Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Super Mario Maker 1&2 [Algemeen Topic]

[Begin]  |35|36|37|38|39|40|41(52)  [Eind]
Skull_kid
Door Skull_kid (39072 reacties) op 13-09-2015 13:23
Rol: Forum Moderator
Wel HEEL veel van de "populaire" levels draaien om bijna onmogelijke sprongen! Ik ben zelf bezig aan een doolhof Mis alleen de warp-pipe functie nog, dus kan m'n level niet uitspelen
❍ᴥ❍
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 13-09-2015 15:23
Iedereen die interesse heeft mag trouwens even mijn tweede NNID toevoegen aan zijn vriendenlijst (ik heb nu geen vrienden) de NNID is ''Mieneman''

Edit. @ Jopvdsteen, ben het volkomen met je eens. Levels met 44.000+ sterren en dan denk je ''dat moet een dik level zijn'' en dan is het een ''do not move'' level -_- Net wat jij zegt, erg dik gemaakt hoor, maar qua gameplay is het echt niet cool. Dan kan ik net zo goed op youtube een filmpje aanzetten met autoplay AI of zo, is precies hetzelfde.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Htbaa
Door Htbaa (12370 reacties) op 13-09-2015 16:53
Hoe plaats je nu onzichtbare blokjes? En warppipes om in andere gebieden te komen? Ik heb voorbeeld levels waar het in zit maar ben er niet achter hoe ik het zelf moet doen.

Net vanmiddag met mijn broer dik 2,5 uur bezig geweest. Erg leuk, samen een kasteel level gemaakt waar je Bowser op drie manieren kan verslaan. Helaas na die tijd de accu wel leeg wat wel erg vlot is. Dus tijd voor een zwaardere accu :-).
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Wouwter
Door Wouwter (1994 reacties) op 13-09-2015 17:05
Quote:
Hoe plaats je nu onzichtbare blokjes? En warppipes om in andere gebieden te komen? Ik heb voorbeeld levels waar het in zit maar ben er niet achter hoe ik het zelf moet doen.
Gepost door: Htbaa op 13-09-2015 16:53
Als het goed is maak je warppipes door Mario op een gewone pijp te slepen.
| You are (not) alone |
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 13-09-2015 17:14
Quote:
Hoe plaats je nu onzichtbare blokjes? En warppipes om in andere gebieden te komen? Ik heb voorbeeld levels waar het in zit maar ben er niet achter hoe ik het zelf moet doen.

Net vanmiddag met mijn broer dik 2,5 uur bezig geweest. Erg leuk, samen een kasteel level gemaakt waar je Bowser op drie manieren kan verslaan. Helaas na die tijd de accu wel leeg wat wel erg vlot is. Dus tijd voor een zwaardere accu :-).
Gepost door: Htbaa op 13-09-2015 16:53
Onzichtbare question blocks moet je unlocken, krijg je pas later. De warp-pipe krijg je ook pas later, dan is het inderdaad alleen een kwestie van Mario in de buis proppen en je komen op pagina 2 uit
Maar ook die krijg je later pas.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Htbaa
Door Htbaa (12370 reacties) op 13-09-2015 18:10
Oh Mario op de pijp houden, daar had ik nog niet eens aan gedacht haha.

Leuk ook dat je nu airship levels kan maken. Die blijven toch favoriet hoor.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Jopvdsteen
Door Jopvdsteen (3218 reacties) op 13-09-2015 19:55
Vrijdag rond 2uur 's middags binnen gekregen en nu al 20uur er in zitten, nog extremer dan Splatoon destijds!
- Run the world
Skull_kid
Door Skull_kid (39072 reacties) op 13-09-2015 21:47
Rol: Forum Moderator
Iemand die kan uitleggen hoe die geluiden allemaal werken? Hoe mensen van die muzieklevels maken enzo? Wij (vriendin en ik) proberen nu wat dingen uit, maar we snappen het niet zo goed Heb bijvoorbeeld een geluid op Mario kunnen zetten, maar heb geen idee hoe ik dat geluid kan triggeren?

In sommige filmpjes zie je ook van die doodsgeluiden (zie klik) die superlang duren, maar hoe kan je dat aanpassen?

Ik mis uitleg Staat het in de digitale handleiding van de game misschien?
❍ᴥ❍
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 14-09-2015 08:22
Voor de release had ik dus een enorm uniek level gezien van Nintendo zelf. Leek mij ook wel enorm leuk om levels te maken met muziek. Ik kwam er alleen achter dat het met eigengemaakte soundsclips gedaan was; Die kan je dus alleen lokaal gebruiken. Begrijp het natuurlijk wel dat het niet live kan om te voorkomen dat elke level met 'Fuck', 'Shit' en 'Piss' starten. Weer een kleine gemiste kans.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 14-09-2015 08:34
Quote:
Iemand die kan uitleggen hoe die geluiden allemaal werken? Hoe mensen van die muzieklevels maken enzo? Wij (vriendin en ik) proberen nu wat dingen uit, maar we snappen het niet zo goed Heb bijvoorbeeld een geluid op Mario kunnen zetten, maar heb geen idee hoe ik dat geluid kan triggeren?

In sommige filmpjes zie je ook van die doodsgeluiden (zie klik) die superlang duren, maar hoe kan je dat aanpassen?

Ik mis uitleg Staat het in de digitale handleiding van de game misschien?
Gepost door: Skull_kid op 13-09-2015 21:47
Goeie vraag. Ben zelf ook een beetje aan het klieren geweest met de sound blocks, maar kwam er ook niet helemaal uit..

Er mankeren overigens nog wel een aantal dingetjes aan de game vind ik. Ik hoop echt dat ze hier nog iets mee gaan doen.

- Zorgen dat de buis waar je uit komt, dat je niet meer terug kunt.

- De bloemen in de buizen komen er pas uit vaak nadat je al voorbij bent (als je snel speelt) misschien handig om dit te kunnen aanpassen naar wanneer jij wil. Bijvoorbeeld zodra de buis in beeld komt.

- Muziekjes aanpassen. Dus als ik een bonuslevel maak (gewoon door de buis, veel muntjes en zo voor een leven) dat je echt een bonus muziekje hoort

- De schietende bloemen kunnen aanpassen hoe vaak ze schieten, zeg 1 - 8 keer of zo.

- Enemies een richting kunnen geven. Als je bijvoorbeeld zo'n rood beestje van SMW op het plafond plaatst (die met 1 stekel) dat je die naar links of rechts kunt laten gaan, net wat jij zelf wil.

Ik had er nog een paar, maar ben ze even kwijt Wel erg veel plezier van de game natuurlijk, maar ze mogen het aanpassen wat mij betreft.

https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
TheLegendofVince
Door TheLegendofVince (1093 reacties) op 14-09-2015 09:00
Werken de soundblock niet hetzelfde als bij Animal Crossing? Ik neem aan dat er een toonladder in zit. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de soundtrack: hier

Wel interessante muziekstukken, met name de variaties in 'create' stijl. Beetje een ambient-achtige stijl wordt er op na gehouden.
...
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 14-09-2015 09:39
Nog een ding die ze mogen aanpassen van mij.

- De bloemen die uit de buis schieten bij SMW mogen van mij een vuurbloem krijgen zodat als ze boven zijn twee vuurballetjes schieten

En ik mis de SMW bloem die 4 balletjes schiet (die groen doorzichtige)

Edit. Iemand trouwens enig idee wanneer de laatste serie items komt met de vrachtwagen? Ik heb al een tijdje niets meer gehad, heb geprobeerd alles vol te zetten met blocks om zoveel mogelijk te plaatsen zodat het wat sneller gaat, werkt niet, ik heb inmiddels zeker weer 4 levels gebouwd en geüpload maar nog steeds geen vrachtwagen. Moet nog 8 items (in de item opties dus) Ze laten erg lang op zich wachten.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Door Patrick_nintendo (747 reacties) op 14-09-2015 10:49
Hoe komt iedereen al aan zoveel bouwmatetiaal en mario stijlen
Ik dacht dat je per 24 uur wat kreeg..

Ik zie mensen die alles al hebben..
Ik heb onderwater nog niet eens. En heb de game ook.al vanaf vrijdag ??
Niels
Door Niels (18341 reacties) op 14-09-2015 11:07
Ik mis nog veel meer:

Heuvels. Sliding levels waren gaaf en je kunt dat opvolgen met tricky jumps. Hopelijk maken ze ooit een 90-graden blok in SMB3, World en NSMBU stijl-only als je een los blok pakt en deze schud.

Mini-goombas. Die dingen die ervoor zorgen dat je niet meer goed kan springen. Zou tof zijn als ze daarvoor een mini-mushroom toevoegen die ook mario kan veranderen. Voor de SMB stijl wordt dit natuurlijk een poison mushroom!

Hoogte (ik zou graag een level met drie keer de huidige hoogte willen maken) en vrije plaatsing van de vlag. Ik kan niet een vlag in het midden van een level zetten, deze moet per se aan het einde staan. Dit kan natuurlijk opgelost worden met een muur en een warp... maar toch.

De koopa kids.

Het vliegende eekhoorn-pak. Ze zeggen dat het New mario bros. U stijl is, maar hebben als serie-specifiek item het item van Mario bros. Wii.

Speelbare luigi in de non-SMB stijlen.

VS. mode zou ook een toffe toevoeging zijn: Een race door random levels (of je eigen 'mix' van favorieten) waarbij een speler op de tv en de ander op de gamepad speelt. Om het 'eerlijk' te houden wordt wel eerst het hele level van links naar rechts getoond.

Ik hoop echt nog op DLC die steeds meer dingen uit mario games toevoegt.

En op een 3DS 'companion app' die je kunt linken met de Wii U versie om levels daar naar toe te laden om ze dan onderweg te kunnen spelen.

En mario land 1, 2 en 3 stijlen.
En Subcon stijl.

Ooh, en shy guys, fuzzys... bullet bills die niet uit een blaster komen.
Ik zou ook graag items in een vijand willen slepen - zodat je een specifiek item krijgt als je erop stampt (zoals gebeurde met het eerste veertje in mario world).

Ik ben erg benieuwd of er DLC komt en/of ik bepaalde dingen nog moet unlocken die ik nu vind ontbreken. Met de huidige tools heb ik in elk geval nog genoeg te bedenken.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 14-09-2015 11:23
Sliden mis ik idd ook, jammer dat dat er (nog?) niet in zit. Maar ik weet wel zeker dat er een update komen gaat met meer items, kan niet missen. Zoveel mogelijkheid, Koopalings zullen ook vast wel komen.
Zelf zou ik het wel leuk vinden als een airship niet wordt afgesloten met het vakje waar je een paddenstoel, bloem of ster kunt krijgen, maar met een Boom Boom (miniboss van SMB3)

@ Patrick. Je krijgt eens per zoveel minuten of zoveel dat je gedaan hebt in de game vrachtwagens met items. Dat is gepatched van eens per dag naar eens per zoveel (5?) minuten of zo
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Door Appelsab25 (1003 reacties) op 14-09-2015 11:41
Als je een paar levels maakt met zo veel mogelijk items der in. Zo heb ik het gedaan en heb nu alle items
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 14-09-2015 12:11
Quote:
Als je een paar levels maakt met zo veel mogelijk items der in. Zo heb ik het gedaan en heb nu alle items
Gepost door: Appelsab25 op 14-09-2015 11:41
En de items die je het laatste hebt ontvangen moet je minimaal 1 (één) keer gebruikt hebben. Ik was na het nieuwste pakket ook bezig om ontelbare blokjes te plaatsen in een leeg level maar na al het copy/pasta werk nog niks ontvangen of een melding gekregen.

De Note Block stond bij mij nog als 'nieuw' maar dat vond ik zo'n rete saaie item dat ik die niet hoefde te testen om te weten wat het doet. Na het gebruik kreeg ik meteen een melding dat er een vrachtwachten onderweg was en na het plaatsen van een paar blokken kwam er een truck binnen denderen.

Nee letterlijk; Voor mijn huis was een truck uit de bocht gevlogen en schoot zo naar binnen. Nu heb ik hier een stuk of twintig vluchtelingen over de vloer die om de beurt Mario Maker willen spelen! Ik ga nu weer even extra thee zetten; Ze hadden een lange rit achter de rug en zijn compleet uitgekeken op Candy Crush op hun iPhone 6.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Door Egg Citizen (515 reacties) op 14-09-2015 15:48
Ik ben aan het denken om een Wiiu aan te schaffen vanwege mario maker... denken jullie dat dit de moeite waard is?
Heb al op youtube wat fimpjes gekeken (iets te veel misschien) en heb zelf ook wel leuke ideeën voor levels (denk ik)... maar gezien ik op de ps3 al een ontzettende back lash heb, vraag ik me af of dit wel handig is.
Door Pierrre (120 reacties) op 14-09-2015 16:53
Is het ook mogelijk om alleen levels te spelen? Ik ben vaak niet zo een creatieveling heb ik destijds wel gemerkt met sim city, rollercoaster tycoon en little big planet ed... Of werkt dit echt totaal anders?
Htbaa
Door Htbaa (12370 reacties) op 14-09-2015 17:50
Ik ben zelf ook niet zo'n creatieveling dus had er ook mijn bedenkingen bij. Maar het is echt heel leuk. Net weer 1,5 uur gespeeld. Een uur een level gemaakt en voor de rest andere levels gespeeld. Ook als je niet van plan bent levels te maken is het een leuk spel. Het is een eindeloze Mario in de stijl van Mario 1, 3, Super Mario World en New Super Mario.

Als je Mario leuk vind is de Wii U sowieso al de aanschaf waard, tezamen met een heleboel andere toppers.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
[Begin]  |35|36|37|38|39|40|41(52)  [Eind]