Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation VR [Algemeen Topic]

[Begin]  |10|11|12|13|14|15|16(444)  [Eind]
ThaBEN
Door ThaBEN (5747 reacties) op 28-10-2016 17:51
Onderstaand een overzicht van alle bevestigde PS4 Pro functies voor zowel reguliere games als voor PS VR games.

Titanfall 2
Producer Drew McCoy explained in an interview that the PS4 Pro version of Titanfall 2 will not run in native 4K. However, the console's extra power should help the game stick closer to its 60FPS target. Read the full interview here to learn more.


Deus Ex: Mankind Divided
PS4 Pro with a 4K display:
4K resolution and graphical improvements.


The Elder Scrolls Online
PS4 Pro with a 4K display:
Increased graphical fidelity running in native 4K resolution.

PS4 Pro with a 1080p display:
Increased graphical fidelity.


Fallout 4
PS4 Pro with a 4K display:
Bethesda said it expects the game to "take advantage of the PS4 Pro in 4K along with enhanced lighting and graphics features," but didn't provide any further specifics.


Middle-earth: Shadow of Mordor
PS4 Pro with a 1080p display:
Super sampling anti-aliasing.


NBA 2K17
PS4 Pro with a 4K display:
Native 4K resolution running at 60 FPS with HDR support.

PS4 Pro with a 1080p display:
2K confirmed to GameSpot that it will still render a 4K resolution even on a 1080p display. The company said this should result in "much better anti-aliasing" with HDR support.


Paragon
PS4 Pro with a 1080p display:
Enhanced visual effects, procedural ground cover, higher scene complexity, greater texture fidelity, and dynamic reflections.


Thumper
PS4 Pro with a 4K display:
4K resolution with no upscaling. PlayStation VR will see improved rendering quality at the same 90 FPS as the regular PS4.


The Witness
PS4 Pro with a 4K display:
1440p resolution or possibly higher upscaled to 4K with a consistent 60 FPS. Text, menus, and other UI will be set at native 4K.

PS4 Pro with a 1080p display:
1080p resolution instead of 900p and increased antialiasing quality from 2x to 4x MSAA, while keeping a solid 60 FPS.


Killing Floor 2
PS4 Pro with a 4K display:
1800p checkboard rendering on 4K TV (3200x1800) optimized for 4K TVs.

PS4 Pro with a 1080p display:
Increased framerate and supersampling, as well as increased texture resolutions (which may also be present at 4K).


Battlezone
PS4 Pro:
The 1.02 patch released on October 27 adds increased super-sampling resolution, improved dynamic lighting in the Cobra cockpit, and increased reflective lighting resolution. It's unclear at this point how these improvements are applied on 1080p and 4K displays.

Meer informatie: Gamespot
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
ThaBEN
Door ThaBEN (5747 reacties) op 30-10-2016 18:10
Net het level 'Mines of Death' gedaan bij Until Dawn: Rush of Blood. Dat is tot nu toe het meest intense en enge dat ik in VR heb gedaan. Moest nu echt direct even breaken en iets anders doen, sta helemaal stijf van de adrenaline!

Heb echt lopen gillen als een klein meisje. Denk dat de buren zich afvragen wtf ik aan het doen ben haha

Het is zo raar want ik kan best veel hebben en weet dat het een game is. Maar toch geeft je brein signalen door aan je lichaam waardoor je onbedoeld gaat reageren alsof er echt gevaar is ofzo.

Mijn vrouw stond blijkbaar al achter me stoel klaar om me op te vangen want ik was blijkbaar zo aan het stuiteren dat ze dacht dat ik er vanaf ging vallen.

Dit is wel echt iets voor ouders om rekening mee te houden. Dit kun je niet vergelijken met een enge film of enge game die je normaal op de TV speelt. Als ik dat level van net door een klein kind zou laten spelen was die direct getraumatiseerd!

Het erge is dat ik nog niet klaar ben met de game. Wil niet weten wat in de volgende levels te wachten staat.....

Iemand anders ook een vette ervaring gehad in PS VR die je met traditioneel gaming nooit kunt meemaken? Bij voorkeur iets positiefs
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Door BrainsBush (174 reacties) op 30-10-2016 19:54
Quote:
Iemand anders ook een vette ervaring gehad in PS VR die je met traditioneel gaming nooit kunt meemaken? Bij voorkeur iets positiefs

Bij Batman beginscherm als je hoog staat en dan over de reling kijkt. Als je een beetje hoogte vrees hebt, voel je het in de maag en wil je voorover kukelen.

Nog steeds flink aan het racen in DriveClub VR. Is echt wel gaaf om in 'real life' in die auto's te scheuren over vnl asfalt. Best druk met andere spelers.
En de ervaring dat je "echt" in een Pagani, Ferrari, Renaultje RS of Caterham zit is fenomenaal. De beste ervaringen zijn dat. Lukt me niet met Pcars, F1 2016, Assetto Corsa.
Laat die ook maar ooit in VR komen!
Kinyo2z
Door Kinyo2z (1193 reacties) op 30-10-2016 20:08
@ThaBEN: Vind je Until Dawn echt zo eng ja? Ik vond het persoonlijk totaal geen enge game namelijk en ben als het op horror aankomt toch wel een poes. Heb de game gister uitgespeeld en heb geen enkele keer een schrikmoment gehad.

Zelf geniet ik op dit moment nog het meest van DriveclubVR. Wellicht niet de mooiste game, PlayroomVR ziet er beter uit, maar heb bij die game echt het gevoel dat ik in de auto zit. Zo heb ik het gevoel dat ik met mijn neus op het stuur zit als ik naar voren buig en krijg ik ook het gevoel dat ik in de kuipstoelen van een auto zit als ik een beetje rondkijk.

Ben ook erg benieuwd naar Batman, maar wil eerst Move controllers hebben aangezien die game me beter te spelen lijkt op die manier. Zelfde geldt eigenlijk voor Until Dawn. Begin van het jaar kon ik de VR in Amsterdam proberen en daar kon ik het spel met de move controllers spelen. Nu speel ik met de DS4 en dan lever je voor mijn gevoel toch in aan ervaring.
"we need do more damage" ~ Kinyo2z
Basket
Door Basket (1115 reacties) op 30-10-2016 20:53
Is er een optie bij Until dawn om gewoon een level te kiezen ?

Nu moet ik iedere keer als er iemand komt kijken naar de VR (en dan het eerste level wil spelen) opnieuw beginnen.

Word wel een beetje vermoeiend na 6 keer
PSN : Basket21 PSVR-owner
Kinyo2z
Door Kinyo2z (1193 reacties) op 30-10-2016 22:00
Volgens mij is er een level select optie aanwezig.
"we need do more damage" ~ Kinyo2z
ThaBEN
Door ThaBEN (5747 reacties) op 30-10-2016 22:58
Er is inderdaad een level select optie. Maar misschien als je 'New Game' kiest dat die dan je oude save overschrijft en daarom telkens vanaf level 1 kan beginnen. Of je logt je profiel uit en laat die vriend spelen via een gast profiel zodat je saves onveranderd blijven.

@Kinyo2z
Tot aan de missie 'Mines of Death' vond ik het vooral spannend en echt leuk. Maar deze missie vond ik echt eng terwijl ik normaal geen moeite heb met horror films. Misschien ook omdat ik de game een aantal dagen niet gespeeld had vanwege Batman en Mafia 3.

En de move controllers zijn echt aan te raden. VR voelt voor mij veel intenser/realistischer wanneer je beide armen individueel kan richten zoals in het echt.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Basket
Door Basket (1115 reacties) op 30-10-2016 23:11
Quote:
Volgens mij is er een level select optie aanwezig.
Gepost door: Kinyo2z op 30-10-2016 22:00

Nog nooit gezien .. zal eens goed kijken in het menu de volgende keer

(als iemand mij toe wil voegen om scores te vergelijken until dawn (Basket21 op PSN))
PSN : Basket21 PSVR-owner
ThaBEN
Door ThaBEN (5747 reacties) op 31-10-2016 14:01
In het hoofdmenu zie je 4 grote borden met daarop van links naar rechts de volgende teksten:

Options -- Continue -- New Story -- Level Select


PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Skull_kid
Door Skull_kid (39029 reacties) op 31-10-2016 14:22
Rol: Forum Moderator
Begint het voor sommige mensen al een gewoon onderdeel te worden, of is het nog steeds iets dat je maar heel soms doet? (wil het geen gimmick noemen, want ik haat dat woord)
❍ᴥ❍
Door BrainsBush (174 reacties) op 31-10-2016 14:36
Quote:
Begint het voor sommige mensen al een gewoon onderdeel te worden, of is het nog steeds iets dat je maar heel soms doet? (wil het geen gimmick noemen, want ik haat dat woord)
Gepost door: Skull_kid op 31-10-2016 14:22

Elke dag (als ik tijd heb) wel één of meerdere uren de PSVR op mijn schedel. Is inmiddels net zo gewoon als de controller gebruiken en TV aanzetten.
ThaBEN
Door ThaBEN (5747 reacties) op 31-10-2016 15:14
In het weekend kan ik makkelijk meerderen uren achter elkaar VR spelen op een dag. Eigenlijk net zo veel als dat ik een normale game speel. Doordeweeks speel ik het ook bijna elke keer wanneer ik ga gamen.

Enige reden dat ik af en toe break is als ik een te intense game speel, zoals Rush of Blood (die shit is niet goed voor je hart). Of als ik een lange tijd achter elkaar een game speel waarbij je moet staan. Dit zijn de enige redenen die ik kan bedenken waarom je dit minder zou spelen dan traditioneel gamen.

Wellicht speelt het sociale aspect nog wel een rol. In mijn beleving zit ik in een wereld te knallen met echte guns maar voor mijn vrouw zie ik waarschijnlijk uit als een malloot die rare bewegingen loopt te maken en loopt te zwaaien met mijn 'glow sticks'.


PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Door BrainsBush (174 reacties) op 31-10-2016 15:52
Quote:
volgens de developers gaat de speelduur 3-5 uur duren en dan daarna nog 'herbeleven' en ontdekken,. TIP van de dag: pre order NU bij Nedgame.nl
Gepost door: BrainsBush op 21-10-2016 17:10

Helaas, mijn pre order voor Robinson voor 28,- bij Nedgame is net door Nedgame geannuleerd. De uitgever had aan hun een verkeerde prijs doorgegeven en daardoor heeft Nedgame een lage prijs op de site vermeld.

Mag hem wel bestellen voor 58,-
Basket
Door Basket (1115 reacties) op 31-10-2016 16:33
Yep ik kreeg net ook dat mailtje

Bij bart smit is ie dan wel 29.99 maar daar kun je niks preorderen, dus die prijs zal nog wel verhoogd worden
PSN : Basket21 PSVR-owner
ArdiBacardi
Door ArdiBacardi (2418 reacties) op 31-10-2016 16:45
Bij GM kan je de game inmiddels ook preorderen, gaat ook daar een full price game worden dus € 60. Hopelijk blijft BS bij hun € 30!
More bang for the buck!
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 31-10-2016 16:58
Quote:
Begint het voor sommige mensen al een gewoon onderdeel te worden, of is het nog steeds iets dat je maar heel soms doet? (wil het geen gimmick noemen, want ik haat dat woord)
Gepost door: Skull_kid op 31-10-2016 14:22

Ik gebruik het ook vrijwel dagelijks eigenlijk. Het is gewoon de keuze.. Wil je plat, of wil je VR? En ik moet zeggen dat VR het nu redelijk vaak wint van reguliere gameplay op dit moment. Maja, het is ook pas 3 weken oud ofzo dus je kunt er weinig van zeggen.
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 31-10-2016 18:33
Quote:
Begint het voor sommige mensen al een gewoon onderdeel te worden, of is het nog steeds iets dat je maar heel soms doet? (wil het geen gimmick noemen, want ik haat dat woord)
Gepost door: Skull_kid op 31-10-2016 14:22

Speel het nog steeds nagenoeg elke dag en nv vandaag weer eens "plat" gespeeld. Het voelde alsof ik iets miste.
ThaBEN
Door ThaBEN (5747 reacties) op 01-11-2016 08:30
Robinson: The Journey zal géén move controllers ondersteunen tijdens launch. Dit zal 'further down the line' worden toegevoegd.

Bron: powerupgaming.co.uk

Dit vind ik heel erg jammer. Vooral gezien het personage in de game constant met een device in zijn handen rondloopt dat verdacht veel op een move controller lijkt. Dit apparaat houdt hij ook telkens maar met 1 hand vast. Dat lukt je niet met een DS4 controller.



Lijkt me raar dat je dan in het echt met 2 handen een controller moet vasthouden en ingame zie je maar 1 hand die een soort van 'move controller' vasthoud

Begin nu te te twijfelen om te wachten totdat move controller support is toegevoegd aan de game. Ik wil de game in mijn eerste playtrough wel op de meest realistische manier spelen. Zodat mijn arm/handbewegingen ook enigszins overeenkomen met het beeld dat ik zie in VR.

-edit
Waarschijnlijk heeft dit te maken dat je de analoge sticks nodig hebt om te lopen in de game.

Overigens spelen ze in alle gameplay demo's die zijn uitgebracht zonder VR set maar met standaard controller op een tv scherm
Krijg hier het idee bij dat het een standaard game was waar Crytek al mee bezig was en deze gauw geport hebben naar PS VR om tijden de launch van PS VR te kunnen releasen.

Ik wacht voor de zekerheid eerst wat reviews af om te kijken hoe die game uiteindelijk gaat werken en of het wel zo vet gaat worden als men denkt.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
MadButch
Door MadButch (200 reacties) op 01-11-2016 09:16
Tip voor mensen die Until Dawn met de move controllers spelen:
Je kunt het spel pauzen met de options button in de rechter zij-naad van de move controller (getest met move controller in linker hand)...

Ik zat me echt rot te zoeken naar de pause/restart lol... Die knop zit lekker verstopt daar
ThaBEN
Door ThaBEN (5747 reacties) op 01-11-2016 09:32
Je kunt ook in het midden op de move controller op die ronde knop drukken waarmee je de move controller aanzet. Die heeft dezelfde functie als de home button en bent je terug naar het playstation hoofdmenu en dan zal de game ook pauzeren. Wanneer je de VR headset op je hoofd hebt is die wat makkelijker te vinden dan die knop aan de zijkant.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
[Begin]  |10|11|12|13|14|15|16(444)  [Eind]