Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Amazon

[Begin]  |137|138|139|140|141|142|143(256)  [Eind]
Kubuss
Door Kubuss (2176 reacties) op 28-03-2021 11:57
Quote:
[..]

Nou je slaat de spijker op z'n kop.. Na deze reactie gister:

[..]

Vanochtend een geautomatiseerd mailtje met de annulering. Hoe vroeg of hoe laat je besteld hebt maakt dus bij Amazon geen drol uit als je ziet dat mensen die later dan ik besteld hadden wel hun bestelling gekregen hebben..
Gepost door: Stefan op 28-03-2021 11:43
Pfff... Wat een onkunde. En heel zuur dat die van jou nu wordt geannuleerd terwijl anderen die later hadden besteld wel hun order ontvangen... Heb je nog iets van compensatie gekregen?

Ik laat die van mij maar gewoon staan en ga geen contact opnemen met de klantenservice... Ik zie wel of er nog beweging in komt. Staat momenteel nog steeds op “Levering tussen 29 en 30 maart”. Ik download ‘m wel van de eShop en als de CE toch aankomt is het mooi meegenomen =|
http://www.backloggery.com/kubus
TheLegendofVince
Door TheLegendofVince (1093 reacties) op 28-03-2021 12:07
Die van mij staat ook nog op levering tussen 29 en 30 maart.
...
DQMJ
Door DQMJ (19832 reacties) op 28-03-2021 12:12
Quote:
Waar is me CE
Gepost door: Gunghir op 28-03-2021 11:15

Nieuwe pagina

|||Spoiler||| Ik hoop dat het goed komt |||Spoiler||| 🍀
#team ☕ #team 🍕 + 🍍
ktugach
Door ktugach (21170 reacties) op 28-03-2021 12:12
Rol: Administrator
Ik ben het niet helemaal eens met onkunde, je weet als een prijs eigenlijk niet klopt dat je enorm mazzel hebt als je hem krijgt.

En bij amazon contact opnemen met de helpdesk is nooit een goed idee, orders worden dan zo vaak geannuleerd als het niet op voorraad is, echt al veel verhalen over gelezen. Beter laat je hen gewoon staan en zie je vanzelf wel of ie ooit nog komt.
Nrg50
Door Nrg50 (1055 reacties) op 28-03-2021 12:17
Amazon stuurde mij dit: Aangezien jij geen verzend bevestiging hebt ontvangen en wel met smart zit te wachten op jouw pakket. Ik kan mij dit erg goed voorstellen en ben direct in de bestelling gaan kijken wat de status is van de verzending.

In de bestelling zie ik dat het pakket is verzonden op vandaag, 27 maart. Dit is natuurlijk goed nieuws.
Daarnaast zie ik dat de geschatte lever datum zal zijn tussen maandag 29 maart en dinsdag 30 maart. Daarom wil ik je vragen om toch nog even geduld te hebben.
Omelet du fromage! FC 5215-0026-8538 DEBSTER SW 1492-6088-1615
Doobieters
Door Doobieters (29544 reacties) op 28-03-2021 12:17
Maar dat balkje he bij traceer je pakket.. Dat begint helemaal vooraan maar later verschuift dat richting verzenden, bij mij hangt dat er nog net voor. Wil dat niet zeggen dat het pakket al is ingepakt ofzo? Of zegt dat noppes, nada, niente en zoek ik naar een enige sprankje hoop?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
DQMJ
Door DQMJ (19832 reacties) op 28-03-2021 12:18
Quote:
Ik ben het niet helemaal eens met onkunde, je weet als een prijs eigenlijk niet klopt dat je enorm mazzel hebt als je hem krijgt.
Gepost door: ktugach op 28-03-2021 12:12

De klacht van "onkunde" is niet of je hem wel of niet krijgt bij een prijsfout. Het gaat over het feit dat orders niet chronologisch verwerkt worden (first come, first serve). Er zijn leden die hun CE na 08:00 besteld hebben en ze al aangekregen hebben terwijl er anderen zijn die uren ervoor tijdens de nacht besteld hebben die nog niet een een verzendbevestiging hebben gekregen.
#team ☕ #team 🍕 + 🍍
ktugach
Door ktugach (21170 reacties) op 28-03-2021 12:23
Rol: Administrator
Quote:
[..]

De klacht van "onkunde" is niet of je hem wel of niet krijgt bij een prijsfout. Het gaat over het feit dat orders niet chronologisch verwerkt worden (first come, first serve). Er zijn leden die hun CE na 08:00 besteld hebben en ze al aangekregen hebben terwijl er anderen zijn die uren ervoor tijdens de nacht besteld hebben die nog niet een een verzendbevestiging hebben gekregen.
Gepost door: DQMJ op 28-03-2021 12:18

Dan nog, ze zijn toch niet verplicht een chronologische volgorde aan te houden? Coolblue doet ook aan loting voor een ps5, heeft amazon misschien ook wel gedaan bij weinig producten met veel orders. Het blijft sowieso een slecht idee contact met de helpdesk op te nemen, die zien over het algemeen niets meer dan jij zelf kunt zien en ik lees vaker dat een order dan geannuleerd wordt bij geen voorraad.
DQMJ
Door DQMJ (19832 reacties) op 28-03-2021 12:26
Quote:
[..]

Dan nog, ze zijn toch niet verplicht een chronologische volgorde aan te houden? Coolblue doet ook aan loting voor een ps5, heeft amazon misschien ook wel gedaan bij weinig producten met veel orders. Het blijft sowieso een slecht idee contact met de helpdesk op te nemen, die zien over het algemeen niets meer dan jij zelf kunt zien en ik lees vaker dat een order dan geannuleerd wordt bij geen voorraad.
Gepost door: ktugach op 28-03-2021 12:23

Over het niet contacteren ben ik 100% akkoord.

Van uw standpunt van chronologie? Mischien uw theorie eens uittesten volgende keer er een lange lijn voor je staat bij de winkel kassa.
#team ☕ #team 🍕 + 🍍
Door Chrispat (854 reacties) op 28-03-2021 12:31
Amazon verkoopt alleen wat ze op voorraad hebben. Dus als je hebt kunnen bestellen was die op voorraad.
Verzenden gaat niet op ordernummer volgens mij maar op postcode.
ktugach
Door ktugach (21170 reacties) op 28-03-2021 12:36
Rol: Administrator
Quote:
[..]

Over het niet contacteren ben ik 100% akkoord.

Van uw standpunt van chronologie? Mischien uw theorie eens uittesten volgende keer er een lange lijn voor je staat bij de winkel kassa.
Gepost door: DQMJ op 28-03-2021 12:26

Ik snap je punt wel hoor, maar een winkel is niet verplicht iets aan elke klant te verkopen. Bij de bakker zal iedereen een beetje vreemd opkijken ja, maar bij een webwinkel is het toch anders. Bol heeft ook in december bij de verkoop van PS5 teveel verkocht en daarna geloot wie er wel/niet 1 kreeg. Coolblue doet bij voorbaat al een loting en hier zou er ook zomaar een manager kunnen staan en zeggen: oei, daar zijn er wel teveel verkocht voor een verkeerde prijs. Pak er een random zooitje uit, verstuur die maar en annuleer de rest maar. Zo hebben er toch nog mensen een gelukje en maakt het dus niet uit of je midden in de nacht hebt besteld of gewoon overdag. Ik zeg niet dat het zo is, maar zo zou het kunnen zijn. Er is geen wettelijke regel voor oid.

Edit: Ik snap dan nooit zo goed dat mensen gaan zitten zeuren bij de winkel of om compensatie gaan vragen, je weet bij voorbaat al dat het niet juist is.

Quote:
Amazon verkoopt alleen wat ze op voorraad hebben. Dus als je hebt kunnen bestellen was die op voorraad.
Verzenden gaat niet op ordernummer volgens mij maar op postcode.
Gepost door: Chrispat op 28-03-2021 12:31

Dat gaat zeker niet altijd op voor pre-orders helaas.
Door Chrispat (854 reacties) op 28-03-2021 12:38
Quote:
[..]

Ik snap je punt wel hoor, maar een winkel is niet verplicht iets aan elke klant te verkopen. Bij de bakker zal iedereen een beetje vreemd opkijken ja, maar bij een webwinkel is het toch anders. Bol heeft ook in december bij de verkoop van PS5 teveel verkocht en daarna geloot wie er wel/niet 1 kreeg. Coolblue doet bij voorbaat al een loting en hier zou er ook zomaar een manager kunnen staan en zeggen: oei, daar zijn er wel teveel verkocht voor een verkeerde prijs. Pak er een random zooitje uit, verstuur die maar en annuleer de rest maar. Zo hebben er toch nog mensen een gelukje en maakt het dus niet uit of je midden in de nacht hebt besteld of gewoon overdag. Ik zeg niet dat het zo is, maar zo zou het kunnen zijn. Er is geen wettelijke regel voor oid.

[..]

Dat gaat zeker niet altijd op voor pre-orders helaas.
Gepost door: ktugach op 28-03-2021 12:36

Amazon wist de voorraad toch al. Ze hadden donderdag gewoon de voorraad kunnen verzenden. Het was wel een pre-order maar een dag voor release ligt het klaar voor verzending.
De eerder bestelde preorders zijn daar dan toch al avatar getrokken? Of was die niet eerder online geweest? Dan hebben ze gewacht met openzetten totdat ze wisten wat ze aan CE’s hadden.
ktugach
Door ktugach (21170 reacties) op 28-03-2021 12:39
Rol: Administrator
Quote:
[..]

Amazon wist de voorraad toch al. Ze hadden donderdag gewoon de voorraad kunnen verzenden. Het was wel een pre-order maar een dag voor release ligt het klaar voor verzending.
Gepost door: Chrispat op 28-03-2021 12:38

Alsof er dan niet iets fout kan gaan? Dat zien we helaas wel vaker (MM / Bol).

En Amazon.nl levert zo goed als nooit op de releasedag. Het is gewoon een verkooppunt van amazon.de heb ik het idee, spullen komen ook nooit uit NL die ik bestel.

Edit: maar ik snap echt dat mensen ervan balen dat ze niet bij de gelukkigen zitten, maar kom op, het was overduidelijk een prijsfout.
Kleijtje98
Door Kleijtje98 (128 reacties) op 28-03-2021 12:51
Is het niet zo dat wanneer er betaald is voor het product dat de koopovereenkomst is afgesloten? En dat de verkopende partij verplicht is tot nakoming? Volgens mij is het wettelijk ook niet toegestaan een onjuiste voorraad te hebben op je website. Mocht de verkoper niet kunnen leveren is dit een eenzijdige wijziging. Dan zou in dit geval de webwinkel bij het niet nakomen je ergens moeten compenseren. In het geval van de CE versie, waar het gaat om een vermoedelijke prijsfout, ligt het anders. Maar gezien andere de CE hebben ontvangen lijkt het niet om een prijsfout te gaan anders had Amazon wel actie ondernomen.
Slootwater smaakt naar meer
ktugach
Door ktugach (21170 reacties) op 28-03-2021 12:54
Rol: Administrator
Quote:
Is het niet zo dat wanneer er betaald is voor het product dat de koopovereenkomst is afgesloten? En dat de verkopende partij verplicht is tot nakoming? Volgens mij is het wettelijk ook niet toegestaan een onjuiste voorraad te hebben op je website. Mocht de verkoper niet kunnen leveren is dit een eenzijdige wijziging. Dan zou in dit geval de webwinkel bij het niet nakomen je ergens moeten compenseren. In het geval van de CE versie, waar het gaat om een vermoedelijke prijsfout, ligt het anders. Maar gezien andere de CE hebben ontvangen lijkt het niet om een prijsfout te gaan anders had Amazon wel actie ondernomen.
Gepost door: Kleijtje98 op 28-03-2021 12:51

Dit soort reacties bedoel ik dus, wees eens niet zo'n slechte verliezer en misgun een ander zijn CE niet. Ook bij een prijsfout kan een winkel natuurlijk besluiten een aantal mensen gewoon te leveren en een ander deel te annuleren. Je hebt wettelijk geen enkel punt om je bestelling af te dwingen, maar goed ook.

Quote:
Kan al deze onzin niet in een amazon topic? De impressies van cura en core zijn alweer begraven onder amazon gemompel.

Zonde want hun stukjes zijn leuker om te lezen!

Hoe oud is je zoon cura en heeft hij al vaker MH gespeeld?
Gepost door: MarkD op 28-03-2021 12:52

Goed punt, mensen mogen in het amazon topic verder klagen (oh wacht daar is het klaagtopic voor)
DQMJ
Door DQMJ (19832 reacties) op 28-03-2021 13:01
Quote:
Volgens mij is het wettelijk ook niet toegestaan een onjuiste voorraad te hebben op je website.
Gepost door: Kleijtje98 op 28-03-2021 12:51

Als die wet echt bestond dan waren bijna alle webwinkels al lang offline. Je ziet op deze site hoe dikwijls producten online te bestellen zijn en achteraf geannuleerd worden wegens geen voorraad, bij Intertoys, Mediamarkt, Bol, etc.
#team ☕ #team 🍕 + 🍍
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 28-03-2021 13:07
Quote:
Over de Amazon discussie over Monster Hunter Rise. Is het niet zo dat wanneer er betaald is voor het product dat de koopovereenkomst is afgesloten? En dat de verkopende partij verplicht is tot nakoming? Volgens mij is het wettelijk ook niet toegestaan een onjuiste voorraad te hebben op je website. Mocht de verkoper niet kunnen leveren is dit een eenzijdige wijziging. Dan zou in dit geval de webwinkel bij het niet nakomen je ergens moeten compenseren. In het geval van de CE versie, waar het gaat om een vermoedelijke prijsfout, ligt het anders. Maar gezien andere de CE hebben ontvangen lijkt het niet om een prijsfout te gaan anders had Amazon wel actie ondernomen.
Gepost door: Kleijtje98 op 28-03-2021 12:55
Alleen als het om een prijsfout ging, dan hadden ze alle bestellingen geannuleerd en gelijk iedereen een mailtje hierover gestuurd.

Ze hebben eergisteren de productpagina de hele dag online gelaten. Later in de dag is het zelfs aangepast naar "Tijdelijk niet op voorraad" terwijl je nog kon bestellen. Vervolgens versturen ze een aantal klanten de CE's. Dan kan je moeilijk praten over een prijsfout. Zeker als de prijsfout niet €5 of €10 is. CE kostte bijna zoveel als een gewone game.

Daarnaast was de CE ook voor een paar uurtjes op Amazon.de en op Amazon.co.uk te bestellen. Dit betekent al dat ze ook voorraad binnen hadden voor de andere Amazon sites(of het ging om geannuleerde bestellingen, dat kan ook). Dus het is voor mij dan ook erg vreemd dat sommige mensen wel de CE's nog binnen konden krijgen. Als ze weten hoeveel ze binnen krijgen, dan zouden ze gelijk de winkelwagen knop offline gooien wanneer alle beschikbare exemplaren verkocht zijn. Maar ze hebben hem juist nog langer online gelaten, zelfs met de "Tijdelijk niet op voorraad".

Of dit is een kwestie van Amazon.nl die z'n voorraadbeheer niet goed heeft. Dan hebben ze alle bestellingen gewoon aangenomen omdat ze in het systeem misschien een indicatie hadden dat ze nog meer exemplaren binnen zouden krijgen. Vaak als ze "Tijdelijk niet op voorraad" hebben, betekent het dat ze misschien nog nieuwe voorraad of exemplaren binnen zullen krijgen, maar dat ze op het moment niks hebben. Mijn gok is dat ze een aantal orders hebben verwerkt en ze de resterende orders nu allemaal hebben geduwd naar "Tijdelijk niet op voorraad".

Wat ik zelf ook vreemd vind, is dat er niks op m'n CC is gereserveerd. Vaak als ze iets echt versturen, dan wordt er een bedrag op m'n CC gereserveerd. Een ander member waar z'n bestelling wel was verzonden, was er gewoon een bedrag op z'n CC gereserveerd. Dus of er is iets niet goed gegaan met het verwerken(in het sorteercentrum) of het voorraadbeheer van Amazon.nl slaat kant noch wal omdat de indicatie misschien aangaf dat er nog nieuwe exemplaren binnen zouden komen. Vandaar dat er later nog "Tijdelijk niet op voorraad" stond.
Stefan
Door Stefan (530 reacties) op 28-03-2021 13:11
Quote:
[..]

Edit: Ik snap dan nooit zo goed dat mensen gaan zitten zeuren bij de winkel of om compensatie gaan vragen, je weet bij voorbaat al dat het niet juist is.

Gepost door: ktugach op 28-03-2021 12:36

Ja +1, die van mij is dan wel geannuleerd en ik vind het enorm scheef dat ik mijn bestelling niet krijg en iemand anders die veel later besteld heeft wel, maar dat betekent toch niet dat ik bij Amazon moet gaan lopen zeuren dat ik gecompenseerd moet worden. Of dat ik het diegene misgun.

Mocht iemand die de CE in een opwelling hebben gekocht en er eigenlijk weer vanaf willen, ik houd me aanbevolen voor de originele prijs + verzendkosten.
MarkD
Door MarkD (5192 reacties) op 28-03-2021 13:14
Kunnen we niet even een lijst maken van wie allemaal de CE besteld heeft en hoe laat. Noteren erbij wie hem ontvangen heeft. Vervolgens sturen de latere bestellers hun CE naar de eerdere bestellers.

Ik zie werkelijk geen enkel probleem met deze oplossing
Flub mij, alsjeblieft
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 28-03-2021 13:15
Quote:
Kunnen we niet even een lijst maken van wie allemaal de CE besteld heeft en hoe laat. Noteren erbij wie hem ontvangen heeft. Vervolgens sturen de latere bestellers hun CE naar de eerdere bestellers.

Ik zie werkelijk geen enkel probleem met deze oplossing
Gepost door: MarkD op 28-03-2021 13:14
En ga jij de verzendkosten van iedereen betalen? Iets van €7 per persoon. Verzendkosten zijn niet gratis .

Daarnaast heeft zo'n lijst ook weinig zin, want schijnbaar werden er orders random geselecteerd.
[Begin]  |137|138|139|140|141|142|143(256)  [Eind]