Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Preview Inversion

Inversion is een third person cover based shooter die van de grond af is opgebouwd om coöperatief door te spelen. Je kunt zowel offline split-screen het avontuur met zijn tweeën doorspelen of online met een vriend of vriendin. In Inversion staat het manipuleren van de zwaartekracht centraal, deze technologie is ontwikkeld door de buitenaardse wezens die de wereld proberen over te nemen. Aan jou om hier een stokje voor te steken. Het zwaartekracht apparaatje wat je kunt gebruiken zorgt voor een leuke twist, zo kun je allerlei objecten optillen zoals tonnen en kratten en later ook auto´s en andere grote objecten. Ook vijanden kun je optillen en wegslingeren. In Inversion gaat het gebruik van de zwaartekracht nog een stapje verder, want naarmate de game vordert zal het zwaartekrachtsveld zo nu en dan draaien. Hierdoor kan het zijn dat je het ene moment gewoon op de grond vecht en even later op de wand van een gebouw of zelfs het plafond.



Beter goed gejat…
Leuk is dat deze wisseling van zwaartekracht ook kan plaatsvinden tijdens gevechten waardoor je op de wand van een gebouw loopt, terwijl je op vijanden schiet die het plafond over rennen. Dit gegeven staat garant voor gevechten waar je letterlijk van alle kanten bestookt kunt worden. Het cover-systeem komt hier dan ook goed van pas en het is fijn te horen dat ze goed naar Gears of War hebben gekeken, dat immers nog steeds over een van de best werkende systemen beschikt. Loop je tegen een muurtje en druk je op ‘a’, dan duik je meteen in dekking, gewoon zoals het hoort.

Uniek aan deze game is verder het randomized destruction system, dit houdt min of meer in dat alles kapot kan. Dit hebben we natuurlijk al eens vaker gehoord, maar wat zo uniek is, is het feit dat ze deze engine van de grond af aan hebben afgebouwd. Dit zorgt voor een frisse ervaring in het vernietigingsgenre. Zo kun je enkele gebouwen helemaal met de grond gelijk maken, maar gaat het elke keer dat je het gebouw beschiet anders kapot. Hetzelfde geldt voor de manier waarop vijanden vallen. Stel dat je iemand van het dak afschiet en die door verschillende stellages heen valt, dan gebeurd dit telkens op een net iets andere manier, afhankelijk van hoe hij naar beneden valt.



Als bovengenoemde elementen goed worden uitgewerkt en ook zorgen voor genoeg variatie kan deze game nog wel eens heel interessant gaan worden. Het spel staat gepland voor een release in december 2011.

Geplaatst door Yorn op 16-09-2010
Aantal keer bekeken: 6170

Laatste reacties

avatar van Always4psv
Always4psv ( 4230 ) 16-09-2010 21:31
YES! een vette nieuwe co-op game, leuk idee met die zwaartekracht ziet er goed uit, en kan erg fun zijn met dat zwaartekracht apparaat. lijkt me leuke game wel weer zo lang wachten maarja komen ook nog wel zat vette games dit jaar.
bedankt voor de Preview en voor alle anderen, veel in korte tijd, top!