Random gedachte: de preorder van GTA6 opent donderdag (25 juni)
,
game komt 19 november uit.
Overweegt iemand hier om aandelen Take-Two (Rockstar's moederbedrijf, ticker TTWO) te pakken om mee te liften op de hype?
Aandeel staat nu rond de 239 dollar en loopt deze week al op richting 248 puur door de preorder-aankondiging.
Maar als je kijkt naar GTA5 in 2013: de koers ging vooral omhoog in het jaar vóór de launch, en op de releasedag zelf gebeurde er weinig. Klassiek buy the rumor, sell the news. Wie toen rond de 17 dollar instapte en is blijven zitten, kijkt nu tegen ~240 aan.
Tig keer over de kop, maar dat zat 'm in jaren vasthouden, niet in die ene launchweek.
Dus twee opties zoals ik het zie: voor de launch instappen, rond de release met winst eruit en de game in feite gratis pakken van je rendement. Of gewoon blijven zitten en meeprofiteren van alle GTA Online-inkomsten de komende jaren, net als bij deel 5.
Iemand al ingestapt? Of denken jullie dat alles al ingeprijsd is en het na november juist gaat zakken?
(En ja, aandeel = risico, geen advies, ik ben ook maar een gamer met een DEGIRO account.)
, game komt 19 november uit.
Overweegt iemand hier om aandelen Take-Two (Rockstar's moederbedrijf, ticker TTWO) te pakken om mee te liften op de hype?
Aandeel staat nu rond de 239 dollar en loopt deze week al op richting 248 puur door de preorder-aankondiging.
Maar als je kijkt naar GTA5 in 2013: de koers ging vooral omhoog in het jaar vóór de launch, en op de releasedag zelf gebeurde er weinig. Klassiek buy the rumor, sell the news. Wie toen rond de 17 dollar instapte en is blijven zitten, kijkt nu tegen ~240 aan.

Tig keer over de kop, maar dat zat 'm in jaren vasthouden, niet in die ene launchweek.
Dus twee opties zoals ik het zie: voor de launch instappen, rond de release met winst eruit en de game in feite gratis pakken van je rendement. Of gewoon blijven zitten en meeprofiteren van alle GTA Online-inkomsten de komende jaren, net als bij deel 5.
Iemand al ingestapt? Of denken jullie dat alles al ingeprijsd is en het na november juist gaat zakken?
(En ja, aandeel = risico, geen advies, ik ben ook maar een gamer met een DEGIRO account.)
Please doe dit, en motiveer al die pokemon scalpers ook om aandelen te gaan doen.
Go woke, go broke.
Quote:
kijk dat was de klapper al. Denk dat je nu al redelijk laat bent ja ... maar zal vast nog beetje hype komen. Moeten ze niet toch nog uitstellen ik heb aandelen van take two al 2 jaar geleden gekocht! prijs was toen rond de 145 dollar.
Gepost door: Nabiela op 23-06-2026 08:18
Gepost door: Nabiela op 23-06-2026 08:18
Rollin’..
Ik heb wel wat gekocht, ook jaren geleden, maar ik verwacht geen explosieve stijgingen zoals met sommige tech stocks.
Budgetgaming edit
Zolang dit topic informatief blijft is het prima, maar het is niet de bedoeling financieel advies te geven. Disclaimer vanuit budgetgaming Alle informatie, discussies, berichten en analyses op dit forum zijn uitsluitend bedoeld voor educatieve en informatieve doeleinden. Niets van wat op dit platform wordt gedeeld, mag worden opgevat als professioneel of persoonlijk financieel, juridisch of fiscaal advies.
Zolang dit topic informatief blijft is het prima, maar het is niet de bedoeling financieel advies te geven. Disclaimer vanuit budgetgaming Alle informatie, discussies, berichten en analyses op dit forum zijn uitsluitend bedoeld voor educatieve en informatieve doeleinden. Niets van wat op dit platform wordt gedeeld, mag worden opgevat als professioneel of persoonlijk financieel, juridisch of fiscaal advies.
Ik koop meestal geen aandelen tenzij het echt duidelijk zichtbaar is dat een aandeel ondergewaardeerd is. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen bij Take Two, maar die zekerheid had ik 13 jaar geleden ook niet, toen ze niet eens 10% van hun huidige waarde hadden. Mits GTA VI de verwachtingen waar kan maken (tot nu toe hebben ze nog niet gefaald), verwacht ik wel een mooie boost in waarde de komende maanden en jaren.
Tech aandelen vind ik over het algemeen extreem overgewaardeerd op dit moment en ik weet niet waar dat vandaan komt. Er is de ene na de andere crisis in de wereld, maar de aandelen blijven maar stijgen. Heel apart, dan moet je je toch afvragen wie er precies aan het pumpen is en wat er gaat gebeuren als deze mensen of instanties hun winst willen gaan pakken.
Ik zie op dit moment meer potentie in crypto dan tech aandelen. Bitcoin heeft nu bij wijze van spreken een 50% kortingsactie, bij sommige altcoins is het nog extremer. Ik ga waarschijnlijk richting het einde van dit jaar weer flink inkopen, dan zal ik daar hopelijk over een paar jaren maximale winst uit kunnen halen.
Dit is geen financieel advies.
Tech aandelen vind ik over het algemeen extreem overgewaardeerd op dit moment en ik weet niet waar dat vandaan komt. Er is de ene na de andere crisis in de wereld, maar de aandelen blijven maar stijgen. Heel apart, dan moet je je toch afvragen wie er precies aan het pumpen is en wat er gaat gebeuren als deze mensen of instanties hun winst willen gaan pakken.
Ik zie op dit moment meer potentie in crypto dan tech aandelen. Bitcoin heeft nu bij wijze van spreken een 50% kortingsactie, bij sommige altcoins is het nog extremer. Ik ga waarschijnlijk richting het einde van dit jaar weer flink inkopen, dan zal ik daar hopelijk over een paar jaren maximale winst uit kunnen halen.
Dit is geen financieel advies.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Ik had het ook beter moeten formuleren:
"maar ik verwacht geen explosieve stijgingen zoals met sommige tech stocks de afgelopen jaren het geval was."
Crypto vind ik dan weer zeer risicovol, daar valt geen pijl op te trekken.
Maar goed, dit is geen financieel advies.
"maar ik verwacht geen explosieve stijgingen zoals met sommige tech stocks de afgelopen jaren het geval was."
Crypto vind ik dan weer zeer risicovol, daar valt geen pijl op te trekken.
Maar goed, dit is geen financieel advies.

Quote:
Ik koop meestal geen aandelen tenzij het echt duidelijk zichtbaar is dat een aandeel ondergewaardeerd is.
Gepost door: Asimb0mb op 23-06-2026 11:58
Gepost door: Asimb0mb op 23-06-2026 11:58
Dat is nooit zo, anders zouden slimme mensen het direct kopen en was het niet meer ondergewaardeerd.
Quote:
Crypto vind ik dan weer zeer risicovol, daar valt geen pijl op te trekken.
Gepost door: Ghettoblaster81 op 23-06-2026 12:17
Crypto vind ik dan weer zeer risicovol, daar valt geen pijl op te trekken.
Gepost door: Ghettoblaster81 op 23-06-2026 12:17
Eens, dat is geen beleggen maar dat is gewoon gokken.
Quote:
Tech aandelen vind ik over het algemeen extreem overgewaardeerd op dit moment en ik weet niet waar dat vandaan komt. Er is de ene na de andere crisis in de wereld, maar de aandelen blijven maar stijgen. Heel apart, dan moet je je toch afvragen wie er precies aan het pumpen is en wat er gaat gebeuren als deze mensen of instanties hun winst willen gaan pakken.
Gepost door: Asimb0mb op 23-06-2026 11:58
Tech aandelen vind ik over het algemeen extreem overgewaardeerd op dit moment en ik weet niet waar dat vandaan komt. Er is de ene na de andere crisis in de wereld, maar de aandelen blijven maar stijgen. Heel apart, dan moet je je toch afvragen wie er precies aan het pumpen is en wat er gaat gebeuren als deze mensen of instanties hun winst willen gaan pakken.
Gepost door: Asimb0mb op 23-06-2026 11:58
Meer mensen denken zo maar ik vind het nooit zo raar dat 'stocks blijven stijgen' want ... er komt toch alleen maar meer geld in de wereld? Rijken worden alleen maar rijker ... dus voor mij logisch dat stocks altijd in de lift zitten over langere periode gezien.
Uiteraard, Dit is geen financieel advies.
Rollin’..
Ik denk dat aandeelhouders nu vooral wachten op de prijs reveal. Uit hun calls kan je afleiden dat een prijs van €60 - €70 waarschijnlijk het aandeel omlaag zal brengen, en +€80 waarschijnlijk omhoog. Maar ik zou niet een explosieve stijging of daling verwachten waarbij het "waard" is om te gaan gokken met een coole $250.
Misschien ook weer een boost als de salesfigures komen over aan half jaar, maar de game is zo hyped dat ik me afvraag of aandeelhouders ooit blij zullen zijn desondanks hoge nummers.
Misschien ook weer een boost als de salesfigures komen over aan half jaar, maar de game is zo hyped dat ik me afvraag of aandeelhouders ooit blij zullen zijn desondanks hoge nummers.
ik ben benieuwd richting de lancering. Laatste paar dagen nog niet veel goeds, maar ik denk wel dat komende tijd het kan stijgen. Lets see
Quote:
ik ben benieuwd richting de lancering. Laatste paar dagen nog niet veel goeds, maar ik denk wel dat komende tijd het kan stijgen. Lets see
Gepost door: The Third Guy op 26-06-2026 09:51
Gepost door: The Third Guy op 26-06-2026 09:51
zelf weinig vertrouwen in met digital only, 80 euro (ipv hogere base, maar als gamer mag ik niet klagen natuurlijk) en nog geen online.
Rollin’..
Het bedrijf heeft een koers winstverhouding van minus 121 wat betekent dat ze verlies draaien.
Je betaald momenteel de hoofdprijs op basis van toekomstige speculaties. Kortom je bent te laat en kunt alleen maar verliezen. Ik sla over.
Je betaald momenteel de hoofdprijs op basis van toekomstige speculaties. Kortom je bent te laat en kunt alleen maar verliezen. Ik sla over.
Graag deel ik mijn ervaring:
90% van de mensen die op de beurs speculeren verliezen geld. De meeste hiervan laten zich leiden door emoties zoals met de hype meegaan. Been there.
Mocht je het echt niet laten doe dan een klein deel van je portfolio en hou dat jaren vast en ga verder door met DCA-en. TTWO is fundamenteel geen slecht bedrijf voor dit.
Voor de meeste mensen is de beste strategie DCA-en op ETF's en kunnen je emoties uit.
90% van de mensen die op de beurs speculeren verliezen geld. De meeste hiervan laten zich leiden door emoties zoals met de hype meegaan. Been there.
Mocht je het echt niet laten doe dan een klein deel van je portfolio en hou dat jaren vast en ga verder door met DCA-en. TTWO is fundamenteel geen slecht bedrijf voor dit.
Voor de meeste mensen is de beste strategie DCA-en op ETF's en kunnen je emoties uit.
Nu kopen lijkt mij weinig verstandig. Althans, als je een stijging bij launch verwacht... Want zo werkt dat natuurlijk niet. Al de salesverwachtingen zitten allang in de aandelenkoers verwerkt.
Er valt zelfs iets te zeggen voor het speculeren op een koersdaling bij launch, omdat de torenhoge verwachtingen wellicht toch niet meer waargemaakt kunnen worden.
Er valt zelfs iets te zeggen voor het speculeren op een koersdaling bij launch, omdat de torenhoge verwachtingen wellicht toch niet meer waargemaakt kunnen worden.
Quote:
Het bedrijf heeft een koers winstverhouding van minus 121 wat betekent dat ze verlies draaien.
Je betaald momenteel de hoofdprijs op basis van toekomstige speculaties. Kortom je bent te laat en kunt alleen maar verliezen. Ik sla over.
Gepost door: MaxHG123 op 26-06-2026 10:40
Je betaald momenteel de hoofdprijs op basis van toekomstige speculaties. Kortom je bent te laat en kunt alleen maar verliezen. Ik sla over.
Gepost door: MaxHG123 op 26-06-2026 10:40
Dit slaat natuurlijk ook weer nergens op, want de GTA6 omzetten gaan straks pas komen. Het is bijna logisch dat ze momenteel verlies draaien.
[Time in the market] > [timing the market]
In mijn ogen hebben jullie het alleen maar over kruimels. Denk in complete taarten op lange termijn.
Dat zegt iemand die genoeg winst heeft behaald op de stock market om de rest van z'n leven van gaming z'n behoefte te kunnen voorzien.
In mijn ogen hebben jullie het alleen maar over kruimels. Denk in complete taarten op lange termijn.
Dat zegt iemand die genoeg winst heeft behaald op de stock market om de rest van z'n leven van gaming z'n behoefte te kunnen voorzien.
Of je kijkt naar wat analisten zeggen. Over het algemeen is er een buy/strong buy consensus.
Maar nogmaals: dit is geen financieel advies en geen garantie voor winst.
https://public.com/stocks/ttwo/forecast-price-target
https://www.tradingview.com/symbols/NASDAQ-TTWO/forecast-price-target
https://www.investing.com/equities/take-two-interactive-consensus-estimates
https://edition.cnn.com/markets/stocks/TTWO
https://uk.finance.yahoo.com/research/stock-forecast/TTWO/
Maar nogmaals: dit is geen financieel advies en geen garantie voor winst.

https://public.com/stocks/ttwo/forecast-price-target
https://www.tradingview.com/symbols/NASDAQ-TTWO/forecast-price-target
https://www.investing.com/equities/take-two-interactive-consensus-estimates
https://edition.cnn.com/markets/stocks/TTWO
https://uk.finance.yahoo.com/research/stock-forecast/TTWO/
Quote:
Gefeliciteerd.Dat zegt iemand die genoeg winst heeft behaald op de stock market om de rest van z'n leven van gaming z'n behoefte te kunnen voorzien.
Gepost door: Blueping op 26-06-2026 13:57
Gepost door: Blueping op 26-06-2026 13:57
Kijken wat "analisten" zeggen vind ik over het algemeen een slecht idee.
Na een tijdje zegt een andere "analist" weer dat het een "strong sell" is of whatever. Voordat je het weet ben je aan het traden. 90% van de traders verliezen geld op de stock market.
Het beste naar mijn mening is om zelf je huiswerk te doen en de KPI's te onderzoeken; dan geloof je in jouw stock en ga je minder emotioneel handelen.
Edit:
Na een tijdje zegt een andere "analist" weer dat het een "strong sell" is of whatever. Voordat je het weet ben je aan het traden. 90% van de traders verliezen geld op de stock market.
Het beste naar mijn mening is om zelf je huiswerk te doen en de KPI's te onderzoeken; dan geloof je in jouw stock en ga je minder emotioneel handelen.
Edit:
Quote:
Gefeliciteerd.
Gepost door: Ghettoblaster81 op 26-06-2026 14:01
Thanks, maar tbh mijn gaming behoefte is <1000 per jaar. Mijn gaming lifetime is nog maar max 30 jaar. Dus het is relatief makkelijk om financieel onafhankelijk gaming behoefte te behalen voor mij. Het doel is om helemaal financieel onafhankelijk te worden.Gefeliciteerd.
Gepost door: Ghettoblaster81 op 26-06-2026 14:01

