Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

bol.com [Algemeen Topic]

[Begin]  |228|229|230|231|232|233|234(303)  [Eind]
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 10-04-2017 21:54
Rol: Forum Moderator
Quote:
Bedrijven zoals Amazon die vele malen groter zijn dan Bol.com, die sturen het met omdozing met nog een doos erom heen gewoon. Of plakken de VERZENDLABEL netjes op de VERZENDDOOS, en niet op het artikel zelf. Ze moeten die mensen in het magazijn of op de afdeling naar mijn mening echt per direct ontslaan, en gewoon mensen aannemen die wel liefde en passie voor de industrie hebben.
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 10-04-2017 20:31
Weetje? Er zijn ontzettend veel mensen die de waarde niet zien in de producten die wij hier aanschaffen. Toen ik nog thuis woonde snapte m'n moeder ook niet waarom CE dozen bewaard moesten worden. Dan krijg je dingen als "het is maar een spelletje". En tuurlijk; als je een stofzuiger of magnetron koopt ofzo dan gooi je de doos ook weg meestal. Dus dan snap ik wel dat ze daar het etiket op de doos plakken. Dat heb ik zelf een keer gehad met een soundbar. En dan heb ik er ook totaal geen issue mee. Maar de doos is vaak onderdeel van de CE, met vaak een mooie print er op etc. Het is aan bol om aan de magazijnmedewerkers te vertellen dat ze bij games niet zomaar een etiket op de doos kunnen plakken, en met het aantal beschadigde retourzendingen die ze (moeten) krijgen kan ik me ook niet voorstellen dat ze dat niet door hebben. Maar als de magazijnmedewerkers de instructies krijgen om het zo te doen... Tja... Dan vrees ik dat je niet bij hen moet zijn.
Geef kip
Door Clumsybumsy (1080 reacties) op 10-04-2017 22:08
Quote:
Ik heb het vermoeden dat de mensen die werken in het bol.com magazijn niet genoeg betaald worden om daadwerkelijk een shit te geven over hun werk.
Gepost door: RTB op 10-04-2017 21:03

Kijkend naar het magazijn werk ik op zondag werk denk ik dat je gelijk hebt.
Nintendo Network ID: goudenfeniks, Fire Emblem Heroes ID: 2729933212
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 10-04-2017 22:50
Het begint eigenlijk al bij het inbound gedeelte bij bol. Ze halen die CE's uit hun shipping box. Bij alle CE's die ik bij Game Mania heb gekocht krijg ik gewoon de bruine kartonnen doos eromheen mee. Hij is niet eens open geweest.

De enige keer dat bol dit bij mij deed was bij Rise of the Tomb Raider. Oh ja en één keer bij de Watch_Dogs San Francisco Edition. Bij die laatste was dan weer het mooie dat ik hem twee keer had besteld (uit voorzorg ivm schade) en de ene (PS4) met shipping doos kwam en de tweede (xbox) zonder shipping doos in een bol.com doos

Als ze al die dingen nou eerst al eens ingepakt laten zou dat al een berg schade schelen.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 11-04-2017 01:47
Quote:
En is het dan zo raar te verwachten dat iets gewoon heel aankomt? Bol moet gewoon de kern van het probleem aanpakken: de slechte verpakkingen. Dat zou al zoveel schelen.
Gepost door: The_Gamer op 10-04-2017 19:50
Natuurlijk moeten ze die verpakkingen zo goed mogelijk regelen. Denk dat je ver moet zoeken om iemand te vinden die het daarmee oneens is. Maar als je als consument steeds genaaid wordt door een bedrijf, dan moet je er misschien geen zaken meer mee doen. Dat is ook een beetje eigen verantwoordelijkheid.

Quote:
Wil graag graag geloven dat het allemaal Bol zijn schuld is maar 40 keer?
Gepost door: Hercule op 10-04-2017 21:02
En dit ook. Sorry, maar met 40 retouren begin ik toch te twijfelen aan de oorzaak van al deze schade. Je hebt serieus meer dan tien LE's besteld die allemaal in zoverre beschadigd waren dat het een retour de enige redelijke oplossing was? De postbode heeft niet stiekem een hekel aan je of zo?

Ik bestel niet vaak LE's (bij bol) maar de twee die ik recentelijk heb binnengekregen (Civilization VI en Zelda BotW) waren gewoon netjes verpakt in een doos met papierproppen. Mocht er wel ooit wat aankomen met schade, dan vraag ik misschien een tegoedbon van 10 piek. Als je echt zoveel waarde hecht aan de verpakking zal je toch fysiek moeten kopen denk ik. Da's de enige reden om 100% zeker te zijn.
Shadow warriors
Door Shadow warriors (9685 reacties) op 11-04-2017 01:59
Quote:
Het begint eigenlijk al bij het inbound gedeelte bij bol. Ze halen die CE's uit hun shipping box. Bij alle CE's die ik bij Game Mania heb gekocht krijg ik gewoon de bruine kartonnen doos eromheen mee. Hij is niet eens open geweest.

De enige keer dat bol dit bij mij deed was bij Rise of the Tomb Raider. Oh ja en één keer bij de Watch_Dogs San Francisco Edition. Bij die laatste was dan weer het mooie dat ik hem twee keer had besteld (uit voorzorg ivm schade) en de ene (PS4) met shipping doos kwam en de tweede (xbox) zonder shipping doos in een bol.com doos

Als ze al die dingen nou eerst al eens ingepakt laten zou dat al een berg schade schelen.
Gepost door: Bloodyvampie op 10-04-2017 22:50
Bij game mania zal het per vestiging verschillen. Bij de vestiging in mijn buurt gaan ze er vrij slordig mee om, dus daar vaak meer schade nog dan wat je in een extreem geval (met wat pech) van bol binnen krijgt. Maar als ze het inderdaad in de shipping box laten zal er weinig mee kunnen gebeuren.
Shop smart! Shop S(W)-MART!
Rotjong
Door Rotjong (1105 reacties) op 11-04-2017 07:54
Ik heb tot nu toe altijd mijn producten in een bol doos ontvangen, de ene keer iets beter opgevuld dan de andere keer. Heb gelukkig nog nooit iets terug hoeven sturen na schade... en bestel daar toch maandelijks en ben 5 jaar klant. Als ik het zo hoor is dat dus geluk hebben. Heb 1x een dvd terug gestuurd omdat de laatste aflevering het niet deed. En 1x mn xbox one s omgeruild omdat de eerste echt lawaai maakte maar daar kan bol verder niks aan doen.
XBL : rotjong666 Voeg me toe!
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 11-04-2017 08:52
Quote:
Bij game mania zal het per vestiging verschillen. Bij de vestiging in mijn buurt gaan ze er vrij slordig mee om, dus daar vaak meer schade nog dan wat je in een extreem geval (met wat pech) van bol binnen krijgt.
Gepost door: Shadow warriors op 11-04-2017 01:59
Om eerlijk te zijn; Als ik een gameshop zou runnen en ik krijg een telefoontje van iemand genaamd Shadow warriors die zijn bestelling komt ophalen, zou ik de doos ook een paar keer goed door de winkel trappen voordat ik hem naar de kassa smijt. Daarna vraag ik nog of het ingepakt moet worden en stop ik het in een doos met zaagsel, stroop en glaswol.

Soort van 'extra service'
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Slick
Door Slick (1134 reacties) op 11-04-2017 10:45
Het was uiteraard niet m'n bedoeling om aan 'vicitim shaming' te doen in mijn post (wat Bol.com dus duidelijk wel doet), maar ik had allang de middelvinger gegeven aan Bol.com als ze zo vaak zulke slechte service verlenen.

Jammer dat er geen goede alternatieven zijn voor de normale prijs, wat dat betreft lijkt Bol.com wel een soort van monopolie te hebben op voldoende CEs/LEs/SEs exemplaren.
Ser ArtoriaZ
Door Ser ArtoriaZ (2827 reacties) op 12-04-2017 12:30
Het grappige is, dat ze me totaal niet verder willen helpen en alle contact afsluiten omdat ze aangeven dat ik te vaak geretourneerd hebt. Dit terwijl ze nooit nergens niet dit op het website vermeld hebben staan?


Interessant artikel, maar toch wel erg vreemd en jammer dat bol.com zelf altijd met 'kosteloos binnen 30 dagen retourneren'. Maar goed joh, ik ga me er totaal niet meer mee bezig houden. Moet overigens wel vermelden dat ik op een ander account via de betaalmiddel iDeal betaald hebt. En dat was tijdens de blokkade geplaatst (toen wist ik nog niet wat er precies aan de hand was), maar toen werd die bestelling als nog netjes geleverd op mijn adres. Het grappige is dat ik ze nu al zo vaak gevraagd hebt of ze me kunnen laten zien waar het op de website vermeld staat waar je wel of niet of maar een x aantal keren mag retourneren voordat je op een 'zwarte lijst' komt te staan. Maar telkens houden ze hun mond erover dicht, omdat ze weten dat het nergens op de website vermeld staat en sluiten dan de conversatie af.

Wees gewaarschuwd beste mede BG'ers! Met name de mensen die Bolletje als 'back-up middel' gebruiken.
-
Obleon
Door Obleon (3804 reacties) op 12-04-2017 12:52
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe vaak je wel niet iets hebt geretourneerd :p
The_Gamer
Door The_Gamer (2814 reacties) op 12-04-2017 12:58
Ik heb in totaal sinds 2003 acht dingen geretourneerd, en een paar dingen geruild, dus ik hoef me denk ik geen zorgen te maken.
Collector's Editions-verzameling: http://www.videogameshelf.com
Ser ArtoriaZ
Door Ser ArtoriaZ (2827 reacties) op 12-04-2017 13:03
Valt reuze mee naar mijn mening. En het is ook zeer zeker niet zo dat ik voor de plezier deed. Want telkens een bestelling ontvangen, labels uitprinten en dan weer retour sturen via een postkantoor/AH filiaal is echt niet fijn! Voor beide partijen niet. Geef dan ook gewoon je eigen fouten toe en ga dan niet alleen de klant de schuld geven voor iets wat hij niet in de macht heeft. Ik ga echt niet de volle mep voor beschadigde C.E.'s/L.E.'s betalen, kom nou..
-
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 12-04-2017 13:09
Quote:
Interessant artikel
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 12-04-2017 12:30
Quote:
Daarom gaan ondernemers nu zoeken naar manieren om de schade hiervan te beperken.

Een van de manieren die nu door Duitse webwinkeliers wordt ingezet is het opzetten van een zwarte lijst.
Daar hebben die Duitsers vroeger wel pap van gegeten om van die zwarte lijstjes te maken.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Rubbie
Door Rubbie (393 reacties) op 12-04-2017 13:50
Wel grappig dat ze de klant de schuld geven...maar niet bij zichzelf te rade gaan waarom er zoveel terug komt dan.Tenminste neem niet aan dat mensen voor de gein hun spullen retour sturen.
Yi-Long
Door Yi-Long (5412 reacties) op 12-04-2017 14:00
Quote:
Wel grappig dat ze de klant de schuld geven...maar niet bij zichzelf te rade gaan waarom er zoveel terug komt dan.Tenminste neem niet aan dat mensen voor de gein hun spullen retour sturen.
Gepost door: Rubbie op 12-04-2017 13:50

Ach ja, zo 'denkt' men wel tegenwoordig, in het bedrijfsleven en de politiek. Dat mensen 'voor de lol' iedere week een afspraak maken bij de dokter, of 'voor de lol' bij het loket op het NS station gaan staan om een kaartje te kopen, of 'voor de lol' bij de bank langsgaan wanneer ze een vraag/probleem hebben.

Dus vervolgens gaan diezelfde figuren die dat denken beslissen dat al die extra 'service' dan maar extra moet gaan kosten, of ze sluiten gewoon een shitload aan loketten, etc etc.

Als je iets besteld, of dat nou een CE is van een game, of een boek, of whatever, dan hoor je er gewoon van uit te gaan als klant dat dat nieuw is en dus schadeloos aankomt.

Met boeken (niet bij BOL btw want bestel daar nauwelijks boeken) ook wel eens meegemaakt dat ze beschadigd aankwamen, de ene keer erger dan de andere keer. Als het dan te erg is dan gaat dat kreng echt wel retour. Als het een klein dingetje is dan OK, dat kan gebeuren, maar dan denk ik de volgende keer wel 2x na voor ik daar iets bestel.

Ze horen dat magazijn gewoon goed op orde te hebben, qua medewerkers, qua gedragsregels mbt het behandelen van de pakketjes, het fatsoenlijk beschermen van de content, etc etc.

Maar goed, als je 20-30x per jaar een zending van 1 klant steeds retour krijgt, dan heb je misschien wel met een ongewenste klant te maken, die je dan liever maar gewoon kwijt dan rijk bent.
Overkill
Door Overkill (1024 reacties) op 12-04-2017 14:08
Ik heb sinds augustus 2006 precies 100 bestellingen geplaatst bij bol.com (zowel games, boeken als DVD/Blu-ray boxen) en nog nooit iets hoeven te retourneren. En dat terwijl ik als verzamelaar wel erg kritisch ben op m'n items. M.a.w. het lijkt me stug dat jij 40x een beschadigd item terug moest sturen.

Als je retourneringen wel gegrond zijn vind ik het raar dat je maar blijft bestellen bij ze...
----------- "We will walk all over you 'cause we are the wrecking, Wrecking Crew!" ------------ PSN ID: The_Dude_1983
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 12-04-2017 14:41
Quote:
Ik heb sinds augustus 2006 precies 100 bestellingen geplaatst bij bol.com (zowel games, boeken als DVD/Blu-ray boxen) en nog nooit iets hoeven te retourneren. En dat terwijl ik als verzamelaar wel erg kritisch ben op m'n items. M.a.w. het lijkt me stug dat jij 40x een beschadigd item terug moest sturen.

Als je retourneringen wel gegrond zijn vind ik het raar dat je maar blijft bestellen bij ze...
Gepost door: Overkill op 12-04-2017 14:08

Fijn dat het bij jou wel goed aankomt. We hebben het hier echter over CE/LE items waarbij meerdere personen aangeven dat ze beschadigd aankomen (waaronder ook bij mij). Ik heb denk ik in de afgelopen 2-3 jaar zo'n 15-20 bestellingen retour gedaan door schade in dezelfde categorie als Ser Artoriaz.

In de plus minus 5 jaar daarvoor heb ik van bol.com slechts 1 keer een beschadigd boek ontvangen maar dat leek een misprint van de drukkerij te zijn en geen transport schade. Het is gewoon een combinatie van de productgroep en een slechte wijze van inpakken die bij veel game verzamelaars kopzorgen veroorzaken.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
The_Gamer
Door The_Gamer (2814 reacties) op 12-04-2017 14:52
Quote:
[..]

Fijn dat het bij jou wel goed aankomt. We hebben het hier echter over CE/LE items waarbij meerdere personen aangeven dat ze beschadigd aankomen (waaronder ook bij mij). Ik heb denk ik in de afgelopen 2-3 jaar zo'n 15-20 bestellingen retour gedaan door schade in dezelfde categorie als Ser Artoriaz.

In de plus minus 5 jaar daarvoor heb ik van bol.com slechts 1 keer een beschadigd boek ontvangen maar dat leek een misprint van de drukkerij te zijn en geen transport schade. Het is gewoon een combinatie van de productgroep en een slechte wijze van inpakken die bij veel game verzamelaars kopzorgen veroorzaken.
Gepost door: Bloodyvampie op 12-04-2017 14:41
Volgens mij is het ook wel eens zo dat dezelfde beschadigde CE een paar keer rond gaat, omdat Bol hem weer te koop zet en iemand anders hem weer bestelt en dan weer een beschadigde krijgt die geretourneerd kan worden.
Collector's Editions-verzameling: http://www.videogameshelf.com
MrFit
Door MrFit (690 reacties) op 12-04-2017 14:56
Quote:
Ik heb sinds augustus 2006 precies 100 bestellingen geplaatst bij bol.com (zowel games, boeken als DVD/Blu-ray boxen) en nog nooit iets hoeven te retourneren. En dat terwijl ik als verzamelaar wel erg kritisch ben op m'n items. M.a.w. het lijkt me stug dat jij 40x een beschadigd item terug moest sturen.

Als je retourneringen wel gegrond zijn vind ik het raar dat je maar blijft bestellen bij ze...
Gepost door: Overkill op 12-04-2017 14:08
Kan me ook totaal niet voorstellen dat iemand zo veel moet terugsturen wegens beschadigingen. Heb nog nooit iets hoeven retourneren naar Bol.com en bestel daar al sinds 2005.
Of iemand is bewust zijn pakketpost aan het slopen of veruit het merendeel van die retourzendingen waren gewoon in prima staat en zijn om andere redenen geretourneerd.

Quote:
[..]
In de plus minus 5 jaar daarvoor heb ik van bol.com slechts 1 keer een beschadigd boek ontvangen maar dat leek een misprint van de drukkerij te zijn en geen transport schade. Het is gewoon een combinatie van de productgroep en een slechte wijze van inpakken die bij veel game verzamelaars kopzorgen veroorzaken.
Gepost door: Bloodyvampie op 12-04-2017 14:41
Kan maar dan vraag ik me af hoeveel CE's/LE's in totaal door hem besteld zijn, want je kan mij niet wijsmaken dat dit bij meer dan 1 op de 5 gebeurt, dan is totaal niet te begrijpen waarom je hier nog besteld.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 12-04-2017 14:58
Quote:
Volgens mij is het ook wel eens zo dat dezelfde beschadigde CE een paar keer rond gaat, omdat Bol hem weer te koop zet en iemand anders hem weer bestelt en dan weer een beschadigde krijgt die geretourneerd kan worden.
Gepost door: The_Gamer op 12-04-2017 14:52
Denk ik ook. Ze krijgen er eentje terug, zien een nieuwe order binnenkomen en steken het terug in de doos. Is vooral makkelijk als de bestelling weer naar hetzelfde adres moet; Sticker staat nog op de retourdoos dus kan zo weer worden meegegeven.

Wat moet Bol anders met die beschadigde CE/LE doen? In de kliko flikkeren? Op de post zetten naar hun leverancier om te vragen of ze een nieuwe mogen ontvangen? Misschien krijgen zij dan ook weer dezelfde retour. Of eentje die door een andere webwinkel beschadigd is terug gestuurd. Een vicieuze cirkel van beschadigde edities.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
[Begin]  |228|229|230|231|232|233|234(303)  [Eind]