Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Red Dead Redemption 2 [Algemeen Topic]

[Begin]  |50|51|52|53|54|55|56(68)  [Eind]
Frankie
Door Frankie (5913 reacties) op 03-11-2018 19:03
Thanks Skull! Dat is achteraf gezien een logisch iets.
Einde middag het noord-westen ingedoken om een goed paard te kunnen vangen, is helaas niet gelukt. Wel een paar challenges kunnen doen en een speciaal mes kunnen pakken, was een ruige maar mooie rit
ElCheapo
Door ElCheapo (27689 reacties) op 03-11-2018 19:58
Quote:
De guide is nu ook geleverd door bol.com, even genieten van het artwork.
Gepost door: RubeL op 03-11-2018 16:51
Heb de guide (Collector's edition) vandaag ook van Bol binnen gekregen; voorlopig dus nog meer dan genoeg te doen. Prachtig boekwerk weer alleen jammer dat er (voor zover ik weet) geen 'art of' boek van RDR2 bestaat. Misschien gewoon eens wat screenshots laten afdrukken en inlijsten; eerder ook gedaan met wat screenshots van AC games en dat ziet er prachtig uit.
DeGoeisteKaas
Door DeGoeisteKaas (3218 reacties) op 03-11-2018 21:18
Ben weer bezig nu en ben het inderdaad met GJ eens: of ik nu een huis in loop (mag natuurlijk niet, maar oeps) of een bende bij een kampvuur bespioneer, alles lijkt te leven. Ze hebben een dialoog en achtergrond.

De shotgun is overigens wel bruut haha, hele ledematen verdwijnen. Ben eigenlijk alleen nog maar aan het verkennen (nog steeds), maar wordt steeds afgeleid door strangers of tuig dat me probeert te beroven. Heb ook weer nieuwe dingen ontdekt langs het water, zo kom ik nooit ergens haha.

Is die guide echt een walkthrough of bevat het ook achtergrondinfo en kaarten enzo? Koop eigenlijk nooit guides, maar dat zou het gebrek aan fysieke handleidingen wel kunnen compenseren (uiteraard niet te doen voor elk spel gezien de kosten, maar vooral met dit soort uitgebreide singleplayer spellen wellicht een uitkomst).
1000+ fysieke spellen :)
ElCheapo
Door ElCheapo (27689 reacties) op 03-11-2018 21:48
De guide bevat zowel een walkthrough als extra informatie waaronder een deel 'Atlas' met maps waarin alles staat aangegeven wat er te vinden is. Maar ook is er een hoofdstuk met alle details over alle wapens, een lijst van alle challenges, informatie over alle dieren en waar die voor komen etc.

Ik heb veel guides van games (een soort apparte verzameling...) en het enige wat niet bij deze guide zit en bij de meeste andere guides wel is een gratis digitale versie van de guide.
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9377 reacties) op 04-11-2018 01:07
Quote:

De shotgun is overigens wel bruut haha, hele ledematen verdwijnen. Ben eigenlijk alleen nog maar aan het verkennen (nog steeds), maar wordt steeds afgeleid door strangers of tuig dat me probeert te beroven. Heb ook weer nieuwe dingen ontdekt langs het water, zo kom ik nooit ergens haha.
Gepost door: DeGoeisteKaas op 03-11-2018 21:18

geweldig idd. schoot net iemand zn been eraf, vervolgens probeerde hij weer op te staan waarna hij meteen weer omviel en ik zn kop eraf schoot
ben net begonnen aan chapter 3 en heb echt al een uur of 15 gespeeld
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
LostBoyNL
Door LostBoyNL (1687 reacties) op 04-11-2018 13:40
Je kunt zelfs kannibalisme doen.


DeGoeisteKaas
Door DeGoeisteKaas (3218 reacties) op 04-11-2018 13:54
Haha damn.
Ben me vandaag gewoon 3x achter elkaar rot geschrokken door random encounters haha, toevallig alledrie super freaky lol.
Zit nog steeds in chapter 2 trouwens, heb er nu 24 uur in zitten ongeveer. Heb ik vaker met open wereld, bij Fallout 4 zat ik na 80 uur nog op missie 2 of 3 van het hoofdverhaal (daar was het echter omdat ik het verhaal totaal niet boeiend vond, dat is bij RDR2 niet het geval tot nu toe).

@Elcheapo: bedankt, zal eens een kijkje nemen naar zo'n guide. Van wat ik wel eens heb langs zien komen vind ik ze echter vrij fors geprijsd helaas.
1000+ fysieke spellen :)
Door Bombaron (282 reacties) op 04-11-2018 14:19
Quote:
Haha damn.
Ben me vandaag gewoon 3x achter elkaar rot geschrokken door random encounters haha, toevallig alledrie super freaky lol.
Zit nog steeds in chapter 2 trouwens, heb er nu 24 uur in zitten ongeveer. Heb ik vaker met open wereld, bij Fallout 4 zat ik na 80 uur nog op missie 2 of 3 van het hoofdverhaal (daar was het echter omdat ik het verhaal totaal niet boeiend vond, dat is bij RDR2 niet het geval tot nu toe).

@Elcheapo: bedankt, zal eens een kijkje nemen naar zo'n guide. Van wat ik wel eens heb langs zien komen vind ik ze echter vrij fors geprijsd helaas.
Gepost door: DeGoeisteKaas op 04-11-2018 13:54

Veel guides zijn net zo duur als de game zelf, of rond de 30€, wat ik zelf ook veel te duur vind
Casartelli
Door Casartelli (1420 reacties) op 04-11-2018 14:21
Je kan nergens zien hoe lang je al bezig bent toch?
Van de oude stempel
DeGoeisteKaas
Door DeGoeisteKaas (3218 reacties) op 04-11-2018 15:02
Quote:
[..]

Veel guides zijn net zo duur als de game zelf, of rond de 30€, wat ik zelf ook veel te duur vind
Gepost door: Bombaron op 04-11-2018 14:19
Ja, zag het al voor 30-40 euro. Daar koop ik liever een spel voor inderdaad.


Quote:
Je kan nergens zien hoe lang je al bezig bent toch?
Gepost door: Casartelli op 04-11-2018 14:21
Op de Xbox wel, die houdt het gewoon bij, zoals bij de meeste spellen. Ingame en ook in de app helaas niet. Vind dat soort info altijd wel leuk, ook al heb je er niks aan. Ze hadden het ook bij het saven kunnen doen, zoals Elder Scrolls. Zit nu zelf op 24 uur, ben nummer 4 op mijn vriendenlijst (van de 5 die het spelen ).
1000+ fysieke spellen :)
Kimbolie12
Door Kimbolie12 (2398 reacties) op 04-11-2018 16:03
Ik heb m toch ook maar gehaald! Helemaal nieuw in seal via marktplaats voor €45.
Nu nog 2 uurtjes installeren.
*105 GB minimum download*
Is toch wel veel geheugen als je een PS4 hebt met maar 500 GB
Gunghir
Door Gunghir (6150 reacties) op 04-11-2018 17:45
Quote:
Ik heb m toch ook maar gehaald! Helemaal nieuw in seal via marktplaats voor €45.
Nu nog 2 uurtjes installeren.
*105 GB minimum download*
Is toch wel veel geheugen als je een PS4 hebt met maar 500 GB
Gepost door: Kimbolie12 op 04-11-2018 16:03

stom he?
Ik heb zin in watermeloen soep
Abraksan
Door Abraksan (185 reacties) op 04-11-2018 18:25
Iemand enig idee... mijn face mask blijft zitten. De animatie van het verwijderen ervan hangt in een loop. Redelijk onhandig...
Gradon
Door Gradon (2616 reacties) op 04-11-2018 20:41
Quote:
Iemand enig idee... mijn face mask blijft zitten. De animatie van het verwijderen ervan hangt in een loop. Redelijk onhandig...
Gepost door: Abraksan op 04-11-2018 18:25

Have you tried turning it off and on again?
www.flickr.com/mightybass PSN: Basinet
Ice-T
Door Ice-T (1794 reacties) op 04-11-2018 21:04
Zijn er trouwens mensen die zich net als mij de hele tijd frustreren. Ik ben nu bij chapter 3 en het hele spel voelt voor mij aan als tanden trekken, ik denk dat ik 20 uur in de game heb zitten. De controls zijn drama, in de wereld l2 gebruiken voor wapen te trekken en in het dead eye gebeuren ineens r2 en daar zijn meer voorbeelden van inconsistensie waardoor ik telkens in de hoek moet kijken welke knoo ik moet gebruiken. Items oppakken moet per item gebeuren waardoor ik nog wel eens wat mis, zou liever iets hebben zoals take all. Dat het niet mogelijk is te rennen in het kamp en op bepaalde andere plekken ben je gelimiteerd in je snelheid. Het hele eten/voeren van jezelf en je paard ben ik geen fan van maar kan ik geen kritiek op hebben, dat is een keuze die ze gemaakt hebben.

Maar het grootste probleem heb ik met het witness/bounty systeem. Ik had een missie klaar dus denk ff iedereen looten en terug naar het kamp, meteen weer een onderzoek met wouten op me dak. Die schieten ook vanaf een kilometer raak en kan niet van ze wegrennen met mijn paard. Na een vuurgevecht ben ik ontsnapt maar wel meteen een bounty van 200 dollar op me die ik niet kan betalen. Opzich geen probleem maar het feit dat je een bounty alleen kan afkopen slaat imo nergens op. Als jezelf een bounty doet mag je hem doodschieten of meenemen. Als ik door bountyhunters doodgeschoten wordt zou dit moeten betekenen dat mijn bounty weg is maar nee, die hunters zitten alleen maar in het spel om frustratie op te wekken want ik red het niet tegen 5 bounty hunters en 2 honden.

Sorry voor mijn rant maar ik wil deze game zo graag tof vinden maar ik kan hem geen uur spelen zonder dat frustratie om de hoek steekt. Ik blijf stug doorgaan want het verhaal is wel echt goed en de dingen die in de open wereld te doen zijn erg tof. Misschien moet ik veel meer als een good guy gaan spelen omdat mijn speelstijl keihard afgestraft wordt doordat er altijd witnesses zijn die een km verder staan.
Door Blob_91 (120 reacties) op 04-11-2018 21:30
Quote:
Zijn er trouwens mensen die zich net als mij de hele tijd frustreren. Ik ben nu bij chapter 3 en het hele spel voelt voor mij aan als tanden trekken, ik denk dat ik 20 uur in de game heb zitten. De controls zijn drama, in de wereld l2 gebruiken voor wapen te trekken en in het dead eye gebeuren ineens r2 en daar zijn meer voorbeelden van inconsistensie waardoor ik telkens in de hoek moet kijken welke knoo ik moet gebruiken. Items oppakken moet per item gebeuren waardoor ik nog wel eens wat mis, zou liever iets hebben zoals take all. Dat het niet mogelijk is te rennen in het kamp en op bepaalde andere plekken ben je gelimiteerd in je snelheid. Het hele eten/voeren van jezelf en je paard ben ik geen fan van maar kan ik geen kritiek op hebben, dat is een keuze die ze gemaakt hebben.

Maar het grootste probleem heb ik met het witness/bounty systeem. Ik had een missie klaar dus denk ff iedereen looten en terug naar het kamp, meteen weer een onderzoek met wouten op me dak. Die schieten ook vanaf een kilometer raak en kan niet van ze wegrennen met mijn paard. Na een vuurgevecht ben ik ontsnapt maar wel meteen een bounty van 200 dollar op me die ik niet kan betalen. Opzich geen probleem maar het feit dat je een bounty alleen kan afkopen slaat imo nergens op. Als jezelf een bounty doet mag je hem doodschieten of meenemen. Als ik door bountyhunters doodgeschoten wordt zou dit moeten betekenen dat mijn bounty weg is maar nee, die hunters zitten alleen maar in het spel om frustratie op te wekken want ik red het niet tegen 5 bounty hunters en 2 honden.

Sorry voor mijn rant maar ik wil deze game zo graag tof vinden maar ik kan hem geen uur spelen zonder dat frustratie om de hoek steekt. Ik blijf stug doorgaan want het verhaal is wel echt goed en de dingen die in de open wereld te doen zijn erg tof. Misschien moet ik veel meer als een good guy gaan spelen omdat mijn speelstijl keihard afgestraft wordt doordat er altijd witnesses zijn die een km verder staan.
Gepost door: Ice-T op 04-11-2018 21:04

Wat betreft de bounty hunters en de witnesses ben ik deels met je eens, al zou je na afgeknald te zijn door een bounty hunter dan wel letterlijk alles kwijt moeten zijn (paard, guns, geld, items). Witnesses zien inderdaad dingen vanuit onmogelijke posities jammer genoeg.

Controls was ff wennen maar stoor ik me nu totaal niet meer aan. Als je alle lijken wilt looten, doe dit ff voordat je de missie afrondt. Dit leidt wel tot een ongeduldige mede persoon soms maar heeft bij mij nog nooit verder invloed gehad op wat er gebeurde.
GJ
Door GJ (6535 reacties) op 04-11-2018 22:32
Rol: Forum Moderator
Aan het begin van de game had ik $300 bounty in bijna alle steden. Toen ik het systeem eenmaal doorhad heb ik (buiten het verhaal om) vrijwel nooit meer een bounty gehad op af en toe een keer eentje van $5 na omdat ik tegen iemand aanliep oid. Je moet gewoon zorgen dat je alles wat eigenlijk niet door de beugel kan 's nachts doet of wanneer er niemand in de buurt is, en word je gezien, dan moet je de witness silencen door hem of haar te bedreigen of te vangen. Heb je wel een bounty, betaal deze dan zo snel mogelijk af (kan verdeeld over de hele map bij iedere post office), om te voorkomen dat je bounty hunters in je nek krijgt die je doodschieten waarna je geld kwijt bent, of je bounty alleen nog maar meer verhogen.

De knoppen zit een bepaalde logica in die je door moet hebben, anders moet je inderdaad vaak in de hoek kijken. Na een paar uur spelen was ik hier echter aan gewend en heb ik zelden meer in de hoek hoeven kijken. De basis is vrij simpel. Loot/interact (lichamen beroven, laden openen, kasten openen, brieven lezen etc) = driehoekje. Items oppakken (die vrij in de wereld of in een la/kast liggen) = vierkantje. Melee dingen (slaan, maar dus ook bijvoorbeeld een deur intrappen) = rondje. Alles met je wapen (weapon wheel, wapen oppakken, wapen uit je holster halen etc) = L1. Wapen trekken is echt altijd L1, richten L2 en schieten R2. Je hebt af en toe wel dat R2 (geloof ik) aim weapon is, maar dit is volgens mij alleen wanneer je wil richten op iemand waarvan het niet de bedoeling is dat je er op richt, of wanneer je L2 al in gebruik hebt om iemand te targeten om te groeten of te defusen of iets dergelijks. Wat dead eye betreft, je kunt toch pas dead eye gebruiken zodra je je wapen er al bij hebt? En dan ben je toch vaak al aan het richten voordat je dead eye activeert? Of heb ik dat mis? Ik gebruik in ieder geval alleen maar dead eye wanneer ik mijn wapen al uit m'n holster heb, dus ik heb daar geen problemen mee gehad in de game. En het lijkt me ook niet dat je dead eye wil gebruiken zonder wapen in je hand, dus deze klacht snap ik niet helemaal. Trouwens, door 2x L1 in te drukken wanneer je je revolver vasthebt doe je een trucje met je wapen. Waar ik overigens wel een hele tijd aan heb moeten wennen is de interface van het quickmenu. Weaponwheel onder L1 is prima, dat hebben veel games, maar het is vrij lastig om terug te cyclen tussen items met L2 als je je vinger al op L1 hebt. Dat voelt een beetje krampachtig aan. En het was me aan het begin niet geheel duidelijk wat nou in welk vakje zat, maar spelenderwijs kom je daar wel achter en dan is het vrij logisch. Kamp en crafting (wat je normaal bij een kamp doet) zit op het onderste vakje, verrekijker en camera zitten in het rechtervakje, en ga zo maar door. Ze hebben eigenlijk te veel dingen onder één quick menu proberen te proppen, waar het wat onoverzichtelijk van wordt. Het went wel, maar ze hadden er beter wat anders voor kunnen verzinnen. Ik zou alleen zo snel niet echt weten wat.

edit: Net gecheckt. Als je geen wapen in je hand hebt kun je inderdaad geen dead eye activeren. Zonder wapen activeer je eagle eye, wat niet bedoeld is om in te schieten. Dat is meer voor exploration.
Geef kip
Overkill
Door Overkill (1024 reacties) op 04-11-2018 22:33
Quote:
Haha damn.
Ben me vandaag gewoon 3x achter elkaar rot geschrokken door random encounters haha, toevallig alledrie super freaky lol.
Gepost door: DeGoeisteKaas op 04-11-2018 13:54

Was dit toevallig in dat |||Spoiler||| moerasgebied |||Spoiler|||? Ik kwam daar een keer een |||Spoiler||| man tegen die aan een boom bungelde. Ik dacht, die heeft zichzelf van het leven beroofd ofzo, dus ik stapte af om verder te neuzen. Werd ik ineens van achteren besprongen door een handjevol kannibalistisch uitziende personen met machetes. Creepy as hell! |||Spoiler||| Ik schoot wel een meter omhoog uit mijn stoel, m'n hart bleef op dezelfde hoogte hangen. Ik had dan ook niet verwacht dat er zo'n dusdanige jumpscare in RDR zat.
----------- "We will walk all over you 'cause we are the wrecking, Wrecking Crew!" ------------ PSN ID: The_Dude_1983
Ice-T
Door Ice-T (1794 reacties) op 04-11-2018 23:26
@GJ: Met dead eye zonder wapen/R2 doelde ik op de delen in het verhaal dat je bijvoorbeeld iemand zijn pistool uit de hand moet schieten. Dan moet je R2 gebruiken om langzaam het pistool uit het holster halen.

Als je kijkt naar die lap tekst waarin je uitlegt welke controls wanneer werken, dat is toch redelijk bizar. Waarom is vierkant niet altijd loot. Als vierkantje loot is en in huizen bijvoorbeeld meteen kast opentrekken en looten is zou dit zoveel fijner zijn. Ze zijn een beetje doorgeslagen in het pushen naar realisme ipv spelgemak. Het quickselect wiel kan ik wel mee leven, daar kan ik niet echt iets beters voor bedenken.

Maar additioneel als ik op het paard stap dat mijn wapens weer op het paard opgeslagen worden. Ik heb wel gehad dat wanneer ik ergens in een shootout kom ik mijn rifle niet bij had omdat het nog op het paard ligt. Dat zijn ook van die realisme beslissingen die storend kunnen werken.

Ik heb het gevoel dat ik gelimiteerd wordt in deze enorme spelwereld door het idee dat er meer realisme in moest van Rockstar waardoor ze simpele dingen lastig maken. Ik vind het alleen jammer, in RDR1 was het bountysysteem prima, alleen als je echt iemand vermoord kreeg je gezeik, maar daar had je ook geen npc’s die je allemaal een grote mond geven en dus een tik verdienen. Ik ga ook de bounties afbetalen en verder spelen als een good guy om de frustrerende zaken zo veel mogelijk uit de weg te gaan.
Soninlaw
Door Soninlaw (422 reacties) op 04-11-2018 23:26
Heb een beetje hetzelfde gevoel als Ice-T hier. Kan er maar niet inkomen terwijl ik wel kan genieten van de wereld om me heen. Ben veel bugs tegen gekomen. Paar voorbeelden:

Wanted bleef staan ook buiten het rode gebied, wat ik ook deed of waar ik ook naartoe ging. Moest naar m'n hideout om te slapen en dit te herstellen. Koste me een aardige rit.

Moest een koets overvallen... Eenmaal in zicht kon ik er niet naartoe. Ik liep vooruit maar het leek alsof er een grote onzichtbare bubbel om de koets lag wat mij een groot vaag rondje eromheen liet lopen.

Dan de random vage dingen in de steden waarbij je om het minst geringste een wanted op je naam hebt staan. Net per ongeluk iemand getackeld toen ik m'n paard op wilde klimmen.... Kreeg denk ik elke Sheriff uit het hele spel achter me aan. Heb t niet overleefd.

Achja... Ik probeer nog ff vol te houden.
[Begin]  |50|51|52|53|54|55|56(68)  [Eind]