Quote:
[..]
€13 administratiekosten + 21% belasting over die €35. Dan ik kom inderdaad ongeveer op die €21 uit. Het grootste deel gaat naar PostNL zelf en het lijkt me ook wel een leuke inkomstenbron voor hen.
Gisteren zelf een formulier gekregen om in te vullen betreffende een pakketje voor mij van buiten de EU. Het zal me benieuwen hoelang het nog duurt...
Gepost door: Twisted-D op 05-10-2016 11:43
€13 administratiekosten + 21% belasting over die €35. Dan ik kom inderdaad ongeveer op die €21 uit. Het grootste deel gaat naar PostNL zelf en het lijkt me ook wel een leuke inkomstenbron voor hen.
Gisteren zelf een formulier gekregen om in te vullen betreffende een pakketje voor mij van buiten de EU. Het zal me benieuwen hoelang het nog duurt...
Gepost door: Twisted-D op 05-10-2016 11:43
Dank voor je antwoord.
De administratie kosten zijn wel erg hoog.
Voor de volgende keer zal ik er rekening mee houden dat het flink duurder is dan verwacht.
Heb je dat formulier voorhand gekregen? Of hebben ze het pakketje al en moet je het eerst invullen?
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.
Quote:
[..]
Dank voor je antwoord.
De administratie kosten zijn wel erg hoog.
Voor de volgende keer zal ik er rekening mee houden dat het flink duurder is dan verwacht.
Heb je dat formulier voorhand gekregen? Of hebben ze het pakketje al en moet je het eerst invullen?
Gepost door: Imrail op 05-10-2016 12:06
Dank voor je antwoord.
De administratie kosten zijn wel erg hoog.
Voor de volgende keer zal ik er rekening mee houden dat het flink duurder is dan verwacht.
Heb je dat formulier voorhand gekregen? Of hebben ze het pakketje al en moet je het eerst invullen?
Gepost door: Imrail op 05-10-2016 12:06
Laten we zeggen dat PostNL er een soort remboursdienst van maakt waar je zelf voor de kosten mag opdraaien.
Mijn pakketje heeft me €28,80 gekost en dus is de belasting marginaal. Liever had ik zo'n pakketje al van te voren aangemeld en de BTW betaald, maar dat kan niet....
Het lijkt erop dat de pakkans groter is geworden wat ik de laatste tijd zo heb meegekregen.
Dat formulier krijg ik van PostNL omdat ze een pakketje hebben ontvangen van buiten de EU waarvan ze vermoeden dat de waarde boven de €22 ligt. Ze stellen dat ze de waarde niet exact kunnen vaststellen en vragen mij om opheldering. In principe krijg ik 3 keuzes:
1. Beweren dat het een gift is (van particulier naar particulier)
2. Zeggen dat het een aankoop is. Dan moet ik de waarde specificeren + aankoopbewijs.
3. Aangeven dat ik niet wil hebben. Dan wordt het geretourneerd/vernietigd.
Sowieso schrijf je zo! #Dagmar4Mod!
Wederom een bestelling bij PlayAsia, ze hebben het afgelopen vrijdag verstuurd.
Als ik de Track en Trace code invoer op de site van SingPost krijg ik dit te zien:
Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
Dus ze hebben alleen gezegd tegen SingPost dat ze iets gaan versturen, maar het is nog niet daadwerkelijk verstuurd?
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.
Quote:
Wow weer een vraag over importeren.
Wederom een bestelling bij PlayAsia, ze hebben het afgelopen vrijdag verstuurd.
Als ik de Track en Trace code invoer op de site van SingPost krijg ik dit te zien:
Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
Dus ze hebben alleen gezegd tegen SingPost dat ze iets gaan versturen, maar het is nog niet daadwerkelijk verstuurd?
Gepost door: Imrail op 20-10-2016 11:53
Wederom een bestelling bij PlayAsia, ze hebben het afgelopen vrijdag verstuurd.
Als ik de Track en Trace code invoer op de site van SingPost krijg ik dit te zien:
Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
Dus ze hebben alleen gezegd tegen SingPost dat ze iets gaan versturen, maar het is nog niet daadwerkelijk verstuurd?
Gepost door: Imrail op 20-10-2016 11:53
Lijkt me inderdaad het geval. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld bol.com die iets met PostNL verstuurd. Je krijgt een track and trace en als je die invoert staat er: "zending aangemeld maar nog niet ontvangen"
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
Ik kan geen account aanmaken, heeft er iemand hier een bestbuy.com account die mij uit de brand kan helpen?
http://www.bestbuy.com/site/scott-pilgrim-ultimate-edition-pack-ps3-digital-download/1000003503.p?id=1000003502&skuId=1000003503
EDIT: Uitverkocht
Ik wil Dark Souls kopen bij amazon.com, maar de game wordt niet EU verzonden. Ik kan mij vaag herinneren dat ik in het verleden over een tussen bedrijf had gelezen, die zo gekochte producten doorzend naar EU.
Weet iemand hier misschien iets over?
https://vulcanpost.com/436891/5-proxy-shipping-services-united-states-malaysia/
Uiteraard Maleisië gewoon vervangen door Nederland
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Quote:
Is al wel wat verouderd, maar je bedoelt een proxy shipping service:
https://vulcanpost.com/436891/5-proxy-shipping-services-united-states-malaysia/
Uiteraard Maleisië gewoon vervangen door Nederland
Gepost door: ThaDanus op 23-08-2018 08:56
https://vulcanpost.com/436891/5-proxy-shipping-services-united-states-malaysia/
Uiteraard Maleisië gewoon vervangen door Nederland
Gepost door: ThaDanus op 23-08-2018 08:56
Ja die zocht, bedankt.
Welke dienst de beste?
Iemand met ervaring over bestellingen van YesAsia.com die teruggestuurd worden omdat de ontvanger ze niet ophaalt?
Mijn pakketje van Yesasia werd in de laatste week van vorig jaar bezorgd door een PostNL-bezorger die niet snapt hoe men een "‘niet-thuis kaartje" in de brievenbus moet gooien. Hierdoor liep ik mijn pakketje mis en werd het retour verzonden.
Daar kwam ik afgelopen weekend toevallig achter toen ik de status van een andere binnenlandse bestelling ging bekijken.
Contact opgenomen met PostNL, maar dat heeft niet veel geholpen. Bij PostNL denken ze dat alle Hongkongers Nederlands kunnen lezen, want ze raden me aan dat YesAsia.com contact moet opnemen met PostNL via http://www.postnl.nl/contact (yep, dat is in het Nederlands, en de Engelstalige pagina is enkel voor consumenten). Tot op heden 0.0 respons van YesAsia op mijn mailtje voor hulp.
Kan ik mijn pakketje als verloren beschouwen? En beroep doen op PayPal om mijn geld terug te krijgen?
You have something to lose.
Quote:
Naar mijn inzicht zou YesAsia verantwoordelijk moeten zijn voor het leveren van het product. Hun partner (PostNL) die het pakje zou bezorgen bij jou, heeft nagelaten dit te doen. Daar moet YesAsia inderdaad achteraan. Zij moeten zorgen dat de bestelde producten alsnog bij jou terecht komen. Als ze dit niet doen, lijkt mij dat grond om je geld terug te krijgen. Immers heb jij je product nooit ontvangen, en dat is buiten jouw schuld om. Iemand met ervaring over bestellingen van YesAsia.com die teruggestuurd worden omdat de ontvanger ze niet ophaalt?
Gepost door: JSKU op 14-01-2020 23:53
Gepost door: JSKU op 14-01-2020 23:53
Kijk even hoelang je nog hebt om een geschil te openen voor die transactie bij PayPal. Zij scharen zich meestal achter de koper, dus ik denk dat je daar goede kans maakt, mocht YesAsia niet reageren. Het is een lastige situatie, want ze moeten je maar op je blauwe ogen geloven dat je inderdaad niet wist dat het pakje daar lag. Je kan dat immers vrij moeilijk bewijzen.
Een andere mogelijkheid, is dat YesAsia het pakket inderdaad retour ontvangt, en jou vraagt om nogmaals de verzendkosten te betalen om nog een bezorgpoging te doen. Daar hoef je eigenlijk niet mee akkoord te gaan naar mijn mening, maar dat moet je dan zelf beslissen.
Je weet het ondertussen waarschijnlijk al, maar het loont om een account bij PostNL aan te maken, en deze in de gaten te houden. Ik heb soortgelijke dingen meegemaakt met zendingen uit het buitenland. Die pakjes worden vaak direct naar een postpunt gebracht (Om geld te besparen gok ik), en daar ontvang je niet altijd bericht van in je brievenbus. Vaak wordt ook al eerder aangegeven op de website wanneer je pakje beschikbaar is, want die kaartjes in de bus komen altijd later.
Toch denk ik dat je weinig kans van slagen hebt als ze neit mee willen werken. yes asia valt niets te verwijten afgeleverd op het ophaalpunt geld namelijk ook als een succesvolle bezorging.
dat jij daar niet van weet kunnen zij weinig aan doen helaas. en post nl heeft scheit aan hun klanten ik doe de moeite om te klagen vaak al niet meer. levert alleen frustratie op. ze doen niets voor je en zijn vaak nog op het onbeschofte af en kunnen geen abn daar ze alles wat ik zeg verkeerd interpetrteren of verdraaien.
ik denk igg dta je pakje inderdaad als verloren meot beschouwen ik denk wel dta je min de verzendkosten refunded zal worden zodra ze hun paket terug heben. Ik zou persoonlijk niet direct een paypall refund doen omdat je ze ook de kans moet geven met een oplossing te komen.
Ik zou wel even contact met yes asia zelf opnemen en het verhaal uitleggen
veel succes in elk geval
YesAsia heeft contact met mij opgenomen dat ze weten dat het pakketje terug hun kant op komt. Zodra ze het hebben, kunnen ze het opnieuw opsturen. Het kan weken of maanden duren. De bal ligt dus bij de (internationale) postbezorging en het lijkt erop dat die niet veel haast maken.
You have something to lose.
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Quote:
Doen ze denk ik doormiddel van een steekproef.
Volgens mij heb ik eerder al eens 23 euro er doorheen gekregen, ik denk dat het vooral aan de persoon ligt die je pakje bekijkt. (of überhaupt of je pakje eruit gevist wordt, heb ook wel eens duurdere pakjes zonder BTW kunnen krijgen)
Gepost door: ThaDanus op 04-02-2020 20:45
Gepost door: ThaDanus op 04-02-2020 20:45
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
Meestal zijn ze nauwkeurig. Als je echt geen risico met inklaringskosten e.d. wilt hebben, dan kan je het beste de webwinkel vragen of ze de waarde van het pakket kunnen verlagen naar €21(in USD of andere valuta's. Want met €22 in andere valuta weet je het nooit met de koersen. Ene dag zijn de koersen omlaag en op de ander dag zijn ze omhoog). Maar het kan ook zijn dat niet alle buitenlandse webwinkels willen meewerken. Of je moet de verzendoptie kiezen waar de BTW e.d. wordt bijberekend(dat biedt Play-Asia bijvoorbeeld aan) of dat ze prepaid aanbieden zoals bij LRG. Zo ver ik weet, is Amazon de enige webwinkel waar je geen zorgen hoeft te maken voor inklaringskosten e.d. omdat dit allemaal wordt bijberekend op de totale prijs als je gaat betalen.
Vraagje: hoe nauwkeurig controleert de douane op de productprijs? Bv als het product om te importeren 22,50 euro kost, moet ik dan BTW betalen?
Gepost door: Nilis007 op 04-02-2020 19:34
Gepost door: Nilis007 op 04-02-2020 19:34
Quote:
[..]
Meestal zijn ze nauwkeurig. Als je echt geen risico met inklaringskosten e.d. wilt hebben, dan kan je het beste de webwinkel vragen of ze de waarde van het pakket kunnen verlagen naar €21(in USD of andere valuta's. Want met €22 in andere valuta weet je het nooit met de koersen. Ene dag zijn de koersen omlaag en op de ander dag zijn ze omhoog). Maar het kan ook zijn dat niet alle buitenlandse webwinkels willen meewerken. Of je moet de verzendoptie kiezen waar de BTW e.d. wordt bijberekend(dat biedt Play-Asia bijvoorbeeld aan) of dat ze prepaid aanbieden zoals bij LRG. Zo ver ik weet, is Amazon de enige webwinkel waar je geen zorgen hoeft te maken voor inklaringskosten e.d. omdat dit allemaal wordt bijberekend op de totale prijs als je gaat betalen.
Gepost door: Xor op 04-02-2020 21:03
Meestal zijn ze nauwkeurig. Als je echt geen risico met inklaringskosten e.d. wilt hebben, dan kan je het beste de webwinkel vragen of ze de waarde van het pakket kunnen verlagen naar €21(in USD of andere valuta's. Want met €22 in andere valuta weet je het nooit met de koersen. Ene dag zijn de koersen omlaag en op de ander dag zijn ze omhoog). Maar het kan ook zijn dat niet alle buitenlandse webwinkels willen meewerken. Of je moet de verzendoptie kiezen waar de BTW e.d. wordt bijberekend(dat biedt Play-Asia bijvoorbeeld aan) of dat ze prepaid aanbieden zoals bij LRG. Zo ver ik weet, is Amazon de enige webwinkel waar je geen zorgen hoeft te maken voor inklaringskosten e.d. omdat dit allemaal wordt bijberekend op de totale prijs als je gaat betalen.
Gepost door: Xor op 04-02-2020 21:03
Zou zijn bij Amazon.co.jp dus dat zou goed uitkomen. Zal eens checken hoeveel het dan wordt inclusief verzendkosten enz
Quote:
Zelf geen ervaring met Amazon.co.jp. Maar als ik het even check met een random game, dan zie ik dat ze daar ook gewoon de inklaringskosten(Import Fees Deposit) bijberekenen. Dus je zou dan geen onverwachte kosten moeten krijgen na het ontvangen van jouw bestelling. Althans. Iemand anders zou dit even kunnen bevestigen. Maar bij Amazon.com weet ik dat je geen onverwachte kosten ontvangt. Want de Import Fees Deposit bij Amazon.com zorgen er juist voor dat je de kosten vooraf hebt betaald en dat je uiteindelijk de bestelling moet ontvangen zonder enige gedoe.
[..]
Zou zijn bij Amazon.co.jp dus dat zou goed uitkomen. Zal eens checken hoeveel het dan wordt inclusief verzendkosten enz
Gepost door: Nilis007 op 04-02-2020 21:48
Zou zijn bij Amazon.co.jp dus dat zou goed uitkomen. Zal eens checken hoeveel het dan wordt inclusief verzendkosten enz
Gepost door: Nilis007 op 04-02-2020 21:48
Quote:
meestal gaat het goed maar ik heb wel eens om 5 cent tax moeten betalen een garantie is het dus niet
Vraagje: hoe nauwkeurig controleert de douane op de productprijs? Bv als het product om te importeren 22,50 euro kost, moet ik dan BTW betalen?
Gepost door: Nilis007 op 04-02-2020 19:34
Gepost door: Nilis007 op 04-02-2020 19:34
Hebben jullie nog tips wat ik kan doen?