Quote:
Veel dingen uit de Noorse mythologie gehaald als je de teaser zo bekijkt? Of zit het hele Elder scrolls universum vol met mythologiën etc.?
Nou ja, draakjes slaan dus. Voor zover ik in Oblivion en de Fallout wereld heb rondgelopen ben ik benieuwd hoe zo'n draak in zo'n soort wereld wordt geplaatst. Lijkt me echt episch!
Gepost door: Valthyr op 12-12-2010 15:52
Nou ja, draakjes slaan dus. Voor zover ik in Oblivion en de Fallout wereld heb rondgelopen ben ik benieuwd hoe zo'n draak in zo'n soort wereld wordt geplaatst. Lijkt me echt episch!
Gepost door: Valthyr op 12-12-2010 15:52
het 1e expansion pack van morrowind had ook wel iets weg van scandinavië / vikingen / ect.
Mischien dat ik deze wel weer een kans ga geven. Eerst maar eens wachten op de eerste ingame beelden natuurlijk.
Het goede van Oblivion vind ik de sidequests. Er zijn gewoon echt honderden dingen te doen tijdens de game of nadat je hem hebt uitgespeeld.
Het hoofdverhaal viel af en toe in het niet bij de complexiteit van de sidequests en ik hoop van harte dat ze dat ook houden in Skyrim (wel even wennen hoor, die naam.)
❍ᴥ❍
Quote:
Heb oblivion nooit helemaal uitgespeeld. Was het wel zat toen ik al die oblivion gates moest sluiten
Mischien dat ik deze wel weer een kans ga geven. Eerst maar eens wachten op de eerste ingame beelden natuurlijk.
Gepost door: Jappe op 12-12-2010 16:49
Mischien dat ik deze wel weer een kans ga geven. Eerst maar eens wachten op de eerste ingame beelden natuurlijk.
Gepost door: Jappe op 12-12-2010 16:49
uiteraard eerst wachten op ingame footage, maar hoe dan ook, ik bestel de limited edition wss toch wel! Deze serie heeft echt bijzondere waarde voor mij.
Morrowind was de game die een gamer van mij maakte. Oblivion was mijn eerste x360 game, en is nog steeds de meest gespeelde game die ik hier thuis heb. Ik heb zelfs de limited edition pas nog gekocht, gewoon om dat ik die game zo vet vond.
Deze ga ik dus echt wel aanschaffen.
Fallout daarentegen vond ik niks.... Kan zijn dat ik er nog niet goed in heb kunnen komen, maar ik vond er iig niet veel aan.
Quote:
deze woorden zijn precies zoals ik ze ook zou zeggen. [..]
uiteraard eerst wachten op ingame footage, maar hoe dan ook, ik bestel de limited edition wss toch wel! Deze serie heeft echt bijzondere waarde voor mij.
Morrowind was de game die een gamer van mij maakte.
Gepost door: TDG op 12-12-2010 17:18
uiteraard eerst wachten op ingame footage, maar hoe dan ook, ik bestel de limited edition wss toch wel! Deze serie heeft echt bijzondere waarde voor mij.
Morrowind was de game die een gamer van mij maakte.
Gepost door: TDG op 12-12-2010 17:18
samen met halo, was morrowind het enige spel dat ik ooit speelde op mijn pc. ik heb hier jaren, JAREN JA, ingestopt, en nog steeds kon ik nieuwe dingen ontdekken. oblivion vond ik weer een beetje tegenvallen, vooral omdat de graphics, als je het mij vraagt, achteruit zijn gegaan. de gameplay was duidelijk makkelijker gemaakt, misschien omdat ze een groter publiek wilden bereiken oid, maar toch jammer. ik hoop dat deze weer eentje voor de echte fans wordt. ik heb er al zin in.
limited edition wordt meteen gepreordered, wanneer het kan.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Quote:
[..]
deze woorden zijn precies zoals ik ze ook zou zeggen.
samen met halo, was morrowind het enige spel dat ik ooit speelde op mijn pc. ik heb hier jaren, JAREN JA, ingestopt, en nog steeds kon ik nieuwe dingen ontdekken. oblivion vond ik weer een beetje tegenvallen, vooral omdat de graphics, als je het mij vraagt, achteruit zijn gegaan. de gameplay was duidelijk makkelijker gemaakt, misschien omdat ze een groter publiek wilden bereiken oid, maar toch jammer. ik hoop dat deze weer eentje voor de echte fans wordt. ik heb er al zin in.
limited edition wordt meteen gepreordered, wanneer het kan.
Gepost door: LordUgly op 12-12-2010 17:39
deze woorden zijn precies zoals ik ze ook zou zeggen.
samen met halo, was morrowind het enige spel dat ik ooit speelde op mijn pc. ik heb hier jaren, JAREN JA, ingestopt, en nog steeds kon ik nieuwe dingen ontdekken. oblivion vond ik weer een beetje tegenvallen, vooral omdat de graphics, als je het mij vraagt, achteruit zijn gegaan. de gameplay was duidelijk makkelijker gemaakt, misschien omdat ze een groter publiek wilden bereiken oid, maar toch jammer. ik hoop dat deze weer eentje voor de echte fans wordt. ik heb er al zin in.
limited edition wordt meteen gepreordered, wanneer het kan.
Gepost door: LordUgly op 12-12-2010 17:39
Ik kan echt niet wachten totdat ze meer info vrijgeven over de limited edition. En ik ga serieus iemand vermoorden als ze geen limited edition maken! (bij wijze van spreken...)
Now playing: -
Quote:
instant buy.
Gepost door: LordUgly op 12-12-2010 12:00
Gepost door: LordUgly op 12-12-2010 12:00
HELL YEAH
it aint much if it aint dutch
Quote:
bronBethesda’s now confirmed that The Elder Scrolls V: Skyrim will release for PC, PS3 and 360 in a press release.
No platforms were confirmed in the game’s VGA reveal trailer last weekend.
In addition, the RPG is to be based on all-new tech, Bethesda’s confirmed in the wake of the RPG’s reveal at the VGAs this weekend.
Said Nick Brecon, Bethesda’s community manager, in a tweet:
"We can now confirm that the TES V: Skyrim engine is all-new. And it looks fantastic."
Given that the Oblivion engine was generally bemoaned for being “glitchy,” the news will no doubt delight the many fantasy buffs still fitting over Sunday’s announcement. And before you start assuming the update’s a bought-in affair, RPS got Brecon to assure it isn’t: “It’s a new graphics/gameplay engine built internally. We’ll have more details down the road.”
No platforms were confirmed in the game’s VGA reveal trailer last weekend.
In addition, the RPG is to be based on all-new tech, Bethesda’s confirmed in the wake of the RPG’s reveal at the VGAs this weekend.
Said Nick Brecon, Bethesda’s community manager, in a tweet:
"We can now confirm that the TES V: Skyrim engine is all-new. And it looks fantastic."
Given that the Oblivion engine was generally bemoaned for being “glitchy,” the news will no doubt delight the many fantasy buffs still fitting over Sunday’s announcement. And before you start assuming the update’s a bought-in affair, RPS got Brecon to assure it isn’t: “It’s a new graphics/gameplay engine built internally. We’ll have more details down the road.”
lekkerrrrrrr!!
A railgun charge is worth more than a thousand words.
De link naar het artikel met de scans hiervan staat hieronder. Ik kan alvast mededelen dat de game er tot nu toe erg goed uit ziet!
Link: Gamegasm.nl
Simsfan88: link aangepast - stond dubbele http
.
Quote:
Een game als Oblivion of Fallout moet je langer spelen dan een half uur. In het begin is het altijd even slikken en lastig, dus eigenlijk zou je Oblivion nog een kans moeten geven
Gepost door: Skull_kid op 12-12-2010 12:09
Gepost door: Skull_kid op 12-12-2010 12:09
Groot gelijk. Ik had toen ik net mijn ps3 had oblivion gekocht. Na een beetje spelen vond ik echt dat het mijn ding niet was. Een jaartje later kwam een vriend ermee dat hij helemaal verslaafd was aan oblivion, en dat het supervet was. Ik dacht: Whatthehell. Ben het nogmaals gaan spelen, door het begin heengeslagen, gaan spelen, doorslaan, moeitemoeitemoeite (nadat je uit de kerker bent is het begin echt onduidelijk). VET! Ben er ook verslaafd aan geraakt bijna
hetzelfde met fallout 3. Vond het een coole setting, wel vet, maar snel de draad kwijtgeraakt. Later opnieuw gestart, wist dus al een beetje hoe alles werkte, maar verder weinig. Ook daar heb ik uren in gezeten
Van dit soort spellen vind ik alleen jammer dat het vaak onduidelijk wordt wat je wil, mag en moet doen.
Fallout3 heeft misschien de zelfde soort vrijheid die saai kan worden, maar ik had totaal geen last daarvan zoals ik in oblivion had. Gaaf spel, slap einde. Geen idee van New Vegas, maar ik lees steeds dat die beter is qua verhaal. Ik wacht NOGSTEEDS op mijne... ergens in oktober vorig jaar besteld bij zavvi, vandaag de dag nog niks ontvangen.
What? Boo is outraged! See his fury! It's small, so look close. Trust me, it's there.
Mooie scans, staat praktisch alles in wat betreft de achtergrond informatie voor het verhaal dat zich af gaat spelen in TESV en verklaart de teaser trailer ook meteen. Kijk er zeer naar uit. Ben ook blij dat ze het perksysteem e.d. hebben overgenomen van Fallout. Daar hoopte ik al op. Nu alleen nog dat rare level scaling principe eruit (of een variatie erop maken) en ik zou hem nog wel eens willen gaan preorderen.
Eerst binnenkort maar eens Fallout New Vegas kopen, maar vind dat toch qua setting niks vergeleken bij de prachtige dorpjes etc in Oblivion..
En bedankt voor de scans, vanavond meer eens doorlezen
Kleine dorpjes (3 huizen ofzo) kon je nog wel eens tegenkomen in Oblivion, maar de stad stond echt helemaal los van de wereld, terwijl dit in Morrowind niet het geval was.
❍ᴥ❍
Quote:
Als monsters etc je maar niet kunnen achtervolgen in die dorpjes dan!1 ding waar ik echt op hoop (kwam er op nadat iemand dit typte op Kotaku): Steden en dorpen zijn gewoon onderdeel van de wereld ipv dat je moet laden om een stad in te komen.
Kleine dorpjes (3 huizen ofzo) kon je nog wel eens tegenkomen in Oblivion, maar de stad stond echt helemaal los van de wereld, terwijl dit in Morrowind niet het geval was.
Gepost door: Skull_kid op 08-01-2011 14:55
Kleine dorpjes (3 huizen ofzo) kon je nog wel eens tegenkomen in Oblivion, maar de stad stond echt helemaal los van de wereld, terwijl dit in Morrowind niet het geval was.
Gepost door: Skull_kid op 08-01-2011 14:55
Nu ik eraan denk: het zou ook wel erg goed zijn als de AI wat beter is, want in Oblivion bleven vijanden maar achter je aanzitten en kon je je bijna niet verstoppen. Gelukkig was dat op te lossen met een erg goede mod.
bron:http://www.xbox360achievements.org/news/news-7256-Tons-of-Elder-Scrolls-V--Skyrim-Info-Pours-onto-the-Internet.html
Story
* Skyrim will take place 200 years after Oblivion and isn’t a direct sequel in the traditional sense of things – from a story perspective.
* You take the role of one of the supposed last remaining Dragonborn, a true dragon hunter, and will no doubt be tasked to stop the huge dragon God, Alduin, also known as the World Eater.
* Esbern, your in-game mentor of sorts, is one of the last surviving Blades and will be voiced by Max Von Sydow (Minority Report, etc)
* Your hero will be tasked with walking 7,000 steps to the high retreat of High Hrothgar to get dragon slaying training from a group of mysterious old men that reside there called the Greybeards.
Game World
* There are said to be “six or seven really different environment looks” in Skyrim, says Bethesda's Todd Howard.
* There are 5 massive cities to explore. Yes, you can fast travel to previously explored places.
* There are 10 races in Skyrim.
* There are a variety of tasks to do in Skyrim as well, including crafting new weapons at the forge, creating poisons and potions through alchemy and you can enchant items with magical powers.
* You can also get involved in mundane tasks if you wish, like farming, woodcutting, mining and even cooking.
* Dropping weapons in the street can end in different outcomes; for instance, it could remain there forgotten, it could be picked up by a small boy and returned to you, or two men could fight over its ownership.
* The game world is said to be much more alive and detailed than in Oblivion, and boast incredible draw distances. Everything is said to be traversable.
* The game world is populated with a variety of animals from saber-tooth cats to woolly mammoths.
* Lesser dragons roam the game world, meaning they will play a far more significant part this time around. They are a big part of Skyrim and won’t be held back until the end.
Missions
* Thanks to something Bethesda are calling the Radiant story system, the game’s lesser missions will react to who you are and where you are, and present you with quests that are “flavoured dynamically.”
* That’ll take into account where you’ve been, who you’ve killed, what skills you’ve upgraded, who are your friends and who are your enemies. For instance, a magic user may give a fellow magic user a quest, but not someone who levelled up their weapon skill.
* If you kill a shopkeeper that was going to give you a quest, his sister will inherit the store and may give you the quest out of anger or frustration instead.
* The ability to duel in the streets is mentioned.
* Through missions, the game will encourage players to go places they’ve never visited. For instance, a woman might ask you to save her kidnapped offspring and the game will send you to a dungeon you’ve never been before. It’ll then set enemies that are appropriately matched to your strengths and weaknesses.
NPCs
* Faces have been dramatically overhauled, giving them more emotion and making them as realistic as they ever have been in a Bethesda game.
* Conversations are revamped and no longer zoom in on a rigid character. Instead, characters will often get on with what they are doing with the occasional glances at the player character, for instance.
* Characters can overhear details from other people’s conversations that they can do with as they see fit, from hearing about missing items or unusual situations. All of which are stored in a log.
Combat
* Skyrim welcomes the two hands/two options approach, enabling players to mix and match what each hand holds, whether it’s a spell/weapon combo, a weapon/weapon combo, a spell/spell combo or a weapon/shield combo. Whatever you want is possible.
* You can setup loadouts and change them in combat with only a momentary pause.
* There are finishing moves now that are weapon and opponent specific.
* Bows take longer to draw back this time, but are much more powerful.
* There are only 5 schools of magic in Skyrim – there was 6 in Oblivion – with Mysticism being cut. Howard insisted that with them jiggling stuff around, it became redundant.
* Bethesda has slowed down how fast you move backwards too, so you can’t just backpedal in combat. Apparently being able to move as fast backwards as you can forwards made your character look ridiculous in third-person view.
* Enemies don’t necessarily charge at the player when they see him this time and some will have unique patterns and tendencies.
* Players can learn unique abilities called “dragon shouts” by absorbing the souls of dragons – one of the benefits of the dragonborn - of which there are over 20 in the game and each is formed from three words of power. They can push enemies away, slow down time, transport you and even summon a dragon, amongst other things.
Levelling Up
* There is no class system per se in Skyrim and how a player plays depends on what skills the character gains. Use a one-handed weapon, watch that skill increase, etc. You get experience for everything.
* Skill increases contribute to your overall level growth. Each level gives you a boost in health and a chance to boost health, magika or stamina.
* There are 18 separate skills in Skyrim, including such things like Illusion, Destruction, Restoration, Enchanting, etc.
* It seems like there are 50 main levels, with Howard mentioning levelling up to 50 is roughly the same time as it would be to level an Oblivion or Fallout character to 25.
* You can level up past 50, but it’s a dramatically slower increase than before once you get past that threshold.
* Todd Howard confirms that Skyrim will use the perk system that they used in Fallout 3, noting that there was an automated perk system in place in Oblivion, but in Skyrim, the user has control over it. There are dozens of perks to choose from, that may increase dagger damage during stealth attacks and may mean your mace attack may ignore your foe’s armour skills.
* On the official forums, Bethesda responded to questions about the game’s scaling system that many didn’t like in the original. “All our games have had some amount of randomness/levelling based on player level. Skyrim's is similar to Fallout 3's, not Oblivion's,” said Bethesda’s Senior Community Manager on the forums.
General
* You can play Skyrim HUD free.
* The third person perspective is said to be improved.
* Characters can now sprint, using up stamina from their stamina supply.