Let op: kan een erg voorbarige iets zijn.
Wat me net opeens opviel is dat ik vijf recente shopreviews zie met allemaal een hele negatieve rating. Héél toevallig allemaal gepost door accounts met één of twee posts. Ik zag een tijdje terug dus ook al bij sommige shops andere users met een erg lage postcounts verscheidene nieuwere shops enorm upraten.
Ik heb dus het vage vermoeden dat er weleens accounts worden gemaakt die de shopreviews van misschien wel gewoon betrouwbare winkels zitten te verklooien?
Zeg het alstublieft wanneer ik het mis heb. Maar het kom in ieder geval heel raar over :S
Dit is waar het opeens erg opviel:
10% Next-Leve...
10% Digitala
23% Gamevision
10% Digitala
17% The Hut.com
Allemaal gedaan door accounts met maar 1 of twee posts.
Nogmaals: correct me if I'm wrong.
Hmm... Mehh.
Wat me net opeens opviel is dat ik vijf recente shopreviews zie met allemaal een hele negatieve rating. Héél toevallig allemaal gepost door accounts met één of twee posts. Ik zag een tijdje terug dus ook al bij sommige shops andere users met een erg lage postcounts verscheidene nieuwere shops enorm upraten.
Ik heb dus het vage vermoeden dat er weleens accounts worden gemaakt die de shopreviews van misschien wel gewoon betrouwbare winkels zitten te verklooien?
Zeg het alstublieft wanneer ik het mis heb. Maar het kom in ieder geval heel raar over :S
Dit is waar het opeens erg opviel:
10% Next-Leve...
10% Digitala
23% Gamevision
10% Digitala
17% The Hut.com
Allemaal gedaan door accounts met maar 1 of twee posts.
Nogmaals: correct me if I'm wrong.
Hmm... Mehh.
't viel me ook op, maar het kan ook zijn dat het gebruikers van Budgetgaming zijn, die tot nu toe nooit de moeite hebben genomen om een account aan te maken, maar wel door Budgetgaming spellen gekocht hebben bij winkels waar ze nu slechte ervaringen mee hebben. Nu zijn ze boos, en nemen ze wel de moeite om een account aan te maken om hun woede te uiten / anderen te behoeden. Overigens is het ook niet voor het eerst dat Digitala slecht in het nieuws komt, en het cijfer van Gamevision holt sinds de verbouwing van de site ook achteruit.
Dat er mensen een 17% geven alleen omdat het doosje twee keer stuk is gegaan, is dan weer iets anders. Ik geef gelijk toe dat hun manier van verzenden alles behalve ideaal is, en dat het nergens op slaat dat ze niet gewoon een vervangend hoesje op kunnen sturen, maar wees blij dat je het spel ontvangen hebt en geef het daarom in ieder geval voor algemeen (of juist voor verzending, wat u wilt
) een hoger cijfer..
Ik zit in ieder geval al 3 weken te wachten totdat een order van eBay uit de VS aankomt, al 2 weken voordat een order van Play aankomt, 3 weken voordat een gigantisch boek uit de VS aankomt en al een kleine twee weken voordat mijn Wirecard betaling eindelijk verrekend wordt. DAT zijn pas problemen
I have sold my soul to a minor demon.
Dat er mensen een 17% geven alleen omdat het doosje twee keer stuk is gegaan, is dan weer iets anders. Ik geef gelijk toe dat hun manier van verzenden alles behalve ideaal is, en dat het nergens op slaat dat ze niet gewoon een vervangend hoesje op kunnen sturen, maar wees blij dat je het spel ontvangen hebt en geef het daarom in ieder geval voor algemeen (of juist voor verzending, wat u wilt
) een hoger cijfer..Ik zit in ieder geval al 3 weken te wachten totdat een order van eBay uit de VS aankomt, al 2 weken voordat een order van Play aankomt, 3 weken voordat een gigantisch boek uit de VS aankomt en al een kleine twee weken voordat mijn Wirecard betaling eindelijk verrekend wordt. DAT zijn pas problemen
I have sold my soul to a minor demon.
digitala en gamevision zijn te begrijpen.
kan je trouwens IP adres niet zien? misschien is het allemaal van dezelfde persoon?
ter nagedachtenis van de American Football team the Amsterdam Admirals
kan je trouwens IP adres niet zien? misschien is het allemaal van dezelfde persoon?
ter nagedachtenis van de American Football team the Amsterdam Admirals
Het viel mij ook heel erg op. Ik dacht dat het aan mij lag. Ik ben nogal wantrouwend met dit soort dingen.
Ik denk wel dat een aantal winkels het doen. Wel zwak als je zo te werk moet gaan. Als mensen dan gaan kopen omdat die winkel goeie cijfers krijgt dan ben je flink genaaid. Ik let namelijk altijd op de cijfers.
The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "No."
Ik denk wel dat een aantal winkels het doen. Wel zwak als je zo te werk moet gaan. Als mensen dan gaan kopen omdat die winkel goeie cijfers krijgt dan ben je flink genaaid. Ik let namelijk altijd op de cijfers.
The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "No."
Uiteraard kunnen wij ipadressen zien, wij kijken altijd erg goed bij shopsurveys en waar nodig vragen wij door.
Ja 't viel mij ook op, ineens allemaal rode sterren, kan zijn dat het de zelfde gebruikers zijn ? wat Valthyr ook al zei dat die rondom users allemaal maar 1 of 2 posts hebben, beetje vaag dus...
Het is "verboden" bij de wet om ongeldige verklaringen af te leggen en de reputatie van een ondernemer / bedrijf te schaden. Ik denk niet dat iemand voor zijn lol allerlei negatieve / positieve stemmen gaat uitbrengen zonder reden. Maar goed, volgens mij houdt BG dit goed in de gaten.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
@Castle Gameshop
Ja het mag dan wel ''verboden'' zijn, maar het is wel toevallig dat er ineens zoveel negatieve stemmen zijn uitgebracht, vindt je niet ?
en dat ze ook allemaal maar 1 of 2 posts hebben...
En er zijn mensen bij die zulk soort dingen wel voor de lol doen hoor, geloof me maar..
Ja het mag dan wel ''verboden'' zijn, maar het is wel toevallig dat er ineens zoveel negatieve stemmen zijn uitgebracht, vindt je niet ?
en dat ze ook allemaal maar 1 of 2 posts hebben...
En er zijn mensen bij die zulk soort dingen wel voor de lol doen hoor, geloof me maar..
denk ook zeker dat webwinkels als thehut en next-level bij algemeen hoger verdienen dan een 1...alleen omdat de verzending of communicatie een keer niet goed was.
Zijn goede winkels, digitala en gamevision heb ik geen ervaringen mee, kan ik niks over zeggen.
Entertainment for everyone
Zijn goede winkels, digitala en gamevision heb ik geen ervaringen mee, kan ik niks over zeggen.
Entertainment for everyone
Quote:
Het is inderdaad apart dat er een boel lage cijfers zijn uitgebracht. Ik heb zelf ook geen ervaringen met de webshop's in kwestie, dus kan mij hier verder niet over uitlaten.@Castle Gameshop
Ja het mag dan wel ''verboden'' zijn, maar het is wel toevallig dat er ineens zoveel negatieve stemmen zijn uitgebracht, vindt je niet ?
en dat ze ook allemaal maar 1 of 2 posts hebben...
En er zijn mensen bij die zulk soort dingen wel voor de lol doen hoor, geloof me maar..
Gepost door: Hazyvill op 13-07-2009 16:54
Ja het mag dan wel ''verboden'' zijn, maar het is wel toevallig dat er ineens zoveel negatieve stemmen zijn uitgebracht, vindt je niet ?
en dat ze ook allemaal maar 1 of 2 posts hebben...
En er zijn mensen bij die zulk soort dingen wel voor de lol doen hoor, geloof me maar..
Gepost door: Hazyvill op 13-07-2009 16:54
Mijn opmerking is slechts gericht aan de personen die hier wellicht misbruik van willen maken (of hebben gemaakt). Indien er dus onterecht slechte recensies worden geschreven dan kan een bedrijf stappen ondernemen omdat zijn reputatie is geschaad.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
@Castle Gameshop
Ja ik begrijp ook wel en deel van jou verhaal, maarja we zien 't vast nog wel of het heel de tijd dezelfde waren, of dat het gewoon verschillende mensen zijn geweest, mods kunnen IP adressen zien dus dat zien ze gauw genoeg.
Ja ik begrijp ook wel en deel van jou verhaal, maarja we zien 't vast nog wel of het heel de tijd dezelfde waren, of dat het gewoon verschillende mensen zijn geweest, mods kunnen IP adressen zien dus dat zien ze gauw genoeg.
Het kan zijn dat er een link naar Budgetgaming geplaatst is op een site waar negatieve zaken over winkels besproken worden. Mogelijk dat daardoor gebruikers hier opeens massaal nega replies vermelden. We houden het echter in de gaten.
Oprichter van Budgetgaming.nl
Oprichter van Budgetgaming.nl
Als ik 1 winkel verdenk van dit soort praktijken dan is het www.sirgamelot.nl wel, hun krijgen de laatste tijd allemaal 10en en ruime 9+en. Terwijl winkels zoals Digitala allemaal 1en krijgt. Volgens mij huurt sirgamelot gewoon mensen in ( die hiervoor betaald worden om dit te doen ) om zwaar positieve/negatieve shopsurveys te maken ( telkens via een ander pc ) gezien de postcounts van de accounts dien dit doen er laag zijn. Maar goed misschien zit ik er wel helemaal naast, maar mijn neus ruikt onraad bij sirgamelot. Maar goed ik zal toch alleen maar online-bestellen bij dimensionplus, 12game of bol.com daar wordt je tenminste bijna altijd goed bediend.
[PSN] Yoghurt_Bij
[PSN] Yoghurt_Bij
Eigenlijk zou er een soort systeem moeten zijn zoals tweakers.net heeft, verplicht 2 weken geregistreerd te zijn en een goed "karma" hebben opgebouwd. Werkt erg goed. Weet alleen niet hoe moeilijk dat te programmeren is
(Voorheen account xboxhome)
(Voorheen account xboxhome)
Systemen omgooien kost vaak veel tijd en moeite. Maar als het zich uiteindelijk uitbetaald, dan ben ik voor
! Al heb ik makkelijk praten omdat ik niet mee hoef te ontwikkelen, dat is dan ook weer zo o.O.
Hmm... Mehh.
! Al heb ik makkelijk praten omdat ik niet mee hoef te ontwikkelen, dat is dan ook weer zo o.O.
Hmm... Mehh.
@Xboxhome: Sluit je tegelijkertijd wel veel mensen mee uit die bijvoorbeeld al tijdje op sites als opgelicht.nl en zo bezig zijn mee uit. Of die gewoon Budgetgaming gebruiken zonder registreren, moet ze vervolgens twee weken bezig gaan voor ze hun mening kwijt kunnen.
Hun verhalen zijn ook belangrijk, altijd lastig om daar een duidelijke schifting in te maken:-)
Oprichter van Budgetgaming.nl
Hun verhalen zijn ook belangrijk, altijd lastig om daar een duidelijke schifting in te maken:-)
Oprichter van Budgetgaming.nl
Ik denk dat mensen een shopsurvey niet moeten schrijven om hun woede te koelen. Ik zag dat bij veel mensen, die het forum bezocht hebben voor het topic van Digitala, dat het uiteindelijk wel goed opgelost werd...
Het kan ook gewoon zijn Digitala + ervaringen via Google vrijwel meteen naar onze website verwijst. 1 en 1 = 2 dan.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Het kan ook gewoon zijn Digitala + ervaringen via Google vrijwel meteen naar onze website verwijst. 1 en 1 = 2 dan.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Wat ik altijd jammer vind is dat je het 9 van de 10 keer alleen maar hoort als er een keer wat misgaat met een order (wat bij iedere webshop weleens gebeurd). Als mensen nu ook eens de tijd zouden willen vrijmaken om een ervaring te posten als een webshop het goed heeft gedaan dan wordt dat ook zeker op prijs gesteld.
Heb dit de laatste maanden ook een beetje bijgehouden. Op dit moment komen er bij mijn webwinkel ongeveer 25% van de bezoekers via budgetgaming per dag. Laten we als voorbeeld houden dat dat ongeveer 200 mensen zijn per dag. Als ik dan kijk naar het aantal bestellingen dat ik daarvan krijg en welke direct succesvol worden afgerond, dan schrijft 1 van de 30 daar een shop survey van. Misschien ligt dit gemiddelde nog wel lager.
Maar stel dat er een bestelling mis loopt doordat een artikel slecht leverbaar is waardoor de bestelling langer duurt dan hoor je dat wel op korte termijn in een survey.
Als je dan ook bij sommige webshop's kijkt dan zie je daar dat een groot deel negatief is. Je kan me niet vertellen dat een webshop kan blijven bestaan als die alleen maar negatieve ervaringen heeft met klanten. Die moet dan ook gewoon positieve ervaringen hebben, maar die gewoon niet geplaatst zijn in de shop survey lijst.
Helaas is dit verder ook niet te vermijden omdat je iemand niet kan dwingen om een shop survey te plaatsen. Toch weet ik zeker dat alle webwinkels het op prijs stellen als iedereen hier op de site toch de tijd wilt nemen om een shop survey te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Gamevision.
www.gamevision.nl
Heb dit de laatste maanden ook een beetje bijgehouden. Op dit moment komen er bij mijn webwinkel ongeveer 25% van de bezoekers via budgetgaming per dag. Laten we als voorbeeld houden dat dat ongeveer 200 mensen zijn per dag. Als ik dan kijk naar het aantal bestellingen dat ik daarvan krijg en welke direct succesvol worden afgerond, dan schrijft 1 van de 30 daar een shop survey van. Misschien ligt dit gemiddelde nog wel lager.
Maar stel dat er een bestelling mis loopt doordat een artikel slecht leverbaar is waardoor de bestelling langer duurt dan hoor je dat wel op korte termijn in een survey.
Als je dan ook bij sommige webshop's kijkt dan zie je daar dat een groot deel negatief is. Je kan me niet vertellen dat een webshop kan blijven bestaan als die alleen maar negatieve ervaringen heeft met klanten. Die moet dan ook gewoon positieve ervaringen hebben, maar die gewoon niet geplaatst zijn in de shop survey lijst.
Helaas is dit verder ook niet te vermijden omdat je iemand niet kan dwingen om een shop survey te plaatsen. Toch weet ik zeker dat alle webwinkels het op prijs stellen als iedereen hier op de site toch de tijd wilt nemen om een shop survey te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Gamevision.
www.gamevision.nl
Als er echt veel mensen via BG naar de webwinkels gaan, hoop ik niet dat personen van webwinkels zelf accounts maken om andere winkels naar beneden te halen.
Zal wel niet gebeuren hoor, want als personeel daar hun tijd in steekt dan is het wel erg zielig.
Hmmm, nu ik zo naar die reviews kijk zie ik in ieder geval 1 user die bij heel wat webshops heeft gekocht en altijd slecht is "behandeld". Beetje vreemd, of hij moet echt veel ongeluk hebben.
Zal wel niet gebeuren hoor, want als personeel daar hun tijd in steekt dan is het wel erg zielig.
Hmmm, nu ik zo naar die reviews kijk zie ik in ieder geval 1 user die bij heel wat webshops heeft gekocht en altijd slecht is "behandeld". Beetje vreemd, of hij moet echt veel ongeluk hebben.
Quote:
Hier kan ik me wel in vinden, wij krijg op zo'n ook een zeer klein percentage van de bestellingen (via Budgetgaming) een shop survey. Terwijl ik vaak wel positieve mail van klanten terug krijg. Ik waardeer het altijd erg als klanten een stukje over ons schrijven. Ik ben in ieder geval blij met de recensies die wij dusver hebben weten te ontvangen. Ik hoop dat het verhoudingsgewijs in de toekomst beter zal worden, ik denk dat met de realisatie van het nieuwe design van Budgetgaming hier wel mogelijkheden voor komen.
Heb dit de laatste maanden ook een beetje bijgehouden. Op dit moment komen er bij mijn webwinkel ongeveer 25% van de bezoekers via budgetgaming per dag. Laten we als voorbeeld houden dat dat ongeveer 200 mensen zijn per dag. Als ik dan kijk naar het aantal bestellingen dat ik daarvan krijg en welke direct succesvol worden afgerond, dan schrijft 1 van de 30 daar een shop survey van. Misschien ligt dit gemiddelde nog wel lager.Gepost door: GameVision op 13-07-2009 21:01
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
