http://store.steampowered.com/app/362890/Black_Mesa/
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
Voor Valve is het onderhand de vraag hoevéél geld ze ruiken. Gamedevelopment levert altijd nog minder geld op dan de Steamstore voor hun. Helemaal als je in gedachten houdt dat Half-Life 2 (naar schatting) 10-20 miljoen kopiën sinds de release 15 jaar geleden heeft verkocht, waarvan de meerderheid met flinke kortingen. Terwijl ze in 2017 een omzet van $4,3 miljard hadden. Zelfs met een hypothetische totale maximale omzet bij volle winkelprijs van Half-Life 2 van $1,2 miljard (20 miljoen * $60) is dat al meer. Al helemaal per jaar.[..]
Dat klopt, ze hoeven in principe nooit meer iets te doen. Je vergeet echter ook dat Valve een bedrijf is. Als ze geld ruiken en potentie zien zullen ze op z'n minst de overweging maken.
Gepost door: Nand00w op 23-11-2019 11:17
Dat klopt, ze hoeven in principe nooit meer iets te doen. Je vergeet echter ook dat Valve een bedrijf is. Als ze geld ruiken en potentie zien zullen ze op z'n minst de overweging maken.
Gepost door: Nand00w op 23-11-2019 11:17
Bedrijfstechnisch zou het daarom, naar mijn mening, veel beter zijn om games van anderen te verkopen met een 20-30% marge. Betekent overigens niet dat ik liever zie dat Valve geen games meer ontwikkelt.
Mijn beeld tot nu toe is echter, dat Half-Life een project voor hun is (geworden) waar ze innovatie mee introduceren in games. Bijvoorbeeld de physics in Half-Life 2, de episode format in Half-Life 2 episode 1+2 en nu VR in Half-Life:Alyx.
In Half-Life:Alyx zie ik zelfs de innovatie én hun winstlust samen komen. Met VR heb je nieuwe hardware én nieuwe games nodig. Een van de beste VR-headsets maken ze zelf en ze runnen de populairste digitale gameshop/platform. Dat ze een populaire franchise zoals HL gebruiken om VR een extra boost te geven is voornamelijk winstgevend voor hun. Zonder innovatie zoals VR was er misschien wel helemaal geen nieuwe HL game geweest.

.