Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 4 [Algemeen Topic]

[Begin]  |313|314|315|316|317|318|319(1128)  [Eind]
T.Pennings
Door T.Pennings (4001 reacties) op 02-08-2014 19:42
@No4more

Einde van het jaar dacht ik.

Edit:
bron
Just sayin'
OneDay
Door OneDay (3642 reacties) op 02-08-2014 20:49
Hmmm dan wellicht toch maar even een zwarte halen
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 03-08-2014 21:19
http://www.gamersnet.nl/columns/top_10_de_beste_playstation_4_games_van_het_moment/

Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......

Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Htbaa
Door Htbaa (12358 reacties) op 03-08-2014 21:24
Wow, dat zijn iets van 3 exclusives voor de PS4? De rest is cross platform (een HD remaster zie ik niet als een nieuwe game, sorry).
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 03-08-2014 21:31
Inderdaad ik zie alleen maar crossgen crossplatform en remakes buiten 2 matige games. Ik zou niet weten wat ik momenteel in een ps4 zou moeten stoppen. Killzone leuk maar daar ben je ook binnen 8 uur mee klaar evenals infamous want die werd ook matig ontvangen. Wanneer ik naar de crossgen kijk dan zie ik wel wat verschil maar ook minimaal ( bij ign hebben ze altijd mooi 4 platforms langs elkaar en dan zie je wel detailverschil maar de gameplay is uiteraard 100 procent hetzelfde ). Ook voor oldgen is het een petiode van droogte want b.v. Watchdogs was ook weer zo'n duizend in een dozijngame waar ik na de eerste paar missies alweer een dejavu beeld kreeg.

Onlangs darksouls 2 en 1 maar weer gedaan, nu bezig met walking dead season 1 en 2 en dan ga ik vervolgens the last of us en mass effect maar weer eens doen en tegen die tijd dat ik daarmee klaar ben hoop ik dat destiny e.d. mijn hartje sneller doen laten kloppen.
Door CurlyKirby (700 reacties) op 03-08-2014 21:50
Gaat FF type-0 serieus gewoon 50 euro kosten? :o
Door UserVerwijderd118 (1725 reacties) op 03-08-2014 22:17
In goed nieuws: F1 2015 en beyond is wel next-gen op een nieuwe engine. Geeft hoop!
EXIA112
Door EXIA112 (779 reacties) op 03-08-2014 22:17
Quote:
Gaat FF type-0 serieus gewoon 50 euro kosten? :o
Gepost door: CurlyKirby op 03-08-2014 21:50

nog niet bekend, maar zou best goed kunnen
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 03-08-2014 22:20
Quote:
In goed nieuws: F1 2015 en betond is wel next-gen op een nieuwe engine. Geeft hoop!
Gepost door: Calvinh op 03-08-2014 22:17

Beyond 2 souls bedoel je ?
Xor
Door Xor (34974 reacties) op 03-08-2014 22:30
Quote:
http://www.gamersnet.nl/columns/top_10_de_beste_playstation_4_games_van_het_moment/

Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......

Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Gepost door: EEK79 op 03-08-2014 21:19
Je kan beter in "Eind 2015" of in 2016 de PS4 halen. Want daar zullen veel nieuwe games (gaan) uitkomen. Mirror's Edge, KH3, FFXV. Mensen kunnen beter wachten i.p.v. gelijk halen(als men alleen voor Next-Gen games gaat).

Daarnaast is er een kans dat er een vernieuwde(slim) versie van de PS4 uit zal komen. Elke 2-3 jaar brengt Sony een nieuwe Playstation versie uit(slim versies bijv. ;P). Dus is er ook kans dat de PS4 hetzelfde cyclus krijgt .

De (next-gen) games die de PS4 nu heeft is en blijft weinig. Waar zijn DE next-gen games die de PS4 moet hebben? Pas in "Eind 2015"/2016. Tot die tijd zal er alleen maar remasters, indie en multi-platform games uitkomen die we net zo goed op de PS360 kunnen spelen -_-.
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 03-08-2014 22:36
Ik voel me net cartman in die aflevering met de nieuwe nintendo wii. I can't wait that long, butters u have to freeze me now gaddamnit :p
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 03-08-2014 22:43
Deze maand met Diablo 3 gaat alles veranderen! Dan ben ik bezig tot Lords of the Fallen en daarna gaat de shit al los. Er komt meer dan ik in een leven kan spelen om eerlijk te zijn.
"A winner is you"
ArdiBacardi
Door ArdiBacardi (2418 reacties) op 03-08-2014 23:26
Geduld is een schone zaak... de games komen echt wel! Persoonlijk vermaak ik me prima met de exclusives en cross-gen games, dit najaar komt er nog genoeg leuks uit. Zelf kijk ik erg uit naar Driveclub, LBP3, Lords of the Fallen, Mordor, Evil Within en Alien. Sony stelt mij tot nu toe niet teleur, dit was te verwachten. Zo ook destijds met de PS3.
More bang for the buck!
Smocho
Door Smocho (3090 reacties) op 03-08-2014 23:35
Ik vermaak mij ook prima met de games hoor. Mooie graphics en toch genoeg leuke games. Daarnaast volgende maand lekker raggen in destiny
Door TheMART (3974 reacties) op 04-08-2014 00:16
Quote:
http://www.gamersnet.nl/columns/top_10_de_beste_playstation_4_games_van_het_moment/

Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......

Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Gepost door: EEK79 op 03-08-2014 21:19

Ik vraag me soms wel eens af of mensen al meerdere console generaties mee hebben gemaakt... Dit is nog nooit anders geweest.

In het eerste jaar dat een nieuwe console op de markt is, heb ik nog nooit een enorme hoos aan grote next gen games gezien. Gears of War kwam precies 1 jaar na launch van de 360. Eigenlijk pas de eerste echte next gen game in die tijd.

En logisch ook, ondanks dat het nu eenvoudiger is om eerste code running te krijgen op een PS4/Xbone, doet dat niets af aan het feit dat men gemiddeld 3 tot 4 jaar bezig is met een compleet nieuwe game zeker voor een nieuwe generatie in het AAA genre. Die snelheidswinst met meer 'eenvoudig' te programmeren hardware maakt niet dat i.p.v. 3 tot 4 jaar het nu ineens maar een jaar zou duren. Komt bij dat Sony de finale specs pas zo'n beetje februari 2013 (bij aankondiging PS4) echt naar buiten bracht, o.a. de upgrade van 4GB naar 8GB GDDR5. De launchgames die dan reeds in de maak zijn, worden op basis van wisselende specs en zeker niet op finale developer units gemaakt, maar PC's die vergelijkbare output zouden moeten hebben.

De 360 week in dat opzicht voor het gevoel meer af, omdat er nu eenmaal van SDTV/480p naar HDTV/720p werd gegaan. Zo vond ik FNR3 release ergens begin 2006 al snel na de launch een redelijk 'next gen' gevoel geven en zag COD2 op launch er destijds heel aardig uit tov COD op de Xbox 1. Maar toch, dat hele eerste jaar was er erg, erg weinig. Dead Rising in de zomer van 2006, maar grafisch nu ook weer geen enorm wonder.

Ofwel: iedereen verwacht teveel van een eerste jaar, of misschien wel eerste twee jaar van de lifecycle van een console. Ik snap dat eigenlijk niet zo, als je naar het verleden kijkt en weet dat een game gewoon niet in een jaar gemaakt is, zou dat logisch moeten zijn. Als je daar niet tegen kan, niet bij launch een console kopen en een jaartje of twee wachten... Alhoewel ik goede hoop heb op DriveClub en Project Cars, als je racegames wat vindt iig. In 2015 zal het echt goed los gaan, Naughty Gods zullen flink uitpakken met Uncharted 4.
PSVita OLED Masterrace
DragonflySoldier
Door DragonflySoldier (5912 reacties) op 04-08-2014 00:27
@Mart je hebt volkomen gelijk al moet ik zeggen dat vooral Nintendo met de N64 goed voor elkaar had. Dat is een van de weinige consoles die meteen een aantal hits te pakken had. Meeste launchgames worden ook het makkelijkste vergeten. Voor meeste consoles kan ik geen launchgames meer opnoemen.

Maar moet wel zeggen dat mensen die eerst zeiden dat bv de WiiU geen games had en daardoor zeiden wacht wel op PS4/Xbone dat die mensen nu in hetzelfde parket zitten. Overigens ik heb daarom meerdere consoles + de vorige generaties zodat ik gewoon de tijd kan nemen en niet perse op 5 nieuwe games per maand zit te wachten.
Psn: DragonflySoldier -- WiiU: Madball -- 3DS: 1521-2593-1244 ( Madball )
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 04-08-2014 00:28
Ik heb het vanaf de commadore 64 meegemaakt dus dat is niet zo het probleem. Ik had alleen verwacht dat het vandaag de dag wel sneller zou gaan gezien de techniek die de huidige next gen gebruikt die vrij makkelijk zou moeten zijn voor ontwikkelaars gezien de overeenkomsten met alle platforms.

Was ook eigenlijk meer gewoon een klaag........

But still freeze me butters.....
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 04-08-2014 01:02
Sowieso de sprong die we maken, van HD naar HDerder, is niet zo groot in het begin. Ondanks dat je in het begin bij de 360 die onmiskenbare HD glans had, zag het er toch wel indrukwekkend uit. Dat gevoel dat je écht in een nieuwe generatie zit ontbreekt gewoon. Van Video naar DVD was ook huge en een reden om de hele collectie om te zetten, maar m'n dvd's hoef ik echt niet per se op BluRay... Alleen koop ik bijna alles wat er nieuw bij komt wél op BluRay.
Dat Sony zo vroeg in de lifecycle al winstgevend is heeft niet alleen met succes te maken, sterker nog; in het verleden betekende succes van een console juist verlies ivm het geld dat er op toe werd gelegd onder het mom van 'investering'. Sony en MS gebruiken nu hardware die relatief goedkoop is en waar makkelijker op te programmeren is ipv state of the art techniek die duur en moeilijk te verkrijgen is. Dit houdt in dat verschillen nooit té groot worden. Er is gekozen voor deze aanpak door zgn 'diminishing returns', hardware twv €300 bovenop de huidige prijs had relatief gezien niet genoeg extra opgeleverd om het te rechtvaardigen.
Wel hoop ik dat de huidige gen na 5 jaar wordt vervangen; nu zitten we ongeveer in het midden segment van de pc (onderkant midden als je de meeste mag geloven), over 5 jaar wil ik niet die ellende die we met de ps3 hadden. Games als Diablo en Bayonetta zijn gewoon games die ik verplicht nog eens moet kopen om nu wél een goede ervaring te krijgen. Ik droom nog altijd van een modulaire console, iets wat die SteamBox had moeten zijn. Simpele componenten die ik naargelang de games die ik wil simpel kan uitwisselen voor nieuwe, krachtigere delen.... Zonder de specifieke kennis die voor pc gamen nodig is. Een modulair systeem zorgt voor wat extra opties voor de consument (als je alleen Indies speelt heb je geen componenten van €800 totaal nodig), maar geeft de ontwikkelaar toch zekere richtlijnen omdat de "groei" van deze componenten door één bedrijf bepaald moet worden. Elke 2 jaar zou je een nieuwe lijn componenten kunnen brengen om zo je console te laten groeien. Wat en of devs er wat mee doen is aan hen.
"A winner is you"
Door TheMART (3974 reacties) op 04-08-2014 01:13
@Eek

Er zit een wereld van verschil tussen iets wat vandaag de dag sneller gaat gezien structuur die makkelijker is voor het porten van games vanaf PC en het ervan uitgaan dat het zeer eenvoudig is om een echte next gen game @ launch te kunnen neerzetten.

Er is ook de tegengestelde beweging t.o.v. retro, dat er juist meer tijd nodig is voor de verhaallijnen met diverse complotten, meerdere storylines etc etc. Laten we wel zijn, de tijd van C64 en MSX-1 heb ik ook meegemaakt, maar merendeel van de games was echt een focus op gameplay en geen enorme diepgang in verhaallijn. Je had niet -tig storywriters werken aan zaken zoals bij een GTAV, The Last of Us of Uncharted serie wel het geval is. Het zijn tegenwoordig halve (hele...) Hollywoodproducties waar makkelijk 100 tot 150 man jaren aan werkt.

Bepaalde zaken gaan sneller, aantal developers spraken hier ook over, dat ze zeer basis code voor een game op de PS4 binnen een maand hadden lopen, wat op een PS3 al snel een half jaar in beslag nam. Maar nog steeds heb je een paar jaar nodig om die AAA next gen te kunnen produceren.

@Dragonfly

M.b.t. WiiU, die is nu bijna 2 jaar op de markt en nog steeds kan ik games waar het echt om moet draaien op een paar vingers tellen. Afgezien daarvan is bij die console het probleem dat de verkopen van de hardware dusdanig langzaam zijn gegaan dat een aantal 3rd party developers al geen games meer voor de console uitbrengen. Dat zie ik gezien PS4 verkopen (van nov 2013 tot eind maart 2014 hadden ze net zoveel units verkocht als de WiiU in bijna nu 2 jaar tijd) niet zo rap op dat platform gebeuren. Het eerste jaar voor de PS4 is ook nog niet om, ik wil DriveClub heel graag zien evenals Project Cars, LBP3 ook al gaat dat meer om de gameplay, zal grafisch gezien niet echt enorm weg gaan blazen, game wordt ook op de PS3 uitgebracht. In 2015 zal er aardig wat uit gaan komen voor de PS4, als je de balans dan nog eens opmaakt denk ik dat het aantal echte next gen games heel aardig zal zijn.

Ik heb elke generatie ook zo ongeveer alle consoles gehad, denk dat dit de eerste generatie sinds lange tijd wordt dat ik er eentje niet haal en dat is de Xbox One (met een grote voorliefde voor de originele Xbox en de 360 zelfs tot ergens in 2009). Die PS4 komt er snel en de WiiU volgt ergens in 2015. Of wellicht eerder nu het lijkt dat via een softmod de WiiU ook Homebrew gaat afspelen (buiten de Wii omgeving om, die al een softmod had) dus wie weet een Dreamcast emulator op de WiiU en hackers die het native afspelen van Gamecube games op de WiiU activeren, wat Nintendo vreemd genoeg niet heeft gedaan terwijl de hardware het wel native kan.

@GinneSchrik

Quote:
Dat Sony zo vroeg in de lifecycle al winstgevend is heeft niet alleen met succes te maken

Voor zover ik weet maakt Sony nog geen winst per verkochte PS4. Van een winkeleigenaar van een gameshop weet ik dat hij inkoopprijs 325 Euro voor een PS4 betaald (+21% BTW erop en dan zie je dat de winst voor de retailer ook niet enorm is bij 399 Eu verkoopprijs). Sony krijgt dus geen 399 Euro om de kosten af te dekken, maar heel wat minder.... De inkoopprijs van de retailer zit ook BTW in, van groothandel/Sony rechtstreeks, dus reken maar uit.

Quote:
Wel hoop ik dat de huidige gen na 5 jaar wordt vervangen; nu zitten we ongeveer in het midden segment van de pc

Alhoewel afgelopen generatie erg lang duurde, 8 jaar van 360 tot Xbone, 7 jaar van PS3 tot PS4, is 5 jaar erg aan de korte kant. Denk toch dat de volgende generatie pas in 2020 het daglicht ziet helaas. Ondanks dat de terugverdienperiode door niet de fout te maken die met de PS3 werd gemaakt (kostprijs 900 USD of nog iets meer, verkopen voor 600 USD @ launch) verkort zal zijn, moeten er wel flink wat consoles verkocht worden om games aan te kunnen slijten.

Quote:
Ik droom nog altijd van een modulaire console, iets wat die SteamBox had moeten zijn. Simpele componenten die ik naargelang de games die ik wil simpel kan uitwisselen voor nieuwe, krachtigere delen....

Dat zou nu juist de kracht van een console ondermijnen... Je weet dat het apparaat van iedereen hetzelfde is, een developer kan optimaliseren met een soort console in gedachten en heeft niet het enorme lastige oerwoud van configuraties om mee om te moeten gaan zoals bij de PC het geval is. Daardoor is er voor een console ook meer uit te persen op de langere termijn.
PSVita OLED Masterrace
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 04-08-2014 02:03
@theMart: Mijn idee voor die modulaire console zou niet die verwarring creëren die er nu bij pc is; bet zou bijna zijn alsof er elke 2 jaar een nieuwe console staat. Maar als je dit doet met componenten die niet duur meer zijn, dan hou je je console fris. Kijk eens wat een GeForce doet alsie uitkomt, en hoeveel hij een jaar daarna nog is. Daarnaast, als Sony zegt: volgend jaar 50 miljoen van die, die en die... Dan gaat t snel met de prijs. Maar op die manier hoef je een hele hoop dingen niet te vervangen als dat niet nodig is, het is nog duurzaam ook! En kijk nu eens naar de ps4 library: van de 100 games gebruiken er misschien 15 de capaciteit echt, de rest kan op een ps3 draaien. Door dit gegeven zou je als klant die niet per se de nieuwste games wil ook kunnen wachten. Maar mocht die game komen die jij wil dan staat achterop netjes: ram module: 4, CPU module:3, GPU module: 5 etc etc. Er zijn dan duidelijke standaarden aangeduid in cijfers naargelang er nieuwere versies uitkomen. Het zit hem allemaal in het tempo waarmee deze vrij worden gegeven: maak je voor elke game een nieuwe module, dan werkt t nie. Maar laat je de devs zich houden aan de maximale modules die jij die cyclus van 2 jaar beschikbaar stelt, dan weten ze waaraan ze toe zijn. En om een beeld te hebben voor wat ze over 2 jaar moeten ontwikkelen, hoeven ze enkel te kijken naar het high end spul van vandaag.
De PS4 wás per unit niet winstgevend, maar ik had begrepen dat dit inmiddels wel zo was. Alleen het intern geheugen is nog altijd aan de prijs, maar verder is hij tientallen euro's goedkoper om te maken als een jaar terug. En omdat ze praktisch geen voorraad hadden, zie je dat direct.
"A winner is you"
[Begin]  |313|314|315|316|317|318|319(1128)  [Eind]