Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Specs consoles

[Begin] |1(1) [Eind]
Drakebloedje
Door Drakebloedje (1098 reacties) op 08-04-2006 20:30
Ik was benieuwd naar of jullie weten wat de precieze specs zijn van de consoles, van zowel de sp2, gamecube als de xbox (en verder ben ik benieuwd naar de kracht van de psx en n64).

Weet iemand van jullie die specs? Die van de xbox kon ik nog wel vinden, gamecube ook nog wel, maar ik zoek naar ze in een soort van vergelijkende tabel, zodat je ziet waar ze verschillen en hoe erg.

Alvast bedankt.
“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” Albert Einstein
Phantom
Door Phantom (1235 reacties) op 08-04-2006 20:39
van de n64
CPU MIPS 64-bit RISC CPU (customized R4000-serie), kloksnelheid: 93.75 MHz
CO-PROCESSOR RCP: SP (geluid- en beeldprocessor) en DP (pixel drawing processor) ingebouwd, Kloksnelheid: 62.5MHz
GRAFISCHE VERWERKING Z-buffer, voorkomen van aliassen, realistich structuurontwerp: tri-lineair gefilterde MIP-kaartinterpolatie, perspectiefcorrectie, in kaart brengen omgeving
GEHEUGEN RAMBUS D-RAM 36M bit, overdrachtssnelheid: 4,500M bit/sec maximaal.
BEELDWEERGAVE 256 x 224 ~ 640 x 480 Dots, Flicker-free interlace mode-ondersteuning
AFMETINGEN Breedte 26 cm, Diepte 19 cm, Hoogte 7,3 cm
GEWIICHT 1,1 Kilogram
KLEUR/UITGANG Color frame buffer support, 21-bit colour video-uitgang


Who would have thought when they came to the fight, that they'd witness the launch of an human satellite?
Phantom
Door Phantom (1235 reacties) op 08-04-2006 20:42
die van de ngc
MPU("Microprocessor Unit") Custom IBM Power PC "Gekko"
Productiemethode 0.18 Micron IBM Copper Wire Technology
Kloksnelheid 485 MHz
CPU capaciteit 1125 Dmips (Dhrystone 2.1)
Interne dataprecisie 32-bit Integer & 64-bit Floating-point
Externe bus 1.3GB/second peak bandbreedte (32-bit address-ruimte, 64-bit databus, 162 MHz klok)
Interne cache L1: Instruction 32KB, Data 32KB (8-wegs), L2: 256KB (2-wegs)

Systeem LSI Custom ATI/Nintendo "Flipper"
Productiemethode 0.18 Micron NEC Embedded DRAM Process
Kloksnelheid 162 MHz
Embedded framebuffer Ong. 2MB, Sustainable latency : 6.2ns (1T-SRAM)
Embedded texture cache Ong. 1MB, Sustainable latency : 6.2ns (1T-SRAM)
Texture Read bandbreedte 10.4GB/seconde (piek)
Main Memory bandbreedte 2.6GB/seconde (piek)
Pixeldiepte 24-Bit kleuren, 24-bit Z-buffer
Image Processing-functies Fog, Subpixel Anti-aliasing, 8 Hardware Lights, Alpha Blending, Virtual Texture Design, Multi-texturing, Bump Mapping, Environment Mapping, MIP Mapping, Bilinear Filtering, Trilinear Filtering, Anisotropic Filtering, Real-time Hardware Texture decompressie (S3TC), Real-time decompressie Display List, HW 3-line Deflickering-filter

De volgende geluidsfuncties zijn allen verwerkt in de LSI van het systeem.
Geluidsprocessor Custom Macronix 16-bit DSP
Instructiegeheugen 8KB RAM + 8KB ROM
Datageheugen 8KB RAM + 4KB ROM
Kloksnelheid 81 MHz
Prestatie 64 Kanalen tegelijkertijd, ADPCM encoding
Sampling-frequentie 48KHz

System Floating-point rekenkundige capaciteit 10.5 GFLOPS (piek) (MPU, Geometry Engine, HW Lighting totaal)
Daadwerkelijke polygonen-capaciteit 6 Miljoen tot 12 miljoen polygonen/seconde (piek) in spelsituaties, met complexe modellen, volledige textures, gehele belichting, enz.
Systeemgeheugen 40MB
Main Memory 24 MB MoSys 1T-SRAM, Ong. 10ns Sustainable Latency
A-Memory 16MB (81MHz DRAM)
Disc Drive CAV (Constant Angular Velocity)-systeem
Gemiddelde toegangstijd 128Ms
Data transfer-snelheid 16Mbps tot 25Mbps
Medium 8 Cm NINTENDO GAMECUBE-disc, gebaseerd op Matsushita's Optical Disc Technologie, capaciteit ongeveer 1.5GB
Input/Output Controller-aansluiting x4, Memory Card-opening x2, Analoge AV-uitgang x1, Digitale AV-uitgang x1, Seriële hogesnelheidspoort x2, Parallele hogesnelheidspoort x1
Voeding AC Adapter DC12V x 3.25A
Afmetingen 11,4Cm (H) x 15cm (B) x 16cm (D)
Who would have thought when they came to the fight, that they'd witness the launch of an human satellite?
theincrediblemachineD
Door theincrediblemachineD (6793 reacties) op 08-04-2006 22:27
Waarom wil iemand dat nou weten?
Commander Keen = awesome.
Drakebloedje
Door Drakebloedje (1098 reacties) op 09-04-2006 11:42
Omdat ik daar benieuwd naar ben, het is tof te weten.

Ik ben trouwens vooral benieuwd naar de resolutie waarin de playstation 2 de spellen toont (gezien ik een playstation 2 wil gaan kopen). Want overal staat 1024x1280 of iets in die richting, maar dat geloof ik dus niet =p, en verder stond er bij eentje 'kan variëren tussen de 225x355 en 1024x1280' wat nou niet echt duidelijk was, ik wil graag weten welke resolutie meestal wordt gebruikt (bijvoorbeeld in Kingdom Hearts). Ik gok op 800x600, maar ik weet het niet zeker.
“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” Albert Einstein
Styxx
Door Styxx (2231 reacties) op 09-04-2006 12:43
Xbox
PS2
PSP
Nintendo DS

Meer kun je vinden op Wikipedia, gewoon de naam van de console intypen bij 'search' en dan op (Technical) Specifications klikken...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same - Joshua Micheal Homme
Drakebloedje
Door Drakebloedje (1098 reacties) op 09-04-2006 15:07
Variable from 256x224 to 1280x1024 pixels <- kijk hier zeggen ze dat ook, echt vervelend, ik wil juist weten wat meestal wordt gebruikt. En ik zoek dus de specificaties op zo'n manier dat je ze goed kan vergelijken, ik ben benieuwd naar de verschillen, en de enige die ik eruit haal zijn de kracht en de hoeveelheid geheugen, en nog wat , maar het meeste verschilt qua hoe ze heten (waardoor vergelijken moeiijk is).


“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” Albert Einstein
[Begin] |1(1) [Eind]