Quote:
[..]
Gelukkig zal de meerderheid van de trailers wel beschikbaar zijn in 4K nadat het event klaar is. Bron
Gepost door: Asimb0mb op 09-06-2020 14:47
Gelukkig zal de meerderheid van de trailers wel beschikbaar zijn in 4K nadat het event klaar is. Bron
Gepost door: Asimb0mb op 09-06-2020 14:47
Net als bij de last of us 2 state of play, die 4k video zag er super uit.
PlayStation-CEO: PS5-games zijn duurder om te maken dan voor PS4
Jim Ryan spreekt over ontwikkelkosten
Het ontwikkelen van games voor de PlayStation 5 is duurder dan op de PlayStation 4. Dat zegt PlayStation-CEO Jim Ryan in een interview met gameindustry
‘Ik denk dat, voor zover de technologie de grafische kant van games interessanter en realistischer maakt, het maken van de games iets intensiever wordt qua mankracht en kapitaal", vertelt Ryan in het interview. Hiermee doelt hij op games die lijken op de Unreal Engine 5-presentatie van afgelopen maand. “Waarschijnlijk zullen de ontwikkelingsbudgetten hoger zijn." De CEO verwacht niet dat deze veranderingen te extreem zijn. “We zien het niet als een enorme toename in de prijs”, zegt hij. In het interview wordt niet gesproken over een eventuele stijging van de prijs van games voor consumenten.
Xenoblade Chronicles 3 Game of the Year 2022
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Steam: notGyorg | Xbox: Gyorgg | Epic: SannAndreas | PSN: SannAndreas | Switch: SW-7198-1462-1419
Het blijft vind ik al met al vreemd dat fysieke nieuwe releases vaak zoveel goedkoper zijn dan digitaal. Je zou juist de verwachting hebben dat dit andersom zou zijn, juist omdat Sony er best veel belang bij zal hebben dat mensen (massaal) naar digitaal overstappen. Zo maak je je Playstation ecosysteem nog meer gesloten en bindt je je klanten nog meer aan je console.
De enige echt goede reden die ik kan bedenken is dat Sony de retailers heel hard nodig heeft om de consoles te verkopen, terwijl de winstmarges op de apparaten klein zijn. Het zijn de games waarom consumenten terugkeren naar de winkels, dus zonder games zullen retailers waarschijnlijk de kont tegen de krib gooien en de console niet meer verkopen. Of in elk geval niet meer met die lage winstmarges.
Of mis ik iets in het grotere plaatje?
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Day One exclusives erop knallen.
Maar goed.. voor hun kwaliteit in games.
Zullen ze vast meer verdienen als mensen volledig spel kopen.
Productie van PlayStation 5 componenten zal deze week beginnen
Je kwijl nog even binnenhouden want het gaat hier om de COMPONENTEN
01011001 01001111 01001100 01001111
Je kwijl nog even binnenhouden want het gaat hier om de COMPONENTEN
01011001 01001111 01001100 01001111
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
UPDATED TIME: This Thursday, See the Future of Gaming on PS5
Let op het onderstaande citaat:
That’s why I’m excited to share that we will soon give you a first look at the games you’ll be playing after PlayStation 5 launches this holiday.
En
This digital showcase will run for a bit more than an hour and, for the first time, we will all be together virtually experiencing the excitement together.
Als ik het goed begrijp zien we dus een filmpje van een dik uur met nieuw uit te komen games voor de PS5?
01011001 01001111 01001100 01001111
Quote:
11 Juni krijgen we niet de (concept) console te zien
UPDATED TIME: This Thursday, See the Future of Gaming on PS5
Let op het onderstaande citaat:
That’s why I’m excited to share that we will soon give you a first look at the games you’ll be playing after PlayStation 5 launches this holiday.
En
This digital showcase will run for a bit more than an hour and, for the first time, we will all be together virtually experiencing the excitement together.
Als ik het goed begrijp zien we dus een filmpje van een dik uur met nieuw uit te komen games voor de PS5?
Gepost door: Multimediaknaller op 10-06-2020 13:57
UPDATED TIME: This Thursday, See the Future of Gaming on PS5
Let op het onderstaande citaat:
That’s why I’m excited to share that we will soon give you a first look at the games you’ll be playing after PlayStation 5 launches this holiday.
En
This digital showcase will run for a bit more than an hour and, for the first time, we will all be together virtually experiencing the excitement together.
Als ik het goed begrijp zien we dus een filmpje van een dik uur met nieuw uit te komen games voor de PS5?
Gepost door: Multimediaknaller op 10-06-2020 13:57
Nee
PS Vita Verzamelaar. Ennuh: can't touch this du dududu dudu dudu cant tough this. Geen idee voor een leuk signature...
Dus heb liever een uur lang gameplay. Ipv een uur lang slap gelul over hoe krachtig de PS5
wel niet is bla bla.
Maar ja, we gaan het zien!
Quote:
11 Juni krijgen we niet de (concept) console te zien
UPDATED TIME: This Thursday, See the Future of Gaming on PS5
Let op het onderstaande citaat:
That’s why I’m excited to share that we will soon give you a first look at the games you’ll be playing after PlayStation 5 launches this holiday.
En
This digital showcase will run for a bit more than an hour and, for the first time, we will all be together virtually experiencing the excitement together.
Als ik het goed begrijp zien we dus een filmpje van een dik uur met nieuw uit te komen games voor de PS5?
Gepost door: Multimediaknaller op 10-06-2020 13:57
UPDATED TIME: This Thursday, See the Future of Gaming on PS5
Let op het onderstaande citaat:
That’s why I’m excited to share that we will soon give you a first look at the games you’ll be playing after PlayStation 5 launches this holiday.
En
This digital showcase will run for a bit more than an hour and, for the first time, we will all be together virtually experiencing the excitement together.
Als ik het goed begrijp zien we dus een filmpje van een dik uur met nieuw uit te komen games voor de PS5?
Gepost door: Multimediaknaller op 10-06-2020 13:57
Sony leest ook wel mee..
Dus een tease of korte onthulling op eind zal me niks verbazen.
We gaan het wel zien morgen!
Quote:
Zolang ze de games niet volgooien met dlcs en ook daadwerkelijk helemaal afgemaakt leveren zonder day one updates en andere onzin vind ik het prima.
Gepost door: CorePrideX op 10-06-2020 12:29
Gepost door: CorePrideX op 10-06-2020 12:29
Mee eens. Dat de prijzen voor games al jaren onveranderd zijn is eigenlijk te gek voor woorden. Ik kan me geen andere releaseprijzen herinneren dan € 55-60 voor de afgelopen, bijna, 20 jaar. Ik heb graag dat het diezelfde prijs blijft, maar ooit zal er toch geïndexeerd moeten gaan worden, ondanks de grotere afzet e.d.
Maar dan wil ik niet een game als NBA 2K moeten kopen voor € 70-80, waarna de enige content waar ze werkelijk enige moeite in stoppen achter een paywall/gambling mechanic zit. Dat soort games zouden in een andere prijsklasse moeten vallen.
Niet dat dit werkelijk gaat gebeuren. Ik snap ook wel dat Sony EA, Take Two en Ubisoft niet tegen ze in het harnas wil krijgen.
Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen en bovendien zijn er limousines.
Quote:
Gameontwikkeling is altijd duur geweest. Het maakt niet uit of er een nieuwe console uitkomt. Want als je je engine wilt upgraden of vernieuwen, kost dit ook veel tijd, resource en geld.Een game voor ps5 kost 70-80€
PlayStation-CEO: PS5-games zijn duurder om te maken dan voor PS4
Jim Ryan spreekt over ontwikkelkosten
Het ontwikkelen van games voor de PlayStation 5 is duurder dan op de PlayStation 4. Dat zegt PlayStation-CEO Jim Ryan in een interview met gameindustry
‘Ik denk dat, voor zover de technologie de grafische kant van games interessanter en realistischer maakt, het maken van de games iets intensiever wordt qua mankracht en kapitaal", vertelt Ryan in het interview. Hiermee doelt hij op games die lijken op de Unreal Engine 5-presentatie van afgelopen maand. “Waarschijnlijk zullen de ontwikkelingsbudgetten hoger zijn." De CEO verwacht niet dat deze veranderingen te extreem zijn. “We zien het niet als een enorme toename in de prijs”, zegt hij. In het interview wordt niet gesproken over een eventuele stijging van de prijs van games voor consumenten.
Gepost door: Mr_style op 10-06-2020 12:26
PlayStation-CEO: PS5-games zijn duurder om te maken dan voor PS4
Jim Ryan spreekt over ontwikkelkosten
Het ontwikkelen van games voor de PlayStation 5 is duurder dan op de PlayStation 4. Dat zegt PlayStation-CEO Jim Ryan in een interview met gameindustry
‘Ik denk dat, voor zover de technologie de grafische kant van games interessanter en realistischer maakt, het maken van de games iets intensiever wordt qua mankracht en kapitaal", vertelt Ryan in het interview. Hiermee doelt hij op games die lijken op de Unreal Engine 5-presentatie van afgelopen maand. “Waarschijnlijk zullen de ontwikkelingsbudgetten hoger zijn." De CEO verwacht niet dat deze veranderingen te extreem zijn. “We zien het niet als een enorme toename in de prijs”, zegt hij. In het interview wordt niet gesproken over een eventuele stijging van de prijs van games voor consumenten.
Gepost door: Mr_style op 10-06-2020 12:26
Het voorbeeld van Unreal Engine 5 is juist de tijd en investering die Epic Games heeft gegooid in het verbeteren en vernieuwen van hun engines. Ze hebben met UE4 ook heel veel tijd en geld ingestoken om het te krijgen wat ze nu hebben. Tevens hebben ze UE4 ook makkelijk gemaakt voor ontwikkelaars. Hierdoor zag je in de huidige generatie dat veel games in UE4 is ontwikkeld.
Of de games hierdoor duurder worden betwijfel ik. Je hebt altijd een adviesprijs/richtprijs voor games. En als je games duurder maakt, maak je het ook minder aantrekkelijk voor gamers. Zeker voor pre-orders.
Daarnaast met de huidige tijd, zijn er andere manieren om geld te verdienen. Epic Games z'n succes is juist door Fortnite met z'n Battle Pass gekomen.
Geef kip
Quote:
Game ontwikkeling wordt elke generatie veel duurder. Een AAA budget in 2000 is niets vergeleken met een AAA budget in 2020. Dat zie je ook terug in de technologie die wordt gebruikt voor game ontwikkeling. Hoe ingewikkelder de technologie, hoe duurder de ontwikkeling. Een game als Assassin's Creed vereist 2-3 jaar aan ontwikkeling door een groep van meer dan 1000 mensen. In 2000 kon je met een groep van 100 mensen in 1-2 jaar een soortgelijke game maken. Zie bijvoorbeeld de GTA games. Tijdens de PS2 generatie kon men in ongeveer 5 jaar 3 GTA games uitbrengen. Dat zie je nu echt niet meer gebeuren, zelfs met een groep die 10 keer zo groot is. De standaard is extreem hoog en daarmee ook de ontwikkeling kosten.
[..]
Gameontwikkeling is altijd duur geweest.
Gepost door: Xor op 10-06-2020 17:59
Gameontwikkeling is altijd duur geweest.
Gepost door: Xor op 10-06-2020 17:59
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Quote:
[..]
Game ontwikkeling wordt elke generatie veel duurder. Een AAA budget in 2000 is niets vergeleken met een AAA budget in 2020. Dat zie je ook terug in de technologie die wordt gebruikt voor game ontwikkeling. Hoe ingewikkelder de technologie, hoe duurder de ontwikkeling. Een game als Assassin's Creed vereist 2-3 jaar aan ontwikkeling door een groep van meer dan 1000 mensen. In 2000 kon je met een groep van 100 mensen in 1-2 jaar een soortgelijke game maken. Zie bijvoorbeeld de GTA games. Tijdens de PS2 generatie kon men in ongeveer 5 jaar 3 GTA games uitbrengen. Dat zie je nu echt niet meer gebeuren, zelfs met een groep die 10 keer zo groot is. De standaard is extreem hoog en daarmee ook de ontwikkeling kosten.
Gepost door: Asimb0mb op 10-06-2020 18:16
Game ontwikkeling wordt elke generatie veel duurder. Een AAA budget in 2000 is niets vergeleken met een AAA budget in 2020. Dat zie je ook terug in de technologie die wordt gebruikt voor game ontwikkeling. Hoe ingewikkelder de technologie, hoe duurder de ontwikkeling. Een game als Assassin's Creed vereist 2-3 jaar aan ontwikkeling door een groep van meer dan 1000 mensen. In 2000 kon je met een groep van 100 mensen in 1-2 jaar een soortgelijke game maken. Zie bijvoorbeeld de GTA games. Tijdens de PS2 generatie kon men in ongeveer 5 jaar 3 GTA games uitbrengen. Dat zie je nu echt niet meer gebeuren, zelfs met een groep die 10 keer zo groot is. De standaard is extreem hoog en daarmee ook de ontwikkeling kosten.
Gepost door: Asimb0mb op 10-06-2020 18:16
De afzet markt is ook veel groter geworden. Dus ja, meer investeren maar ook meer terug verdienen. Wel groter risico dat je bij een flop dus zwaar verlies draait als ontwikkelaar.
Dan snap je al die cosmetische dlc wel, dat kost weinig investering en verdient zich nog makkelijker terug. Of van die games die half afgemaakt gelanceerd worden, want er moet ook geld verdiend worden. Al denk ik zelf dat dat laatste geen duurzame strategie is, uiteindelijk keldert de prijs per game en imago...
Quote:
Met dat laatste ligt eraan of de game nog een succes is. Sommige games krijgen re-releases. Als ze de games nog blijven doorontwikkelen en met nieuwe content blijven komen, dan kan de vraag nog hoog blijven gezien er nog altijd mensen de games spelen(en een reden hebben om de game weer op te pakken of dat mensen de game kopen). Maar als de playerbase daalt, dan zit je natuurlijk met de vraag of het nog zin heeft om door te blijven ontwikkelen en nieuwe content uit te brengen. Dit kan je bijvoorbeeld terug zien op fighting games.[..]
De afzet markt is ook veel groter geworden. Dus ja, meer investeren maar ook meer terug verdienen. Wel groter risico dat je bij een flop dus zwaar verlies draait als ontwikkelaar.
Dan snap je al die cosmetische dlc wel, dat kost weinig investering en verdient zich nog makkelijker terug. Of van die games die half afgemaakt gelanceerd worden, want er moet ook geld verdiend worden. Al denk ik zelf dat dat laatste geen duurzame strategie is, uiteindelijk keldert de prijs per game en imago...
Gepost door: Nilis007 op 10-06-2020 18:36
De afzet markt is ook veel groter geworden. Dus ja, meer investeren maar ook meer terug verdienen. Wel groter risico dat je bij een flop dus zwaar verlies draait als ontwikkelaar.
Dan snap je al die cosmetische dlc wel, dat kost weinig investering en verdient zich nog makkelijker terug. Of van die games die half afgemaakt gelanceerd worden, want er moet ook geld verdiend worden. Al denk ik zelf dat dat laatste geen duurzame strategie is, uiteindelijk keldert de prijs per game en imago...
Gepost door: Nilis007 op 10-06-2020 18:36
Maar met shooters heb je dit ook een beetje. Kijk maar naar Overwatch met z'n verschillende versie. Ook BFV kreeg een Jaar 2 editie. Ben wel benieuwd hoe bijvoorbeeld MW en Warzone in de toekomst zal worden. Want de laatste tijd stopte Activision veel geld in MW. Maar veel mensen spelen ook Warzone(en nu zie je dat Activision veel geld/tijd in Warzone besteedt). Alleen als je een nieuwe COD uitbrengt, dan is het natuurlijk de vraag of Warzone ook meegaat met de nieuwe COD. Of dat Warzone z'n eigen weg loopt. En niet te vergeten met MW die ook een beetje aan Warzone gekoppeld is.
Bij BFV had je wel het geval dat ze na Jaar 2 editie, de game ook langzamerhand lieten zitten. En laatst werd al gezegd dat de game eind dit jaar geen ondersteuning/nieuwe content zou krijgen. In dit geval ga je een beetje afvragen of het dan nog zin heeft om zulke games uit te brengen als je toch van plan bent om iedere keer nieuwere delen wilt ontwikkelen/uitbrengen.