Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Mediamarkt

[Begin]  |444|445|446|447|448|449|450(464)  [Eind]
Door Quetzalcoatl (5015 reacties) op 21-06-2023 13:00
Zodra de situatie duidelijk is voor ze zou ik deze gewoon terugsturen en meteen een ander exemplaar bestellen. Proberen te ruilen schiet niet op, dat is allemaal veel te ingewikkeld voor zo’n bedrijf als MM.
Xor
Door Xor (34929 reacties) op 21-06-2023 13:06
Quote:
[..]

Ik heb net een email gestuurd.
Gepost door: Iikkee op 21-06-2023 12:58
Hou rekening mee dat je misschien na een week of 2 een reactie zal ontvangen. Laatste keer dat ik contact nam via een contactformulier, kreeg ik na 2 weken een reactie . Je kan ze beter bellen. Maar aan de andere kant hebben ze ook de telefoonnummer uit de site gehaald. Schijnbaar hebben ze naar mijn tip geluisterd(dat de klantenservice aan de telefoon ook weinig te hulp schiet en een waste of time was. Dan konden ze net zo goed geen klantenservice aan de telefoon hebben en alles gewoon via online regelen).

Maar verwacht niet veel. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je de game bij een Media Markt filiaal kan retourneren of het terug kan sturen, maar dat je hiervoor moet betalen. Want oplossingen en Media Markt zijn helaas geen goede mix.

Ik zou het niet zo snel zeggen, daarom doe ik het ook in spoilers :
|||Spoiler||| Als er geen oplossing uit Media Markt z'n kant komt en de game is bijvoorbeeld volgende week niet opnieuw op voorraad, dan kan je nog een alternatieve aanpak doen. Dat is de game bij een andere aanbieder kopen zoals bij Bol.com en dan deze beschadigde exemplaar retourneren waarna je de andere exemplaar houdt. Is het ethisch? Dat leg ik bij jou neer. Want ik geef daar geen antwoord op gezien ik geen discussie hierover wil starten. |||Spoiler|||
Door LukkyNL (159 reacties) op 21-06-2023 13:06
Oef dat is zuur... mijn Xeno 3 was heel netjes en in seal.
Door Iikkee (774 reacties) op 21-06-2023 13:17
Quote:
Zodra de situatie duidelijk is voor ze zou ik deze gewoon terugsturen en meteen een ander exemplaar bestellen. Proberen te ruilen schiet niet op, dat is allemaal veel te ingewikkeld voor zo’n bedrijf als MM.
Gepost door: Quetzalcoatl op 21-06-2023 13:00

Spel is helaas online niet meer te bestellen.
Door Zienobleejd (4087 reacties) op 21-06-2023 13:28
Quote:
[..]

Spel is helaas online niet meer te bestellen.
Gepost door: Iikkee op 21-06-2023 13:17
Ja dan ben je t haasje, helaas. Of je moet 'm nog ergens af kunnen halen of tegenkomen.
🎯 Gezocht: Etrian Odyssey V: Beyond the Myth 🎯
Door Iikkee (774 reacties) op 21-06-2023 14:01
Quote:
[..]
Hou rekening mee dat je misschien na een week of 2 een reactie zal ontvangen. Laatste keer dat ik contact nam via een contactformulier, kreeg ik na 2 weken een reactie . Je kan ze beter bellen. Maar aan de andere kant hebben ze ook de telefoonnummer uit de site gehaald. Schijnbaar hebben ze naar mijn tip geluisterd(dat de klantenservice aan de telefoon ook weinig te hulp schiet en een waste of time was. Dan konden ze net zo goed geen klantenservice aan de telefoon hebben en alles gewoon via online regelen).

Maar verwacht niet veel. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je de game bij een Media Markt filiaal kan retourneren of het terug kan sturen, maar dat je hiervoor moet betalen. Want oplossingen en Media Markt zijn helaas geen goede mix.

Gepost door: Xor op 21-06-2023 13:06

Ik heb al een email terug ontvangen, ze wilde graag foto's zien.
Xor
Door Xor (34929 reacties) op 21-06-2023 14:04
Quote:
[..]

Ik heb al een email terug ontvangen, ze wilde graag foto's zien.
Gepost door: Iikkee op 21-06-2023 14:01
Ah. Dat is snel. Weken geleden had ik contact genomen en deden ze er letterlijk 2 weken voor om nog een antwoord terug te sturen . Maar wie weet. Misschien hebben ze het nu anders aangepakt en reageren ze nu wel snel op mails.

Laat je ons nog weten of ze het zullen oplossen of dat ze de standaard "Je kan het retourneren, maar je krijgt je geld gewoon terug" reactie .
Door Quetzalcoatl (5015 reacties) op 21-06-2023 14:09
Quote:
[..]

Spel is helaas online niet meer te bestellen.
Gepost door: Iikkee op 21-06-2023 13:17

Ah balen zeg. Dan maar zoveel mogelijk korting eruit proberen te slepen, zoals Zieno al zei.
Door Iikkee (774 reacties) op 01-07-2023 09:42
Quote:
[..]
Ah. Dat is snel. Weken geleden had ik contact genomen en deden ze er letterlijk 2 weken voor om nog een antwoord terug te sturen . Maar wie weet. Misschien hebben ze het nu anders aangepakt en reageren ze nu wel snel op mails.

Laat je ons nog weten of ze het zullen oplossen of dat ze de standaard "Je kan het retourneren, maar je krijgt je geld gewoon terug" reactie .
Gepost door: Xor op 21-06-2023 14:04

€10,00 cadeaukaart aangeboden gekregen. Ik ben daarmee akkoord gegaan. Ik had nog een pre-order bij Mediamarkt (Trine 5 - Switch). E-mail gestuurd om die te annuleren en opnieuw besteld met de cadeaukaart.

XB3 die ik had ontvangen was duidelijk tweedehands. Geprobeerd om de Gold Points te claimen -> "Deze zijn al geclaimed"
Asimb0mb
Door Asimb0mb (3519 reacties) op 01-07-2023 11:37
Mooie stuntprijzen hier de laatste tijd. Je moet er wel snel bij zijn af en toe
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Xor
Door Xor (34929 reacties) op 01-07-2023 12:03
Quote:
Mooie stuntprijzen hier de laatste tijd. Je moet er wel snel bij zijn af en toe
Gepost door: Asimb0mb op 01-07-2023 11:37
Dat is nog wel een kleine pluspuntje met Media Markt. Ben wel benieuwd of we dit jaar nog verdere stuntprijzen zullen zien tijdens Black Friday. Twijfel bijvoorbeeld nu met Like A Dragon Isshin. Maar met Yakuza/SEGA games kennende zullen ze op een latere moment opnieuw in de aanbieding worden gezet met misschien verdere afprijzing.

Alleen wel jammer dat de deals niet net zo ver gaan zoals bij Media Markt.be. Met name de Nintendo games mis ik dit wel een beetje. Xenoblade 3 was laatst nog voor €30 te krijgen. Maar in België hebben ze ook Pokémon Scarlet/Violet en Fire Emblem Engage voor €30 staan. Dus dit blijf ik helaas nog missen van Media Markt in Nederland .
Its_Jord
Door Its_Jord (1089 reacties) op 01-07-2023 12:06
Quote:
[..]
Dat is nog wel een kleine pluspuntje met Media Markt. Ben wel benieuwd of we dit jaar nog verdere stuntprijzen zullen zien tijdens Black Friday. Twijfel bijvoorbeeld nu met Like A Dragon Isshin. Maar met Yakuza/SEGA games kennende zullen ze op een latere moment opnieuw in de aanbieding worden gezet met misschien verdere afprijzing.

Alleen wel jammer dat de deals niet net zo ver gaan zoals bij Media Markt.be. Met name de Nintendo games mis ik dit wel een beetje. Xenoblade 3 was laatst nog voor €30 te krijgen. Maar in België hebben ze ook Pokémon Scarlet/Violet en Fire Emblem Engage voor €30 staan. Dus dit blijf ik helaas nog missen van Media Markt in Nederland .
Gepost door: Xor op 01-07-2023 12:03

Je weet me te vinden als ik ze voor je moet meepikken.
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 05-07-2023 18:29
Rol: Forum Moderator
Ik word echt moe van de Mediamarkt. Had hier Like a Dragon: Ishin besteld voor de PS5. Komt binnen in een versplinterd doosje, in het plastic, terwijl Octopath Traveler II die in dezelfde doos zat nog piekfijn is. Deze was dus al kapot voordat ze ‘m naar me opstuurden. Ik neem contact op via Twitter. Ruim twee dagen later heb ik nog steeds niks gehoord terwijl ik wanneer ik contact opneem altijd binnen een uur wel wat terughoor. In de tussentijd maar een mail met foto’s gestuurd naar de klantenservice. Ook daar lang moeten wachten op een reactie, krijg ik vervolgens vandaag als antwoord om maar naar een lokale Mediamarkt te gaan en daar het product proberen om te ruilen. Dat gaat nogal lastig met een spel dat niet meer beschikbaar is in filialen + in de winkel zeggen ze altijd dat de webshop een apart bedrijf is en dat je webshopproblemen met de webshop op moet lossen. Heb dat in het verleden al eens vaker meegemaakt. Ik kom er de komende tijd überhaupt ook niet aan toe, en ze zien me al aankomen met m’n 10 stukken versplinterd plastic…

De disc en de cover waren gelukkig onbeschadigd, maar kom op… Hoe moeilijk is het om gewoon een vervangend doosje op te sturen zoals andere webshops? Heb teruggestuurd dat dat geen optie voor mij is (om bovengenoemde redenen) en dat ik gewoon een vervangend doosje wil.
Geef kip
Door Iikkee (774 reacties) op 05-07-2023 18:37
Quote:
Ik word echt moe van de Mediamarkt. Had hier Like a Dragon: Ishin besteld voor de PS5. Komt binnen in een versplinterd doosje, in het plastic, terwijl Octopath Traveler II die in dezelfde doos zat nog piekfijn is. Deze was dus al kapot voordat ze ‘m naar me opstuurden. Ik neem contact op via Twitter. Ruim twee dagen later heb ik nog steeds niks gehoord terwijl ik wanneer ik contact opneem altijd binnen een uur wel wat terughoor. In de tussentijd maar een mail met foto’s gestuurd naar de klantenservice. Ook daar lang moeten wachten op een reactie, krijg ik vervolgens vandaag als antwoord om maar naar een lokale Mediamarkt te gaan en daar het product proberen om te ruilen. Dat gaat nogal lastig met een spel dat niet meer beschikbaar is in filialen + in de winkel zeggen ze altijd dat de webshop een apart bedrijf is en dat je webshopproblemen met de webshop op moet lossen. Heb dat in het verleden al eens vaker meegemaakt. Ik kom er de komende tijd überhaupt ook niet aan toe, en ze zien me al aankomen met m’n 10 stukken versplinterd plastic…

De disc en de cover waren gelukkig onbeschadigd, maar kom op… Hoe moeilijk is het om gewoon een vervangend doosje op te sturen zoals andere webshops? Heb teruggestuurd dat dat geen optie voor mij is (om bovengenoemde redenen) en dat ik gewoon een vervangend doosje wil.
Gepost door: GJ op 05-07-2023 18:29

Zelfde probleem met een Switch spel.
Ik kreeg een €10 tegoedbon.
Door Zienobleejd (4087 reacties) op 05-07-2023 18:44
Ben ik de enige hier die meestal zijn bestellingen ophaalt in de winkel? Kan m'n laatste beschadigde game niet meer herinneren, heb helemaal geen zin in dat gezeur met verzending joh
🎯 Gezocht: Etrian Odyssey V: Beyond the Myth 🎯
UltraTiger
Door UltraTiger (67656 reacties) op 05-07-2023 18:53
Quote:
[..]

Zelfde probleem met een Switch spel.
Ik kreeg een €10 tegoedbon.
Gepost door: Iikkee op 05-07-2023 18:37
Goede oplossing. Kun je eventueel een andere game/code-in-a-box kopen en dat doosje gebruiken.
🇺🇦 💙💛
Door Iikkee (774 reacties) op 05-07-2023 18:56
Quote:
[..]
Goede oplossing. Kun je eventueel een andere game/code-in-a-box kopen en dat doosje gebruiken.
Gepost door: UltraTiger op 05-07-2023 18:53

Helaas had de 'case art/ cover' ook lichte schade.
Ik had het spel liever gesealed gehad, wilde deze in mijn Xenoblade Chronicles 3 Collector’s Edition stoppen

Quote:
Ben ik de enige hier die meestal zijn bestellingen ophaalt in de winkel? Kan m'n laatste beschadigde game niet meer herinneren, heb helemaal geen zin in dat gezeur met verzending joh
Gepost door: Zienobleejd op 05-07-2023 18:44

Moet je wel een Mediamarkt om de hoek hebben.
Xor
Door Xor (34929 reacties) op 05-07-2023 18:58
Quote:
Ik word echt moe van de Mediamarkt. Had hier Like a Dragon: Ishin besteld voor de PS5. Komt binnen in een versplinterd doosje, in het plastic, terwijl Octopath Traveler II die in dezelfde doos zat nog piekfijn is. Deze was dus al kapot voordat ze ‘m naar me opstuurden. Ik neem contact op via Twitter. Ruim twee dagen later heb ik nog steeds niks gehoord terwijl ik wanneer ik contact opneem altijd binnen een uur wel wat terughoor. In de tussentijd maar een mail met foto’s gestuurd naar de klantenservice. Ook daar lang moeten wachten op een reactie, krijg ik vervolgens vandaag als antwoord om maar naar een lokale Mediamarkt te gaan en daar het product proberen om te ruilen. Dat gaat nogal lastig met een spel dat niet meer beschikbaar is in filialen + in de winkel zeggen ze altijd dat de webshop een apart bedrijf is en dat je webshopproblemen met de webshop op moet lossen. Heb dat in het verleden al eens vaker meegemaakt. Ik kom er de komende tijd überhaupt ook niet aan toe, en ze zien me al aankomen met m’n 10 stukken versplinterd plastic…

De disc en de cover waren gelukkig onbeschadigd, maar kom op… Hoe moeilijk is het om gewoon een vervangend doosje op te sturen zoals andere webshops? Heb teruggestuurd dat dat geen optie voor mij is (om bovengenoemde redenen) en dat ik gewoon een vervangend doosje wil.
Gepost door: GJ op 05-07-2023 18:29
Dat blijft helaas nog een nadeel met Media Markt. En ook dat de klantenservice traag reageert .

Voor het terugbrengen/retourneren via de winkel doen ze tegenwoordig heel simpel. Je brengt het bij de helpdesk/smartbar, zegt dat je een bestelling wilt retourneren(of als je al een ticket hebt gekregen door op het scherm bij de balie aan te klikken voor product retourneren en om ook in de rij te staan), laat de game aan de medewerker zien, laat de factuur zien(met bestellingnummer enz.) en vertel je jouw klacht(eigenlijk is een klacht niet eens nodig. Je kan ook een game retourneren terwijl het nog nieuw en geseald is) en de medewerker regelt een terugboekingsproces. Ik weet niet of omruilen nog mogelijk is. Anders moet je even aan de klantenservice vragen of ze via de mail kunnen bevestigen(en een mail naar de betreffende filiaal) kunnen sturen en aangeven dat er voor jou een nieuwe exemplaar geregeld moet worden.

Dus tegenwoordig doen ze minder moeilijk over retourneren. Alleen voor een vervangend artikel kan ik mij herinneren dat ze dit minder snel deden. Het is schijnbaar makkelijker om de klant z'n aankoopbedrag terug te geven .

Ik had even gekeken en de PS5 versie is nog bij Groningen en bij Emmen te krijgen. Dus als reizen nog een optie is, kan je ze nog bij deze MM filialen nieuw halen. Anders is het kijken met de klantenservice. Ik weet niet of je via de retourpagina(waar je online een retour aanmeldt) nog kunt aangeven voor een vervangend artikel. Want volgens mij doen ze dit alleen als de game nog op voorraad is.

Quote:
Ben ik de enige hier die meestal zijn bestellingen ophaalt in de winkel? Kan m'n laatste beschadigde game niet meer herinneren, heb helemaal geen zin in dat gezeur met verzending joh
Gepost door: Zienobleejd op 05-07-2023 18:44
Misschien. Vroeger was afhalen bij een winkel ook niet altijd de beste optie gezien de exemplaren in de winkels ook voor online webshop gebruikt konden worden. In het verleden waren er gevallen dat mensen online orders hadden geplaatst en later in de dag een annulering hadden ontvangen omdat ja, niks meer was op voorraad(wat weer kwam doordat mensen extra naar de winkel langsgingen en de exemplaren in de winkel hadden gekocht ). Ook met sommige prijsfouten/aanbiedingen kunnen sommige filialen op een of ander reden ook moeilijk doen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is. Maar er kunnen ook reden zijn dat men het daarom online nog bestellen en het laten afleveren.

Alleen ik snap niet waarom ze een grote kartonnen doos voor de games gebruiken zonder invulmateriaal. Aan de ene kant wel goed dat ze een grote doos gebruiken, maar ze kunnen op z'n minst nog wat invulmateriaal gebruiken. De enige winkel die het goed doet, is MM Amsterdam Arena. Want daar had ik weken geleden nog een game ontvangen wat ook was ingepakt met invulmateriaal. Andere winkels sturen de games in een witte brede kartonnen envelop met ook geen invulmateriaal. En de webwinkel zelf in een bruine kartonnen doos zonder invulmateriaal. Ik snap even niet waarom het moeilijk is om invulmateriaal te gebruiken .
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 05-07-2023 19:01
Rol: Forum Moderator
Ik hoef geen vervangend artikel of terugbetaling. Ik wil een nieuw doosje, die ze als het goed is gewoon los kunnen krijgen bij de distributeur en anders in bulk kunnen kopen voor een paar cent per stuk voor dit soort gevallen. Het spel is prima, dat wil ik gewoon spelen en in m’n kast kunnen zetten. Als ik naar Groningen moet reizen ben ik bijna €15 aan reiskosten kwijt + een dagdeel aan tijd. Ik heb dat spel gekocht voor €25, niet voor €40…

En los van dat; als het spel tijdens het vervoer was beschadigd, prima. Dat kan gebeuren, ook al doen andere webshops daar totaal niet moeilijk over. Maar dit doosje is overduidelijk iemand op gaan staan ofzo, en het andere spel dat in dezelfde verpakking zat was niks mee aan de hand. Dus ze hebben het al kapot opgestuurd. Dat is natuurlijk niet oké.
Geef kip
Xor
Door Xor (34929 reacties) op 05-07-2023 19:04
Quote:
Ik hoef geen vervangend artikel of terugbetaling. Ik wil een nieuw doosje, die ze als het goed is gewoon los kunnen krijgen bij de distributeur en anders in bulk kunnen kopen voor een paar cent per stuk voor dit soort gevallen. Het spel is prima, dat wil ik gewoon spelen en in m’n kast kunnen zetten. Als ik naar Groningen moet reizen ben ik bijna €15 aan reiskosten kwijt + een dagdeel aan tijd. Ik heb dat spel gekocht voor €25, niet voor €40…
Gepost door: GJ op 05-07-2023 19:01
Ik weet niet of ze dit nog doen(dat ze letterlijk een lege PS4 doosje opsturen). Want ik heb zoiets nooit bij Bol.com en bij Amazon gezien. Daarnaast is Media Markt geen Nedgame of Game Mania die nog wat extra hoezen hebben liggen .

In mijn geval zou ik liever een vervangend artikel(als in een nieuwe exemplaar van dezelfde game. Klinkt misschien verwarrend. Vandaar even de extra verduidelijking) hebben zodat ik de beschadigde game terug kan sturen. Want ja. Ik heb iets nieuw gekocht en krijg het beschadigd binnen. Dus ik wil gewoon het nieuw hebben. Leuk en aardig dat de disc nog in goede staat is, maar nieuw = nieuw. Althans voor mij dan. Zo zie ik het dan .

Edit:
En de Like a Dragon game heeft zichzelf opgeofferd om de andere game te beschermen. A true Hero .
[Begin]  |444|445|446|447|448|449|450(464)  [Eind]