Theecornerkiller
Quote:
De diepgang is gewoon slecht in Arms ten opzichte van andere vechtspellen. Als het niet van Nintendo kwam dan zou iedereen zeuren dat elk personage een kloon is van Spring man. [..]ik vind zelf dat iedereen die claimed dat het spel weinig content heeft terwijl er 33 behoorlijk goed uitgebalanceerde wapens in het spel zitten een beetje oneerlijk over de game.
Gepost door: Niels op 18-07-2017 12:19
Gepost door: Niels op 18-07-2017 12:19
Kijk maar eens naar Street fighter, Tekken of KoF waarin je heel anders moet gaan spelen gebaseerd op de moveset van de tegenstander.
In arms is elk potje gewoon hetzelfde omdat het die diepgang mist.
Quote:
Ook wel minigames genoemd. Leuk voor erbij, maar niet als je over de main game praat. Het zijn zulke karige toevoegingen dat je het echt niet kan vergelijken met de game modes van (bijvoorbeeld) injustice 2.
De modus in ARMS zijn anders gevarieerder dan in de meeste vechtspelletjes. Bijvoorbeeld V-Ball en Hoops.
Gepost door: Dagmar op 18-07-2017 11:03
Gepost door: Dagmar op 18-07-2017 11:03
-
Quote:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen er wel over eens kunnen zijn dat β¬60,- voor een spel met weinig tot geen replayability en in een paar uur is uit te spelen te veel geld is. Maar ik lees bij ARMS en Splatoon 2 veel te veel dat mensen het leuk vinden of lijken, maar met de hoeveelheid content (wat nooit onderbouwd wordt met wat ze dan nog missen) het de prijs niet waard is. Maar je kan wachten tot je een ons weegt; Nintendo doet bijna nooit aan prijsverlagingen van hun spellen. Hun games zijn gemaakt van een materiaal waardoor ze hun prijs behouden of alleen maar duurder worden voor verzamelaars. Je kan dan maar net zo goed vroeg op de hype train springen en de volle mep betalen voor het spel dan dat je een half jaar zit te wachten om een tientje te besparen en dat je straks op servers zit te spelen die of vol zitten met spelers die je compleet van de kaart vegen, of compleet verlaten zijn.
[..]
Ik las anders dat mensen vonden dat er te weinig vrijgespeeld kon worden in Smash 4 en dat de meeste vechters beschikbaar waren vanaf het begin.
Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens voor het vrij spelen van dingen in beat em ups; In Brawl was niks leuker dan door Subspace Emissary te spelen en vechters te krijgen. Aan de andere kant zat ik op een avond bij onze goede vriend Swift op de bank en had hij nog niet de tijd genomen om Wario en Duck Hunt (mijn twee mains) vrij te spelen. Waardoor je onnodig tijd kwijt bent om het rooster compleet te maken van een vechtspel.
Gepost door: Dagmar op 18-07-2017 12:45
Ik denk dat de meeste mensen er wel over eens kunnen zijn dat β¬60,- voor een spel met weinig tot geen replayability en in een paar uur is uit te spelen te veel geld is. Maar ik lees bij ARMS en Splatoon 2 veel te veel dat mensen het leuk vinden of lijken, maar met de hoeveelheid content (wat nooit onderbouwd wordt met wat ze dan nog missen) het de prijs niet waard is. Maar je kan wachten tot je een ons weegt; Nintendo doet bijna nooit aan prijsverlagingen van hun spellen. Hun games zijn gemaakt van een materiaal waardoor ze hun prijs behouden of alleen maar duurder worden voor verzamelaars. Je kan dan maar net zo goed vroeg op de hype train springen en de volle mep betalen voor het spel dan dat je een half jaar zit te wachten om een tientje te besparen en dat je straks op servers zit te spelen die of vol zitten met spelers die je compleet van de kaart vegen, of compleet verlaten zijn.
[..]
Ik las anders dat mensen vonden dat er te weinig vrijgespeeld kon worden in Smash 4 en dat de meeste vechters beschikbaar waren vanaf het begin.
Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens voor het vrij spelen van dingen in beat em ups; In Brawl was niks leuker dan door Subspace Emissary te spelen en vechters te krijgen. Aan de andere kant zat ik op een avond bij onze goede vriend Swift op de bank en had hij nog niet de tijd genomen om Wario en Duck Hunt (mijn twee mains) vrij te spelen. Waardoor je onnodig tijd kwijt bent om het rooster compleet te maken van een vechtspel.
Gepost door: Dagmar op 18-07-2017 12:45
Tja dat is natuurlijk een gevaar waarvan zich bewust moet zijn. Ik heb dit ook gedaan, maar dan met overwatch. Daar had ik achteraf spijt van aangezien ik de eerste 15 games keihard verloren had. Toch moet iedereen dit zelf weten.
Quote:
Dus eindstand, als het ik het een beetje zo lees is: Arms is tegen de huidige prijs niet #worth. Even wachten op een pricedrop. Klopt dat? ;-) Ik heb 'm zelf nog niet maar het jeukt wel...
Gepost door: Smocho op 18-07-2017 13:30
Gepost door: Smocho op 18-07-2017 13:30
Lijkt er meer op dat mensen die hem niet hebben, het niet waard vinden.
En mensen die hem wel hebben, wel.
En er zijn nog wat mensen zijn die zeggen dat het alleen hoge cijfers heeft omdat het van Nintendo komt en zweren dat er een complot is vol intrige, geheim agenten en omgekochte reviewers.
Ik vind zelf 11 characters die ieder op een unieke manier chargen en bewegen (samen met een met healing krachten bij blokken e.d.) in combinatie met 33 redelijk unieke wapens die je kunt combineren (meer dan 1000 combinaties te verzinnen) behoorlijk veel; dit levert een behoorlijke diepgang op en noem ik niet karig qua content.
Dit op 11 compleet verschillende stages (itt vlakke arenas met andere achtergrond), inclusief vier extra skill-games, co-op, 2 of 4-player versus, de nieuwe modus waar je in de secret baas kunt veranderen en de robuuste online - en dan komt er nog meer aan ook.
Om dan enkel naar de USP '11 vechters' te kijken, dat te vergelijken met een vervolg op een vechtspel dat zijn oorsprong weer kende uit een mortal kombat spin-off of een zevende deel van een vechtserie die beide 1:1 character-based vechters ipv arena brawlers zoals dit spel zijn vind ik erg kortzichtig.
Maar goed, ik heb er plezier mee; iedereen moet zelf weten wat hij koopt; of dat deze van derden gehoord gemiep wilt gebruiken om de inmiddels oude Super Paper Mario mΓͺme eer aan te doen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Quote:
Mooi. Klaar. Volgens mij heeft Niels het aardig samengevat.
Lijkt er meer op dat mensen die hem niet hebben, het niet waard vinden.
En mensen die hem wel hebben, wel.
Gepost door: Niels op 18-07-2017 13:39
En mensen die hem wel hebben, wel.
Gepost door: Niels op 18-07-2017 13:39
Twitch.tv/DagDoesStuff ππ
Game bied diversiteit met characters wapens en stages, game bied heel veel diepgang en verschillende set - ups
Wachten op een price drop is riskant, aangezien nintendo niet snel met zijn prijzen dropt en dus de kans erg aanwezig is dat je of in een dode lobby zit of alleen met profs.
Ik zou zeggen kopen die hap!
Je moet natuurlijk zelf oordelen of je de prijs van 60 euro gerechtvaardigd vind.
Persoonlijk zou ik wachten op een aanbieding. De mini games zijn niet allemaal geslaagd, de hoeveelheid singleplayer content is echt zo groot niet en ik hou er niet van om online te spelen.
Dit geldt voor veel vechtspellen tegenwoordig maar niet iedereen houd er van om online te spelen. Toch kiezen steeds meer ontwikkelaars er voor om de singleplayer zo karig mogelijk te houden waardoor je wel online moet. Tekken 7, Gundam VS, Arms, Pokken en zelf Disidia NT hebben nauwelijks singleplayer content. Vroeger was dat toch beter.
Quote:
Aanpassen aan de tegenstander is alleen nodig als die persoon ook daadwerkelijk een goede speler is. In Arms is dat niet anders. Je moet er tijd in steken om goed te worden en de nuances te vinden. De game heeft sowieso meer diepte dan je in eerste instantie zou denken.De diepgang is gewoon slecht in Arms ten opzichte van andere vechtspellen. Als het niet van Nintendo kwam dan zou iedereen zeuren dat elk personage een kloon is van Spring man.
Kijk maar eens naar Street fighter, Tekken of KoF waarin je heel anders moet gaan spelen gebaseerd op de moveset van de tegenstander.
In arms is elk potje gewoon hetzelfde omdat het die diepgang mist.
Ook wel minigames genoemd. Leuk voor erbij, maar niet als je over de main game praat. Het zijn zulke karige toevoegingen dat je het echt niet kan vergelijken met de game modes van (bijvoorbeeld) injustice 2.
Gepost door: Daegran op 18-07-2017 13:28
Kijk maar eens naar Street fighter, Tekken of KoF waarin je heel anders moet gaan spelen gebaseerd op de moveset van de tegenstander.
In arms is elk potje gewoon hetzelfde omdat het die diepgang mist.
Ook wel minigames genoemd. Leuk voor erbij, maar niet als je over de main game praat. Het zijn zulke karige toevoegingen dat je het echt niet kan vergelijken met de game modes van (bijvoorbeeld) injustice 2.
Gepost door: Daegran op 18-07-2017 13:28
Ik denk ook dat de meeste video's op YouTube etc. geen goed beeld geven van hoe de game kan zijn op hoger niveau (Mr. Yabuki op de ARMS Invitational is wellicht een uitzondering). Het spel is sowieso nieuw, dus iedereen is nog aan het ontdekken hoe het in elkaar steekt. Er is geen scala aan characters dat al jaren bestaat, waardoor men al ongeveer weet wat wel en niet werkt.
De story mode van Injustice 2 is trouwens een grote uitzondering op de standaard feature lijst van fighters. Daar kan geen enkele fighting game tegenop. Zeker Street Fighter V en Tekken 7 niet. Die zijn in dat opzicht net zo "karig" als ARMS.
Quote:
[..]
Lijkt er meer op dat mensen die hem niet hebben, het niet waard vinden.
En mensen die hem wel hebben, wel.
En er zijn nog wat mensen zijn die zeggen dat het alleen hoge cijfers heeft omdat het van Nintendo komt en zweren dat er een complot is vol intrige, geheim agenten en omgekochte reviewers.
Ik vind zelf 11 characters die ieder op een unieke manier chargen en bewegen (samen met een met healing krachten bij blokken e.d.) in combinatie met 33 redelijk unieke wapens die je kunt combineren (meer dan 1000 combinaties te verzinnen) behoorlijk veel; dit levert een behoorlijke diepgang op en noem ik niet karig qua content.
Dit op 11 compleet verschillende stages (itt vlakke arenas met andere achtergrond), inclusief vier extra skill-games, co-op, 2 of 4-player versus, de nieuwe modus waar je in de secret baas kunt veranderen en de robuuste online - en dan komt er nog meer aan ook.
Om dan enkel naar de USP '11 vechters' te kijken, dat te vergelijken met een vervolg op een vechtspel dat zijn oorsprong weer kende uit een mortal kombat spin-off of een zevende deel van een vechtserie die beide 1:1 character-based vechters ipv arena brawlers zoals dit spel zijn vind ik erg kortzichtig.
Maar goed, ik heb er plezier mee; iedereen moet zelf weten wat hij koopt; of dat deze van derden gehoord gemiep wilt gebruiken om de inmiddels oude Super Paper Mario mΓͺme eer aan te doen.
Gepost door: Niels op 18-07-2017 13:39
Lijkt er meer op dat mensen die hem niet hebben, het niet waard vinden.
En mensen die hem wel hebben, wel.
En er zijn nog wat mensen zijn die zeggen dat het alleen hoge cijfers heeft omdat het van Nintendo komt en zweren dat er een complot is vol intrige, geheim agenten en omgekochte reviewers.
Ik vind zelf 11 characters die ieder op een unieke manier chargen en bewegen (samen met een met healing krachten bij blokken e.d.) in combinatie met 33 redelijk unieke wapens die je kunt combineren (meer dan 1000 combinaties te verzinnen) behoorlijk veel; dit levert een behoorlijke diepgang op en noem ik niet karig qua content.
Dit op 11 compleet verschillende stages (itt vlakke arenas met andere achtergrond), inclusief vier extra skill-games, co-op, 2 of 4-player versus, de nieuwe modus waar je in de secret baas kunt veranderen en de robuuste online - en dan komt er nog meer aan ook.
Om dan enkel naar de USP '11 vechters' te kijken, dat te vergelijken met een vervolg op een vechtspel dat zijn oorsprong weer kende uit een mortal kombat spin-off of een zevende deel van een vechtserie die beide 1:1 character-based vechters ipv arena brawlers zoals dit spel zijn vind ik erg kortzichtig.
Maar goed, ik heb er plezier mee; iedereen moet zelf weten wat hij koopt; of dat deze van derden gehoord gemiep wilt gebruiken om de inmiddels oude Super Paper Mario mΓͺme eer aan te doen.
Gepost door: Niels op 18-07-2017 13:39
Helemaal mee eens. Ik ben vooraf negatief geweest over arms. Nu ik het zelf in handen heb moet ik zeggen dat het helemaal niet verkeerd is. Het is een uniek spel.
Dank voor je toelichting, ik denk dat ik de game heel vet ga vinden maar ben bang voor een deceptie. Ik was gek op bijvoorbeeld Punch Out! dus ik denk dat ik de gok gewoon ga wagen
En het is niet alleen de story mode van injustice, vergeet niet multiverse en het loot systeem. Die zijn veel beter uitgewerkt dan de minigames in Arms (wat je meer kan vergelijken met tekken bowling). En Tekken heeft daarentegen zo'n goed uitgewerkte basis dat je de andere modes (bijna) niet mist als je een beetje competitief bent ingesteld.
-
Quote:
Had ik met Splatoon. Toen ik de E3 trailer zag dacht ik dat het nooit wat aan zou zijn. Ik was sowieso geen fan van shooters en het idee dat je alles onder de verf moest kwakken om te winnen leek mij zo ontzettend saai.Helemaal mee eens. Ik ben vooraf negatief geweest over arms. Nu ik het zelf in handen heb moet ik zeggen dat het helemaal niet verkeerd is. Het is een uniek spel.
Gepost door: Maarten95 op 18-07-2017 14:52
Gepost door: Maarten95 op 18-07-2017 14:52
Bij de Testfire stond diverse appgroepen bij mij bol van enthousiasme en hoe leuk het wel niet was. Ik ging er niet in mee in ieder geval.
Toen ik het spel eens kreeg als verrassing van mijn vrouw was ik na een paar potjes compleet verslaafd. Sindsdien heb ik ook besloten om nooit meer een spel van Nintendo af te schrijven. Behalve Mario + Rabbids. Das gewoon stom...
Twitch.tv/DagDoesStuff ππ
Net als de rabbits meneer dagmar
Quote:
Elk personage in Arms heeft dezelfde moveset (muv 1 special ability)
Gepost door: Daegran op 18-07-2017 14:56
Gepost door: Daegran op 18-07-2017 14:56
Je bedoelt een linkerstoot, rechterstoot en een grab? Net als elke andere vechtgame? (al is het daar kick, punch en grab - soms drie verschillende kicks/punches - maar toch)
Want alle rest is anders: sommige characters kunnen tegen een stoot, anderen flinchen niet als ze geraakt worden, anderen zijn langzaam maar klein, weer een ander heeft een robot die stoten blokt en mee-aanvalt, een ander kan triplejumpen, de ander warpt en weer een andere kan zweven, het moment dat de stoten permacharged zijn zonder eerst te blokken of spring-knop ingedrukt te houden zijn anders per character en de rest van de afwisseling en tactiek ligt in welke 2 arms van de 33 je uitkiest.
Dat elk personage gelijk is, dat idee had ik een beetje na wat vroege off-screen videos. Maar na de competitie die bij treehouse zat en het spel zelf gespeeld te hebben merk je per character toch behoorlijk wat verschillen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Maar ik merkte vorige week dat het best wel lang duurde om een tegenstander te vinden en als de matchmaker er eentje vond was deze over-leveled of under-leveled. Bij de over-leveled was trouwens duidelijk waarom ze zulke hoge levels hadden; Weglopen als ze een klein beetje schade hadden hadden uitgedeeld en dan wachten op een time-out als ze in het voordeel zijn. Ja erg leuk spel zo.
Twitch.tv/DagDoesStuff ππ
Dagmar maakt me compleet in met het spel, tho'...
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414