Quote:
[..]
Ik vind de sneeuw"tempel" in Twilight Princess zo tof
Gepost door: Skull_kid op 26-03-2015 11:12
Ik vind de sneeuw"tempel" in Twilight Princess zo tof
Gepost door: Skull_kid op 26-03-2015 11:12
Die was zeker gaaf! Twilight princess had lekker weirde karakters en deed me daarmee het meest denken aan Majora's mask. De characters in de sneeuwtempel maakte de tempel toch wel...
Van die kinderen in Kakariko village tot die gekke kippen in de kerkers - ik vond de stijl van de game erg gaaf.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Quote:
[..]
Ik vond dat vogelvrije juist meer een opgewaardeerde level-select... minder overworld en meer dungeons / pre-dungeon dungeon-achtige levels.
Had wel wat, maar dan spreekt het concept van Zelda U me toch iets meer aan - lekker vrij rondrennen op je paard, van rotsen afspringen met je blaadje (of zonder blaadje voor de lol) en hopelijk wat vrijheid wat betreft de volgorde waar je kerkers ingaat.
Ik vond trouwens het level met die tijdsteen en dat schip in SS brilliant.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 11:00
Ik vond dat vogelvrije juist meer een opgewaardeerde level-select... minder overworld en meer dungeons / pre-dungeon dungeon-achtige levels.
Had wel wat, maar dan spreekt het concept van Zelda U me toch iets meer aan - lekker vrij rondrennen op je paard, van rotsen afspringen met je blaadje (of zonder blaadje voor de lol) en hopelijk wat vrijheid wat betreft de volgorde waar je kerkers ingaat.
Ik vond trouwens het level met die tijdsteen en dat schip in SS brilliant.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 11:00
Dat was echt goed gedaan idd. De nieuwe Zelda gaat natuurlijk weer een stap verder, maar dat is ook inherent aan de ontwikkeling van technologie en games natuurlijk.
Ik hoop dat Zelda U realistischer wordt voor zover dat kan met een Zelda natuurlijk. Dus niet meer rupees in het gras, geen schatkist op een rots, maar dat je deze echt in schatkamers vindt in dungeons. En dat je niet al je wapens bij je hebt, maar deze ergens in een hut hebt, of dat je zelf verstopplekken kunt maken, keuzes moet maken welke wapens je meeneemt en zodoende terugmoet om ze te halen, als je er achter komt dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt. Zoals wij ook terug naar huis moeten als we onze telefoon, portemonnee of bijvoorbeeld concertkaarten vergeten zijn.
En dan mag het verder prima fictie en fantasie zijn met monsters en puzzels en dungeons etc.
Ohja, en springen, please!! Vrij bewegen zoals een normaal mens. En als je in een ravijn flikkert, dat je dan de eerste tijd half lam rondloopt en weer helemaal terug moet naar waar je vandaan kwam, zonder te warpen. en als je verdrinkt, dat je dan ergens aanspoelt en niet weer fris en fruitig op een rots staat.
Quote:
[..]
Heb je hem niet gespeeld? Hoe wil je de zwaard-battles doen, met de tweede analoge-stick of zo? Daarnaast een aparte knop om je zwaard 'skyward' te houden?
Je hebt vijanden die enkel te raken zijn met een horizontale, verticale of diagonale slag - of specifiek door te steken... zonder wii-mote moet je het spel compleet opnieuw ontwikkelen... en dan kun je net zo goed een nieuwe game maken.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 11:12
Heb je hem niet gespeeld? Hoe wil je de zwaard-battles doen, met de tweede analoge-stick of zo? Daarnaast een aparte knop om je zwaard 'skyward' te houden?
Je hebt vijanden die enkel te raken zijn met een horizontale, verticale of diagonale slag - of specifiek door te steken... zonder wii-mote moet je het spel compleet opnieuw ontwikkelen... en dan kun je net zo goed een nieuwe game maken.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 11:12
SS was oorspronkelijk gemaakt zonder motion control Zo moeilijk is het niet om het er weer eruit te halen in een eventuele remake/port.. Hoe ze het aanpakken laat ik helemaal aan Nintendo over
Het zou geweldig zijn om deze game met de Gamecube controller te kunnen spelen.
Quote:
Ik hoop op minder Rupees en meer crafting in de nieuwe Zelda. Dat je in een dungeon herbs kan vinden à la Resident Evil en dan je eigen potions kan craften. Een snufje survival horror in de nieuwe Zelda lijkt me geen slechte toevoeging! Ook zeker gezien de wereld zo groot wordt en je dus lastig even naar een dorpje kan om potions te kopen.
Gepost door: Skull_kid op 23-03-2015 12:31
Ik hoop op minder Rupees en meer crafting in de nieuwe Zelda. Dat je in een dungeon herbs kan vinden à la Resident Evil en dan je eigen potions kan craften. Een snufje survival horror in de nieuwe Zelda lijkt me geen slechte toevoeging! Ook zeker gezien de wereld zo groot wordt en je dus lastig even naar een dorpje kan om potions te kopen.
Gepost door: Skull_kid op 23-03-2015 12:31
Hmm klinkt niet verkeerd. Maar dan niet á la Zelda (lees: Nintendo) tienduizend herbs vinden zodat je alsnog unlimited potions kan craften. Schaarse herbs met veel verschillende mogelijkheden zodat je zelf je play-style kan customizen door bijv. meer te leunen op magic potions of juist heart potions.
Quote:
[..]
Klopt, je kunt natuurlijk ook de master quest doen (iig bij OoT) en dan alles moeilijker en een gespiegelde wereld, maar dat vind ik zelf nooit echt wat aan als ik een spel al uitgespeeld heb. Bij mij gaat het toch om het verhaal, daarom ook eerst alle harten compleet en dan naar de eindbaas.
[..]
Gepost door: AknoWWillie op 26-03-2015 09:48
Klopt, je kunt natuurlijk ook de master quest doen (iig bij OoT) en dan alles moeilijker en een gespiegelde wereld, maar dat vind ik zelf nooit echt wat aan als ik een spel al uitgespeeld heb. Bij mij gaat het toch om het verhaal, daarom ook eerst alle harten compleet en dan naar de eindbaas.
[..]
Gepost door: AknoWWillie op 26-03-2015 09:48
Master Quest vond ik geen bal aan. De gespiegelde wereld was eerder irritant en verwarrend dan "moeilijker". Ik wil een Zelda met moeilijkere battles, minder rupees/hearts/potions en vooral: betere AI!
Quote:
[..]
Op dat gebied vond ik Skyward sword ook wat beter. Ieder gevecht was een kleine puzzel - waar het vaak belangrijk was in welke richting je sloeg. (Dit gaat trouwens even makkelijk met een polsbeweging dan met een volle armzwaai. Tenzij je de motionplus niet calibreert snap ik de haat ook niet).
Dit maakte veel gevechten een stuk moeilijker en spannender dan simpelweg erop af rennen en op een knopje drukken. Het enige wat ik echt jammer vond van skyward sword was dat het best lineair was en Fi je handje vasthield... oh, en die camera die langzaam naar een object panned terwijl er nog nét geen grote groene pijl in beeld komt die wijst: DIT MOET JE DOEN OM TE WINNEN.
De gevechten van SS zijn wat mij betreft de beste van alle zelda games.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 09:58
Op dat gebied vond ik Skyward sword ook wat beter. Ieder gevecht was een kleine puzzel - waar het vaak belangrijk was in welke richting je sloeg. (Dit gaat trouwens even makkelijk met een polsbeweging dan met een volle armzwaai. Tenzij je de motionplus niet calibreert snap ik de haat ook niet).
Dit maakte veel gevechten een stuk moeilijker en spannender dan simpelweg erop af rennen en op een knopje drukken. Het enige wat ik echt jammer vond van skyward sword was dat het best lineair was en Fi je handje vasthield... oh, en die camera die langzaam naar een object panned terwijl er nog nét geen grote groene pijl in beeld komt die wijst: DIT MOET JE DOEN OM TE WINNEN.
De gevechten van SS zijn wat mij betreft de beste van alle zelda games.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 09:58
Mweh.. Ik vond dat een lichte verbetering. Maar na een tijdje voelde het een beetje als een gimmick omdat je alsnog na een korte tijd het patroon van alle enemies uit je hoofd kent en enkel beweegt (haast "button masht") op hetgeen je op beeld ziet verschijnen. Ik ben in SS volgens mij van geen enkele battle dood gegaan. Ik vond de sword battles in SS inderdaad veel leuker, maar nog niet vet genoeg. Ik wil, zoals hierboven gezegd, een betere AI! Meer onvoorspelbare bewegingen, aanvallen en gedragingen. Met Zelda is het altijd zo dat je na 50% van de game alle van de enemies uit je hoofd kent en vervolgens dus geen enkele vijand, buiten misschien de (quasi) boss battles, nog uitdagend is. Koppel dat aan de vele rupees, hearts en potions en je krijgt een te makkelijke game. Door het verhaal, de puzzels en vooral de sfeer blijft het mijn favoriete serie, maar het mag wel wat moeilijker .
Quote:
[..]
Ik vond trouwens het level met die tijdsteen en dat schip in SS brilliant.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 11:00
Ik vond trouwens het level met die tijdsteen en dat schip in SS brilliant.
Gepost door: Samael_blackwing op 26-03-2015 11:00
Eeens!
Quote:
[..]
Ik vind de sneeuw"tempel" in Twilight Princess zo tof
Gepost door: Skull_kid op 26-03-2015 11:12
Ik vind de sneeuw"tempel" in Twilight Princess zo tof
Gepost door: Skull_kid op 26-03-2015 11:12
Dubbel eensch!
Quote:
En dan je eigen verstop plekken die handig zijn om het dicht bij de dungeon te verstoppen (bijvoorbeeld) maar wel riskant voor andere characters die je items kunnen stelen. Daarna moet je regelmatig een curiosityshop in de gaten houden of je item er weer te koop is of terug stelen daar met ook weer zijn eigen risico's, ook met de optie het eerlijk terug te vragen met meerdere opties hoe het ''gesprek'' kan verlopen. Opties, opties, opties [..]
Dat was echt goed gedaan idd. De nieuwe Zelda gaat natuurlijk weer een stap verder, maar dat is ook inherent aan de ontwikkeling van technologie en games natuurlijk.
Ik hoop dat Zelda U realistischer wordt voor zover dat kan met een Zelda natuurlijk. Dus niet meer rupees in het gras, geen schatkist op een rots, maar dat je deze echt in schatkamers vindt in dungeons. En dat je niet al je wapens bij je hebt, maar deze ergens in een hut hebt, of dat je zelf verstopplekken kunt maken, keuzes moet maken welke wapens je meeneemt en zodoende terugmoet om ze te halen, als je er achter komt dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt. Zoals wij ook terug naar huis moeten als we onze telefoon, portemonnee of bijvoorbeeld concertkaarten vergeten zijn.
En dan mag het verder prima fictie en fantasie zijn met monsters en puzzels en dungeons etc.
Ohja, en springen, please!! Vrij bewegen zoals een normaal mens. En als je in een ravijn flikkert, dat je dan de eerste tijd half lam rondloopt en weer helemaal terug moet naar waar je vandaan kwam, zonder te warpen. en als je verdrinkt, dat je dan ergens aanspoelt en niet weer fris en fruitig op een rots staat.
Gepost door: AknoWWillie op 26-03-2015 11:19
Dat was echt goed gedaan idd. De nieuwe Zelda gaat natuurlijk weer een stap verder, maar dat is ook inherent aan de ontwikkeling van technologie en games natuurlijk.
Ik hoop dat Zelda U realistischer wordt voor zover dat kan met een Zelda natuurlijk. Dus niet meer rupees in het gras, geen schatkist op een rots, maar dat je deze echt in schatkamers vindt in dungeons. En dat je niet al je wapens bij je hebt, maar deze ergens in een hut hebt, of dat je zelf verstopplekken kunt maken, keuzes moet maken welke wapens je meeneemt en zodoende terugmoet om ze te halen, als je er achter komt dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt. Zoals wij ook terug naar huis moeten als we onze telefoon, portemonnee of bijvoorbeeld concertkaarten vergeten zijn.
En dan mag het verder prima fictie en fantasie zijn met monsters en puzzels en dungeons etc.
Ohja, en springen, please!! Vrij bewegen zoals een normaal mens. En als je in een ravijn flikkert, dat je dan de eerste tijd half lam rondloopt en weer helemaal terug moet naar waar je vandaan kwam, zonder te warpen. en als je verdrinkt, dat je dan ergens aanspoelt en niet weer fris en fruitig op een rots staat.
Gepost door: AknoWWillie op 26-03-2015 11:19
Inderdaad lijkt het mij ook wel vet als je naar beneden dondert dat je half kreupel moet zoeken naar iets om er weer bovenop te komen en je beter te voelen. Dat je bepaalde items niet kunt gebruiken in deze staat zoals de megaton hammer aangezien die best zwaar is, geen iron boots kunt dragen omdat je dat op dat moment niet aan kan, niet op Epona kunt rijden omdat het te zwaar is etc. Of dat je nar zo'n medicijn guru toe moet die je weer kan oplappen tegen betaling. Misschien nog een stapje verder, dat je op meerdere manieren kunt vallen, van een kleine klif kost het 100 rupees, van een groot ravijn 500 rupees en als je half dood bent 1000 rupees. (of verzin een aantal) Maar dat zal wel te ver gaan denk ik. Lijkt mij wel heel erg vet.
Springen vind ik niet eens zo nodig, wat heeft het voor meerwaarde? Als je ergens omhoog wilt klimt ie en als je over een gat wil springen doet ie dat automatisch. Straks moet je dat ook nog zelf doen na je rol, dan word het moeilijker
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Quote:
[..]
SS was oorspronkelijk gemaakt zonder motion control Zo moeilijk is het niet om het er weer eruit te halen in een eventuele remake/port.. Hoe ze het aanpakken laat ik helemaal aan Nintendo over
Het zou geweldig zijn om deze game met de Gamecube controller te kunnen spelen.
Gepost door: Hercule op 26-03-2015 11:19
SS was oorspronkelijk gemaakt zonder motion control Zo moeilijk is het niet om het er weer eruit te halen in een eventuele remake/port.. Hoe ze het aanpakken laat ik helemaal aan Nintendo over
Het zou geweldig zijn om deze game met de Gamecube controller te kunnen spelen.
Gepost door: Hercule op 26-03-2015 11:19
Je haalt SS en TP door elkaar.
Skyward sword is specifiek voor motion control en de extra precisie van motion plus ontwikkeld. Zie ook officiele interviews zoals de albekende Iwata asks
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Het was prachtig Ik wilde altijd al gaan, maar het kwam nooit in de buurt. Toevallig zag ik laatst dat het dit jaar voor het eerst in NL komt, maar goed dat had ik een paar maanden geleden toen ik bestelde niet kunnen weten
Naast het concert zelf, was het hele Streetpass gebeuren ook echt geweldig! Dat groen lampje bleef maar blinken, haha. Na afloop bleven er ook heel veel mensen zitten om te streetpassen en zelfs buiten nog alles op te vangen. Die auto's die wegreden hadden we ook nog te pakken. Zeker 180 mensen nog kunnen opvangen
Baal alleen echt dat er maar max 10 mii's in de rij kunnen bij streetpass. Daar moeten ze wat aan doen, zeker nu we ook die hits krijgen bij de nintendo zones... zou eerder 100 moeten zijn, ga niet elk kwartier de 3ds openen en de spelletjes spelen als ik ergens ben of onderweg ben.
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
Ik zit zeg maar 70% op de drempel om 1 aan te schaffen, de andere 30% wil ik eigenlijk ook wel een One halen en dan vooral om de Guitar Hero Live die ergens in de herfst uitkomt
In ieder geval had ik een paar vraagjes:
- Wat is de leukste Zelda game voor op de DS ?
Ik heb nog nooit een Zelda game gespeeld maar ik hoor, lees en zie echt zoveel gehype over Zelda (nu en vroeger op school etc) dat ik hier toch wel erg benieuwd naar ben..
- Wat is een echte top 3 games voor de DS?
Ik zelf had stiekem al een lijstje gemaakt met 3 games die ik zou willen halen. Ik weet alleen niet echt of het de moeite waard is?
Legend of Zelda Majora's Mask
Mario Kart 7
Pokemon Y
-
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Quote:
Ik ben gister naar Duitsland gegaan voor The Legend of Zelda Symphony of The Goddesses!!
Het was prachtig Ik wilde altijd al gaan, maar het kwam nooit in de buurt. Toevallig zag ik laatst dat het dit jaar voor het eerst in NL komt, maar goed dat had ik een paar maanden geleden toen ik bestelde niet kunnen weten
Naast het concert zelf, was het hele Streetpass gebeuren ook echt geweldig! Dat groen lampje bleef maar blinken, haha. Na afloop bleven er ook heel veel mensen zitten om te streetpassen en zelfs buiten nog alles op te vangen. Die auto's die wegreden hadden we ook nog te pakken. Zeker 180 mensen nog kunnen opvangen
Gepost door: FreDjecoll op 20-04-2015 19:58
Het was prachtig Ik wilde altijd al gaan, maar het kwam nooit in de buurt. Toevallig zag ik laatst dat het dit jaar voor het eerst in NL komt, maar goed dat had ik een paar maanden geleden toen ik bestelde niet kunnen weten
Naast het concert zelf, was het hele Streetpass gebeuren ook echt geweldig! Dat groen lampje bleef maar blinken, haha. Na afloop bleven er ook heel veel mensen zitten om te streetpassen en zelfs buiten nog alles op te vangen. Die auto's die wegreden hadden we ook nog te pakken. Zeker 180 mensen nog kunnen opvangen
Gepost door: FreDjecoll op 20-04-2015 19:58
Hoe laat kwam je daar aan? Wij gingen met de taxi (had de hele dag door dat Wildpark gelopen en voor het concert hakken aan ) en er was zo'n verkeersopstopping daar dat de chauffeur ons aanraadde om het laatste stukje te lopen. Heel die parkeerplaats stond vol met mensen, nog nooit zoveel fellow-nerds bij elkaar gezien (zelfs niet in Londen) :|
ʕ •ᴥ•ʔ