Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Game Mania

[Begin]  |279|280|281|282|283|284|285(492)  [Eind]
The Hamster
Door The Hamster (2187 reacties) op 06-09-2019 10:23
Voordat je een hele tirade begint en iedereen uitscheld ga je eerst even vast stellen of er uberhaupt iets aan de hand is
UltraTiger
Door UltraTiger (67640 reacties) op 06-09-2019 10:28
Quote:
Samuel jezus probeer ik je verhaal te begrijpen en me te verdiepen in hoe je je voelt. Zeg je dat je de save nog hebt?! Dit is toch geen normaal gedrag joh. Ik reageerde ook zo omdat je zo agressief deed. Maar gezien je positie is dit echt niet handig. Je zou beter moeten weten imo
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 10:06
Hij is nog wel de saves kwijt van die andere games die geen cloud save ondersteunen, waarschijnlijk. Maar dat is nog steeds geen excuus om zo aggro te reageren.

Quote:
@dagmar hoe? Budgetoppassers.nl bestaat niet.
Gepost door: Swift op 06-09-2019 10:04
kweenie, bestaat die vereniging martijn nog?

Quote:

Nee je moet het zo zien, je betaald voor /krijgt een service en ze verneuken het. Kind +oppas of een valet parking waar ze je auto in de prak rijden, of een gm die je data verneukt. En ik snap best dat er fouten gemaakt kunnen worden, maar Ls ik het verhaal van spain moet geloven dan willen ze niet eens meewerken aan een oplossing.
Gewoon verantwoordelijk stellen ipv handen ervan trekken, neem je verantwoordelijkheid als winkel. Dat is mijn punt.
Gepost door: Swift op 06-09-2019 10:04
Ja, oke, GM zou inderdaad *iets* moeten doen. In ieder geval excuses ipv zeggen "eigen risico, pech gehad jonguh"... Maar die saves terugtoveren zit er niet in waarschijnlijk... een tegoedbon misschien?

Quote:
Als ik zou schrijven voor de Power Unlimited zou ik toch een andere bewoording gebruiken dan dit. Ik kan begrijpen dat je enorm pissed bent, maar om zo te reageren op forumgebruikers ...
Gepost door: Nickachu op 06-09-2019 10:06
maar zijn gamegedrag "levert wat op in de echte wereld", daar kunnen wij plebs niet tegenop natuurlijk
đŸ‡ș🇩 💙💛
Hercule
Door Hercule (6388 reacties) op 06-09-2019 10:28
Quote:
Voordat je een hele tirade begint en iedereen uitscheld ga je eerst even vast stellen of er uberhaupt iets aan de hand is
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 10:23

Maar zijn save files van Pokémon en Splatoon zijn toch weg? Als mijn save file van Let's Go weg zou zijn dan zou ik echt niet blij zijn. Er staan meerdere shiny pokemon op waar ik erg veel moeite voor heb gedaan
Door Eduardboon (81 reacties) op 06-09-2019 10:29
Het enige wat ik uit dit verhaal haal is dat hij wel meteen een nieuwe switch kreeg en ik nog steeds moet wachten 😂😂

Volgens mij hebben jullie al door welk filiaal het is, maar mijn huidige switch ligt daar en ik wil geen rare wraakacties uitlokken die mijn spul kunnen beschadigen. Dus vandaar dat ik het niet genoemd heb.
Kubuss
Door Kubuss (2175 reacties) op 06-09-2019 10:34
Maar de transfer is gewoon voltooid in de winkel toch? Dan zouden de save files toch overgezet moeten zijn? Ik dacht dat op de microsd alleen installed games staan (en die moet je sowieso opnieuw downloaden na een system transfer) en screenshots/videos.
http://www.backloggery.com/kubus
UltraTiger
Door UltraTiger (67640 reacties) op 06-09-2019 10:35
Quote:
Het enige wat ik uit dit verhaal haal is dat hij wel meteen een nieuwe switch kreeg en ik nog steeds moet wachten 😂😂
Gepost door: Eduardboon op 06-09-2019 10:29
lol 😂

Quote:
Volgens mij hebben jullie al door welk filiaal het is, maar mijn huidige switch ligt daar en ik wil geen rare wraakacties uitlokken die mijn spul kunnen beschadigen. Dus vandaar dat ik het niet genoemd heb.
Gepost door: Eduardboon op 06-09-2019 10:29
Had daar nog niet eens aan gedacht, ik dacht je bang was dat die gast je in elkaar zou meppen. Of je zou aanklagen wegens smaad ofzo.

Quote:
Maar de transfer is gewoon voltooid in de winkel toch? Dan zouden de save files toch overgezet moeten zijn? Ik dacht dat op de microsd alleen installed games staan (en die moet je sowieso opnieuw downloaden na een system transfer) en screenshots/videos.
Gepost door: Kubuss op 06-09-2019 10:34
Inderdaad. De game/update data op de SD is gekoppeld aan het systeem. De backup naar de pc is alleen voor als je een andere (grotere) sd kaart wilt gebruiken in hetzelfde systeem.
De transfer is alleen maar de user/save van de internal van de oude naar de internal van de nieuwe.
Volgens mij. Nintendo heeft het iig niet gemakkelijk gemaakt... -_-‘

Zou in dat geval eigenlijk helemaal niets gedaan moeten worden met de SD... behalve dan zelf ff van tevoren een backup maken van de screenshots misschien, maar de rest moet sowieso opnieuw worden gedl/installeerd.
đŸ‡ș🇩 💙💛
Door Quetzalcoatl (5015 reacties) op 06-09-2019 10:41
Quote:
[..]
Zeker goed verwoord voor een journalist. Erg professioneel ook. Ik citeer even uit 1 post:

Dat is geen fucking eigen risico.

Dus tief a.u.b. een paar hele kilometers op (als het kan over een pad van gebroken glas) met je eigen risico en je “hurhurhur moete ze ook je reet veguh!?”. Nee, dat moet ze niet; ze moeten enkel hun fucking werk goed doen, en geen diensten aanbieden die ze niet capabel of consistent kunnen uitvoeren.
Gepost door: Doobieters op 06-09-2019 10:21

Gamerecensenten zijn geen journalisten. Beetje suf om iemand erop af te rekenen dat ie ‘journalist’ is en dus niet uit z’n slof mag schieten om zo’n domme reactie van Hamster.

Ik vind het ook vrij typisch dat Hamster nu al vier keer reageert op Sam terwijl die zich sinds vanochtend vroeg niet meer in de discussie heeft gemengd. Gaat ie wel, Hammie?
UltraTiger
Door UltraTiger (67640 reacties) op 06-09-2019 10:46
Quote:
[..]

Gamerecensenten zijn geen journalisten. Beetje suf om iemand erop af te rekenen dat ie ‘journalist’ is en dus niet uit z’n slof mag schieten om zo’n domme reactie van Hamster.

Ik vind het ook vrij typisch dat Hamster nu al vier keer reageert op Sam terwijl die zich sinds vanochtend vroeg niet meer in de discussie heeft gemengd. Gaat ie wel, Hammie?
Gepost door: Quetzalcoatl op 06-09-2019 10:41
Misschien dat The Hamster niet in een keer de volledige Xor-sized megaposts van Spainkiller heeft gelezen...
đŸ‡ș🇩 💙💛
Door Chickje (346 reacties) op 06-09-2019 10:49
Quote:
[..]Nintendo en vermoedelijk een aantal uitgevers en ontwikkelaars hebben gezorgd dat je niet van iedere game een cloud save kan maken. Als dit wel voor iedere game had gekund was er nu niks aan de hand geweest.

Aan de andere kant hadden ze bij de Game Mania beter allemaal met een stappenplan moeten werken in plaats van nu al meerdere savefiles van verschillende mensen verwijderen per ongeluk.
Lacherig over zoiets doen is natuurlijk ook ontzettend dom als je daar werkt.


Gepost door: DKUp op 06-09-2019 09:38

Maar als zijn account wel goed is overgezet op de andere switch, gaan de savegames automatisch mee. Niet via de cloud.
Door Littlebigworld (1413 reacties) op 06-09-2019 10:56
iemand ervaring met pre order annuleren?
ik heb via inruil actie een game gepreorderd, maar wil ik annuleren.
kan ik dan geld terug krijgen? of waardebon?
psn: eatsushieveryday Xboxtag: littlebigworld8
Door Saego (1896 reacties) op 06-09-2019 10:57
Ben in ieder geval blij dat een deel van je save files terug zijn Samuel, dat verlicht hopelijk de pijn. Hopelijk leert GameMania hier van.

Wat hebben sommige mensen hier het inlevingsvermogen van een aardappel zeg.
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 06-09-2019 11:01
Quote:
iemand ervaring met pre order annuleren?
ik heb via inruil actie een game gepreorderd, maar wil ik annuleren.
kan ik dan geld terug krijgen? of waardebon?
Gepost door: Littlebigworld op 06-09-2019 10:56
Als je dit in de winkel hebt gedaan en het inruilbedrag is op een pre-order game gezet(als een aanbetaling), dan kan je het bedrag als contant geld terugkrijgen. Maar dat ligt aan de medewerker/filiaal. Want sommige medewerkers/filiaal kunnen ook een waardebon geven. Maar in principe zou je het bedrag als contant nog terug krijgen.

Edit:
Quote:
[..]

*knakt vingers*

Ik belde gistermiddag Game Mania Nieuwendijk, omdat ik interesse had in hun omruilactie. De vriendelijke jongeman vertelde mij dat hun Switches helaas op waren, maar dat vestiging Ceintuurbaan nog Ă©Ă©n Switch (Gray) had liggen Ă©n dat het een goed idee was om daar m’n gegevens over te zetten, vooral als ik mijn savefile wilde behouden van bv. PokĂ©mon (gezien die game niet aan cloud saves doet). Dat wilde ik zeker.

Daarop belde ik GM Ceintuurbaan met de vraag of ze die laatste Switch voor me wilden vasthouden. Vervolgens sprokkelde ik mijn Switch en accessoires bij elkaar (vooral het vinden van de officiële HDMI-kabel heeft even geduurd), maakte ik alles schoon, en reed ik naar de Game Mania.

Ik kwam aan rond een uur of 19:00 en de winkel was leeg. De jongen die er werkte was ietwat sloom maar verder erg aardig en vriendelijk, dus we hebben een kort, gezellig gesprek gehad terwijl hij mijn oude Switch testte. Ik vroeg hem nog specifiek naar de dienst die de website aanbood — dat alle gegevens van Switch 1 naar Switch 2 overgezet konden worden — en hij beaamde dat dat kon. Vervolgens noemde hij specifiek dat ik vandaag mazzel had omdat het internet daar goed werkte; hij vertelde in detail hoe hij het weekend ervoor een hotspot had moeten aanmaken met z’n telefoon om Switch-gegevens over te zetten van klanten, puur omdat het internet in de zaak zo traag was als dikke stront. Hoe dan ook: we hebben het uitgebreid gehad over zijn expertise wat betreft het overzetten van Switch-data.

Hij vroeg tijdens dit proces Ă©Ă©n keer mijn input — het inloggen op mijn Nintendo-account – en na een kwartier ofzo gaf hij mij m’n nieuwe Switch Ă©n het SD-kaartje dat in m’n oude Switch had gezeten.

“Zo, alles is overgezet. Je hoeft nu thuis alleen het kaartje in je nieuwe Switch te douwen, en eventueel games te herdownloaden die er niet op staan. Alles moet zo goed zijn.”

Ik bedankte de jongeman voor z’n tijd, hulp en gezelligheid, en kocht er meteen een nieuwe screen protector voor m’n nieuwe Switch bij.

Eenmaal thuis haalde ik natuurlijk direct de Switch uit de doos. SD-kaart ging erin, alles werd aangesloten, tv werd aangezet, en ik drukte op de powerknop van m’n nieuwe Switch.

“De SD-kaart die in deze Switch zit is in een ander Switch-systeem gebruikt. Formatteer deze kaart alvorens hij door deze Switch gebruikt kan worden.”

Ehr, okĂ©. That wasn’t supposed to happen.

Tijd was 19:50 (tien minuten voor sluitingstijd van filiaal Ceintuurbaan). Ik belde twee keer, maar er werd niet opgenomen. Toen bedacht ik me dat filiaal Nieuwendijk, waar ik eerder die dag gebeld had met die vriendelijke jongeman, open zou zijn tot 21:00 uur. En dus belde ik hen. Deze keer kreeg ik echter een dame aan de lijn. Toen ik haar uitlegde wat er aan de hand was (gegevens waren zogenaamd overgezet maar m’n SD-kaart is incompatibel) onderbrak ze me halverwege m’n verhaal. “Ah, ja, dan heeft m’n collega dat niet goed gedaan. Hij had halverwege nog iets anders moeten doen, zodat ook de contents van de kaart overgezet zouden worden. Die fout maakte ik de eerste keer ook, afgelopen weekend.”

Het was even stil.

“.. Dus ik ben al m’n shit kwijt?”, vroeg ik. “Los van wat ik wellicht in de cloud heb staan?”

“Ja”, antwoordde ze nogal nonchalant. “Je kunt mss proberen de inhoud van de kaart over te zetten naar je pc, de kaart te formatteren, en de inhoud van de pc weer op de kaart te zetten, maar kleine kans dat dat iets uitmaakt”.

“Maar ik heb specifiek geĂŻnformeerd naar het proces en jullie expertise. We hebben het zelfs expliciet gehad over hoe o.a. PokĂ©mon niet compatibel is met de cloud en ik die saves ook graag wilde behouden!”

“Ja, lastig man, maar het is niet onze schuld; Nintendo had duidelijker naar ons moeten zijn over dit hele proces. Ze waren nogal vaag. Het is hun schuld dus, eigenlijk. Anyway, je moet dit morgen maar met filiaal Ceintuurbaan oppakken. Niet dat zij iets voor je gaan doen, want er zit natuurlijk ook eigen risico aan verbonden”, antwoordde ze fel en haastig.

“Eigen risico? Ik heb de webpagina van jullie aanbieding voor me. Eigen risico wordt nergens genoemd. Dit eigen risico noemen is dus nogal een lulkoekverhaal. Bovendien heb je net zelf toegegeven dat je collega een fout heeft gemaakt, toch?”

“... Ja, maar alles is echt op eigen risico. Ik ga nu ophangen, okĂ©, want ik heb geen zin in dit gesprek?”

“Geen zin in dit gesprek? Dat heb ik ook niet, maar jullie proberen nu gewoon je handen ervan af te trekken. En eigen risico? Nee, dat is het niet. Jullie bieden een dienst aan en ik heb ervoor betaald. Dus waar is de fout nou? Bij Nintendo, bij mijn eigen risico, of bij jullie?”

Het was even stil. Toen werd er opgehangen.

Even voor de duidelijkheid: ik heb ondertussen m'n Smash Ultimate save file terug. Want, inderdaad, cloud saves. Ik dacht eventjes onterecht dat Smash Ultimate niet aan cloud saves deed, aangezien dat consistent zou zijn geweest met de notoire koppigheid van Brawl en Smash 4 wat betreft overzetten van data. Gelukkig is dat dus niet zo.

Maarrrr: ik ben ål m'n data kwijt van Splatoon 2, Pokémon Let's Go! Eevee, en Dark Souls: Remastered. Dat is mínstens 250 uur naar de Filistijnen.
Gepost door: Spainkiller op 06-09-2019 06:21
Gelukkig heb je nog een deel van je save data's terug kunnen krijgen. Maar net als de laatste paar reacties hierboven, heb ik nog wel wat vraagjes/vraagteken in het verhaal.

Toen je de nieuwe Switch binnen had, stonden er geen save data's erop? Want je geeft aan dat je je sd kaart erin had gestopt en een melding kreeg dat de sd kaart niet gebruikt kon worden. Save data's worden niet op sd opgeslagen vanwege Nintendo(want ze kunnen nog geen oplossing vinden om save data's te encrypten waardoor hackers/modders aanpassingen kunnen maken....). Dus wat er op de sd kaart stond, gaat dus om video's en foto's van games wat je hebt gemaakt.

Als er geen save data's op de nieuwe Switch zaten, dan heeft de medewerker kennelijk een fout gemaakt met overzetten of heeft het gegevensoverdracht iets niet goed verwerkt.

Hopelijk ben je/ga je vandaag nog langs Ceintuurbaan om verhaal te halen. Want uiteindelijk was het Ceintuurbaan die het overzetten regelde. Nieuwedijk daarentegen heeft weinig te maken, los van de "onprofessionele" reactie van dat ene dame. Hopelijk wordt ze nog wel aangesproken, want zo'n gedrag zorgt juist voor frustraties en chaos(en drama).

Maar 1 ding is duidelijk. Nintendo zuigt . En de hardcore Nintendo fans moeten dit ook maar accepteren, want anno 2019 geen mogelijkheid om lokaal save data's te back-upen en een cloud save dienst aanbieden waar een aantal games niet voor de clouddienst ondersteund wordt, is onacceptabel. We leven niet meer in 2012, Nintendo. Dus fix deze shit. En dit is in Nederland. Maar als GameStop in Amerika dezelfde actie deden waarna veel mensen op Twitter lopen te klagen, dan zie je Nintendo opeens met een fix komen zoals met dat Joy-Con Drift probleem. Over "Double Standards" gesproken....
Hylian_Knight
Door Hylian_Knight (4244 reacties) op 06-09-2019 11:08
Was er niet een gratis verzending aanbieding voor september via de site? Kan het niet meer vinden.
DKUp
Door DKUp (1519 reacties) op 06-09-2019 11:08
Quote:
[..]

Maar als zijn account wel goed is overgezet op de andere switch, gaan de savegames automatisch mee. Niet via de cloud.
Gepost door: Chickje op 06-09-2019 10:49
Dat is dus mislukt of de Switch op fabrieksinstellingen gezet of saves verwijderd.
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 06-09-2019 11:11
Quote:
Was er niet een gratis verzending aanbieding voor september via de site? Kan het niet meer vinden.
Gepost door: Hylian_Knight op 06-09-2019 11:08
Actie was t/m 31 augustus geldig. Dus je bent een week te laat .
DKUp
Door DKUp (1519 reacties) op 06-09-2019 11:12
Quote:
Was er niet een gratis verzending aanbieding voor september via de site? Kan het niet meer vinden.
Gepost door: Hylian_Knight op 06-09-2019 11:08
Was dat niet tot en met eind augustus?
Door Littlebigworld (1413 reacties) op 06-09-2019 11:13
Quote:
[..]
Als je dit in de winkel hebt gedaan en het inruilbedrag is op een pre-order game gezet(als een aanbetaling), dan kan je het bedrag als contant geld terugkrijgen. Maar dat ligt aan de medewerker/filiaal. Want sommige medewerkers/filiaal kunnen ook een waardebon geven. Maar in principe zou je het bedrag als contant nog terug krijgen.


ok dankje
psn: eatsushieveryday Xboxtag: littlebigworld8
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 06-09-2019 11:22
Quote:
[..]
Als je dit in de winkel hebt gedaan en het inruilbedrag is op een pre-order game gezet(als een aanbetaling), dan kan je het bedrag als contant geld terugkrijgen. Maar dat ligt aan de medewerker/filiaal. Want sommige medewerkers/filiaal kunnen ook een waardebon geven. Maar in principe zou je het bedrag als contant nog terug krijgen.

Edit:
[..]
Gelukkig heb je nog een deel van je save data's terug kunnen krijgen. Maar net als de laatste paar reacties hierboven, heb ik nog wel wat vraagjes/vraagteken in het verhaal.

Toen je de nieuwe Switch binnen had, stonden er geen save data's erop? Want je geeft aan dat je je sd kaart erin had gestopt en een melding kreeg dat de sd kaart niet gebruikt kon worden. Save data's worden niet op sd opgeslagen vanwege Nintendo(want ze kunnen nog geen oplossing vinden om save data's te encrypten waardoor hackers/modders aanpassingen kunnen maken....). Dus wat er op de sd kaart stond, gaat dus om video's en foto's van games wat je hebt gemaakt.

Als er geen save data's op de nieuwe Switch zaten, dan heeft de medewerker kennelijk een fout gemaakt met overzetten of heeft het gegevensoverdracht iets niet goed verwerkt.

Hopelijk ben je/ga je vandaag nog langs Ceintuurbaan om verhaal te halen. Want uiteindelijk was het Ceintuurbaan die het overzetten regelde. Nieuwedijk daarentegen heeft weinig te maken, los van de "onprofessionele" reactie van dat ene dame. Hopelijk wordt ze nog wel aangesproken, want zo'n gedrag zorgt juist voor frustraties en chaos(en drama).

Maar 1 ding is duidelijk. Nintendo zuigt . En de hardcore Nintendo fans moeten dit ook maar accepteren, want anno 2019 geen mogelijkheid om lokaal save data's te back-upen en een cloud save dienst aanbieden waar een aantal games niet voor de clouddienst ondersteund wordt, is onacceptabel. We leven niet meer in 2012, Nintendo. Dus fix deze shit. En dit is in Nederland. Maar als GameStop in Amerika dezelfde actie deden waarna veel mensen op Twitter lopen te klagen, dan zie je Nintendo opeens met een fix komen zoals met dat Joy-Con Drift probleem. Over "Double Standards" gesproken....
Gepost door: Xor op 06-09-2019 11:01
En toch heb ik mijn save van Splatoon 2 op mijn nieuwe Switch staan.


Maar dat zal wel aan Nintendo liggen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Hylian_Knight
Door Hylian_Knight (4244 reacties) op 06-09-2019 11:22
Quote:
[..]
Actie was t/m 31 augustus geldig. Dus je bent een week te laat .
Gepost door: Xor op 06-09-2019 11:11

Ah vandaar, thnx voor de info .
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 06-09-2019 11:27
Quote:
[..]
En toch heb ik mijn save van Splatoon 2 op mijn nieuwe Switch staan.

(Image)Maar dat zal wel aan Nintendo liggen.
Gepost door: DaggieWaggie op 06-09-2019 11:22
Via de cloud? Of via het ouderwetse gegevensoverdracht? Want ik heb het over de cloud. En nee, ik heb het niet over de wolken in de lucht die je iedere dag buiten ziet. Als je natuurlijk iedere dag naar buiten gaat .
[Begin]  |279|280|281|282|283|284|285(492)  [Eind]