Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

All4games.nl

[Begin]  |20|21|22|23|24|25|26(26)  [Eind]
Door Lars1216 (4382 reacties) op 18-03-2015 13:46
Quote:
[..]

Excuses voor mijn extreme berichten, ik voel me ook gewoon een beetje genaaid maar je gaf al aan dat te snappen. Even een serieuze vraag (offtopic wellicht):

Was de korting bij de V&D niet een hele andere situatie? Deze kopieën hadden ze namelijk zelf al netjes liggen en afbetaald (neem ik aan). Bij pre-orders moet hij het toch ook pas zelf achteraf betalen als hij het aantal weet? Dan snap ik alleen niet zo goed waarom hij met pre-orders door ging want ondanks dat hij met dat geld zijn zaak wel had kunnen redden, had hij weer een 'schuld' bij een of andere leverancier. Of zie ik dat fout?
Gepost door: Benenstrekken op 18-03-2015 13:41
Ik heb het niet enkel over de korting op games maar ook op andere producten. in de webshop gaven ze laatst ook zeer grote kortingen op andere dingen. Ik weet natuurlijk niet zeker of ze die al op voorraad hadden, dat zou best kunnen. Maar het idee van grote kortingen voor cashflow is hetzelfde natuurlijk.

Qua pre-orders: dat zie je niet helemaal goed. Meestal gaat het als volgt: jij plaatst een pre-order van €50 voor bijvoorbeeld BF hardline op 1 januari 2015, all4games (in dit voorbeeld) krijgt dan meteen al zijn geld. Stel de game komt dan op 1 april 2015 uit, dan zal all4games die games ontvangen op, een gokje hoor doe zelf niks met games zakelijk gezien, 29-30 maart 2015(?) dan heeft all4games pas een betalingsverplichting aan zijn leverancier vanaf 29-30 maart 2015. Dus in de tussentijd heeft hij een cashflow om dingen mee te betalen en heeft hij dat geld pas enkele maanden later weer nodig om zijn leverancier te betalen. Ervan uitgaande dat op die manier het bedrijf uit de problemen getrokken word kan dit gewoon goed komen.

Ander voorbeeld: de grote supermarkten (AH en Jumbo) hebben een betalingstermijn van 3 maanden. Dus jij komt in de winkel met je kar boodschappen, rekent bijvoorbeeld €100 af, Jumbo/AH heeft dan meteen die €100 maar hoeft pas 3 maanden later de leverancier van die spullen te betalen. Die €100 die jij hebt betaald word dan ook echt niet 3 maanden bewaard om die leverancier te betalen. Dat is het cashflow principe, geld wat je over 3 maanden nodig hebt hoeft in principe er ook pas over 3 maanden te zijn.
Dura lex, sed lex
Benenstrekken
Door Benenstrekken (1052 reacties) op 18-03-2015 13:48
Is dat dan nu fout gegaan omdat er te weinig tijd tussen zit (om alles te regelen) of omdat de cashflow niet genoeg was?
Door Lars1216 (4382 reacties) op 18-03-2015 13:49
Quote:
Is dat dan nu fout gegaan omdat er te weinig tijd tussen zit (om alles te regelen) of omdat de cashflow niet genoeg was?
Gepost door: Benenstrekken op 18-03-2015 13:48
Ik denk persoonlijk (kan natuurlijk niet in de administratie kijken) dat het een combi van beiden is. De cashflow is denk ik niet groot genoeg geweest en hij heeft niet genoeg tijd gehad om het uit te onderhandelen met de leveranciers voordat die de stekker eruit trokken. Hoe groter de cashflow hoe beter de onderhandelingspositie naar leveranciers en hoe meer kans dat die zeggen: het lijkt erop dat het goed komt we kijken het nog ff aan.
Dura lex, sed lex
Door fsj3249hgeifeal (3 reacties) op 18-03-2015 13:58
Zoek de definitie van oplichting eens op.
Ik heb de "beste man" op de man af gevraagd (voordat ik bestelde) of hij mijn product op voorraad had en of er leverproblemen waren omdat ik geen ellende kan gebruiken.
Netjes een mailtje... voorraad was genoeg en geen probleem.
vervolgens 2 dagen erna de zaak dicht.

De mails stonden hier zodat iedereen kon zien hoe de man te werk is gegaan, maar deze zijn verwijderd door een moderator.
-----------------------------
Oplichting
Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht).
---------------------------------
Door Lars1216 (4382 reacties) op 18-03-2015 14:01
Quote:
Zoek de definitie van oplichting eens op.
Ik heb de "beste man" op de man af gevraagd (voordat ik bestelde) of hij mijn product op voorraad had en of er leverproblemen waren omdat ik geen ellende kan gebruiken.
Netjes een mailtje... voorraad was genoeg en geen probleem.
vervolgens 2 dagen erna de zaak dicht.

De mails stonden hier zodat iedereen kon zien hoe de man te werk is gegaan, maar deze zijn verwijderd door een moderator.
-----------------------------
Oplichting
Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht).
---------------------------------
Gepost door: Avhamond op 18-03-2015 13:58
Waar stonden die mails dan? XD dit is je eerste reactie en ze hebben dat niet in krap aan 3 minuten geregeld. XD als je wilt bashen kom dan niet met dingen waar iedereen zo doorheen prikt.
Dura lex, sed lex
Door fsj3249hgeifeal (3 reacties) op 18-03-2015 14:04
doorheen prikt? zodra berichten verwijderd worden gaat de teller omlaag. je bent verkeerd geinformeerd. dat dat betreft niet alleen mijn postcounter.
De mails stonden overigens op pagina 13.....
Tinmazter
Door Tinmazter (195 reacties) op 18-03-2015 14:11
Quote:
doorheen prikt? zodra berichten verwijderd worden gaat de teller omlaag. je bent verkeerd geinformeerd. dat dat betreft niet alleen mijn postcounter.
De mails stonden overigens op pagina 13.....
Gepost door: Avhamond op 18-03-2015 14:04

Ik heb ze inderdaad toen nog gelezen. Was inderdaad te zot voor woorden dat die kerel zo gehandeld heeft.
Kowichi
Door Kowichi (2494 reacties) op 18-03-2015 14:13
Ik heb dat bericht ook gelezen, wel een vreemde manier van zaken doen.
Zeggen dat iets op voorraad is en dan de tent sluiten...
Xbox Live: Tsky89
Shibito
Door Shibito (40 reacties) op 18-03-2015 14:14
Ik heb de mails ook eerder gezien, klopt. Echter, mail of geen mail, dus in feite zegt de wet hier:

Je mag onjuiste levertijden noemen (Dying Light bijvoorbeeld), je mag kortingen geven op producten waarvan je weet dat je ze niet meer kan leveren, je mag klanten totaal per e-mail negeren, telefoon niet opnemen, dus eigenlijk elke klant voorliegen, alleen maar omdat je anders zogezegd je bedrijf anders niet voldoende probeert te redden en je verwijtbaar failliet bent?! Dus dan mag je ineens wel stelen van nietsvermoedende klanten? Want betalen en niks ontvangen is gewoon stelen, wellicht in andere vorm, maar het blijft gewoon geld nemen zonder het beloofde er voor terug te geven, wat dus stelen is. Als de wet in dit geval zo is, dan is het wel een hele kromme wet.
Door Lars1216 (4382 reacties) op 18-03-2015 14:16
Quote:
Ik heb de mails ook eerder gezien, klopt. Echter, mail of geen mail, dus in feite zegt de wet hier:

Je mag onjuiste levertijden noemen (Dying Light bijvoorbeeld), je mag kortingen geven op producten waarvan je weet dat je ze niet meer kan leveren, je mag klanten totaal per e-mail negeren, telefoon niet opnemen, dus eigenlijk elke klant voorliegen, alleen maar omdat je anders zogezegd je bedrijf anders niet voldoende probeert te redden en je verwijtbaar failliet bent?! Dus dan mag je ineens wel stelen van nietsvermoedende klanten? Want betalen en niks ontvangen is gewoon stelen, wellicht in andere vorm, maar het blijft gewoon geld nemen zonder het beloofde er voor terug te geven, wat dus stelen is. Als de wet in dit geval zo is, dan is het wel een hele kromme wet.
Gepost door: Shibito op 18-03-2015 14:14
Jullie zien het als stelen omdat jullie emotioneel zijn.... Het is geen diefstal, hij had de intentie om te leveren. Het is pas diefstal en oplichting als je niet wilt leveren. Hij wilde leveren maar kan dit niet meer wegens een faillissement. Dat is iets heel anders......
Dura lex, sed lex
Door Christiaaan (1 reacties) op 18-03-2015 14:17
Met alle respect voor die man, natuurlijk is het voor hem ook zwaar. Echter wist hij vorige week ook wel dat hij de producten niet zou kunnen leveren, maar wel mooi mensen bestellingen laten doen en laten betalen. Het mooie is nog wel, dat hij een statusupdate gaf dat het pakket ingepakt was en klaar voor verzenden. Als dat echt zo geweest was, had ik het product nu wel op mijn mat gehad. Zelf weet ik dan niet wat onder hoge bedragen gezien moet worden, maar ik heb mijn geld in ieder geval nog niet terug.
Door Lars1216 (4382 reacties) op 18-03-2015 14:19
Quote:
Met alle respect voor die man, natuurlijk is het voor hem ook zwaar. Echter wist hij vorige week ook wel dat hij de producten niet zou kunnen leveren, maar wel mooi mensen bestellingen laten doen en laten betalen.
Gepost door: Christiaaan op 18-03-2015 14:17
Nogmaals, cashflow, proberen het bedrijf te redden, etcetera etcetera. Hoe vaak dat nog herhaald moet worden..... Kijk er alsjeblieft eens rationeel naar inplaats van emotioneel.... Tuurlijk is het balen maar met schelden en zeiken en bashen op iemand die er ook niks aan kan doen win je niks.
Dura lex, sed lex
Door fsj3249hgeifeal (3 reacties) op 18-03-2015 14:19
Ik ben geen jurist, dus eerlijk gezegd kan ik daar geen oordeel over geven.
Ik weet ook niet wat bij de wet zwaarder weegt.

Het is zowizo opletten met wat je hier allemaal leest van "ondernemers" en "forum" juristen. er zitten er tussen die nog net nat achter de oren zijn en nu zich voordoen of ze de wet en het ondernemerschap tot in puntjes beheersen.
Wasabi!
Door Wasabi! (1476 reacties) op 18-03-2015 14:21
Iets kroms, recht lullen heet dat....

Volgens Stichting ZZP Nederland:
Failliet of bijna
Als u uw schulden niet meer kunt betalen heeft u een probleem. Tijdelijke achterstand is vaak wel oplosbaar, iedereen loopt wel eens tegen een probleempje aan. Wees in een dergelijk geval eerlijk tegen uw schuldeisers, dat kweekt meer begrip dan 20 smoesjes die iedereen kent. Voor eerlijkheid geeft men u meer tijd dan voor de overbekende verhalen.

Mochten echter uw schulden zo hoog oplopen dat er geen uitzicht op herstel is dan kan de rechtbank u failliet verklaren. Overigens hoeft dit niet altijd op verzoek van uw schuldeisers, maar u kunt ook zelf een verzoek indienen, het lijkt op zelfmoord, maar het kan een oplossing van uw problemen zijn.
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 18-03-2015 14:23
Quote:
[..]
Jullie zien het als stelen omdat jullie emotioneel zijn.... Het is geen diefstal, hij had de intentie om te leveren. Het is pas diefstal en oplichting als je niet wilt leveren. Hij wilde leveren maar kan dit niet meer wegens een faillissement. Dat is iets heel anders......
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 14:16

Waar heb je die info vandaan? Want ik lees toch echt dat er orders wekenlang niet geleverd zijn. Je bent hier vooral de wijsneus aan het uithangen.
Door Lars1216 (4382 reacties) op 18-03-2015 14:25
Quote:
Iets kroms, recht lullen heet dat....

Volgens Stichting ZZP Nederland:
Failliet of bijna
Als u uw schulden niet meer kunt betalen heeft u een probleem. Tijdelijke achterstand is vaak wel oplosbaar, iedereen loopt wel eens tegen een probleempje aan. Wees in een dergelijk geval eerlijk tegen uw schuldeisers, dat kweekt meer begrip dan 20 smoesjes die iedereen kent. Voor eerlijkheid geeft men u meer tijd dan voor de overbekende verhalen.

Mochten echter uw schulden zo hoog oplopen dat er geen uitzicht op herstel is dan kan de rechtbank u failliet verklaren. Overigens hoeft dit niet altijd op verzoek van uw schuldeisers, maar u kunt ook zelf een verzoek indienen, het lijkt op zelfmoord, maar het kan een oplossing van uw problemen zijn.
Gepost door: Wasabi! op 18-03-2015 14:21
Ligt bij consumenten helaas iets anders. Die hebben nooit een greintje begrip voor de ondernemer en denken alleen maar: ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Tuurlijk, ondernemers doen ook regelmatig dingen fout (hoewel ik daar in dit geval nog steeds geen onomstotelijk bewijs van heb gezien, en iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar goed dat terzijde) maar consumenten kunnen zich ook wel wat beter verplaatsen in de schoenen van de ondernemer. Dingen kunnen gewoon fout gaan, en dat is voor alle partijen kut, maar thats life.... get over it..... Het bashen van de ondernemer zorgt er echt niet voor dat je je geld terug krijgt.......
Dura lex, sed lex
ktugach
Door ktugach (21169 reacties) op 18-03-2015 14:27
Rol: Administrator
Ik ga het topic even op slot doen. Ik begrijp iedereen zijn frustratie en standpunten, maar meer info is er op dit moment niet te melden, behalve speculeren en standpunten blijven herhalen.
Tijntjuh
Door Tijntjuh (336 reacties) op 02-04-2015 19:30
Omdat het nieuws topic ver weg is gezakt en ik toch wel denk dat er een aantal mensen deze informatie willen hebben, plaats ik hierbij de uitspraak van de Rechtbank (naam en adres heb ik weg gehaald);


Handelend onder de naam: ALL4GAMES
KvK-nummer: 09222167
Gevestigd te: Nijmegen

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
02-04-2015 02.zwb.15.202.F.1300.1.15 Uitspraak faillissement op 31 maart 2015

Curator: mr. P. de Koning
Adres: Postbus 222 5000AE Tilburg
Telefoon: 013-5323160


Rechtbank: Rechtbank Zeeland-West-Brabant
Rechter-commissaris: mr. M.L. Trippenzee-Braaksma
Insolventienummer: F.02/15/202
Arabyus
Door Arabyus (7277 reacties) op 02-04-2015 19:52
Rol: Forum Moderator
Het eerste wat mij opvalt is dat het pas sinds 31 maart is. Gaat er dan altijd zoveel tijd overheen of heeft hij het lopen rekken?
Now playing: -
Ben
Door Ben (7648 reacties) op 02-04-2015 19:53
Rol: Toevoeg Moderator
Quote:
Het eerste wat mij opvalt is dat het pas sinds 31 maart is. Gaat er dan altijd zoveel tijd overheen of heeft hij het lopen rekken?
Gepost door: Arabyus op 02-04-2015 19:52

Wel zeer apart ja.
Failliet verklaren gaat naar mijn idee toch wel vrij snel.
XBOX: BENx1996 | PSN: BENx1996 | STEAM: BENx1996
[Begin]  |20|21|22|23|24|25|26(26)  [Eind]