mijn bestelling in mijn account zien.
Gepost door: Tailsknux op 15-03-2015 20:07
Oh oke, dan is dat het niet :p
Marty84
Door Marty84 (2849 reacties) op 15-03-2015 20:08
Zelfde hier , zag de bestelling vanmiddag ook niet staan en nu staat ie wel in de lijst.
Nu alleen afwachten of ze leveren. Zo niet dan niet
Kalax03
Door Kalax03 (1182 reacties) op 15-03-2015 20:12
Quote:
[..]

Wat de rest al zegt, er zal niemand nu aan het werk zijn. Bovendien heeft een hoop op hun website wel een levertijd van een aantal dagen, dat zal dus sowieso niet 1-2-3 klaar staan.
Gepost door: Tailsknux op 15-03-2015 20:02

Uiteraard, de kans is echt minimaal
Demin
Door Demin (80 reacties) op 15-03-2015 20:57
Quote:


@ Demin: Jou uitleg klopt enerzijds niet, aangezien ik ook veel van het juridische af weet,. Het gaat mij niet om wat ik met een 2e of meer accounts doe. Het gaat mij erom dat het niet door de verkopende partij niet zou mogen.

Feitelijk zolang ik "betaal" heb ik feitelijk recht op levering. Prijs staat goed ik koop alleen met korting.
(...)
Nogmaals als ze leveren lach ik me een slag in het rond. En als ze niet leveren en me geld terugstorten, geen probleem ......... maar ik moest het proberen. Want als het lukt zeggen de "gemisten" onder ons had ik maar.
Gepost door: MJB op 15-03-2015 19:24

Als jij van mening bent dat wat ik zeg niet klopt voel je vrij het te verbeteren. Maar aan een 'aangezien ik ook veel van het juridische af weet' als argument heb ik vrij weinig boodschap. Neem dan aub de moeite je uitspraak te onderbouwen, vind ik alleen maar interessant.
Wat je met je eerste alinea bedoelt kan ik niet opmaken uit je tekst. Maar wat betreft de strekking van je verhaal; Je hebt slechts 'in beginsel' recht op levering, niet 'feitelijk' recht op levering. Wat jouw ervaringen bij andere shops zijn doet er wat dat betreft niet toe, je hebt eerder gewoon geluk gehad/je zal een van de weinige zijn geweest die er gebruik van hebben gemaakt. Er is een wettelijk voorbehoud op die plicht tot leveren waar Alternate zich gezien de vele bestellingen waarschijnlijk op gaat proberen te beroepen. Individueel zou je dat in sommige gevallen misschien nog kunnen aanvechten. Ik hoop met je mee dat het gewoon uitgeleverd wordt, maar ik schets slechts de waarschijnlijke situatie. Dat gezegd hebbende, het is inderdaad een gevalletje niet geschoten altijd mis waar je niet slechter van wordt als je het probeert. Als de bestelling bezorgd wordt zijn we inderdaad "buutvrij".
Davidov
Door Davidov (13584 reacties) op 15-03-2015 23:23
Oeps, laat maar (deze reactie mag weg)
''Zonder backlog ben je uitgespeeld.''
MJB
Door MJB (4361 reacties) op 15-03-2015 23:58
Quote:
[..]

Als jij van mening bent dat wat ik zeg niet klopt voel je vrij het te verbeteren. Maar aan een 'aangezien ik ook veel van het juridische af weet' als argument heb ik vrij weinig boodschap. Neem dan aub de moeite je uitspraak te onderbouwen, vind ik alleen maar interessant.
Wat je met je eerste alinea bedoelt kan ik niet opmaken uit je tekst. Maar wat betreft de strekking van je verhaal; Je hebt slechts 'in beginsel' recht op levering, niet 'feitelijk' recht op levering. Wat jouw ervaringen bij andere shops zijn doet er wat dat betreft niet toe, je hebt eerder gewoon geluk gehad/je zal een van de weinige zijn geweest die er gebruik van hebben gemaakt. Er is een wettelijk voorbehoud op die plicht tot leveren waar Alternate zich gezien de vele bestellingen waarschijnlijk op gaat proberen te beroepen. Individueel zou je dat in sommige gevallen misschien nog kunnen aanvechten. Ik hoop met je mee dat het gewoon uitgeleverd wordt, maar ik schets slechts de waarschijnlijke situatie. Dat gezegd hebbende, het is inderdaad een gevalletje niet geschoten altijd mis waar je niet slechter van wordt als je het probeert. Als de bestelling bezorgd wordt zijn we inderdaad "buutvrij".
Gepost door: Demin op 15-03-2015 20:57

Laten we nu niet gaan speculeren. Het is gewoon spannend wat er gebeuren gaat ..... heerlijk zo een fout. ik heb sowieso voor mij gevoel geen misbruik van iets gemaakt, want ik heb gewoon betaald na aftrek vn een fikse korting.

Ik vind het leuk dat dit met alle beveiligingen van tegenwoordig liiefst bij een zaak die verstand zou moeten hebben van computers het fout gaat in hun computer.

Komt het komt het en anders zie ik mijn geld retour .... ik voel me zo NIET schuldg ! En had met deze actie gewoon zin om mee te liften, Heerlijk ...... lijkt wel de release van een mega game !
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 16-03-2015 01:01
Zo,
Quote:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij willen wij u informeren dat uw bestelling bij ons is geannuleerd.

Mocht u nog verdere vragen hebben, kunt u zich wenden tot onze afdeling verkoop. Deze is bereikbaar op telefoonnummer: 0180-440844 (maandag t/m donderdag van 9:00-18:00, vrijdag van 9:00 tot 20:00 en zaterdag van 9:00 tot 17:00).

Indien de order reeds betaald is, wordt het bedrag automatisch naar u geretourneerd.

Wij bedanken u voor het getoonde vertrouwen in Alternate.

Met vriendelijke groet,
Geen paniek, dit heb ik zelf gedaan. Maar scheelt toch het gedoe.
Ginryuu
Door Ginryuu (13305 reacties) op 16-03-2015 01:03
Ze kunnen de toko sluiten als ze wel leveren
🇺🇦
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 16-03-2015 01:22
Ondanks Alternate uiteraard nooit zal leveren, kost het zo'n bedrijf toch nog een hoop geld. Ze moeten nu alle zeilen bijzetten, of misschien zelfs extra hulp inhuren, om deze fout te herstellen. Want zoals meestal met deze dingen houdt het niet op bij een simpele annulering: mensen menen weer dat ze "recht" hebben op de bestelde goederen of willen "compensatie" voor de oh zo verschrikkelijke geleden schade... Want naast dat je je geld een paar dagen kwijt bent, is het natuurlijk ook een grote klap in het gezicht dat je die 16 games, 4 headsets en 6 controllers tóch niet ontvangt voor €8,60. Dus dat wordt een week lang mailen en bellen met mensen, naast de hoop mails en terugboekingen waar ze nu al mee bezig zijn.
Ik begrijp overigens best dat mensen het gewoon proberen hoor, je weet naar nooit. En bij de echt grote jongens met volautomatische systemen willen er nog wel eens wat tussendoor glippen, maar ik hoop wel dat iedereen gewoon zal accepteren dat het niet gelukt is deze keer en niet dit bedrijf tot in lengte van dagen kwalijk gaan nemen dat de bijna gratis spullen niet werden geleverd.
"A winner is you"
Lam-Bal
Door Lam-Bal (2548 reacties) op 16-03-2015 03:05
Quote:
Ondanks Alternate uiteraard nooit zal leveren, kost het zo'n bedrijf toch nog een hoop geld. Ze moeten nu alle zeilen bijzetten, of misschien zelfs extra hulp inhuren, om deze fout te herstellen. Want zoals meestal met deze dingen houdt het niet op bij een simpele annulering: mensen menen weer dat ze "recht" hebben op de bestelde goederen of willen "compensatie" voor de oh zo verschrikkelijke geleden schade... Want naast dat je je geld een paar dagen kwijt bent, is het natuurlijk ook een grote klap in het gezicht dat je die 16 games, 4 headsets en 6 controllers tóch niet ontvangt voor €8,60. Dus dat wordt een week lang mailen en bellen met mensen, naast de hoop mails en terugboekingen waar ze nu al mee bezig zijn.
Ik begrijp overigens best dat mensen het gewoon proberen hoor, je weet naar nooit. En bij de echt grote jongens met volautomatische systemen willen er nog wel eens wat tussendoor glippen, maar ik hoop wel dat iedereen gewoon zal accepteren dat het niet gelukt is deze keer en niet dit bedrijf tot in lengte van dagen kwalijk gaan nemen dat de bijna gratis spullen niet werden geleverd.
Gepost door: GinneSchrik op 16-03-2015 01:22
Uit mijn ervaring toen ik bij bol.com actief was maakt dat niets uit. Alles annuleren en een duidelijke mailing sturen en je bent klaar. Zo'n fout is hoe dan ook vervelend, maar voor de grote jongens is dit geen enkel probleem. Hoogstens een dagje harder werken op een afdeling.
PS4/Xbox One: Lars2TheV
[Begin]  |2|3|4|5|6|7|8(8)  [Eind]