Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App

Discussie: Ingame Advertising

[Begin] |1(1) [Eind]
Felixer
Door Felixer (629 reacties) op 30-03-2008 15:33
( )
Het onderwerp van Week 14 2008 is:
Ingame Advertising

de situatie:
Steeds meer bedrijven stappen over op Ingame Advertising de laatste jaren. Zo heeft Guitar Hero 3 een deal met Axe (unilever), EA met Burger King en andere developers weer met andere multinationals. Onlangs heeft Gearbox Software (bekend van Brothers in Arms) aangegeven ook over te stappen op Ingame Advertising. Zij maakten echter een deal die de laatste tijd steeds vaker voorkomt. Niet met een multinational, maar het bedrijf Double Fusion. Dit bedrijf zorgt voor dynamische advertising, welke de reclame telkens veranderd.


de vraag aan jou:
wat is jouw mening over Ingame Advertising?

Last edited on: 30-03-2008 16:16
niets
Wars
Door Wars (1162 reacties) op 30-03-2008 16:12
Hangt er vanaf wat voor reclame. Is het een reclame die je gameplay stoort vind ik het erg vervelend. Zoals het multiplayer spel Bots, daar krijg je elke keer als je een game start reclame. Maar reclame in de game zelf (dus op de muren van een bepaalde map) vind ik niet erg, juist leuk zelfs!
-
Y°rn
Door Y°rn (4084 reacties) op 31-03-2008 01:26
Rol: Administrator
Het is slimme marketing, EA verdient er zo weer een aardig zakcentje bij. Zolang het niet storend is, vind ik het idd allemaal niet zo erg. Vond het wel grappig juist om in Burnout Paradise auto's tegen te komen met het Diesel of Gilette merk er op. Het gaf iets uit de echte wereld mee.

Zolang ze niet, net als tussen tvprogrammas, na elk half uur een reclame erinproppen vind ik het allemaal wel oke.
Oprichter van Budgetgaming.nl
Soepkoe
Door Soepkoe (1704 reacties) op 04-04-2008 22:42
Zag laatst ook wat plaatjes tegenkomen van Bia: hells highway met daarin ingame adverts van Philips, hadden ze helemaal de oude stijl nagebootst van hoe philips ten tijde van WO II het logo had, op zo een manier mag het van mij wel, stoort het absoluut niet (net als merken voor schoenen / kleding in sportgames of reclameborden bij een voetbalgame)!

Zolang er maar geen reclame van allerlei troep is wat niets met het spel te maken heeft (unreal, halo zie ik niet zo snel reclame van pepsi in wat er goed uit kan zien..)
Gamertag (xbox360, Nintendo-id): soepkoe
Deadninja0
Door Deadninja0 (669 reacties) op 05-04-2008 10:26
in ghost recon had ik daar ook een heel mooi voorbeeld van gezien, in de stad waarin een missie zich afspeelde stond gewoon een groot billboard met nokia. Dit draagt nog eens bij aan de sfeer ook, want zo krijg je meer het gevoel in een stad van rond het nu rond te lopen en zo moet het uitgewerkt worden, en niet bijv. een popup die je moet wegklikken

--
Robert«
Door Robert« (222 reacties) op 19-05-2008 23:15
Ik kan me van Splinter Cell wel herrinneren dat er constant reclame werd gemaakt voor Intel. De telefoon van 'm was geloof ik van Nokia. Ik moet zeggen dat ik er geen last van heb. Eigenlijk komt het de game alleen maar ten goede, omdat er meer financiele middelen vrij komen om de game beter te maken(of het komt in de zakken van managers terecht, volgens mijn NL examen vandaag)
Talicus
Door Talicus (7388 reacties) op 20-05-2008 13:46
Hoewel in-game reclame soms wel een beetje kan bijdragen aan de sfeer, ben ik er toch niet echt heel erg gelukkig mee.
Dat komt vooral omdat sommige genres zich helemaal niet lenen voor reclame, waardoor in de toekomst (naarmate spellen maken duurder wordt) in die genres misschien minder spellen worden gemaakt omdat het minder winstgevend wordt.
Het zou toch wel jammer worden als er geen "middeleeuwse" mmo's meer gemaakt worden maar alleen maar mmo's in een moderne setting, gewoon omdat er dan meer inkomsten te behalen zijn met reclame.
I have sold my soul to a minor demon.
[Begin] |1(1) [Eind]