Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Algemene autotopic

[Begin]  |111|112|113|114|115|116|117(130)  [Eind]
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 01-02-2017 20:46
Quote:
Hij ziet er op zich niet slecht uit, en idd een stuk minder slaapverwekkend dan ik gewend ben van Hyundai, maar... Mazda 3.
(Image)
Ik zou het wel weten

Ik vraag me af of Hyundai ooit nog met een nieuwe betaalbare sportwagen komt. Een GT86/BRZ/MX-5 concurrent bijvoorbeeld.

Over stoffige imago's afwerpen gesproken trouwens, wie zag die Kia Stinger GT aankomen? Damn.
(Image)
Gepost door: Fant op 01-02-2017 19:51

Hyundai en Kia hebben dezelfde ontwerper dus wie weet.
Rominick
Door Rominick (2522 reacties) op 31-03-2017 10:41
Even wat stof van dit topic afblazen, want heb weer wat nieuws.

Sinds kort heeft mijn pa een lease wagen(Golf GTE 204PK), en dat ding gaat echt rap tegen een gti(kan mij niet eens bijhouden xD).

Ik heb daarom de Opel Vectra 2.2 Cosmo full option Facelift edition overgenomen om naar mijn werk te komen. De Civic is zo erg omgebouwd dat hij alleen op het circuit het verbruik kan weerhouden, en lange afstanden ermee is niet prettig met het geluid dat eruit komt.

Zijn er nog mensen die 7 Mei nog naar JapFest gaan?
If you eat LEGO, You shit BRICKS.
OneDay
Door OneDay (3637 reacties) op 12-04-2017 09:44
Nu een klein half jaartje m'n eerste eigen auto in bezit: Peugeot 206 1.4 XR. Hartstikke tevreden mee, wel al wat dure reparaties gehad, zoals BSI en ECU moeten vervangen..

Maar nu tijd voor wat leukere dingetjes. Wil hem wat sportiever maken en er laten uit zien. Aangezien het qua prijs/performance niet waard is om te tunen, dan maar styling!

Ik denk dat de eerste upgrade die ik wil doen de einddemper is, het is nu namelijk echt een stofzuiger. Het hoeft geen Honda geluid te zijn, maar wat zwaarder zou ik erg waarderen.

Budget max 200, liefst 150. Kwam zelf op de volgende merken uit:
- Sportex
- Ulter sport
- Novus

Nou weet ik dat de sportex uitlaten redelijk bekend zijn, ook veel YouTube video's, maar ik ben bang dat ik teveel gezeik ga krijgen met de politie ? Dat is alles behalve wat ik wil. Boete is namelijk ff 375 eu..



Wil hem wel graag met ophang haken, dus niet dat ik zelf nog moet gaan solderen of iets.
Rominick
Door Rominick (2522 reacties) op 12-04-2017 10:01
Quote:
Nu een klein half jaartje m'n eerste eigen auto in bezit: Peugeot 206 1.4 XR. Hartstikke tevreden mee, wel al wat dure reparaties gehad, zoals BSI en ECU moeten vervangen..

Maar nu tijd voor wat leukere dingetjes. Wil hem wat sportiever maken en er laten uit zien. Aangezien het qua prijs/performance niet waard is om te tunen, dan maar styling!

Ik denk dat de eerste upgrade die ik wil doen de einddemper is, het is nu namelijk echt een stofzuiger. Het hoeft geen Honda geluid te zijn, maar wat zwaarder zou ik erg waarderen.

Budget max 200, liefst 150. Kwam zelf op de volgende merken uit:
- Sportex
- Ulter sport
- Novus

Nou weet ik dat de sportex uitlaten redelijk bekend zijn, ook veel YouTube video's, maar ik ben bang dat ik teveel gezeik ga krijgen met de politie ? Dat is alles behalve wat ik wil. Boete is namelijk ff 375 eu..

(Image)

Wil hem wel graag met ophang haken, dus niet dat ik zelf nog moet gaan solderen of iets.
Gepost door: OneDay op 12-04-2017 09:44

Beste, ikzelf heb een complete uitlaatlijn eronder zitten(Spoon, Racemerk) en die gaat net door de apk, maar dit is een open uitlaat zonder demping(circuit uitlaat).
De merken die je opnoemde ken ik helaas niet, maar als je alleen de einddemper gaat vervangen en je laat je middenlijn standaard, moet je kijken naar de diameter die je hebt, anders heb je kans dat de uitlaat niet past.
die van mij was stock best klein, toen ik upgradde is de dikte naar 2.75 inch gegaan wat toch wel breed is tvm de standaard uitlaatlijn.

Een honda geluid(ikzelf rij honda) is omdat mensen bij die blokken alleen een einddemper eronder mikken. Honda's zijn rev vreters(hoge toerige motoren tot 9000RPM, waar demeeste stoppen bij 6000RPM). Als je daar alleen een demper onder gooit, krijg je shit geluid. Als je echt voor een diepe brom wilt( wat ik ook heb) ga je al kijken voor een compltet uitlaatlijn.

Als je dat niet wilt, kan ik je een Remus aanraden(zelf nooit gehad, amar hoor goede dingen erover).

Remus : dit is even snel gevonden, maar er zijn meer.
If you eat LEGO, You shit BRICKS.
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 12-04-2017 10:16
Ik had op mijn beide 205 GTi's een Remus demper eronder, erg mooie brom kwam daaronder vandaan. Zal bij een 206 vast ook wel netjes klinken.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
OneDay
Door OneDay (3637 reacties) op 12-04-2017 11:37
Thanks voor de antwoorden! Als je zeg maar een einddemper haalt die geschikt is voor peugeot 206, is het een kwestie van alleen een ring om aansluit punt los halen en weer vast maken bij de nieuwe demper. Dan zit je niet te knoeien met diameters als goed is, omdat ze op maat zijn.

Remus heb ik ook naar gekeken inderdaad! Maar ik begreep toch van veel mensen dat het geluid wel echt zacht was van Remus. Wel iets luider dan stock, maar nog steeds flink gedemd, kan dat kloppen ?

Het is trouwens de 1.4 8v, bij de 8v zit er al geen middendemper meer in standaard. Dus die ben ik sws al kwijt.

+ Ik zie dat remus uitlaten allemaal boven de 250 eu zitten
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 12-04-2017 11:55
Goede demper kost inderdaad wat. Ik heb ook een 206 1.4 8v wil in de toekomst ook een beetje sportiever maken. Beetje verlagen, ik heb nog 205 GTi velgen liggen dus die wil ik er volgend jaar onder gaan doen (heb net nieuwe banden om de stalen velgen heen laten leggen dus die ga ik eerst wat verder op rijden) en dan een leuk dempertje eronder. Met een openluchtfilter krijg je al wat meer geluid uit je demper, dat zou je ook nog kunnen overwegen maar zorg ervoor dat het filter geen warme lucht aanzuigt, dan lever je vermogen in. Ik heb ook goede verhalen gelezen om het inlegfilter te vervangen voor een inlegfilter van de bekende luchtfilter merken (bijv. K&N, Green, Pipercross noem maar op). Ik denk dat ik die als de centjes weer gestort zijn aan ga schaffen.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Glenn150
Door Glenn150 (1348 reacties) op 12-04-2017 11:57
Quote:
Thanks voor de antwoorden! Als je zeg maar een einddemper haalt die geschikt is voor peugeot 206, is het een kwestie van alleen een ring om aansluit punt los halen en weer vast maken bij de nieuwe demper. Dan zit je niet te knoeien met diameters als goed is, omdat ze op maat zijn.

Remus heb ik ook naar gekeken inderdaad! Maar ik begreep toch van veel mensen dat het geluid wel echt zacht was van Remus. Wel iets luider dan stock, maar nog steeds flink gedemd, kan dat kloppen ?

Het is trouwens de 1.4 8v, bij de 8v zit er al geen middendemper meer in standaard. Dus die ben ik sws al kwijt.

+ Ik zie dat remus uitlaten allemaal boven de 250 eu zitten ik wil niet salty overkomen ofzo hoor, maar wat is er de zin van om een auto die niet snel is zon herrie te laten maken? Vind het persoonlijk nog al knullig overkomen altijd. Ik zou dat geld voor die uitlaat lekker aan iets anders leuks besteden, maar ieder zn ding natuurlijk
Gepost door: OneDay op 12-04-2017 11:37
OneDay
Door OneDay (3637 reacties) op 12-04-2017 12:06
Daarom geef ik ook aan dat ik geen schreeuwgeluid wil bereiken, maar wat zwaarder geluid kan toch nooit kwaad? Het is niet dat de hele buurt me hoef te horen, maar wat meer geluid bij op/door trekken mag ook wel. Stock klinkt peugeot bijna als een tesla

Quote:
Goede demper kost inderdaad wat. Ik heb ook een 206 1.4 8v wil in de toekomst ook een beetje sportiever maken. Beetje verlagen, ik heb nog 205 GTi velgen liggen dus die wil ik er volgend jaar onder gaan doen (heb net nieuwe banden om de stalen velgen heen laten leggen dus die ga ik eerst wat verder op rijden) en dan een leuk dempertje eronder. Met een openluchtfilter krijg je al wat meer geluid uit je demper, dat zou je ook nog kunnen overwegen maar zorg ervoor dat het filter geen warme lucht aanzuigt, dan lever je vermogen in. Ik heb ook goede verhalen gelezen om het inlegfilter te vervangen voor een inlegfilter van de bekende luchtfilter merken (bijv. K&N, Green, Pipercross noem maar op). Ik denk dat ik die als de centjes weer gestort zijn aan ga schaffen.
Gepost door: Pug205GTi op 12-04-2017 11:55

Maar het klopt toch dat je met een ander soort luchtfilter wel harder geluid krijgt, maar niet zwaarder? Ik vind het geluid van de peugeot gwn echt een soort stofzuiger
Rominick
Door Rominick (2522 reacties) op 12-04-2017 13:12
Quote:
Daarom geef ik ook aan dat ik geen schreeuwgeluid wil bereiken, maar wat zwaarder geluid kan toch nooit kwaad? Het is niet dat de hele buurt me hoef te horen, maar wat meer geluid bij op/door trekken mag ook wel. Stock klinkt peugeot bijna als een tesla

[..]

Maar het klopt toch dat je met een ander soort luchtfilter wel harder geluid krijgt, maar niet zwaarder? Ik vind het geluid van de peugeot gwn echt een soort stofzuiger
Gepost door: OneDay op 12-04-2017 12:06

Het was even zoeken, maar Honda heeft veel bekende merken die goed zijn, zoals skunk2, spoon, invidia, type-r, enz.

Maar heb met wat zoeken een site waar je dempers vandaan kunt halen:

Linkje.

Misschien zit hier wel wat voor je tussen?

Anders moet je even zoeken naar ShowOff Imports, die hebben van alles liggen en soms nog in de aanbieding ook.
If you eat LEGO, You shit BRICKS.
Rominick
Door Rominick (2522 reacties) op 19-04-2017 10:22
Iets voor Fant?

Klikkerdeklik
If you eat LEGO, You shit BRICKS.
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 24-04-2017 21:57
Quote:
Daarom geef ik ook aan dat ik geen schreeuwgeluid wil bereiken, maar wat zwaarder geluid kan toch nooit kwaad? Het is niet dat de hele buurt me hoef te horen, maar wat meer geluid bij op/door trekken mag ook wel. Stock klinkt peugeot bijna als een tesla

[..]

Maar het klopt toch dat je met een ander soort luchtfilter wel harder geluid krijgt, maar niet zwaarder? Ik vind het geluid van de peugeot gwn echt een soort stofzuiger
Gepost door: OneDay op 12-04-2017 12:06
Late reactie, maar ik kom niet veel meer op BG Een open luchtfilter voegt naar mijn ervaring vooral een roffel toe aan je geluid. Klinkt misschien non-descript, maar je merkt het wel als je het hoort. Zelf koop ik mijn luchtfilters op carparts-online.de. Voor 6 tot 8 euro heb je een filtertje. Gooi hem erin met wat PVC buis en je hebt een lekker sportieve roffel erbij. Als ze na een jaartje of 2 vies zijn koop je gewoon een nieuwe (wassen werkt niet bij die goedkope zooi).

Zelf heb ik twee MX-5'en, één met een beschaafde RVS uitlaat die alleen onder acceleratie een fantastische, verslavende brom geeft en eentje met een rechte, lege pijp. Dat laatste is echt niet te doen dagelijks (is ook m'n circuitwagen). Snap niet hoe sommige mensen dat op een daily hebben. Een goede uitlaat kost helaas vaak wel aardig wat geld. Hou de tweedehands markt in de gaten zou ik zeggen

Quote:
Iets voor Fant?

Klikkerdeklik
Gepost door: Rominick op 19-04-2017 10:22
Haha, hij is mooi, maar ik heb al een berg MX-5 shirts, waarvan dit mijn favoriet blijft




Mijn geliefde MX-5 staat nu bij de garage voor zeer groot onderhoud, voornamelijk roest aan de dorpels. De man van de MX-5 specialist vroeg me al of ik niet beter een andere MX kon halen omdat deze er qua roest toch redelijk slecht aan toe is. Maar het is mijn allereerste auto, en ik heb hem al 7 jaar. Niks zal me overtuigen deze weg te doen Dus het wordt lassen en weer door! Dan maar de portemonnee trekken.


Hey, ik ben geen olifant
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 14-05-2017 22:48
Rol: Forum Moderator
Deze zomer gaan m'n vriendin in ik hoogstwaarschijnlijk 2 of 3 weken door Oost-Europa reizen met de auto. We twijfelen nu nog een beetje tussen de mogelijkheden:

1) Auto huren in Duitsland (~€800 voor 3 weken, nieuwe auto's, dus weinig panne)
2) Auto kopen in Denemarken (max bedrag €2000,-) en die weer verkopen bij thuiskomst (of behouden, kijken hoe dat is)
3) Auto kopen in Nederland (max bedrag hetzelfde, maar natuurlijk veel betere auto's te krijgen voor dat bedrag) en verkopen of behouden. Invoeren in Denemarken is echt wel heel duur, dus dan vervalt het prijsverschil tussen DK en NL waarschijnlijk snel.

Qua auto's hebben we weinig eisen, maar ik post toch hier een beetje, om te kijken met wat voor auto's jullie kunnen komen

Aangezien we zo'n beetje in die auto gaan wonen (we nemen wel een tent enzo mee), zou het tof zijn als de achterdeur(en) horizontaal open kunnen, zoals bijvoorbeeld bij de Fiat Doblò. (Edit: bestelbusje, heet dat volgens mij in het Nederlands?)

Dan is het makkelijk om bij spullen te komen, maar ook om bijvoorbeeld een klein gasstelletje op die deur te monteren, zodat je meteen een klein keukentje hebt.

Maargoed, dat is ook maar een wens en zeker niet heel belangrijk. Het belangrijkste is de aanschafprijs en het eventuele onderhoud dat we kunnen verwachten.

Geen idee of iemand mij hiermee kan helpen, maar post het toch gewoon
❍ᴥ❍
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 15-05-2017 01:26
Voor 2000 is het altijd een beetje rusisch roulette en ook hier in NL koop je daar weinig voor met veel zekerheid vooral in bestelwagens. Wanneer je voor zekerheid en gemak wilt gaan dan huren, je hebt nul risico en bent overal vanaf daarna. Koop je dan krijg je bij 2000 vrijwel geen garantie en mocht je dan na een korte tijd voor grotere onderhoudskosten te staan dan wordt het een grotere verliespost.
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 15-05-2017 07:50
Huren, bespaart denk ik een hoop ellende. Als je wat koopt is het altijd afwachten wat je koopt. Zoals EEK79 zegt, als er wat aan gaat mankeren onderweg, je bent in een vreemd land waar je niemand kent en als je mazzel hebt tref je dan een garage die je geen poot uit wilt draaien maar omdat je toch verder moet (en dat weten ze) vragen ze een abnormaal hoog bedrag.

Mocht je dan toch een auto willen kopen, neem dan meteen de Deense wegenwacht erbij, ik weet niet of die ook in het buitenland zitten net als de ANWB.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 15-05-2017 09:05
Rol: Forum Moderator
Wegenwacht was sowieso een plan bij koop, of de auto nu in NL of in DK gekocht wordt Probleem is blijkbaar dat mijn vriendin binnen Denemarken niet in een buitenlandse auto mag rijden (wel in de rest van de wereld...) EN dat een auto binnen twee weken op Deense platen moet, als je hier woont.

Nederlandse auto kopen valt dus eigenlijk al meteen af.

Huren is inderdaad het interessantst, omdat je daar ook verzekeringen e.d. bij hebt zitten, dus mocht het misgaan, zit je altijd goed. Enige probleem is dat we dan niet een paar dagen/weken kunnen rijden in de auto, voordat we op vakantie gaan, waardoor we dus niet kunnen wennen aan de auto.

Ik weet dat m'n broertje in een auto rijdt van €800, elke dag naar en van z'n werk, dus het kan wel goedkoop en goed. Maar jullie zeggen dat dat dus niet echt een goed idee is?

In principe lijkt het me ook prima om een auto te hebben die het tot de volgende APK uithoudt en daarna per kilo verkocht wordt. Gewoon om het rijden van een auto in m'n systeem te krijgen. Geen auto = gauw dingen vergeten qua rijden namelijk.
❍ᴥ❍
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 15-05-2017 09:36
Het is vooral heel erg veel geluk hebben met een 2e,3e,4e hands auto dat het niet meteen grote kosten met zich mee brengt. Een collega van mij heeft ook voor €800,- een auto gekocht voor alleen woon/werkverkeer en doet het top. Ding ziet er niet uit en dat boeit dan ook niet, als ie het maar doet.

Mocht je een auto toch willen kopen, probeer auto's te bezichtigen waarvan je de onderhoudshistorie kan inzien. Zegt ook vaak niet alles maar kan je in ieder geval wel zien dat de auto op tijd zijn beurten gehad heeft, eventuele reparaties waarvan je dan weet dat die de komende tijd niet meer terug zouden moeten komen.

Ken je niet toevallig iemand die verstand van auto's heeft en met je mee wilt gaan om wat auto's te bezichtigen? Meestal zien/horen die meestal wel meteen wat er mis kan zijn met een auto.

Geloof zelfs dat als je lid bent van de ANWB hier, dat je dan iemand van de ANWB mee kan laten kijken als je een auto wilt aanschaffen.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 15-05-2017 10:27
Veel zinvolle tips hierboven. je moet je altijd afvragen waarom iemand een oudere auto weg doet. Mensen die gevoelig zijn voor materialisme ruilen hem vaak al veel eerder in dus vaak worden de echt oudere auto's pas ingeruild wanneer er iets aan zit te komen. Let ook op hoelang er nog apk op zit mocht dat in denemarken ook bestaan etc. etc.

Zoals gezegd dat soort auto's is altijd russisch roulette, door onderzoek en deskundige mensen mee te nemen beperk je het aantal rounds in the chamber

Ik heb regelmatg oudere inruilauto's doorverkocht en zelfs met compleet verleden varieert het van 4 jaar rijden zondet kosten buiten apk en voor hetzelfde bedrag doorverkocht tot na 1,5 jaar 800 euro aan onkosten om hem veilig te houden.
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 15-05-2017 10:54
Rol: Forum Moderator
M'n broertje heeft ooit met wat vrienden een Renault Espace gekocht, hiermee op vakantie geweest, panne gehad (€300 volgens mij) en bij thuiskomst met winst doorverkocht (niet veel, aangezien die €300 er afgetrokken moest worden, maar wel met winst).

Ze hebben misschien wel geluk gehad, maar dat is waar ik ook op hoop. Al is de winst en panne natuurlijk niet nodig

Ik denk in ieder geval dat het in Denemarken wordt. Mijn vader is redelijk goed in het vinden van een goede en goedkope auto, maar dan moet ik naar Nederland EN hopen dat we in die paar dagen ook een auto weten te vinden EN deze weten te registreren/over te schrijven e.d.

Ik denk dat het net wat teveel gedoe is om dit in Nederland te regelen.
❍ᴥ❍
TRV
Door TRV (2002 reacties) op 15-05-2017 11:32
Twee jaar terug heb ik een auto gekocht voor een vakantie naar Noorwegen, een Saab 9-3 uit '98 voor 1400 euro, van tweede eigenaar. Zag er nog echt heel netjes uit en reed heel fijn. Onderhoudshistorie aanwezig en had vrij recent een nieuwe apk gehad, maar voor mijn geruststelling heb ik direct na aanschaf een kleine beurt laten uitvoeren, a 130 euro. Ook een nieuwe radio gekocht met aux aansluiting, 60 euro. Vier maanden en 6000 km later verkocht ik de auto voor 200 euro minder (voornamelijk omdat ik er snel weer vanaf wilde). Verder 4 maal 60 euro aan wegenbelasting en 60 euro aan verzekering betaald (dat krijg je met 20 jaar en 0 schadevrije jaren). Voor de zekerheid ook maar lid geworden van de ANWB, met jongerenkorting en een aanbieding volgens mij slechts 45 euro betaald voor Europa dekking met vervangend vervoer. Maar dan de grootste kostenpost: benzine. 6000 km met een gemiddeld verbruik van 1:10, dus 600 liter a gemiddeld 1,70 destijds..
Totale kosten geschat op meer dan 1900 euro. Oeps..

Met een moderne auto van hetzelfde formaat rijd je al snel 1:16 of zuiniger, heb je meer zekerheid en minder kosten. Huren was dus absoluut de verstandigere keuze geweest, dat dacht ik ook wel vantevoren, maar ik heb geen moment spijt gehad van mijn eerste auto. Ook moet ik zeggen dat ik dus 4 maanden een auto tot mijn beschikking heb gehad in plaats van twee weken.

Dan nog de staat van onderhoud: ik dacht er altijd wel verstand van te hebben, maar ik heb me in een aantal zaken verkeken: de banden zagen er nog netjes uit en hadden voor mijn gevoel nog voldoende profiel, maar 6000 kilometer later zaten ze vooral achter ernstig dichtbij apk afkeur, en bij die auto zouden nieuwe banden zo'n 450 euro kosten inclusief montage en uitlijnen etc. Vanaf nu neem ik zo'n dingetje mee om het profiel op te meten. Ook waren de schokdempers toch niet zo goed meer, hier had ik tijdens het kijken naar de auto wel opgelet, maar gedacht dat het nog wel in orde was. Mijn vader had er echter twijfels bij toen ik de auto al had gekocht. Bij nader inzien bleken ze inderdaad nog wel even mee te kunnen, maar ook niet langer dan ongeveer een jaartje, en dan zit je ook alweer te denken aan 600+ euro. Verder zat er een lichte trilling in het stuur, die erger werd naar verloop van tijd. Uitbalanceren was niet de oplossing (kostte ook 50 euro, even vergeten). Het zou kunnen zijn dat het aan de versleten banden lag, maar anders kan zoiets ook weer in de kosten lopen (ondanks dat het niet heel storend was).

Banden en schokdempers zijn dan wel slijtagepunten en niet heel schokkend dat het eens vervangen moet worden, maar het zijn ook flinke kostenposten. Maar goed, onderhoudskosten verschillen flink per merk en model, en een Saab is dan niet bepaald de goedkoopste.

Ik vind het wel leuk om te zien dat de auto kennelijk in goede handen terecht is gekomen, de auto rijdt nog rond, is nu 19 jaar oud en de eigenaar heeft er bijna direct na aanschaf een lpg installatie in laten zetten, wat ook al snel 1000 tot 1500 euro kost. Hopelijk gaat ie nog een aantal jaartjes mee!

Zo, dat was mijn boek.
[Begin]  |111|112|113|114|115|116|117(130)  [Eind]