Thanks very much for supporting our store and pre-ordering with us.
As you may be aware, our warehouse and invoicing partner is based in the UK. Therefore we have to follow NEW post-BREXIT procedures with regards VAT, DUTY & Shipping to ensure that you can safely receive your item.
Due to the above reason, we are unable to ship your order in the way it currently exists. If we were to try to ship it, it would either not reach you or incur ADDITIONAL DUTY or VAT payments over and above what you should be paying, under the new terms of trade between the UK and your country.
Therefore, we need to cancel and refund your current order NISA#***** at this stage. This cancellation will take place today.
We will email you as soon as the store is open again to receive your order, which we hope will be within the next two weeks. At this stage you will be able to safely place a new order with us and be confident you will be charged DUTY and VAT correctly if they are due when your item arrives in your country.
Please DO NOT try to place an order with us until we have confirmed that the store is re-opened for ordering as we will need to cancel your order again.
We will make sure to keep enough supply of the Ys IX: Monstrum Nox - Limited Edition available so that you are able to order when the time comes.
Please also note that due to the complex process of getting our store and courier network ready to ship safely post BREXIT, as well as delays in our supply of items to the UK, we will not be able to ship replacement orders for the PS4 version of Ys IX: Monstrum Nox - Limited Edition until after the current release date (Feb 5th), though of course we are making all endeavours to ensure that we can ship your order again as soon as possible.
We apologise for any inconveniences these changes will cause. Please be sure that we are working as hard as possible to ensure that things can progress smoothly from here.
PSN ID: Himathrad Uplay: Himathrad Battlenet : Himathrad#2466
Quote:
ik ook, maar ze maken nog steeds nieuwe games
Ik ben nu wel even 10 keer zo blij dat ik met BF bij Aksys een aardig grote bestelling heb gedaan. Zelfde met Iffys, meerdere bestellingen gedaan afgelopen maanden wat me toch al gauw een aantal tientjes heeft bespaard vergeleken met de prijzen hier.
Gepost door: Phaeli op 27-01-2021 15:03
Gepost door: Phaeli op 27-01-2021 15:03
🇺🇦 💙💛
#team ☕ #team 🍕 + 🍍
Het product was £15 en de verzendkosten £7. Rekenen ze het totaalbedrag (dus boven de €22 waardoor je invoerrechten moet betalen) of alleen van het product zelf zonder verzendkosten?
Misschien had ik het even moeten vragen voordat ik ging bestellen maar ach, we zien het wel.
hun vragen had toch geen zin gehad, want zij gaan daar niet over.
bij postnl staat hoe het zit
🇺🇦 💙💛
PS: JorporMark ||| XB: JorporMark ||| Wii U: MarkDG ||| 3DS: 1375-7429-5834 ||| Switch: 8238-0040-2538
FC: 4425-1454-3512 / NNID: Danielle0173 / PSN ID: Danielle0173 / XBox: danielle0173
store.iffyseurope.com
Please note EU Orders will commence shipping from March 1st 2021.
Van Ifi's online store, dit zou normaal ook gelden voor de NIS store.
Ze gaan de BTW niet regelen voor EU klanten zoals bijvoorbeeld Amazon dat doet. Dit betekend dat je inklaringskosten + BTW zal moeten betalen voor bedragen hoger dan €22,00.
#team ☕ #team 🍕 + 🍍
Quote:
store.iffyseurope.com
Please note EU Orders will commence shipping from March 1st 2021.
Van Ifi's online store, dit zou normaal ook gelden voor de NIS store.
Ze gaan de BTW niet regelen voor EU klanten zoals bijvoorbeeld Amazon dat doet. Dit betekend dat je inklaringskosten + BTW zal moeten betalen voor bedragen hoger dan €22,00.
Gepost door: DQMJ op 10-02-2021 07:30
store.iffyseurope.com
Please note EU Orders will commence shipping from March 1st 2021.
Van Ifi's online store, dit zou normaal ook gelden voor de NIS store.
Ze gaan de BTW niet regelen voor EU klanten zoals bijvoorbeeld Amazon dat doet. Dit betekend dat je inklaringskosten + BTW zal moeten betalen voor bedragen hoger dan €22,00.
Gepost door: DQMJ op 10-02-2021 07:30
Na 1 juli 2021 moet ook onder de 22€ inklaringskosten betaald worden
PSN ID: Himathrad Uplay: Himathrad Battlenet : Himathrad#2466
Quote:
Je kan nu weer op NISA Europe store bestellen. Alleen zullen ze pas vanaf 12 april de bestellingen versturen :/.
Dear valued customer,
Thank you for your continued patience during this time as we have been working to re-establish orders in the face of new post-Brexit regulations.
We are very pleased to be able to say that EU orders are now possible once again on the NISA Europe Online Store.
Please however be aware that, while you can place orders from today to be delivered to any EU region, shipping will not begin until April 12th, 2021.
Please also look over the following information before placing an order to ensure you are informed regarding the new shipping and taxation procedures surrounding Brexit.
EU Shipping Information:
Due to BREXIT your order will now be considered an IMPORT into the EU from the UK. You will NO LONGER pay VAT at the point of Purchase instead this will be paid when IMPORTING your order into the EU.
Depending on the contents and value IMPORT DUTIES may also be chargeable. Couriers will be responsible for collecting DUTY (if applicable) and VAT at your local rate, you may be charged a FEE for this service.
All DUTY (if applicable) & VAT must be paid to the Courier BEFORE your item will be delivered to you.
Please consider these additional charges carefully before placing an order on our store.
Please note EU Orders will commence shipping from April 12th 2021.
Thank you for your patience and support at this time. If you have any further questions, please reach out to us at support@nisaeurope.com.
Best wishes,
NISA Europe Support Team
Thank you for your continued patience during this time as we have been working to re-establish orders in the face of new post-Brexit regulations.
We are very pleased to be able to say that EU orders are now possible once again on the NISA Europe Online Store.
Please however be aware that, while you can place orders from today to be delivered to any EU region, shipping will not begin until April 12th, 2021.
Please also look over the following information before placing an order to ensure you are informed regarding the new shipping and taxation procedures surrounding Brexit.
EU Shipping Information:
Due to BREXIT your order will now be considered an IMPORT into the EU from the UK. You will NO LONGER pay VAT at the point of Purchase instead this will be paid when IMPORTING your order into the EU.
Depending on the contents and value IMPORT DUTIES may also be chargeable. Couriers will be responsible for collecting DUTY (if applicable) and VAT at your local rate, you may be charged a FEE for this service.
All DUTY (if applicable) & VAT must be paid to the Courier BEFORE your item will be delivered to you.
Please consider these additional charges carefully before placing an order on our store.
Please note EU Orders will commence shipping from April 12th 2021.
Thank you for your patience and support at this time. If you have any further questions, please reach out to us at support@nisaeurope.com.
Best wishes,
NISA Europe Support Team
#TeamAbby #DaytonaUSA #Ganderd
Quote:
Ik heb hier laatst 2 spellen besteld (24 mei), werd verzonden op dezelfde dag en op 26 mei is het pakketje door de douane gekomen. Echter, is er sindsdien geen update meer geweest en ik krijg nu ook niet echt respons vanuit deze store. Heeft iemand ervaring met pakketten die bij de douane blijven liggen en/of hoe behulpzaam deze store is?
Gepost door: Thijs92 op 07-06-2021 15:13
Gepost door: Thijs92 op 07-06-2021 15:13
Er bestaat een kans dat je een mobiel nummer door had moeten geven.
Ik heb hier zelf ook nog iets gekocht, de Rtype final 2 LE, en de manier waarop ze nu werker is dat je het bedrag op de site betaald, met verzendkosten, en dan wanneer het pakket bij de douane komt, krijg je een sms toegestuurd met een link waar je de invoerkosten betaalt, en DAN pas bezorgen ze het pakketje.
Maar gezien je dit een maand geleden gepost hebt, ben ik nu waarschijnlijk te laat met deze informatie :V
Quote:
Ik heb hier laatst 2 spellen besteld (24 mei), werd verzonden op dezelfde dag en op 26 mei is het pakketje door de douane gekomen. Echter, is er sindsdien geen update meer geweest en ik krijg nu ook niet echt respons vanuit deze store. Heeft iemand ervaring met pakketten die bij de douane blijven liggen en/of hoe behulpzaam deze store is?
Gepost door: Thijs92 op 07-06-2021 15:13
Gepost door: Thijs92 op 07-06-2021 15:13
Er is een flinke vertraging met pakketten vanuit het UK sinds Brexit.
begin dit jaar heeft een pakketje voor mij uit het UK 7 weken bij de douane gelegen.
Heeft iemand ervaring met het bestellen bij NISA Europe Store na 1 juli dit jaar? Hoe zit het precies met de BTW? Betaal je dit vooraf of pas erna wanneer je de bestelling hebt ontvangen? Wordt de BTW berekend op het aankoopbedrag + verzendkosten of alleen op het aankoopbedrag? Wat is de percentage BTW die ze gebruiken?(21% of minder?) Hoeveel zijn de inklaringskosten? En betaal je alles gewoon in Euro's of in Britse Pond?
Ik zit te twijfel om games bij Aksys Store(tegenhanger van NISA Europe Store) aan te schaffen. Maar tot nu heb ik hier geen reacties gelezen of men nog bij de NISA Europe Store heeft besteld en hoe dat allemaal verliep. Overigens is mijn vraag bedoeld voor de mensen die hun bestelling door DPD lieten bezorgen. Dus niet met PostNL/Royal Mail of DHL. Want met PostNL weet ik een beetje hoe alles geregeld wordt. Maar met DPD is het voor mij nog onduidelijk 🤔.
PS: JorporMark ||| XB: JorporMark ||| Wii U: MarkDG ||| 3DS: 1375-7429-5834 ||| Switch: 8238-0040-2538