Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Mediamarkt

[Begin]  |323|324|325|326|327|328|329(464)  [Eind]
Door Wollewillie (189 reacties) op 07-03-2018 09:46
Kijk,, sinds dat ik ft werk (jaartje of 9) let ik iets minder op de kleintjes maar dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu ook een backlog heb waar ik nog wel even mee zoet ben. Ik heb vaak een excuus nodig om een spel te kopen en dan kan ik het wel waarderen dat iemand een prijsreactie plaatste voor de CE wat mij namelijk een excuus geeft om er 1 te bestellen.

Ik heb nou niet overal een whislist voor ingevuld om dit soort dingen snel op te merken.

Moet het maar zien wat ze met alle orders gaan doen.
Door Drmacabr3 (8 reacties) op 07-03-2018 10:44
Websites zijn beschermd tegen dit soort fouten en ze mogen gerust alle foutieve bestellingen annuleren als het om zulk een duidelijke fout gaat.
Doe gewoon allemaal ff normaal.
Kimbolie12
Door Kimbolie12 (2395 reacties) op 07-03-2018 10:45
Ik hoop dat ze m gaan leveren. Ik heb wel gekozen voor ophalen met achteraf betalen omdat ik geen zin heb om te wachten tot ik mn geld terug krijg als het eventueel geannuleerd gaat worden.
Dan ga ik uiteraard wel erg klagen en er een kadobon uit proberen te slepen
Ik wilde wel wachten tot een pricedrop voor dit spel, maar voor €60 laat ik de mooie collectors edition niet liggen.
Door YOLOYOLO (1870 reacties) op 07-03-2018 10:48
ach, als ze het niet annuleren is het een leuke bijkomstigheid. heb de gewone versie voor 30 euro gepre-ordert via amazon dus kan me er sowieso geen buil aan vallen.
Obleon
Door Obleon (3804 reacties) op 07-03-2018 11:43
Hoop dat ze gewoon leveren aan iedereen die 1 heeft besteld en de rest annuleren om misbruik te voorkomen zoals ze bij de snes mini ook hebben gedaan
Door Shonosuke (203 reacties) op 07-03-2018 12:44
Heb Ni No Kuni Kings Edition voor 59 euro besteld, is nu van de site afgehaald maar mijn order is niet geannuleerd, hoe werkt dat meestal?
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 07-03-2018 12:51
Quote:
Heb Ni No Kuni Kings Edition voor 59 euro besteld, is nu van de site afgehaald maar mijn order is niet geannuleerd, hoe werkt dat meestal?
Gepost door: Shonosuke op 07-03-2018 12:44
Wachten tot je het ontvangt voor €59,- of totdat je order wordt geannuleerd. Bij ontvangst kan je lopen opscheppen dat je een LE voor €59,- hebt gekocht. Bij annulering kan je hier een boze post plaatsen dat je nooit meer wat bij die ballentent besteld en kan je als volwassenen een review achterlaten waar je overal een 1 geeft.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Xor
Door Xor (34973 reacties) op 07-03-2018 12:54
Ik ben volgens mij de enige die weinig druk maak om Pepper. Want de prijslijst was al op BG aangepast. Iemand zou vandaag, morgen of volgende week opeens de prijs zien en er een prijslijstreactie erover plaatsen waarna dit uiteindelijk ook op Pepper werd geplaatst. Dus het zou ieder moment op Pepper zitten.

En ik zou Chaos niet kwalijk nemen. Er kunnen 2 redenen zijn dat hij de prijsfout op Pepper heeft geplaatst. Of hij had het geplaatst vanwege de vlam hype. Dat is wat veel leden op de site vooral doen. Zodat ze later nog "belangrijk" worden gezien of misschien een status krijgen zoals een moderator, helper etc. Of hij had de prijsfout op Pepper geplaatst zodat de prijsfout verder verspreid werd voor mensen die bijvoorbeeld niet op BG zitten en alleen op Pepper zitten, maar geen scalpers, misbruikers etc. zijn. Dus hetzelfde geval als dat iemand hier op BG de prijslijstreactie had geplaatst terwijl de prijsfout kennelijk al via WA groep of groepen was gedeeld.

Waar ik mij eerder druk zou maken. Nou. Niet eerder druk. Maar eerder beetje met een kritische blik sta te kijken, is dat de prijsfout niet in de ochtend en/of in de loop van de middag hier op BG was geplaatst. Dus er zou iets van bijna 10 uur doorheen zijn geweest totdat 1 iemand de prijslijstreactie had geplaatst. En dan is het ook nog de vraag hoe en waarom dat ene member rond 17 uur de prijsfout had geplaatst. Het was nog wel goed dat hij dit had geplaatst, maar ik blijf nog wel sceptisch over de tijden. Of men kwam hier ook rond 17 uur toevallig achter en had ook geen mail/wishlistnotificatie ontvangen. Dus dan spreken we over pure toeval dat de member de prijslijst pagina bekeek en opeens de prijs zag staan. Of men was achter de schermen of dankzij de mail/wishlistnotificatie op de hoogte geweest en plaatste de prijsfout pas later in de middag nog op BG vanwege redenen? Dit blijft voor mij nog een raadsel.

En doordat dit ruim 10 uur lang niet op BG was geplaatst, was de prijsfout nog wel achter de schermen doorgegeven. Dus een aantal members waren hier al op de hoogte van. Maar ze hebben er hier op BG gewoon niks van gezegd. Waarom? Om te voorkomen dat het uit de hand zou lopen en dat bestellingen "hopelijk" dit keer wel geleverd worden i.p.v. hetzelfde geval te krijgen als met dat Horizon Zero Dawn CE prijsfout destijds.

Begrijpelijk. Net als wat ik gisteren had geplaatst, ik kan begrijpen dat er allerlei groepen e.d. gebruikt worden om misschien deals met elkaar te delen om scalpers en uit de hand gelopen prijsfouten te voorkomen. Ik zou ook hetzelfde doen om scalpers e.d. te voorkomen. Maar ik had iets geleerd toen ik jaren geleden uit een appgroep ging. Hoe zit het met de mensen die geen scalpers e.d. zijn, maar niet in een appgroep zitten? Kortom. De andere actieve members, de members die de site bezoeken, maar geen scalpers zijn en juist zulke prijsfouten/aanbiedingen e.d. mooi zouden vinden. Je zorgt er bewust voor dat het voordeel alleen voor een kleine groep beschikbaar is. Helaas is dit al jaren op BG zo'n beetje het geval geworden met WA groepen.

Weet je. Voor mij is dit al de zoveelste druppel wat ik op BG heb gezien. Drama's, onzin etc.. Ik wist dat dit probleem jaren aan de gang was. Ik had er ooit weleens opmerkingen erover gemaakt, maar mensen keken de andere kant op. Omdat ze mij zagen dat ik een onzin uitkraamde of omdat de meesten zelf ook in een appgroep zaten. En net als vandaag, zie ik bijna niemand over deze probleem praten. Maar ik vraag mij af. Wat doe ik nog op BG? Waarom zijn deze mensen nog op BG? Waarom doe ik ook nog moeite op BG? Natuurlijk kunnen we de goede deals voor ons zelf gebruiken, want wie wil nou niet een mooie deals mislopen. Maar hoe zit het dan met de andere mensen? Mensen die nog van de deals kunnen profiteren, maar geen scalpers e.d. zijn? Ik plaats nog prijslijstreacties omdat ik 1. niet in een appgroep zit en 2. nog altijd mensen wil helpen, ondanks ik hierdoor nog altijd scalpers, misbruikers etc. ermee help. Maar tussen die scalpers e.d, zitten er ook een aantal members die juist niet zo'n persoon zijn en misschien juist blij zouden zijn van zulke reacties, ongeacht prijsfouten e.d.

Alleen met dit soort gevallen, denk ik eerder dat we egoïstisch moeten worden. Dus dat we maar geen deals e.d. meer moeten plaatsen. Want dat ene deal kan misbruikt/gekocht worden door een scalper/misbruiker etc. En BG heeft nog altijd dat scalpers/misbruik probleem. Maar er is geen alternatief/goede oplossing dan gewoon nog de prijslijstreacties plaatsen. Want als iedereen groepjes gingen maken, dan krijg je ook dat cyclus geval van buitensluiten. Of BG moet de prijslijstreacties afschaffen en alleen wishlistnotificaties gebruiken. Dan wordt BG eerder Tweakers.net, maar dan alleen gericht op games en "gaming deals".

Nu komt het alsof ik een beetje schijnheilig, good guy wil overkomen. Maar dat is het niet. Er is een verschil met zo'n persoon. Ik geef gewoon eerlijk toe. Ik zou ook zoiets doen. Dus deals alleen delen voor een bepaalde groep. Maar het verschil tussen wat ik zou doen, is nog altijd op een manier iedereen betrekken. Eigenlijk iedereen m.u.v. scalpers, misbruikers etc. Dus ook mensen erbij betrekken die niet in een WA, Discord of wat voor groep zitten. Maar helaas hou je met zo'n idee nog altijd mensen buiten. Want hoe kan je zien of iemand wel of niet een scalper, misbruiker etc. is?

Eerlijk gezegd zou ik zulke prijsfouten ook alleen op BG willen zien. Alleen omdat je een vaste community hebt en gelijk de mensen die op BG zitten erbij betrekt. Maar ik kan het ook niet kwalijk nemen als iemand de deals verder verspreidt. Zeker als men de deals verspreidt om anderen ook nog te helpen. Er is een reden waarom iemand nog de deals, prijsfouten e.d. plaatst. Maar helaas. Na zoveel jaren hebben we nog steeds dit ene probleem. En dit is niet het enige probleem wat BG nog altijd bergafwaarts maakt.

Ach ja. Het maakt niet veel uit. Mensen kijken er toch overheen of zien het probleem niet. Ook wanneer ik over andere problemen praat. Ik word net als Bernie Sanders gezien met "Deze persoon is gek. Zegt alleen onzin.". In plaats van serieus erop in te gaan, maken we even wat beledigende grapjes en kijken we de andere kant op omdat we eigenlijk allemaal egoïstisch zijn. Want het draait alleen om de aanbieding wat op Pepper is verspreid. Het draait alleen om aandacht. Het draait alleen om "Hij/Zij heeft mijn kans op de CE verspild. Erg bedankt *scheldwoord*.". Maar het draait niet om het kernprobleem. Want dat is waar we de andere kant op kijken.

Ik bekijk het nog op de positieve kant. Als Media Markt opeens alle bestellingen annuleert of omzet in de normale versie, dan zou niemand nog de CE voor €60 ontvangen. Dit betekent dat er niet 1 iemand de CE krijgt en dat we geen discussies krijgen als "Waarom krijgt hij/zij de CE wel en ik niet?". Het is maar afwachten wat Media Markt (nog) zal doen. Want ze hebben de prijsfout kennelijk vanochtend gezien.
ewokkie
Door ewokkie (681 reacties) op 07-03-2018 12:55
Quote:
[..]

De Horizon prijsfout die eerst op Pepper stond en later hier was ook gewoon geleverd. Toen ging iedereen hier bestellen zonder zeiken.
Gepost door: LostBoyNL op 07-03-2018 12:47

Bij mij was Horizon destijds niet bezorgd, wel kreeg ik een kortingsbon (dus mooi meegenomen). Nu heb ik deze editie besteld onder het mom van "niet geschoten is altijd mis" en als het niets wordt .. jammer dan, maar gezeik zul je van mij niet horen ;p

Echter vond ik het uiteraard wel jammer dat een deel de editie bij Horizon destijds wel kreeg, maar ik weer net mis greep haha.
MarcelProust
Door MarcelProust (1115 reacties) op 07-03-2018 13:16
+1 voor wat Xor zegt. Goed gezegd!
Door Userverwijderd34 (651 reacties) op 07-03-2018 13:22
Quote:
*lange tekst*
Gepost door: Xor op 07-03-2018 12:54
Een prijsfout =/= aanbieding.
De een moet je egoïstisch en in schaamte stilzwijgen, de ander vooral melden.
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 07-03-2018 13:24
Quote:
+1 voor wat Xor zegt. Goed gezegd!
Gepost door: MarcelProust op 07-03-2018 13:16

Hear hear!
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 07-03-2018 13:27
Zeker. Ik was vooral eens over dat punt dat we egoïstischer moesten worden (nou ja. Worden...). Dus aan de kant mensen, jullie zitten op mijn plek!
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Chaox
Door Chaox (67 reacties) op 07-03-2018 14:04
Laat ik het zo zeggen, ik zoek altijd naar de (in mijn ogen) betere deals. Niet alleen op BG maar gewoon overal, dit heeft mij en vele anderen al heel wat euro's bespaard. Door mijn beroep ben ik de gehele dag gewoon bezig met ecom websites af te struinen op zoek naar deals. Ondersteund door nieuwsbrieven, wishlists en price alerts kom je dan al een heel eind.

Ik had, om het aantal scalpers enigszins te verminderen, al met opzet het woord PRIJSFOUT in de titel van de aanbieding weggelaten en dat heeft gewerkt gezien de temperatuur.

Ik heb totaal geen behoefte om mod oid te worden op pepper, het is gewoon [op dit moment] het meest bezochte platform om alle aanbiedingen te delen. Mijn enige doel is iedereen laten profiteren van aanbiedingen en prijsfouten, het leven is al duur genoeg.

|||Spoiler||| PS/ de naam Chaos was al in gebruik hier helaas, vandaar Chaox |||Spoiler|||
DonnyNarko
Door DonnyNarko (334 reacties) op 07-03-2018 14:09
ik bezoek BG intussen ook al ruim 10 jaar en merk idd dat er minder gedeeld wordt op het gebied van prijsfouten, nooit in een appgroep gezeten en wist ook niet dat die er waren. Maar merk idd dat ik ook minder vaak kom omdat de "aanbiedingen" veelal tegen vallen (kan BG niets aan doen). Maar die vielen vroeger ook vaak tegen, het verschil was dat je soms idd een prijsfoutje o.i.d. kon scoopen. Maar die tijden zijn voorbij zoals Xor al zei.
Ik begrijp de scalp vs bg-er overweging, maar als BG het gewoon niet meer meldt ten behoeve van een selecte groep mensen t.a.v. de grote groep bezoekers die hier komen JUIST voor scoopjes en niet alleen om de bezoekers aantallen te boosten, kun je toch wel stellen dat we de weg aan het kwijtraken zijn.

....dat vind ik jammer en ik hoop dat er iets aan verandert.
Twisted-D
Door Twisted-D (5534 reacties) op 07-03-2018 14:37
Quote:
ik bezoek BG intussen ook al ruim 10 jaar en merk idd dat er minder gedeeld wordt op het gebied van prijsfouten
Gepost door: DonnyNarko op 07-03-2018 14:09

Naar mij idee zijn die fouten er ook gewoonweg niet veel. Als ik een overduidelijk prijsfout tegenkom, dan deel ik deze ook niet. Ik wil mensen niet blij maken met een dode mus. Prijsfouten leveren in de regel ook niks op.

Quote:
nooit in een appgroep gezeten en wist ook niet dat die er waren.
Gepost door: DonnyNarko op 07-03-2018 14:09

Er is (bij mijn weten) ook helemaal geen "elite BG"-groep. Alle prijzen die ik tegenkom en nog beschikbaar op het moment dat ik vertrek (bij lokale prijzen) meld ik gewoon hier.

Quote:
Maar merk idd dat ik ook minder vaak kom omdat de "aanbiedingen" veelal tegen vallen (kan BG niets aan doen). Maar die vielen vroeger ook vaak tegen, het verschil was dat je soms idd een prijsfoutje o.i.d. kon scoopen. Maar die tijden zijn voorbij zoals Xor al zei.
Ik begrijp de scalp vs bg-er overweging, maar als BG het gewoon niet meer meldt ten behoeve van een selecte groep mensen t.a.v. de grote groep bezoekers die hier komen JUIST voor scoopjes en niet alleen om de bezoekers aantallen te boosten, kun je toch wel stellen dat we de weg aan het kwijtraken zijn.

....dat vind ik jammer en ik hoop dat er iets aan verandert.
Gepost door: DonnyNarko op 07-03-2018 14:09

Dat heeft volgens mij meer met jouw eigen perceptie te maken. Misschien dat er minder prijsfouten plaatsvinden. Prima, dan hebben de webwinkels eindelijk hun sh*t beter voor elkaar.
Volgens mij worden er nog met grote regelmaat prima aanbiedingen geplaatst.

Maar goed, ik merk wel vaker dat wanneer men langer in een community begeeft dat men gaat klagen dat "vroeger altijd alles beter was".
Sowieso schrijf je zo! #Dagmar4Mod!
Door Wollewillie (189 reacties) op 07-03-2018 14:39
Ik schrok even eerst van de lange tekst maar begon toch even te lezen maar inhoudelijk helemaal waar.

Ik kan aan de ene kant begrijpen dat je de kans voor jezelf wilt verhogen dat het uitgeleverd wordt door erover te zwijgen maar je kan niemand kwalijk nemen dat hij/zij een prijsreactie plaatst. Enige wat je kan hebben is de waardering voor mensen die niet egoïstisch zijn, al is de gedachte wel begrijpelijk.

Wat ik niet begrijp is hoe fel er gereageerd wordt op het feit dat men een ander op de prijsfout attendeer. Je wordt misschien een voordeel ontnomen als alles geannuleerd wordt maar in beginsel is het niet iets waar je recht op hebt.

Ik ga het zien wat Media Markt gaat doen. Ben wel benieuwd naar het spel. Gaat het feestje niet door dan koop ik het later wel als ik meer tijd ervoor heb.
Ekfad
Door Ekfad (843 reacties) op 07-03-2018 15:18
Oei, ik wist niet dat het zo gevoelig lag bij de meesten hier.
Ik ben in ieder geval blij dat de prijsreactie (laat of niet) geplaatst is.
Heb er zelf een gereserveerd. Wordt hij geleverd dan blijft mijn GSM exemplaar in de kast tussen mijn collectie en gebruik ik deze om te spelen en door te verkopen nadien. Lever men niet, dan koop ik de gewone editie naast mijn King's edition.

Ik vind het vreemd dat mensen boos worden om het niet uitleveren van artikels als het overduidelijk een prijsfout is (nog wat anders dan een stickfout).
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 07-03-2018 15:52
Quote:
Ik vind het vreemd dat mensen boos worden om het niet uitleveren van artikels als het overduidelijk een prijsfout is (nog wat anders dan een stickfout).
Gepost door: Ekfad op 07-03-2018 15:18
Boosheid komt meer omdat mensen niet geattendeerd waren op een prijswijziging (nou ja. Fout. Ik neem aan dat een LE van €130,- die wordt verkocht voor €60,- niet normaal is. Zelfs niet voor een prijsvechter als Mediamarkt. Anders ben je aardig naïef) die gewoon in de prijslijst stond.

Als je hier als vaste bezoeker er écht in was geïnteresseerd, had je het spel in je wishlist staan en kreeg je gewoon netjes een mail dat deze goedkoper was te bestellen dan jouw droomprijs, zoals bij Twisted-D het geval was. En die gast kan dromen jongen. Heeft dat pakket voor €75,- in zijn lijst staan! Hij heeft dus niet de website van MediaMarkt zitten afstruinen naar het spel of de prijzenpagina dagelijks zitten bezoeken. Hij kreeg een mail met een prijswijziging van het spel die hij in zijn wishlist had staan op Budgetgaming.nl. Maar omdat een LE voor minder dan helft voor de prijs beschikbaar was heeft iedereen en zijn moeder er opeens interesse in. Zag het ook bij een FE Warriors set, iedereen was drukker met de verzendstatus van het spel dan het spel zelf. Want nadat het was geleverd heeft niemand meer in de topic gepost hoe tof het spel wel niet is.

En wat Twisted-D zegt; Naar alle waarschijnlijkheid is het gewoon een grove fout, dus zag hij het nut niet om dit te delen. Hij deelde dit met een aantal mensen in een app groep met zelfs nog de tekst; 'Dit zal wel een prijsfout zijn, dus verwacht niet te veel.'. Dit heeft hij dus totaal verkeerd ingeschat en iedereen hier op Budgetgaming zit te wachten op prijsfouten die naar alle waarschijnlijkheid niet worden uitgeleverd.

Paar weken terug had ik een digitale code gevonden voor een 3DS spel. Deze was 0.15 cent in plaats van de winkelprijs van €14.99. Ik had dit natuurlijk meteen kunnen delen op het forum, maar als je een beetje doordenkt kan je er wel achter komen dat er waarschijnlijk een punt of komma ergens verkeerd is gezet in een sjabloon of iets dergelijks. Ik probeerde het sowieso te bestellen (wie niet waagt wie niet wint) maar ik kreeg als snel een excuses mail dat het om een prijsfout ging. Schade was redelijk beperkt; De webwinkel hoefde niet tientallen mailtjes te verzenden dat het om een prijsfout ging, ik heb mezelf tijd bespaard door hier iets te posten en er zijn vele scheven gezichten voorkomen.

Als mijn bovenstaande verhaal niet klopt met het uitkeren van LE's voor €60,-; Wens ik de mensen veel plezier met hun spel. En voor mensen die nu boos zijn dat ze het spel hebben gemist voor deze prijs; Start een wishlist met je favoriete games.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Skull_kid
Door Skull_kid (39071 reacties) op 07-03-2018 16:16
Rol: Forum Moderator
De Mediamarkt website is kapoet nu. Goed bezig jongens!
❍ᴥ❍
[Begin]  |323|324|325|326|327|328|329(464)  [Eind]